Błąd P2009- kolektor dolotowy.
Tadziol jak zwykle jest moim mentorem w wypowiedziach, szczegółowo i dosadnie wyłapuje to co najważniejsze z całości i jeszcze prawie w 100% ma racje. Jak będę w Sosnowcu to wybiorę się do Ciebie na diagnostyke mojej drugiej żonki.
tadziol napisał(a):tak się dzieje w benzynie,nie w dieslu.brodaM6 napisał(a):Ten zawór słychać jak puszcza powietrze ,zgas silnik i po około 30s powinno być słuchać spust powietrza ,jednorazowe psytHubix napisał(a):Tadziol, wiem, że mnie zjesz
no to pięknie.... zostałem kanibalema najlepiej z GE/FS,z regulacji ciśnienia paliwa.roxygenium napisał(a):Tak jak Tadziol wcześniej pisał – z jakiegoś starego Xeda wyciągać te elektrozawory.
No dobra, ja miałem zawór: K5T49091.
Mogę mieć z XEDOSA 1.6 K5T49090.
Różnią się ostatnią cyfrą, wyglądają tak samo.
Może taki być ?
no jak nie,jak tak
zmierz go sobie dla pewności zanim założysz.opór ok.25-40 ohm.
ja chyba poradnik napiszę :
"Substytuty części zamiennych dla Mazdy w oparciu o domowe AGD i narzędzia ogrodnicze czyli jak przerobić blender na pompę oleju"
zmierz go sobie dla pewności zanim założysz.opór ok.25-40 ohm.
ja chyba poradnik napiszę :
"Substytuty części zamiennych dla Mazdy w oparciu o domowe AGD i narzędzia ogrodnicze czyli jak przerobić blender na pompę oleju"
Tadziol, bo nie wiem czy żartujesz czy nie
K5T49090 może być zamiast K5T49091 ?
K5T49090 może być zamiast K5T49091 ?
Ostatnio edytowano 22 gru 2015, 22:23 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Nie wiem jakie to ma praktyczne uzasadnienie, ale spodziewam się, że poparte jest to faktem, że jednak autka typu xedos, starsze mazdy były produkowane mniej budżetowo. Druga sprawa to, że faktycznie znalazłem sprawny solenoid dopiero w starym xedzie
Chyba, że jest jakieś inne uzasadnienie, to kłócić się nie będę.
Co do premacy – ciężko powiedzieć. Mogą być takie same, a mogą być też pochodzenia 323F BJ.
Chyba, że jest jakieś inne uzasadnienie, to kłócić się nie będę.
Co do premacy – ciężko powiedzieć. Mogą być takie same, a mogą być też pochodzenia 323F BJ.
Ostatnio edytowano 22 gru 2015, 22:24 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Jeszcze chciałem zapytać jedną rzecz.
Do wszystkich zaworów K5T49091 czyli tych odpowiadających za błąd P2009 po podłączeniu 12V z zasilacza słyszę cyknięcie.
Jeśli zawór cyka to powinien być OK.
W takim razie co się psuje w tych zaworach ?
Do wszystkich zaworów K5T49091 czyli tych odpowiadających za błąd P2009 po podłączeniu 12V z zasilacza słyszę cyknięcie.
Jeśli zawór cyka to powinien być OK.
W takim razie co się psuje w tych zaworach ?
Hubix napisał(a):W takim razie co się psuje w tych zaworach ?
Obwód wewnętrzny cewki elektromagnesu.Najśmieszniejsze jest to,że taki solenoid działa kiedy próbujemy go np.na stole w warsztacie,ale po zamontowaniu do silnika w kontakcie z temperaturą jaka powstaje w komorze silnika i drganiami naszego diesla potrafi odmówić współpracy i wtedy CEL wali po gałach.Silnik stygnie problem znika,ale tylko na jakiś czas....potem znowu przerwa w obwodzie i znowu radosne słoneczko o zarysie silnika wypala szybkę w zegarach.
Jak komuś nie zależy na skracaniu długości kolektora w swoim RF5C i olewa zmianę 4/8 ssących,to może zastosować oszukańczą metodę.Wpięty równolegle do elektrozaworu rezystor 1kOhm skutecznie wybije z głowy "fochy" jakie strzela PCM we współpracy z tym elektrozaworem.
