Problem z odpalaniem – diesel
Witam posiadam Mazde6 2.0 Diesel 143 Km ostatnio pojawił sie problem ze nie odpala. Wyjechałem nia z garażu i zgasła dosłownie po przejechaniu 2 metrów zgasła i niechce juz odpalic.Rozrusznik kreci normalnie a silnik nawet sie nie odezwie :/do komputera podpieta była i błedów niema jedynie co mnie ciekawi to ze jak włacze zapłon zaswieca sie lampki po czym wszystko zgasnie oprucz oleju oraz lampka silnika ta pomaranczowa a jak dłużej sie kreci rozrusznikiem to zaswieca sie jeszcze abs kontrola trakcji.Wiecie co moze byc nie tak dwa dni przed miala tez mula auto jechalo chodzby nieumialo gaz wcisniety do siemi a sie ledwo rozpedzalo. z góry dzieki za odpowiedzi
- Od: 29 lip 2012, 12:02
- Posty: 8
- Skąd: Tarnowksie Góry
- Auto: Mazda 6 2.0Ticd
To że świecą Ci się lampki od oleju i silnika to jest normalna sprawa ponieważ to znika dopiero jak odpalisz samochód. Pierw sprawdź czy dochodzi paliwo do pampy. Może filtr sie zapchał.
Ja bym zaczął właśnie od sprawdzenie układu paliwowego.
Ja bym zaczął właśnie od sprawdzenie układu paliwowego.
- Od: 11 lut 2014, 00:14
- Posty: 289
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.
Witam, mam takie pytanie, jakis czas temu moja mazda zaczela odpalac i po chwili gasnac tylko na zimnym silniku...po zgasnieciu trzeba bylo ja chwile krecic aby odpaliła. Poczytalem na forum i wymienilem filtr paliwa i powietrza, Na zajutrz poszedlem do samochodu zeby sprawdzic czy juz jest dobrze, i teraz nie odpala i gasnie tylko odrazu trzeba ja krecic z 5s zeby odpalila. Po wymianie filtra samochod odpalil odrazu bez odpowietrzania itd, bezproblemowo. Co to moze byc ? Prosze o rady...
-
tasman69btm
Normalnie...wymienilem filtr paliwa, zalozylem weze i odpalilem samochod, jezdzilem caly dzien bez problemow, na drugi dzien przy probie odpalenia, musialem dlugo krecic aby odpalila na zimnym silniku, po chwili zgasilem silnik i druga proba juz od ,,kopa''. Czy jesli samochod normalnie odpalal i jezdzil dzien wczesniej mozliwe ze sie zapowietrzyl ?
Dopisano 6 sie 2015, 07:34:
Dzis rano podpompowałem pompką reczna przy filtrze i samochod odpalil bezproblemowo co oznacza ze schodzi paliwo, tylko dlaczego? Help
Dopisano 6 sie 2015, 07:34:
Dzis rano podpompowałem pompką reczna przy filtrze i samochod odpalil bezproblemowo co oznacza ze schodzi paliwo, tylko dlaczego? Help
-
tasman69btm
u mnie tak wyglądały pierwsze objawy padania zaworu SCV. najpierw wymieniłem filtry i nic potem zajeździłem akumulator i rozrusznik żyjąc w przekonaniu że to nie SCV. Aż przyszła zima i madzia stanęła na amen i wymieniłem zawór i chodzi jak Pszczółka.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 24 lut 2013, 15:53
- Posty: 54
- Skąd: Iława
- Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.
Witam.
Dzisiaj miałem dziwny przypadek z odpaleniem mazdy. Po pracy pojechałem do sklepu odebrać zamówienie, zaparkowałem auto na wielopoziomowym parkingu temperatura na parkingu była chyba ponad 50 stopni. Nie było mnie jakieś 10 minut. Próbuje odpalić mazdę a tu nie słyszę nawet silnika tak jakby rozrusznik nie chodził, kontrolki świeciły normalnie nic nie mrugało. Próbowałem z 5 razy i za każdym razem to samo nic się nie działo, po jakiś 5 minutach znowu spróbowałem i odpalił za pierwszym razem. Czy może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie czego to mogła być wina. Odpalałem z włączoną klimą i wcześniej kluczykiem samochodowym otwierałem paczkę którą odebrałem:)
Wszelkie pomysły co sprawdzić aby taka sytuacja się nie powtórzyła mile widziane.
Dzisiaj miałem dziwny przypadek z odpaleniem mazdy. Po pracy pojechałem do sklepu odebrać zamówienie, zaparkowałem auto na wielopoziomowym parkingu temperatura na parkingu była chyba ponad 50 stopni. Nie było mnie jakieś 10 minut. Próbuje odpalić mazdę a tu nie słyszę nawet silnika tak jakby rozrusznik nie chodził, kontrolki świeciły normalnie nic nie mrugało. Próbowałem z 5 razy i za każdym razem to samo nic się nie działo, po jakiś 5 minutach znowu spróbowałem i odpalił za pierwszym razem. Czy może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie czego to mogła być wina. Odpalałem z włączoną klimą i wcześniej kluczykiem samochodowym otwierałem paczkę którą odebrałem:)
Wszelkie pomysły co sprawdzić aby taka sytuacja się nie powtórzyła mile widziane.
