kontrolka ciśnienia oleju

Postprzez fakers » 7 lis 2010, 01:42

to znowu ja.Pojezdziem troszke i stuki słychac tylko do 1800obrotów.potem cisza.Z olejem też lepiej.200km i delej max na bagnecie.Cos mam przeczucie ze to moze byc 2-mas
fakers
 

Postprzez kixi4 » 31 gru 2010, 19:51

Witam! Ze względu na problemy silnika rf5c ze smarowaniem, tj. zapchany smok – spadek ciśnienia oleju – zatarcie silnika chcę założyć dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju, ale mam małe pytanie, gdzie w tym silniku można takie coś podłączyć? Zrobić jakiś trójnik w miejscu na oryginalny czujnik ciśnienia oleju, czy jest jakieś dodatkowe wyjście pod które można to podłączyć? Jeśli jest to jaki tam jest gwint? Dzięki!!!
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Norby » 1 sty 2011, 00:52

Kolego nie wskaźnik ciśnienia ale sprawdzanie czystości smoka co drugą wymianę oleju uchroni cię od niespodzianek. Jak błyśnie kontrola oleju to już może być za późno......
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez kixi4 » 1 sty 2011, 13:19

Wiem kolego, smok sprawdzam co drugą, trzecią wymianę oleju, a wskaźnik chce założyć, który na bieżąco pokazuje ciśnienie oleju (manometr) tak dla własnej satysfakcji.. Kiedyś w autach z lat 90 takie manometry były oryginalnie stosowane w desce rozdzielczej np w starych mercedesach czy bmw i na bieżąco pokazywały ciśnienie oleju, ale obecnie ich się nie spotyka, są tylko kontrolki, które jak już się zaświecą to i tak już jest za późno.. Obecnie stosuje się takie rozwiązania w tirach czy ciągnikach rolniczych i można zauważyć wahania ciśnienia nawet przy zmianie temperatury powietrza, czy zużyciu oleju, a w razie jakiejś większej zmiany ciśnienia można zapobiec większej awarii..
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Bandit » 1 sty 2011, 18:27

kixi4 napisał(a): a wskaźnik chce założyć, który na bieżąco pokazuje ciśnienie oleju (manometr) tak dla własnej satysfakcji

http://allegro.pl/cisnienie-oleju-auto- ... 03768.html
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez adek112 » 12 lip 2015, 20:18

Witam wszystkich serdecznie, mam pewien problem z moją Mazdą... otóż dzisiaj zrobiłem po kolei:
czyszczenie smoka + wymiana filtra oleju + nowiutki olej MAZDA DEXELIA ULTRA 5W30, wymiana podkładek pod wtryskiwaczami... poskładałem wszystko "do kupy" odpaliłem silnik niby wszystko ok, obroty równiutkie 800obr/min ale... kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero przy obrotach około 1200-1300obr/min. Co jest przyczyną? smok czyściutki powinno być ok, macie jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 22 cze 2015, 11:07
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2004
silnik: 2.0 CITD 136KM

Postprzez kubsztyk » 12 lip 2015, 20:56

Zużyta pompa oleju? Wyciek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez smile » 12 lip 2015, 21:02

Jaki filtr oleju wkręcony?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez adek112 » 13 lip 2015, 05:22

Jeśli chodzi o filtr oleju to jest to filtron OP617, a pompa oleju.... tak nagle się zepsuła – po wymianie oleju na nowy, przed wymianą było ok, kontrolka gasła od razu po odpaleniu silnika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2015, 11:07
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2004
silnik: 2.0 CITD 136KM

Postprzez smile » 13 lip 2015, 21:29

Jeszcze nie powiedziałeś, w jakim stanie był smok olejowy, zalepiony????
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Marecki » 15 lip 2015, 12:09

Nie dobrze, wczoraj zauważyłem w mojej Madzi, że zapala się kontrolka ciśnienia oleju przy ostrych zakrętach. Analizując wcześniejsze przypadki nie szykują się miłe rzeczy. Zacznę od sprawdzenia smoka olejowego i szukania opiłków.

