Problemy po remoncie silnika – diesel

PostTen post został usunięty przez Leoo 1 mar 2014, 20:32.
Powód: Problem pewnie rozwiązany kwartał temu :)

Postprzez Patrykr3 » 6 maja 2015, 21:43

Witajcie!

Dziś odebrałem swoją Mazdę od mechanika i sam nie wiem czy jestem już przewrażliwiony ale wydaje mi się że nadal coś stuka w silniku co prawda nie jest to już tak męczące dla ucha jak wcześniej ale i tak daje się we znaki.. Powodem remontu była uszkodzona panewka na 3 korbie niestety mój wał nie nadawał się już do szlifu więc kupiłem nominał i został on zrobiony na 3 szlif na korbach a na głownych pierwszy panewki zostały dokupione u faceta który szlifował mi wał wiadomo trzeba było również kupić korbę więc przy wymianie automatycznie trzeba było kupić uszczelkę pod głowicę ale z tego powodu że tłok był w słabym stanie delikatnie porysowany na górnej części więc wymieniliśmy tłok z korbą więc teraz tak krótko został zrobiony szlif wału wymienione panewki jak i jeden tłok z korbą nowa uszczelka pod głowicę uszczelniacze wału i oczyszczony calutki silnik zalany jest olejem Mazdy 5w30 dexelia ultra niestety nie została splanowana głowica ponieważ mechanik stwierdził że jak się tam 'zajrzy' to trzeba będzie szykować się na większy wydatek a nie było widać jakiś wielkich rys/ubytków. Wydaje mi się że nadal w silniku coś stuka jest to mój pierwszy diesel więc chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych osób dodam że mechanik miał styczność pierwszy raz z silnikiem akura mazdy więc też nie wiem czy zrobił wszystko jak należy.. Czy jest może jakiś forumowicz z Łodzi który mógłby obejrzeć ten motor i zobaczyć czy wszystko jest jak należy albo chociaż niech ktoś napiszę jak powinien pracować doda jakiś filmik prawidłowo ten silnik.. Jest to mazda z 2002r z silnikiem 121km 2.0 CIDT

Dopisano 6 maja 2015, 23:23:

Koledzy nie dałbym rady zasnąć gdybym nie nagrał tego filmiku to jest praca tego motoru niech może jakieś sprawne ucho oceni czy jest to normalna praca jak ktoś się dobrze wsłucha słychać takie stukanie/klekot .. ;(( Link do filmiku przepraszam że nie ma na nim obrazu starałem się nagrać dzwięk z bliska i daleka..

Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 20:28
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121Km

Postprzez banzai54 » 7 maja 2015, 01:28

Witam
Jak dla mnie to coś słabo chodzi, aczkolwiek powiedziałbym, że może jestem przewrażliwiony... Niestety dzisiaj chyba poszła mi panewka więc może jednak nie :P <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Patrykr3 » 7 maja 2015, 09:19

Słabo tzn???
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 20:28
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121Km

Postprzez banzai54 » 7 maja 2015, 09:30

Moja od kilku dni chodziła podobnie... wczoraj nagle zaczeła chodzić dość głośno, bardzo głośno... zgasiłem zaholowałem do garażu, miska w dół :( smok czysty, ale opiłki bardzo drobne w misce są (jakieś takie miedziane?) ... https://www.youtube.com/watch?v=Zn0QBAmvWkI u mnie chodziła wczoraj podobnie, a właściwie ciszej i na biegu jałowym prawie nie stukała. niestety musiałem tak przejechać jakieś 200-300m, bo akurat na rondo wjeżdżałem.
Posprawdzaj swoją zanim będzie za późno.
A właściwie to moja brzmiała bardziej tak https://www.youtube.com/watch?v=gpLMwxoNU7o chyba ^^
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Patrykr3 » 7 maja 2015, 11:11

Wymieniłem teraz panewki i zrobiłem szlif wału więc już raczej nie powinno mnie to czekać po raz kolejny.....
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 20:28
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121Km

Postprzez rdy » 7 maja 2015, 12:27

Kiepski dzwięk na tym filmiku, nie wiem czy to stukanie to kwestia ustawienia kamery czy naprawde coś jest nie tak...
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Patrykr3 » 7 maja 2015, 14:30

Dziś nagram filmik za dnia i wrzucę :)

