Wibracje silnika
Witam.Ostatnio zauważyłem w mojej mazdzie po postoju jak odpale i po chwili dodam gazu to silnik tak jak by wibrował(szarpał)nie towarzysza temu żadne dziwne odgłosy,lekkie dymienie z tłumnika.Zauwazyłem tez ze jak podpompuje pompka paliwowa zanim odpale to to szarpniecie jest mniej odczuwalne.A jak odpale i pochodzi tak z 5 minut wogole go niema.Podejrzewam ze moze cofac mi sie paliwo,przewody obejrzałem i sa szczelne.Moze ktos z was miał lub ma podobny problem?Dodam tylko ze auto pali w normie ,przyspiesza normalnie.
Z Twoich postów wynika, że zmieniłeś silnik jak i zawór SCV.
Odżałuj jeszcze 27pln i kup sobie interfejs ELM327, najlepiej z BT bo wtedy kabel nie plącze się pod nogami. Program diagnostyczny FORSCan jest darmowy i w naszym wypadku niezbędny do wszelkich testów silnika.
Najnowsza wersja programu umożliwia wykonanie kalibracji pompy CR i wtrysków, co po wymianie SCV jest potrzebne. Można włączyć rejestrację różnych czujników, nawet przed uruchomieniem silnika. W Twoim przypadku można obserwować ciśnienie w CR podczas rozruchu, temperaturę paliwa, stan zaworu EGR, przepływomierz, wartości korekt dla poszczególnych wtrysków itd.
Grzebanie przy silniku bez w/w sprzętu to działania po omacku i zwyczajna strata czasu.
Przy rozruchu zimnego silnika PCM początkowo wymusza zwiększone ciśnienie w CR, co skutkuje klepaniem wtrysków a jeśli choć jeden z nich niedomaga może powodować tytułowe objawy.
Dla przykładu mój silnik w chwili rozruchu wymusza 47MPa w CR, które w miarę rozgrzewania się spada do ok. 35MPa (obroty jałowe). W międzyczasie podczas przyśpieszania delikatnie słychać wtryski.
Odżałuj jeszcze 27pln i kup sobie interfejs ELM327, najlepiej z BT bo wtedy kabel nie plącze się pod nogami. Program diagnostyczny FORSCan jest darmowy i w naszym wypadku niezbędny do wszelkich testów silnika.
Najnowsza wersja programu umożliwia wykonanie kalibracji pompy CR i wtrysków, co po wymianie SCV jest potrzebne. Można włączyć rejestrację różnych czujników, nawet przed uruchomieniem silnika. W Twoim przypadku można obserwować ciśnienie w CR podczas rozruchu, temperaturę paliwa, stan zaworu EGR, przepływomierz, wartości korekt dla poszczególnych wtrysków itd.
Grzebanie przy silniku bez w/w sprzętu to działania po omacku i zwyczajna strata czasu.
Przy rozruchu zimnego silnika PCM początkowo wymusza zwiększone ciśnienie w CR, co skutkuje klepaniem wtrysków a jeśli choć jeden z nich niedomaga może powodować tytułowe objawy.
Dla przykładu mój silnik w chwili rozruchu wymusza 47MPa w CR, które w miarę rozgrzewania się spada do ok. 35MPa (obroty jałowe). W międzyczasie podczas przyśpieszania delikatnie słychać wtryski.
OK DZIEKUJE.ZROBIE TAK.ALE NIE WIEM CZY NAWET MAJAC TAKI SPRZET BEDE POTRAFIL SAM TO WYKONAC .ODEZWE SIE JESZCZE DO CIEBIE LEO TO MOZE BYS MI NAPISAL CO I JAK PO KOLEI ZROBIC.CHODZI MI KONKRETNIE JAK KROK PO KROKU MAJAC TO URZADZENIE I TEN PROGRAM SKALIBROWAC WTRYSKI I POMPE SCV.Z KAD NAJLEPIEJ POBRAC TEN PROGRAM?
PS.JAK DO TEGO URZADZENIA WGRAC PROGRAM FORSCAN?
PS.JAK DO TEGO URZADZENIA WGRAC PROGRAM FORSCAN?
Jeśli potrafisz uruchomić komputer, zalogować się na forum i pisać posty, to z FORScan-em poradzisz sobie bez problemu. ELM327 to taka "wtyczka" włączona między samochód a laptopa.