Czy może ktoś polecić dobry warsztat na terenie Trójmiasta?

Edit: znalazłem jeszcze coś takiego na stronie Filtrona:
"W niektórych warunkach sygnalizator niskiego ciśnienia może na przemian gasnąć i zapalać się. Zdarza się, że takie objawy występują podczas jazdy na zakrętach bądź podczas podjazdów lub zjazdów z względnie stromych wzniesień. Powodem jest niski poziom oleju w misce olejowej. Podczas przechyłów koniec przewodu ssącego nie jest wtedy cały czas zanurzony w oleju i pompa zaciąga powietrze. W takich wypadkach należy natychmiast uzupełnić olej. "
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 23:38
Posty: 16 (4/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, 2.0 MZR-CD 120 KM, 2005 rok

Postprzez Enduro » 15 lip 2015, 19:22

Marecki napisał(a):... niski poziom oleju w misce olejowej. .. "

jest w kazdym aucie niedopuszczalny, absolutnie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tadziol » 15 lip 2015, 22:09

z małym wyjątkiem.... <oczko>
zweitaktmotoren... <lol>
Ostatnio edytowano 16 lip 2015, 06:31 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 15 lip 2015, 22:20

Sprawdź i ewentualnie uzupełnij olej i sprawdź czy poszedł przez turbo czy przez podkładki pod wtryskami, o ile nie widać wycieków.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 15 lip 2015, 23:25

tadziol napisał(a):
Enduro napisał(a):
Marecki napisał(a):... niski poziom oleju w misce olejowej. .. "

jest w kazdym aucie niedopuszczalny, absolutnie!
E.

z małym wyjątkiem.... <oczko>
zweitaktmotoren... <lol>

te z kolei nie maja kontrolki cisnienia oleju.. :>

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marecki » 16 lip 2015, 17:43

Wróciłem późnym wieczorem do domu jak zapalała się kontrolka i nie miałem możliwości sprawdzenia poziomu oleju. Następnego dnia okazało się, że jest poważny wyciek, po południu była duża plama oleju i widoczne kapanie. Samochodu już nie uruchamiałem i czekam na lawetę do warsztatu. Później dam znać skąd był wyciek. Zastanawiające jest, że w ciągu jednego dnia uciekło tyle oleju, wcześniej na 100% miałem na full.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 23:38
Posty: 16 (4/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, 2.0 MZR-CD 120 KM, 2005 rok

Postprzez Enduro » 16 lip 2015, 18:10

Marecki napisał(a):.. dam znać skąd był wyciek. Zastanawiające jest, że w ciągu jednego dnia uciekło tyle oleju, wcześniej na 100% miałem na full.

pompa oleju daj cisnienie ok. 3,5 ATm przy ok. 300 obr/min
i jesli wtedy pojawie sie nieszczelnosc to olej wyleci w bardzo krotkim czasie na ulice.
u mnie kiedys podczas jazdy na autostradzie rozleciala sie turbiny i po zjechaniu na stacje brakowalo ponad 2 litry, wszystko wylecialo w kat.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marecki » 16 lip 2015, 19:04

A czy możliwe jest, że właśnie walnięta turbin jest powodem takiego wycieku? Dodam, że wcześniej auto nie dawało żadnych oznak, turbina śmigała i specjalnie wyczekiwałem przy uruchomieniu i po zatrzymaniu, aby jej nie dobijać...
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 23:38
Posty: 16 (4/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, 2.0 MZR-CD 120 KM, 2005 rok

Postprzez Enduro » 16 lip 2015, 19:38

oczywiscie ze wyciek na zew. na turbinie jest mozliwy..

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez adek112 » 19 lip 2015, 14:48

smok olejowy był zalepiony brudem – stary olej, resztka przepalonej podkładki pod 4-tym wtryskiwaczem, teraz jest czyściutko
Początkujący
 
Od: 22 cze 2015, 11:07
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2004
silnik: 2.0 CITD 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6