Hej,
Mam problem z moją Mazdą. Tradycyjnie błąd P2009, kontrolki Check i ta na górze . Wymieniłem elektrozawór jak wszyscy mówili. Błąd zniknął, ale nie na długo. Po przejechaniu około 80km (2 dni) podczas normalnej swobodnej jazdy (około 1700obr) samoistnie kontrolki znowu się same zapaliły i już nie chcą zgasnąć. Znowu P2009. Nie wierze w to, że zawór znowu po 2 dniach wysiadł. Czy ktoś ma jakieś pomysły co mogę zrobić ? Dodam, że elektrozawór został zakupiony jako nowy całkowicie. (
Mazda 6 2.0D, kombi
121km, 2005r przed liftem
Błąd P2009- kolektor dolotowy.
k0siarz27 napisał(a):Mam problem z moją Mazdą
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę z istniejącym wątkiem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Podpinam się pod ten temat. U mnie również P2009. Kilka dni wcześniej zaglądałem w okolice EGR sprawdzić co tam się dzieje, bo wywaliło mi P0401 i P0404, zauważyłem, że przewód od podciśnienia był odłączony , a samo auto kilka dni wcześniej wróciło od mechanika. Oczywiście, błąd wywaliło mi kilkadziesiąt kilometrów po powrocie auta, a sam mechanik stwierdził, że najpierw należy wyczyścić EGR.
Po podłączeniu podciśnienia i przejechaniu 120km błąd znowu się pojawił na desce, a po odczycie już był tylko P2009 i C3F03
Z tym się zgodzę, że trzeba go przeczyścić, ponieważ jestem świeżo po:
– Regeneracji trurbiny
– Wymianie intercoolera na nowy – stary był zawalony syfem, wstawię zdjęcie jak będą chętni to oglądać
– wymiana rozrządu, pompy wody, paska PK, filtry, olej.
Miał być jeszcze wyczyszczony EGR, ponieważ auto powyżej 3k obrotów kopci jak na czarno robiąc zasłonę dymną na dordze, ale generalnie mechanik mi podpadł i zrezygnowałem z jego usług.
Jeśli to nie jest sam elektrozawór to czy istnieje sposób aby sprawdzić czy kostka jest ok? Co jeśli są problemy z kostką?
Po podłączeniu podciśnienia i przejechaniu 120km błąd znowu się pojawił na desce, a po odczycie już był tylko P2009 i C3F03
Z tym się zgodzę, że trzeba go przeczyścić, ponieważ jestem świeżo po:
– Regeneracji trurbiny
– Wymianie intercoolera na nowy – stary był zawalony syfem, wstawię zdjęcie jak będą chętni to oglądać
– wymiana rozrządu, pompy wody, paska PK, filtry, olej.
Miał być jeszcze wyczyszczony EGR, ponieważ auto powyżej 3k obrotów kopci jak na czarno robiąc zasłonę dymną na dordze, ale generalnie mechanik mi podpadł i zrezygnowałem z jego usług.
Jeśli to nie jest sam elektrozawór to czy istnieje sposób aby sprawdzić czy kostka jest ok? Co jeśli są problemy z kostką?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6