Problem z odpalaniem – diesel

Postprzez Piotrek1987Tg » 11 cze 2015, 19:08

Witam posiadam Mazde6 2.0 Diesel 143 Km ostatnio pojawił sie problem ze nie odpala. Wyjechałem nia z garażu i zgasła dosłownie po przejechaniu 2 metrów zgasła i niechce juz odpalic.Rozrusznik kreci normalnie a silnik nawet sie nie odezwie :/do komputera podpieta była i błedów niema jedynie co mnie ciekawi to ze jak włacze zapłon zaswieca sie lampki po czym wszystko zgasnie oprucz oleju oraz lampka silnika ta pomaranczowa a jak dłużej sie kreci rozrusznikiem to zaswieca sie jeszcze abs kontrola trakcji.Wiecie co moze byc nie tak dwa dni przed miala tez mula auto jechalo chodzby nieumialo gaz wcisniety do siemi a sie ledwo rozpedzalo. z góry dzieki za odpowiedzi
Początkujący
 
Od: 29 lip 2012, 12:02
Posty: 8
Skąd: Tarnowksie Góry
Auto: Mazda 6 2.0Ticd

Postprzez 19Maaarcin89 » 12 cze 2015, 16:09

To że świecą Ci się lampki od oleju i silnika to jest normalna sprawa ponieważ to znika dopiero jak odpalisz samochód. Pierw sprawdź czy dochodzi paliwo do pampy. Może filtr sie zapchał.
Ja bym zaczął właśnie od sprawdzenie układu paliwowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez tasman69btm » 5 sie 2015, 10:18

Witam, mam takie pytanie, jakis czas temu moja mazda zaczela odpalac i po chwili gasnac tylko na zimnym silniku...po zgasnieciu trzeba bylo ja chwile krecic aby odpaliła. Poczytalem na forum i wymienilem filtr paliwa i powietrza, Na zajutrz poszedlem do samochodu zeby sprawdzic czy juz jest dobrze, i teraz nie odpala i gasnie tylko odrazu trzeba ja krecic z 5s zeby odpalila. Po wymianie filtra samochod odpalil odrazu bez odpowietrzania itd, bezproblemowo. Co to moze byc ? Prosze o rady...
tasman69btm
 

Postprzez Kristof11 » 5 sie 2015, 16:25

Jak to była odpalona po wymianie filtra paliwa bez odpowietrzania?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 09:12
Posty: 19 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 RF-5C, 2004r. 121KM

Postprzez tasman69btm » 5 sie 2015, 16:31

Normalnie...wymienilem filtr paliwa, zalozylem weze i odpalilem samochod, jezdzilem caly dzien bez problemow, na drugi dzien przy probie odpalenia, musialem dlugo krecic aby odpalila na zimnym silniku, po chwili zgasilem silnik i druga proba juz od ,,kopa''. Czy jesli samochod normalnie odpalal i jezdzil dzien wczesniej mozliwe ze sie zapowietrzyl ?

Dopisano 6 sie 2015, 07:34:

Dzis rano podpompowałem pompką reczna przy filtrze i samochod odpalil bezproblemowo co oznacza ze schodzi paliwo, tylko dlaczego? Help
tasman69btm
 

Postprzez Skarabe » 6 sie 2015, 14:18

u mnie tak wyglądały pierwsze objawy padania zaworu SCV. najpierw wymieniłem filtry i nic potem zajeździłem akumulator i rozrusznik żyjąc w przekonaniu że to nie SCV. Aż przyszła zima i madzia stanęła na amen i wymieniłem zawór i chodzi jak Pszczółka.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez tasman69btm » 6 sie 2015, 16:01

Oby nie, bo drogie do dziadostwo ;/
tasman69btm
 

Postprzez telu » 7 sie 2015, 19:12

Witam.
Dzisiaj miałem dziwny przypadek z odpaleniem mazdy. Po pracy pojechałem do sklepu odebrać zamówienie, zaparkowałem auto na wielopoziomowym parkingu temperatura na parkingu była chyba ponad 50 stopni. Nie było mnie jakieś 10 minut. Próbuje odpalić mazdę a tu nie słyszę nawet silnika tak jakby rozrusznik nie chodził, kontrolki świeciły normalnie nic nie mrugało. Próbowałem z 5 razy i za każdym razem to samo nic się nie działo, po jakiś 5 minutach znowu spróbowałem i odpalił za pierwszym razem. Czy może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie czego to mogła być wina. Odpalałem z włączoną klimą i wcześniej kluczykiem samochodowym otwierałem paczkę którą odebrałem:)
Wszelkie pomysły co sprawdzić aby taka sytuacja się nie powtórzyła mile widziane.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2015, 03:15
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2004r 2.0CiTD 121km

Postprzez Darek69 » 8 sie 2015, 12:53

A jak zachowywały się zegary od prędkościomierza i od obrotomierza?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2015, 08:19
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 120 km(88kw) 2003 rok (kombi)

Postprzez telu » 9 sie 2015, 11:48

Nie zauważyłem żadnych ruchów zegarów.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2015, 03:15
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2004r 2.0CiTD 121km