- Od: 28 mar 2015, 03:15
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2004r 2.0CiTD 121km
Albo rozrusznik się zawiesił albo immobiliser zablokował. Ja raz miałem taką sytuację, delikatnie puknąłem młotkiem 2 razy w obudowę rozrusznika i się odwiesił i odtąd nie ma żadnych problemów.
no i coś zaczyna moją M6 dobierać :/
zawsze paliła "na dotyk" a teraz... posłuchajcie głośno, może ktoś zna przyczynę – właściwie to całość problemu kończy się na ok. 5 sekundzie filmu – o piszczącym pasku osprzętu wiem
* Filtr paliwa wymieniany rok temu (ok. 10 tys km) – ory Mazda
* Błędów brak
* po odpaleniu chodzi idealnie
* spalanie w normie
Raz (2 dni temu) zdarzyło się, że musiałem kręcić silnikiem nawet ok. 2 sekundy dłużej...
Co sprawdzić/ od czego zacząć w takim przypadku
Chcę dobrać się do świec w celu kontroli ( założyłem m.in. w tym celu nowy wątek : Świece żarowe – kontrola, wymiana
mogę jeszcze poobserwować, czy problem występuje po nocy(dłuższy postój, czy również na zagrzanym silniku...
wszelkie sugestie mile widziane
zawsze paliła "na dotyk" a teraz... posłuchajcie głośno, może ktoś zna przyczynę – właściwie to całość problemu kończy się na ok. 5 sekundzie filmu – o piszczącym pasku osprzętu wiem
* Filtr paliwa wymieniany rok temu (ok. 10 tys km) – ory Mazda
* Błędów brak
* po odpaleniu chodzi idealnie
* spalanie w normie
Raz (2 dni temu) zdarzyło się, że musiałem kręcić silnikiem nawet ok. 2 sekundy dłużej...
Co sprawdzić/ od czego zacząć w takim przypadku
Chcę dobrać się do świec w celu kontroli ( założyłem m.in. w tym celu nowy wątek : Świece żarowe – kontrola, wymiana
mogę jeszcze poobserwować, czy problem występuje po nocy(dłuższy postój, czy również na zagrzanym silniku...
wszelkie sugestie mile widziane
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Świece odpadają bo ;
1 Jest za wysoka temperatura otoczenia
2 Nawet nie mrugnęła Ci na 1sek kontrolka od nich (a to informacja o uruchomieniu podgrzewania)
Nie chcę być złym prorokiem ale zajeżdża mi to trochę na jeden wtrysk (tylko który ) bo prawdopodobnie się zawiesza i nie pracuje na wolnych obrotach (też mam taki u siebie jeden) ale nie mam tego objawu który masz Ty w piątej sek. filmu. Myślę zacząć od przebadania forscanem wtrysków (spróbuj zrobić kalibrację i zobacz co się dzieje w trakcie kalibracji).
1 Jest za wysoka temperatura otoczenia
2 Nawet nie mrugnęła Ci na 1sek kontrolka od nich (a to informacja o uruchomieniu podgrzewania)
Nie chcę być złym prorokiem ale zajeżdża mi to trochę na jeden wtrysk (tylko który ) bo prawdopodobnie się zawiesza i nie pracuje na wolnych obrotach (też mam taki u siebie jeden) ale nie mam tego objawu który masz Ty w piątej sek. filmu. Myślę zacząć od przebadania forscanem wtrysków (spróbuj zrobić kalibrację i zobacz co się dzieje w trakcie kalibracji).
MIRAS M6 napisał(a):Myślę zacząć od przebadania forscanem wtrysków (spróbuj zrobić kalibrację i zobacz co się dzieje w trakcie kalibracji).
robiłem to kilka dni temu -poszło bez problemów, wtryski sprawne :
viewtopic.php?f=410&t=174872&p=3061916&hilit=kalibracja+wtryskiwaczy#p3061916 (post z 7 sierpnia)
smile napisał(a):może to pora na akumulator?
nie wydaje mi się – nic na to raczej nie wskazuje, a sam aku wymieniany 2 lata temu
tadziol napisał(a):spróbuj rano przed odpaleniem podpompować paliwa pompką i zobacz jaki będzie efekt.
myślisz, że paliwo się może cofać – no sprawdzimy
tadziol napisał(a):Zanim zaczniesz wszystko po kolei demolować
Problem w tym, że w sumie to brak mi pomysłów co może być przyczyną – dlatego stawiałem na świece, ponieważ są pewnie od nowości (9 lat / 180 tys km)
Odnośnie świec (choćby to nie był problem z nimi) – założyłem nowy wątek, który może być przydatny dla innych, ale potrzebuję wskazówek żeby go solidnie zrobić:
Świece żarowe – kontrola, wymiana
Rano będą nowe informacje odnośnie odpalania
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
tadziol napisał(a):spróbuj rano przed odpaleniem podpompować paliwa pompką i zobacz jaki będzie efekt.
z rana dość chłodno – 8 stopni... podpompowałem kilka razy i zapaliła na dotyk...
Później jeszcze 3 odpalania ( już silnik ciepły ) – również żadnych problemów...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
tak właśnie myślałemdobrzyn22 napisał(a):myślisz, że paliwo się może cofać
dobrzyn22 napisał(a):podpompowałem kilka razy i zapaliła na dotyk...
i dlatego
skup się na filtrze paliwa (szczelność dokręcenia) i szczelność przelewów wtryskiwaczy (demontowałeś je kiedyś ?)tadziol napisał(a):Zanim zaczniesz wszystko po kolei demolować
tadziol napisał(a): szczelność przelewów wtryskiwaczy (demontowałeś je kiedyś ?)
przy okazji wymiany podkładek pod wtryski kilka lat temu...
Ostatnio zauważyłem pocenie się w okolicach uszczelnień przewodów wysokiego ciśnienia, ale to raczej same uszczelnienia puszczają (nie wymieniałem ich przy okazji wyciągania wtrysków), a nie same przewody
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6