kontrolka ciśnienia oleju
to znowu ja.Pojezdziem troszke i stuki słychac tylko do 1800obrotów.potem cisza.Z olejem też lepiej.200km i delej max na bagnecie.Cos mam przeczucie ze to moze byc 2-mas
-
fakers
Witam! Ze względu na problemy silnika rf5c ze smarowaniem, tj. zapchany smok – spadek ciśnienia oleju – zatarcie silnika chcę założyć dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju, ale mam małe pytanie, gdzie w tym silniku można takie coś podłączyć? Zrobić jakiś trójnik w miejscu na oryginalny czujnik ciśnienia oleju, czy jest jakieś dodatkowe wyjście pod które można to podłączyć? Jeśli jest to jaki tam jest gwint? Dzięki!!!
- Od: 31 mar 2009, 22:14
- Posty: 107
- Skąd: kalisz
- Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006
Wiem kolego, smok sprawdzam co drugą, trzecią wymianę oleju, a wskaźnik chce założyć, który na bieżąco pokazuje ciśnienie oleju (manometr) tak dla własnej satysfakcji.. Kiedyś w autach z lat 90 takie manometry były oryginalnie stosowane w desce rozdzielczej np w starych mercedesach czy bmw i na bieżąco pokazywały ciśnienie oleju, ale obecnie ich się nie spotyka, są tylko kontrolki, które jak już się zaświecą to i tak już jest za późno.. Obecnie stosuje się takie rozwiązania w tirach czy ciągnikach rolniczych i można zauważyć wahania ciśnienia nawet przy zmianie temperatury powietrza, czy zużyciu oleju, a w razie jakiejś większej zmiany ciśnienia można zapobiec większej awarii..
- Od: 31 mar 2009, 22:14
- Posty: 107
- Skąd: kalisz
- Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006
kixi4 napisał(a): a wskaźnik chce założyć, który na bieżąco pokazuje ciśnienie oleju (manometr) tak dla własnej satysfakcji
http://allegro.pl/cisnienie-oleju-auto- ... 03768.html
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Witam wszystkich serdecznie, mam pewien problem z moją Mazdą... otóż dzisiaj zrobiłem po kolei:
czyszczenie smoka + wymiana filtra oleju + nowiutki olej MAZDA DEXELIA ULTRA 5W30, wymiana podkładek pod wtryskiwaczami... poskładałem wszystko "do kupy" odpaliłem silnik niby wszystko ok, obroty równiutkie 800obr/min ale... kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero przy obrotach około 1200-1300obr/min. Co jest przyczyną? smok czyściutki powinno być ok, macie jakieś pomysły?
czyszczenie smoka + wymiana filtra oleju + nowiutki olej MAZDA DEXELIA ULTRA 5W30, wymiana podkładek pod wtryskiwaczami... poskładałem wszystko "do kupy" odpaliłem silnik niby wszystko ok, obroty równiutkie 800obr/min ale... kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero przy obrotach około 1200-1300obr/min. Co jest przyczyną? smok czyściutki powinno być ok, macie jakieś pomysły?
- Od: 22 cze 2015, 11:07
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2004
silnik: 2.0 CITD 136KM
Nie dobrze, wczoraj zauważyłem w mojej Madzi, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju przy ostrych zakrętach. Analizując wcześniejsze przypadki nie szykują się miłe rzeczy. Zacznę od sprawdzenia smoka olejowego i szukania opiłków.
Czy może ktoś polecić dobry warsztat na terenie Trójmiasta?
Edit: znalazłem jeszcze coś takiego na stronie Filtrona:
"W niektórych warunkach sygnalizator niskiego ciśnienia może na przemian gasnąć i zapalać się. Zdarza się, że takie objawy występują podczas jazdy na zakrętach bądź podczas podjazdów lub zjazdów z względnie stromych wzniesień. Powodem jest niski poziom oleju w misce olejowej. Podczas przechyłów koniec przewodu ssącego nie jest wtedy cały czas zanurzony w oleju i pompa zaciąga powietrze. W takich wypadkach należy natychmiast uzupełnić olej. "
Czy może ktoś polecić dobry warsztat na terenie Trójmiasta?
Edit: znalazłem jeszcze coś takiego na stronie Filtrona:
"W niektórych warunkach sygnalizator niskiego ciśnienia może na przemian gasnąć i zapalać się. Zdarza się, że takie objawy występują podczas jazdy na zakrętach bądź podczas podjazdów lub zjazdów z względnie stromych wzniesień. Powodem jest niski poziom oleju w misce olejowej. Podczas przechyłów koniec przewodu ssącego nie jest wtedy cały czas zanurzony w oleju i pompa zaciąga powietrze. W takich wypadkach należy natychmiast uzupełnić olej. "
Marecki napisał(a):... niski poziom oleju w misce olejowej. .. "
jest w kazdym aucie niedopuszczalny, absolutnie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
tadziol napisał(a):Enduro napisał(a):Marecki napisał(a):... niski poziom oleju w misce olejowej. .. "
jest w kazdym aucie niedopuszczalny, absolutnie!
E.
z małym wyjątkiem....
zweitaktmotoren...
te z kolei nie maja kontrolki cisnienia oleju..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wróciłem późnym wieczorem do domu jak zapalała się kontrolka i nie miałem możliwości sprawdzenia poziomu oleju. Następnego dnia okazało się, że jest poważny wyciek, po południu była duża plama oleju i widoczne kapanie. Samochodu już nie uruchamiałem i czekam na lawetę do warsztatu. Później dam znać skąd był wyciek. Zastanawiające jest, że w ciągu jednego dnia uciekło tyle oleju, wcześniej na 100% miałem na full.
Marecki napisał(a):.. dam znać skąd był wyciek. Zastanawiające jest, że w ciągu jednego dnia uciekło tyle oleju, wcześniej na 100% miałem na full.
pompa oleju daj cisnienie ok. 3,5 ATm przy ok. 300 obr/min
i jesli wtedy pojawie sie nieszczelnosc to olej wyleci w bardzo krotkim czasie na ulice.
u mnie kiedys podczas jazdy na autostradzie rozleciala sie turbiny i po zjechaniu na stacje brakowalo ponad 2 litry, wszystko wylecialo w kat.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A czy możliwe jest, że właśnie walnięta turbin jest powodem takiego wycieku? Dodam, że wcześniej auto nie dawało żadnych oznak, turbina śmigała i specjalnie wyczekiwałem przy uruchomieniu i po zatrzymaniu, aby jej nie dobijać...
oczywiscie ze wyciek na zew. na turbinie jest mozliwy..
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6