Wartości korekt wtryskiwaczy w Forscan

Postprzez m@riusz39 » 31 maja 2015, 12:36

Ostatni jeden z naszych kolegów pisało wygranej sprawie ze sprzedawcą, lejący wtrysk stopił tłok.
Niestety nie umiem znaleźć postu ale było wszystko ładnie opisane, wraz ze zdjęciami.
A tobie o co chodziło? Enduro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Enduro » 31 maja 2015, 15:12

Enduro napisał(a):....
uszkodzony wtrysk uszkodzi tlok <glupek2>

E.

o to j/w,
tak uprzednio pisalem..
chyba raczej nie czytasz postow a na pewno mojego nie przeczytales

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez klosek6 » 31 maja 2015, 21:31

zrobiłem płukankę liqui moly 2666 podłączyłem bezpośrednio z bańki po wypaleni wszystkiego podłączyłem normalnie i po kalibracji korekty spadł całkiem ładnie
1 na 38
2 na 8
3 na 8
4 na 12

drugą butelkę wlałem do zbiornika pojeżdżę kilka dni i zrobię ponownie kalibrację i zobaczymy jak wtedy będzie ale jak na razie jak 38 to mogę jeździć . a i po czyszczeniu i kalibracji silniczek chodzi prawie jak benzyna cichutko :)
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Enduro » 31 maja 2015, 23:07

polecam wyczyszczenie ultradzwiekami...

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 7 sie 2015, 10:15

przed kalibracją:
IMAG0464.jpg


Po kalibracji:
IMAG0465.jpg


Czy powinienem powoli oswajać się z planem wymiany 1-go wtryskiwacza <co?>


Enduro napisał(a):wg. mazdy wartosci przelewowe w RF7J od +100 do -100 sa w normie
powyzej zalecana jest wymiana

ale przy jakim ciśnieniu ? przy każdym ?? ( w forscanie są chyba 4 różne do wyboru – przedział od 35-120)


Enduro napisał(a):najlepiej kalibracja potwierdza ich sprawnosc w 100%.

w jakim sensie to rozumieć ? – że jak wtryski są do <dupa> , to wtryski nie przejdą kalibracji ??


zastanawia mnie też wartość korekty 1go wtryskiwacza – czy nie powinno być tak, że jak jest wyeksploatowany, to przy większym ciśnieniu powinien mocniej lać ?? ( a tym samym korekta powinna być większa) ??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 7 sie 2015, 22:09

dobrzyn22 napisał(a):...
Enduro napisał(a):najlepiej kalibracja potwierdza ich sprawnosc w 100%.

w jakim sensie to rozumieć ? – że jak wtryski są do <dupa> , to wtryski nie przejdą kalibracji ??
.. ??

tak.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 6 maja 2016, 08:07

bawiłem się trochę Forscanem ostatnio i znów mam pewne wątpliwości – może ktoś pomoże mi je rozwiać ??
20160506_072807.jpg

Sprawdziłem numery wtryskiwaczy – i albo się mylę, albo numer wtrysku nr.2 nie jest u mnie wcale wpisany <co?>



No i następna sprawa – czy sprawdzając korekty, ważniejszy jest parametr "FI_LRN_**", czy też "INJ*_CMP" ??
Odpowiem sobie sam:
Zdecydowanie ważniejszy jest parametr "FI_LRN_**" – jeżeli ma wartości większe niż +/– 100 po 3 próbach kalibracji, może to oznaczać uszkodzenie/wyeksploatowanie wtryskiwacza

Parametr "INJ*_CMP" pokazuje natomiast bieżące, krótkotrwałe korekty i twórcy Forscana nie mają żadnych informacji, czy parametr ten może być stosowany do diagnostyki wtryskiwaczy i jaka jest wartość progowa.
Załączniki
20160506_073311.jpg
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kubus2009 » 6 cze 2016, 19:44

