Problem z odpalaniem – diesel

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2013, 21:25

Najprościej zamiast pisać dokładnie o co chodzi to w płacz :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 13 gru 2013, 21:30

A może to po prostu akumulator? :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 13 gru 2013, 21:46

kolega dostał już odpowiednią PW, mam nadzieję, że zareaguje odpowiednio ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Xusto_Alvarez » 17 gru 2013, 19:02

Moja mazda dziala tylko jak jej pompuje recznie przy filtrze paliwo. nie wiem o co kaman.
Mechanik mowi ze albo zsawór scv ?? albo wtryski..

czy ktos zna podobny przypadek ?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 09:41
Posty: 17
Skąd: Braniewo
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004

Postprzez Janusz626 » 17 gru 2013, 21:49

Xusto_Alvarez napisał(a):Moja mazda dziala tylko jak jej pompuje recznie przy filtrze paliwo. nie wiem o co kaman

...może zapchane sitko w zbiorniku ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez smile » 17 gru 2013, 22:08

To znaczy, że jak nie pompujesz to gaśnie?! Może nieszczelności w przewodach?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Nimrod-PW » 18 gru 2013, 10:36

Spróbuj wymienić filtr paliwa może jest zasyfiony.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Xusto_Alvarez » 18 gru 2013, 15:37

SITKO CZYSTE, FILTR WYMIENIONY – NIC SIE NIE ZMIENIŁO PO TYM.

NIE MA NIESCZELNOSCI – JEDEN KOLEGA ZALECIL WYMIANE SCV
SPRAWDZE
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 09:41
Posty: 17
Skąd: Braniewo
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004

Postprzez Janusz626 » 18 gru 2013, 16:45

Wykręć (czystosc wskazana) SCV nie odłączaj go, zakręć rozrusznikiem zobacz czy paliwo leci, jeśli tak podmien SCV.
Aha, nie krzyczymy dużymi literami.
...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez wit32 » 20 gru 2013, 09:21

witam , podłączę się do tematu bo mam podobny problem z moją mazdą 6 rok 2003 2.0 d 121 km. Otóż problem z odpalaniem i gaśnięciem na zimnym silniku. Na forum znalazłem parę takich postów ale nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Rano silnik odpala o po kilku sek. gaśnie , za drugim razem po chwili kręcenia odpala i później nie mam już problemu z odpalaniem, silnik chodzi równo , obroty nie falują. Dodam , że już wymieniłem zawór SCV, nowy filtr paliwa, przy filtrze nie mam żadnych nieszczelności, na komputerze zero błędów. Piszę bo nie wiem co dalej robić, może ktoś podpowie co wymienić lub wyczyścić czy też sprawdzić .
wit32
 

Postprzez kuba7167 » 24 gru 2013, 22:34

Witam, mam problem z Mazdą 6 2.0 CITD. Gasła na wolnych obrotach więc pojechałem na komputer i nic nie wykryło. Mechanik powiedział żeby zacząć od zmiany filtra paliwa. Zmieniłem i nie ujechałem 20 kilometrów i zgasł. Nie chciał odpalić. Zadzwoniłem do innego mechanika, ten powiedział żeby zmienić filtr paliwa na nowy jeszcze raz i nalać Liquoi Moly do zbiornika. Zrobiłem tak i nic. Nadal nie odpala. Co to może być ? Proszę o pomoc. :)
kuba7167
 

Postprzez scooterteam » 24 gru 2013, 22:41

Znając życie zapowietrzyłeś układ..
Paliwo dochodzi ?
Auto kręci?
Bezpieczniki dobre ?
Mógł Ci nawet rozrząd się przestawić ..
Może masa się poluzowała?
Akumulator ? kabel od rozrusznika ?
A więc czeka Cię wyprawa do warsztatu no chyba że sam sobie poradzisz..

Opisz dokładniej problem..
:)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2013, 23:41
Posty: 48
Skąd: Małopolska Bochnia-Brzesko-Tarnów
Auto: Mazda 323F Ba 1.8 114 Km 95 rok.

