Mianowicie gdy auto jest zimne odpala bez problemu.
Ale gdy zgaszę samochód i chcę od razu odpalić. To auto odpala ale po około sekundzie spadają obroty i albo to przetrzyma i obroty po kolejnej sekundzie pójdą do góry, albo samochód zgaśnie. Gdy dodam gazu auto na pewno nie zgaśnie.
Poza tym auto chodzi bez zarzutów.
nie dawno miałem wymieniane filtry, rozrząd, pompę wody, olej, czyszczony smog. Jest możliwe że mechanik coś zrobił bo po tym serwisie zauważyłem objawy?
problemy z odpalaniem na ciepłym silniku
Strona 1 z 1
Witam problem rozwiązany:) Więc piszę bo może komuś moje podpowiedzi się przydadzą.
Auto coraz to mocniej zaczynało wariować z tygodnia na tydzień.
Objawy:
– auto nie chciało odpalić na ciepłym silniku bez dodania gazu. Gdy zgasiłem silnik i chciałem od razu odpalić auto odpalało na 5 s i gasło. Po odpaleniu obrotomierz szedł w górę po czym opadał do zbyt niskich obrotów i albo się podnosił i wyrównywał albo gasł.
– coraz toi częstsze wahania obrotów szczególnie na niskich obrotach. Wskazówka latała w zakresie 0,5cm na obrotomierzu. Ewidentnie było też gołym uchem słychać nierówną pracę silnika. Na początku wahania pojawiały się raz na parę dni a na końcu już co przejechanie paru km.
– brak mocy po zmianie biegu przez 2-3s. Np zmieniałem bieg z 2 na 3 i mimo że dodawałem gaz auto się tak zachowywało jak bym hamował biegami czyli ewidentnym zwolnieniem (objaw występujący nie zbyt często)
Po podłączeniu komputera brak jakich kol wiek błędów. Znajomy elektryk pokazał mi ze mam zbyt wysokie ciśnienie na wtryskach i to na 90% SCV i że auto przez błędne odczyty z tego czujnika wariuje.
Diagnoza okazała się trafna. Koszt używanego zaworu w Ostrowie Wielkopolskim z demontażu 220zł. Nowy na allegro jaki widziałem z wysyłką około 300zł. Ale tu miałem opcję zwrotu gdy okaże się że nie ten czujnik jest przyczyną moich problemów.
Wymiana w miarę prosta tylko 2 śrubki "gwiazdki" Gorzej z dojściem ale cała wymiana zajęła mi może z 15min.
Problemy znikły pozdrawiam
Auto coraz to mocniej zaczynało wariować z tygodnia na tydzień.
Objawy:
– auto nie chciało odpalić na ciepłym silniku bez dodania gazu. Gdy zgasiłem silnik i chciałem od razu odpalić auto odpalało na 5 s i gasło. Po odpaleniu obrotomierz szedł w górę po czym opadał do zbyt niskich obrotów i albo się podnosił i wyrównywał albo gasł.
– coraz toi częstsze wahania obrotów szczególnie na niskich obrotach. Wskazówka latała w zakresie 0,5cm na obrotomierzu. Ewidentnie było też gołym uchem słychać nierówną pracę silnika. Na początku wahania pojawiały się raz na parę dni a na końcu już co przejechanie paru km.
– brak mocy po zmianie biegu przez 2-3s. Np zmieniałem bieg z 2 na 3 i mimo że dodawałem gaz auto się tak zachowywało jak bym hamował biegami czyli ewidentnym zwolnieniem (objaw występujący nie zbyt często)
Po podłączeniu komputera brak jakich kol wiek błędów. Znajomy elektryk pokazał mi ze mam zbyt wysokie ciśnienie na wtryskach i to na 90% SCV i że auto przez błędne odczyty z tego czujnika wariuje.
Diagnoza okazała się trafna. Koszt używanego zaworu w Ostrowie Wielkopolskim z demontażu 220zł. Nowy na allegro jaki widziałem z wysyłką około 300zł. Ale tu miałem opcję zwrotu gdy okaże się że nie ten czujnik jest przyczyną moich problemów.
Wymiana w miarę prosta tylko 2 śrubki "gwiazdki" Gorzej z dojściem ale cała wymiana zajęła mi może z 15min.
Problemy znikły pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6