Postprzez kubsztyk » 10 sie 2015, 09:31

Albo rozrusznik się zawiesił albo immobiliser zablokował. Ja raz miałem taką sytuację, delikatnie puknąłem młotkiem 2 razy w obudowę rozrusznika i się odwiesił i odtąd nie ma żadnych problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 19 sie 2015, 14:06

no i coś zaczyna moją M6 dobierać :/
zawsze paliła "na dotyk" a teraz... posłuchajcie głośno, może ktoś zna przyczynę – właściwie to całość problemu kończy się na ok. 5 sekundzie filmu – o piszczącym pasku osprzętu wiem ;)


* Filtr paliwa wymieniany rok temu (ok. 10 tys km) – ory Mazda
* Błędów brak
* po odpaleniu chodzi idealnie
* spalanie w normie

Raz (2 dni temu) zdarzyło się, że musiałem kręcić silnikiem nawet ok. 2 sekundy dłużej...

Co sprawdzić/ od czego zacząć w takim przypadku ??
Chcę dobrać się do świec w celu kontroli ( założyłem m.in. w tym celu nowy wątek : Świece żarowe – kontrola, wymiana

mogę jeszcze poobserwować, czy problem występuje po nocy(dłuższy postój, czy również na zagrzanym silniku...

wszelkie sugestie mile widziane
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez MIRAS M6 » 19 sie 2015, 19:11

Świece odpadają bo ;
1 Jest za wysoka temperatura otoczenia
2 Nawet nie mrugnęła Ci na 1sek kontrolka od nich (a to informacja o uruchomieniu podgrzewania)
Nie chcę być złym prorokiem ale zajeżdża mi to trochę na jeden wtrysk (tylko który ?? ) bo prawdopodobnie się zawiesza i nie pracuje na wolnych obrotach (też mam taki u siebie jeden) ale nie mam tego objawu który masz Ty w piątej sek. filmu. Myślę zacząć od przebadania forscanem wtrysków (spróbuj zrobić kalibrację i zobacz co się dzieje w trakcie kalibracji).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez smile » 19 sie 2015, 20:19

Nie bardzo na telefonie słyszę problem ale może to pora na akumulator?

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 19 sie 2015, 20:59

Zanim zaczniesz wszystko po kolei demolować,spróbuj rano przed odpaleniem podpompować paliwa pompką i zobacz jaki będzie efekt.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 19 sie 2015, 21:15

MIRAS M6 napisał(a):Myślę zacząć od przebadania forscanem wtrysków (spróbuj zrobić kalibrację i zobacz co się dzieje w trakcie kalibracji).

robiłem to kilka dni temu -poszło bez problemów, wtryski sprawne :
viewtopic.php?f=410&t=174872&p=3061916&hilit=kalibracja+wtryskiwaczy#p3061916 (post z 7 sierpnia)

smile napisał(a):może to pora na akumulator?

nie wydaje mi się – nic na to raczej nie wskazuje, a sam aku wymieniany 2 lata temu

tadziol napisał(a):spróbuj rano przed odpaleniem podpompować paliwa pompką i zobacz jaki będzie efekt.

<spoko> myślisz, że paliwo się może cofać ?? – no sprawdzimy :)

tadziol napisał(a):Zanim zaczniesz wszystko po kolei demolować

Problem w tym, że w sumie to brak mi pomysłów co może być przyczyną – dlatego stawiałem na świece, ponieważ są pewnie od nowości (9 lat / 180 tys km)

Odnośnie świec (choćby to nie był problem z nimi) – założyłem nowy wątek, który może być przydatny dla innych, ale potrzebuję wskazówek żeby go solidnie zrobić:
Świece żarowe – kontrola, wymiana


Rano będą nowe informacje odnośnie odpalania :)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Marecki » 19 sie 2015, 22:27

Potwierdzam, podobnie miałem przed wymianą SCV.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 23:38
Posty: 16 (4/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, 2.0 MZR-CD 120 KM, 2005 rok

Postprzez dobrzyn22 » 20 sie 2015, 08:14

tadziol napisał(a):spróbuj rano przed odpaleniem podpompować paliwa pompką i zobacz jaki będzie efekt.


z rana dość chłodno – 8 stopni... podpompowałem kilka razy i zapaliła na dotyk...
Później jeszcze 3 odpalania ( już silnik ciepły ) – również żadnych problemów... <oczy>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tadziol » 20 sie 2015, 09:02

dobrzyn22 napisał(a):myślisz, że paliwo się może cofać
tak właśnie myślałem
dobrzyn22 napisał(a):podpompowałem kilka razy i zapaliła na dotyk...

i dlatego
tadziol napisał(a):Zanim zaczniesz wszystko po kolei demolować
skup się na filtrze paliwa (szczelność dokręcenia) i szczelność przelewów wtryskiwaczy (demontowałeś je kiedyś ?)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 20 sie 2015, 10:39

tadziol napisał(a): szczelność przelewów wtryskiwaczy (demontowałeś je kiedyś ?)

przy okazji wymiany podkładek pod wtryski kilka lat temu...

Ostatnio zauważyłem pocenie się w okolicach uszczelnień przewodów wysokiego ciśnienia, ale to raczej same uszczelnienia puszczają (nie wymieniałem ich przy okazji wyciągania wtrysków), a nie same przewody
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6