Błąd P2009- kolektor dolotowy.

Postprzez Zbyk » 19 gru 2015, 01:43

Tadziol jak zwykle jest moim mentorem w wypowiedziach, szczegółowo i dosadnie wyłapuje to co najważniejsze z całości i jeszcze prawie w 100% ma racje. Jak będę w Sosnowcu to wybiorę się do Ciebie na diagnostyke mojej drugiej żonki. <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez Hubix » 19 gru 2015, 23:55

tadziol napisał(a):
brodaM6 napisał(a):Ten zawór słychać jak puszcza powietrze ,zgas silnik i po około 30s powinno być słuchać spust powietrza ,jednorazowe psyt
tak się dzieje w benzynie,nie w dieslu.

Hubix napisał(a):Tadziol, wiem, że mnie zjesz

no to pięknie.... :| zostałem kanibalem <lol>
roxygenium napisał(a):Tak jak Tadziol wcześniej pisał – z jakiegoś starego Xeda wyciągać te elektrozawory.
a najlepiej z GE/FS,z regulacji ciśnienia paliwa.


No dobra, ja miałem zawór: K5T49091.

Mogę mieć z XEDOSA 1.6 K5T49090.

Różnią się ostatnią cyfrą, wyglądają tak samo.

Może taki być ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez tadziol » 20 gru 2015, 10:21

no jak nie,jak tak ;)
zmierz go sobie dla pewności zanim założysz.opór ok.25-40 ohm.
ja chyba poradnik napiszę :
"Substytuty części zamiennych dla Mazdy w oparciu o domowe AGD i narzędzia ogrodnicze czyli jak przerobić blender na pompę oleju"
<glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Hubix » 20 gru 2015, 12:12

Tadziol, bo nie wiem czy żartujesz czy nie

K5T49090 może być zamiast K5T49091 ?
Ostatnio edytowano 22 gru 2015, 22:23 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez tadziol » 20 gru 2015, 15:47

konektor pasuje ? na pewno :) więc zamieniaj <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Hubix » 21 gru 2015, 13:31

Ostatnie pytanie.

Mówicie, że z XEDOSA solenoid będzie dużo trwalszy niż z RF5C.

Czy solenoid z Premacy benzynowej 2.0 również jest zaliczany do tych mniej awaryjnych ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez MrShaleck » 21 gru 2015, 15:56

Nie wiem jakie to ma praktyczne uzasadnienie, ale spodziewam się, że poparte jest to faktem, że jednak autka typu xedos, starsze mazdy były produkowane mniej budżetowo. Druga sprawa to, że faktycznie znalazłem sprawny solenoid dopiero w starym xedzie :D
Chyba, że jest jakieś inne uzasadnienie, to kłócić się nie będę.

Co do premacy – ciężko powiedzieć. Mogą być takie same, a mogą być też pochodzenia 323F BJ.
Ostatnio edytowano 22 gru 2015, 22:24 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Hubix » 3 sty 2016, 09:34

Jeszcze chciałem zapytać jedną rzecz.


Do wszystkich zaworów K5T49091 czyli tych odpowiadających za błąd P2009 po podłączeniu 12V z zasilacza słyszę cyknięcie.

Jeśli zawór cyka to powinien być OK.

W takim razie co się psuje w tych zaworach ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Zbyk » 3 sty 2016, 13:21

Najprostszym sposobem jest sprawdzenie czy przepuszcza, np. pompką od roweru.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez tadziol » 3 sty 2016, 21:13

Hubix napisał(a):W takim razie co się psuje w tych zaworach ?

Obwód wewnętrzny cewki elektromagnesu.Najśmieszniejsze jest to,że taki solenoid działa kiedy próbujemy go np.na stole w warsztacie,ale po zamontowaniu do silnika w kontakcie z temperaturą jaka powstaje w komorze silnika i drganiami naszego diesla potrafi odmówić współpracy i wtedy CEL wali po gałach.Silnik stygnie problem znika,ale tylko na jakiś czas....potem znowu przerwa w obwodzie i znowu radosne słoneczko o zarysie silnika wypala szybkę w zegarach.
Jak komuś nie zależy na skracaniu długości kolektora w swoim RF5C i olewa zmianę 4/8 ssących,to może zastosować oszukańczą metodę.Wpięty równolegle do elektrozaworu rezystor 1kOhm skutecznie wybije z głowy "fochy" jakie strzela PCM we współpracy z tym elektrozaworem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Zbyk » 3 sty 2016, 21:34