Czyli co tadziol chcesz mi powiedzieć, że zwoje cewki są źle osadzone i poruszają się na cewce?
Jeśli tak to zwoje drutu miedzianego trą o siebie i emalia ściera się ? co powoduje zapewne zwarcie i zmniejszenie oporności cewki. W takim razie wykonanie tego jest straszne.
Gdy zwoje są luźne wytwarzają pojemność indukcyjną, pewnie nie kiedy taka cewka topi się od tempertury.
Im większa temperatura tym mniejsza oporność dlatego rezystor.
No to ciekawa sprawa.
Jeśli tak to zwoje drutu miedzianego trą o siebie i emalia ściera się ? co powoduje zapewne zwarcie i zmniejszenie oporności cewki. W takim razie wykonanie tego jest straszne.
Gdy zwoje są luźne wytwarzają pojemność indukcyjną, pewnie nie kiedy taka cewka topi się od tempertury.
Im większa temperatura tym mniejsza oporność dlatego rezystor.
No to ciekawa sprawa.
Zbyk napisał(a):Najprostszym sposobem jest sprawdzenie czy przepuszcza, np. pompką od roweru.
No dobra, czyli zasada jest taka:
Dmucham powietrzem w jedną rurkę, z drugiej nie uchodzi nic.
Podłączam 12V, dmucham wówczas i z drugiej strony wychodzi powietrze ?
Wziąłem obydwa solenoidy i sprawdziłem następująco:
Mam 3 króćce: A,B,C.
Króciec C ma tą metalową rureczkę zaślepioną plastikiem z logo Mitsubishi.
Dmucham w króciec A, z B nie wylatuje powietrze.
Podłączam napięcie, słyszę cyknięcie, dmucham w A i z B leci powietrze czyli zawór otwiera się po podaniu napięcia.
Rozumiem, że tak działa ten zaworek...
Oba zawory tak mi się zachowują, czyli wychodzi na to, że są sprawne, a check jak świecił tak świeci.
Mam 3 króćce: A,B,C.
Króciec C ma tą metalową rureczkę zaślepioną plastikiem z logo Mitsubishi.
Dmucham w króciec A, z B nie wylatuje powietrze.
Podłączam napięcie, słyszę cyknięcie, dmucham w A i z B leci powietrze czyli zawór otwiera się po podaniu napięcia.
Rozumiem, że tak działa ten zaworek...
Oba zawory tak mi się zachowują, czyli wychodzi na to, że są sprawne, a check jak świecił tak świeci.
Panowie też miałem kiedyś problem z p2009 (cos tam niskie napienie banku 1, czy jakos tak). Co jakiś czas zapalała mi sie kontrolka silnika i sama gasła(Poprzedni właściciel, mówił mi że machanik wołał 500zł za wymiane jakis części nad vacuu pompa). Czytałem na forach że któryś tam solenoid do wymiany, ale zawsze mi było szkoda paru złoty żeby wymienić bo auto jezdziło dobrze nawet jak świeciła ta kontrolka, aż kiedyś trafiłem na temat w którym to facet pisał że z mechanikiem powyciągali wtyczki, popsikali preparatem do czyszczenia styków i pomogło. Zrobiłem to samo i zadziałało, błędy poznikały, wkoncu brak choinki na desce
(przeczyscilem styki w tym zielonym, brązowym i nad vacu pompa dwie wtyczki)
Spróbujcie tej metody a później bawcie sie dalej
(przeczyscilem styki w tym zielonym, brązowym i nad vacu pompa dwie wtyczki)
Spróbujcie tej metody a później bawcie sie dalej
Witam
Mam pytanie czy ktoś kupował elektrozawór z tej aukcji:
http://allegro.pl/czujnik-elektrozawor- ... 29282.html
jestem ciekawy czy jest coś warty?
Mam pytanie czy ktoś kupował elektrozawór z tej aukcji:
http://allegro.pl/czujnik-elektrozawor- ... 29282.html
jestem ciekawy czy jest coś warty?
Różnica nie jest aż tak bardzo duża, ja bym brał oryginał.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6