Witam,posiadam mazde 6 gy 2004 rok kombi 2 litrowy disel przebieg 262000 ostatnio silnik nie pracuje równo sprawdzalem na forscanie korekcje wtryskow na 1 wynik 0.125 na drugim zero na trzecim 1.813 na czwartym zero prosze o odpowiedz mam rozumiec ze trzeci wtrysk padł czym grozi jazda z taka usterka prosze o odpowiedz z góry dziekuje
Początkujący
 
Od: 6 cze 2016, 19:34
Posty: 4

Postprzez DooOminO » 6 cze 2016, 20:43

Wykonaj kalibrację dopiero wtedy będziesz wiedzieć czy któryś wtryskiwacz jest do wymiany czy też silnik się skalibruje i zacznie równo chodzić jak dawniej ;) Ogólnie z Twoją korekcją można jeszcze jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Damian68 » 9 kwi 2017, 14:16

Podłączyłem dzisiaj Forscan i oto wyniki. Czy może ktoś mi zdiagnozować ? Sorki za jakość zdjęc
Załączniki
20170409_130653.jpg
20170409_130813.jpg
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez DooOminO » 9 kwi 2017, 17:19

Wszystko w normie, następnym razem wyłącz flesha jak robisz takie zdjęcia :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Damian68 » 11 kwi 2017, 14:09

Wiem wiem mój błąd <spoko>
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Mac8181 » 7 maja 2017, 19:57

Witam
Mam następujące wartości wtryskiwaczy w forscanie:

FI_LRN_01: -28 _11: -64 _21: -64 _31: -40
_02: 36 _12: -36 _22: -32 _32: -24
_03: -24 _13: -52 _23: -52 _33: -28
_04: – 4 _14: -40 -24: -48 _34: -56

INJ1_CMP – 0
INJ2_CMP – 8082 – ta wartość powolutku rośnie
INJ3_CMP – 585
INJ4_CMP – 527

Najbardziej martwi mnie wartość INJ2_CMP bo jest bardzo duża i wolno rośnie.

Proszę o ocenę czy wartości są w normie?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez tadziol » 8 maja 2017, 21:25

Drugi i trzeci wtryskiwacz mógłby być lepszy. Spróbuj przegonić auto z dodatkiem forte w baku i zobacz czy cos pomoże. Metoda niepewna ale tania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Mac8181 » 9 maja 2017, 20:20

Dzięki Tadziol. W ciągu miesiąca będę oddawał auto do mechanika na wymianę oleju, filtrów itp. Będę chciał też profilaktycznie wymienić podkładki pod wtryskiwaczami i mam pytanie: czy z wlaniem forte lepiej zaczekać do wymiany podkładek i wtedy zapodać czy nie patrzeć na to i kupić jak najszybciej?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez tadziol » 9 maja 2017, 23:03

Ja bym nie czekał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Mac8181 » 20 maja 2017, 17:14

Czy odrazu po wyjeżdżeniu baku paliwa z forte (wlałem dwa, od czyszczenia układu paliwowego i od czyszczenia wtryskiwaczy) od razu robić kalibracje wtrysków czy zaczekać i kalibracje zrobić po wymianie podkładek pod wtryskami ( za ok. 2 tyg.)?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Mac8181 » 22 maja 2017, 13:42

Forte wyjeżdżone i kalibracja zrobiona. Widać że wartości wyższe się skorygowały bliżej zera niż przed kalibracją. Jeszcze po wymianie podkładek sprawdzimy.
Załączniki
WP_20170522_13_16_23_Pro111111.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez tadziol » 22 maja 2017, 15:53

No widzisz jak pięknie <spoko>
Wymień jeszcze olej,skasuj inspekcję,to i te magiczne wartości _CMP się zmienią.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Mac8181 » 22 maja 2017, 17:36

Dzięki Tadziol za rady <jupi> <spoko> . Za tydzień jestem już umówiony na wymianę oleju, podkładek itp. Tak skasuje inspekcje i wartość gęstości oleju.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6