Czyli co tadziol chcesz mi powiedzieć, że zwoje cewki są źle osadzone i poruszają się na cewce?
Jeśli tak to zwoje drutu miedzianego trą o siebie i emalia ściera się ? co powoduje zapewne zwarcie i zmniejszenie oporności cewki. W takim razie wykonanie tego jest straszne.
Gdy zwoje są luźne wytwarzają pojemność indukcyjną, pewnie nie kiedy taka cewka topi się od tempertury.
Im większa temperatura tym mniejsza oporność dlatego rezystor.
No to ciekawa sprawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez Hubix » 3 sty 2016, 23:55

Zbyk napisał(a):Najprostszym sposobem jest sprawdzenie czy przepuszcza, np. pompką od roweru.


No dobra, czyli zasada jest taka:

Dmucham powietrzem w jedną rurkę, z drugiej nie uchodzi nic.

Podłączam 12V, dmucham wówczas i z drugiej strony wychodzi powietrze ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez tadziol » 6 sty 2016, 20:59

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Hubix » 6 sty 2016, 23:03

Wziąłem obydwa solenoidy i sprawdziłem następująco:

Mam 3 króćce: A,B,C.

Króciec C ma tą metalową rureczkę zaślepioną plastikiem z logo Mitsubishi.

Dmucham w króciec A, z B nie wylatuje powietrze.

Podłączam napięcie, słyszę cyknięcie, dmucham w A i z B leci powietrze czyli zawór otwiera się po podaniu napięcia.

Rozumiem, że tak działa ten zaworek...

Oba zawory tak mi się zachowują, czyli wychodzi na to, że są sprawne, a check jak świecił tak świeci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez laba » 9 sty 2016, 14:57

Panowie też miałem kiedyś problem z p2009 (cos tam niskie napienie banku 1, czy jakos tak). Co jakiś czas zapalała mi sie kontrolka silnika i sama gasła(Poprzedni właściciel, mówił mi że machanik wołał 500zł za wymiane jakis części nad vacuu pompa). Czytałem na forach że któryś tam solenoid do wymiany, ale zawsze mi było szkoda paru złoty żeby wymienić bo auto jezdziło dobrze nawet jak świeciła ta kontrolka, aż kiedyś trafiłem na temat w którym to facet pisał że z mechanikiem powyciągali wtyczki, popsikali preparatem do czyszczenia styków i pomogło. Zrobiłem to samo i zadziałało, błędy poznikały, wkoncu brak choinki na desce :D
(przeczyscilem styki w tym zielonym, brązowym i nad vacu pompa dwie wtyczki)
Spróbujcie tej metody a później bawcie sie dalej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez Sebi77 » 10 mar 2016, 11:26

Witam
Mam pytanie czy ktoś kupował elektrozawór z tej aukcji:
http://allegro.pl/czujnik-elektrozawor- ... 29282.html

jestem ciekawy czy jest coś warty?
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2015, 14:52
Posty: 35 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0, 121 Km, 2004

Postprzez Hubix » 14 mar 2016, 08:47

A ja mam pytanie:

Kiedy w trakcie pracy jest podawane napięcie na ten zaworek ? Tzn. jakie on ma zadanie w samochodzie ? Kiedy ma puszczać powietrze, a kiedy nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Sebi77 » 11 kwi 2016, 07:57

Ponawiam pytanie czy lepiej kupić oryginalny zawór za ok 200 zł czy podróbkę za 139 zł
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2015, 14:52
Posty: 35 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0, 121 Km, 2004

Postprzez Danmazda » 11 kwi 2016, 16:23

Różnica nie jest aż tak bardzo duża, ja bym brał oryginał.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez dzux » 9 sie 2016, 21:43

Panowie również wywaliło mi P2009 tylko w Mazdzie 5 2.0 benzyna czy w tym silniku są takie same te elektrozawory? czy ktoś się orientuję?
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6