Dopisano 7 maja 2015, 14:57:

Jednak od razu poszedłem go nagrać nie wiem czy to coś zmieni ale jest nagrany za dnia.. :) Proszę


Dopisano 7 maja 2015, 17:58:

Nie wiem czy jest to związane z moim tematem i przyczyną tego może być też długie stanie samochodu ale dziś podczas jazdy praktycznie nie miałem hamulca pedał zrobił się jak kamień i jakby nie działało wspomaganie..
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 20:28
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121Km

Postprzez Jaksa » 8 maja 2015, 09:12

Wiadomo ze to film i to kiepskiej jakości ale jak dla mnie slychac wtryski które wolaja o kalibracje , twardy pedal spowodowany jest ( może być ) brakiem wspomagania a skoro silnik był rozbierany mechanik pewnie zapackal otwor w magistrali olejowej ( pierwsza kapa walka rozrządu – tu bym sprawdzil ) Pompa vacum musi być smarowana !!!! Pozdrawiam J
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Patrykr3 » 8 maja 2015, 12:31

Nie rozumiem tego
zapackal otwor w magistrali olejowej ( pierwsza kapa walka rozrządu – tu bym sprawdzil )
jakby ktoś mógł napisać gdzie dokładnie się to znajduje.. :)
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 20:28
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121Km

Postprzez Jaksa » 8 maja 2015, 13:15

To jest info dla mechanika a jak nie rozumie co się do niego mowi zabieraj samochod .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Patrykr3 » 8 maja 2015, 14:59

Samochód jest już u mnie jutro mam do niego podjechać na 'przegląd' ale wcześniej udam się jeszcze do innego mechanika aby przejrzał to co poczynił poprzedni 'mechanik' powiem mu o tej magistrali.. :)
Ostatnio edytowano 9 maja 2015, 21:58 przez Patrykr3, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 20:28
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121Km

Postprzez Jaksa » 8 maja 2015, 16:07

<spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Patrykr3 » 9 maja 2015, 09:23

Koledzy jakie są prawidłowe wartości na luzach zaworowych? Czy te wartości
dla zaworów ssących luz powinien być 0.12-0.18mm a dla wydechowych 0.32-0.38mm.
są odpowiednie dla silnika Mazdy 6 z 2002r 2.0 diesel 121km?
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 20:28
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121Km

Postprzez Steve » 9 maja 2015, 09:33

Patrykr3 napisał(a):Nie rozumiem tego
zapackal otwor w magistrali olejowej ( pierwsza kapa walka rozrządu – tu bym sprawdzil )
jakby ktoś mógł napisać gdzie dokładnie się to znajduje.. :)


Każdy "fachowiec" ma swoje grypsy .
Kapa wałka rozrządu to otwór, którym jest podawany olej. Pierwsza kapa to ta od strony rozrzadu.
Poczytaj tutaj : viewtopic.php?f=412&t=97731. <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Patrykr3 » 9 maja 2015, 09:46

Ok wieczorem napiszę co i jak :)
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 20:28
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121Km

Postprzez MrShaleck » 9 maja 2015, 13:20

Wg mnie syczy Ci Vacuum pompa widoczna w 0:25 i może tam masz rozklekotane sprzęgiełko albo jak koledzy wcześniej napisali – zapchana magistrala olejowa, która przyczynia sie do złego działania właśnie tej pompy. Może tylko źle podpięte podciśnienia?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2517 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Steve » 9 maja 2015, 15:09

roxygenium napisał(a):Może tylko źle podpięte podciśnienia?


Masz racje <ok>, ze przy skladaniu mogli zamieszac z podlaczeniami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Patrykr3 » 9 maja 2015, 17:10

Byłem dziś u mechanika i stwierdził że on nic nie grzebał przy hamulcach i że to wina najprawdopodobniej serwa które nie działa prawidłowo...
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 20:28
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121Km

Postprzez Steve » 9 maja 2015, 22:26

Do serwa jest podlaczona pompa podcisnienia, ktorego serwo potrzebuje do prawidlowej pracy.

Albo kompletny <balwan> z niego, albo z Ciebie robi <jelen>.

Przeczytaj ze zrozumieniem watek, ktory dalem Ci wczesniej. <czytaj>
Mozesz tez zajrzec tutaj –> viewtopic.php?f=400&t=105650 <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6