Postprzez Yackoba » 25 gru 2013, 14:49

kuba7167 napisał(a):Witam, mam problem z Mazdą 6 2.0 CITD. Gasła na wolnych obrotach więc pojechałem na komputer i nic nie wykryło. Mechanik powiedział żeby zacząć od zmiany filtra paliwa. Zmieniłem i nie ujechałem 20 kilometrów i zgasł. Nie chciał odpalić. Zadzwoniłem do innego mechanika, ten powiedział żeby zmienić filtr paliwa na nowy jeszcze raz i nalać Liquoi Moly do zbiornika. Zrobiłem tak i nic. Nadal nie odpala. Co to może być ? Proszę o pomoc. :)


poczytaj wątki o SCV
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 19:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez smile » 25 gru 2013, 21:55

Dokładnie, prawdopodobnie SCV. Można to zweryfikować IDS-em... Ale żaden błąd na to nie będzie wskazywać!
Pzdr.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Xusto_Alvarez » 10 sty 2014, 10:31

Witam,
Wymieniłem SCV – nic nie pomogło – auto odpala i gasnie.

sprawdziłem wtryski – wszystkie sprawne (firma PEZAL W GDAŃSKU)

zostaje chyba pompa wysokiego ciśnienia. auto stoi u 3 mechanika juz 2 miesiac leci.

czy ktoś może pomóc z weryfikacją pompy instrukcją demontażu ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 09:41
Posty: 17
Skąd: Braniewo
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004

Postprzez smile » 10 sty 2014, 22:44

Szkoda, że pominąłeś w tym wątku błąd P0200.
Zaleciłem SCV bo nie było mowy o błędach.. zresztą:
smile napisał(a):prawdopodobnie SCV. Można to zweryfikować IDS-em... Ale żaden błąd na to nie będzie wskazywać!
Pzdr.

A jeśli masz błąd P0200 to bym posłuchał się Tadziola z tego wątku, w którym się już przyznałeś do P0200. Janusz626 już Ci wskazał kierunek 16 grudnia... :P
Daj znać po wszystkim, ile na to wszystko wydałeś a ile nie potrzebnie.... :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Xusto_Alvarez » 13 sty 2014, 12:07

Witam – wiązka sprawdzona – nie matam uszkodzeń izolacji. Auto po zamontowaniu wtrysków nadal ma ten sam objaw – odpala i gaśnie. po czym nie daje sie uruchomić. odczekując chwile znów odpala i gaśnie. czasem pochodzi około 20-30s i gaśnie.
Dziś jest ostatni dzien na inspekcji w obecnym warsztacie. Koledzy rozkładają ręce. Mojego koszmaru ciąg dalszy trwa... a mrozy juz u mnie :(. Komputer wciąż wywala 1 błąd p0200.

Nic nie wspominaj o kasie bo krew mnie zalewa.

oplacenie mechanikow oraz koszt zaworu scv. teraz mam 2 sprawne. – zostaje rozmontowac ja i sprzedac na czesci. nic innego ani mi ani mechanikom nie przychodzi do głowy. :)

Dopisano 13 sty 2014, 11:39:

Właśnie rozmawiałem z mechanikiem. juz nie ma wiecej pomysłów auto nie działa. :). szukac nastepnego (4) czy szrot?

Dopisano 13 sty 2014, 13:18:

tak to widze w niedługim czasie...

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 09:41
Posty: 17
Skąd: Braniewo
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004

Postprzez tadziol » 13 sty 2014, 19:24

nie dramatyzuj....
błąd P0200 to ewidentny problem w komunikacji IDM-PCM.oczywiście nie wykluczam usterki PCM-u lub IDM-u,ale raczej w to wątpię.
posłużyłeś się tą stroną ?
http://dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/esico ... 00W01.html
trzeba sprawdzić każdą z pięciu żył pomiędzy IDM a PCM : przejście/przerwa/zwarcie do masy/zwarcie do zasilania.
od konektora IDM do konektora PCM.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Xusto_Alvarez » 15 sty 2014, 10:26

tak, tę instrukcję przesłałem do mechanika – twierdzi ze sprawdzał. ja sam nie byłem przy tym.
Wiem gdzie sie znajduje PCM, czy mozecie mi powiedziec gdzie znajde i co to jest idm?

sam to posprawdzam zanim rozkręce pompę cisnienia

Dopisano 15 sty 2014, 09:57:

Obrazek

1. PCM

15 IDM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 09:41
Posty: 17
Skąd: Braniewo
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004

Postprzez Xusto_Alvarez » 20 sty 2014, 10:18

Jakie powinno być ciśnienie na magistrali podczas rozruchu ? Ostatnio jak przeprowadzalem kontrole kabli podlaczylismy sie pod kompa i pokazywalo nam podczas krecenia 35-170kPa. Czy to nie za mało ?

Komputer rownież w logu wywala wiadomość CAN ERROR, co kieruje mnie na bardziej szczegółową kontrole przewodów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 09:41
Posty: 17
Skąd: Braniewo
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6