Program pobieramy ze strony http://forscan.org/download.html
Posiada on polską wersję językową.
Przejrzyj jeszcze inne wątki w temacie:
viewtopic.php?f=124&t=163818&hilit=forscan
viewtopic.php?f=329&t=165607
W moich postach też coś znajdziesz, w razie problemów możemy zadziałać telefonicznie.
Program pobieramy ze strony http://forscan.org/download.html
Posiada on polską wersję językową.
Przejrzyj jeszcze inne wątki w temacie:
viewtopic.php?f=124&t=163818&hilit=forscan
viewtopic.php?f=329&t=165607
W moich postach też coś znajdziesz, w razie problemów możemy zadziałać telefonicznie.
Ok.Dziekuje.Prosiłbym o Twój nr tel. na email arekbarej22@wp.pl.Zamówilem juz ELM 327.Pobrałem program 
Mamjeszcze pytanie czy robiac kalibracje np. wtrysków ,czy CR.wpisuje sie jakies odpowiednie parametry?Jak tak to jakie ?Czy w tym programie po podłaczeniu do auta pojawia sie taka funkcja jak kalibracja? Dziekuje bardzo za dotychczasowa pomoc i przepraszam za te wszystkie pytania ale chciałbym to wszystko dobrze zrobic
Mamjeszcze pytanie czy robiac kalibracje np. wtrysków ,czy CR.wpisuje sie jakies odpowiednie parametry?Jak tak to jakie ?Czy w tym programie po podłaczeniu do auta pojawia sie taka funkcja jak kalibracja? Dziekuje bardzo za dotychczasowa pomoc i przepraszam za te wszystkie pytania ale chciałbym to wszystko dobrze zrobic
w motorze RF5C komputer sam kalibruje wtryski po zjeżdzie z trasy nie gaś auta przez 5 min, klima wyłączona i nie dotykaj gazu jak zauważysz ze lekko spadają i podnoszą sie obroty tak ma być bo wtedy komp kalibruje wtryski jeśli dodasz gazu przerwiesz procedure . objawy jakie opisałeś miałem po wymianie filtrow oczywiście na zimnym motorze po dłuższej przerwie .Przyczyną była lekko zawinięta uszczelka na spodzie filtra warto ją lekko posmarować przed skreceniem filtra olejem lub ropą. Ja zakłdam filtr paliwa od RF7 z DPF jest dużo większy i szczegolnie zimą robi dobrą robote Pozdrawiam
P.S. M6 użytkuje od 4 lat miałem tylko kilka problemow ktore okazały się taką bzdurą jak lekko nieszczelny czy zapchany fitr
P.S. M6 użytkuje od 4 lat miałem tylko kilka problemow ktore okazały się taką bzdurą jak lekko nieszczelny czy zapchany fitr
- Od: 6 kwi 2014, 13:00
- Posty: 9
- Auto: mazda6 2003 2.0 diesel RF5C kombi, mazda6 2005 2.0 diesel RF5C sedan
Leoo napisał(a):arekt2222 napisał(a):A czy w RF5C można zrobic kalibracje za pomoca kabelka
Nie można, bo kostka jest w tym miejscu pusta.
Kalibrację zrobisz FORScan-em.
A w jaki sposób wywołać forscanem kalibrację? wywołaniem którego z PIDów?
Co prawda niektóre PIDY dla M3 mają inne oznaczenia niż M6, ale może coś przegapiłem...
Chyba tak jest. Tak bynajmniej wynika z tego co wyczytałem.
Wygląda na to, że trzeba zanabyć tego Elm'a i do dzieła
Wygląda na to, że trzeba zanabyć tego Elm'a i do dzieła
Ostatnio edytowano 11 kwi 2014, 19:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Leoo która opcja w Forscanie jest od wymuszenia kalibracji wtryskow i czy to testowales?
Są tu trzy;
Wyzeruj wartość wtryskiwacz
Czytać kodów korekcyjnych wtryskiwaczy
Zmiana kodów korekcyjnych wtryskiwaczy
Stawiam na pierwsze,ale nie chce uziemic auta
Jest tu też coś takiego jak fuel unjector test i można odłączyć poszczególne wtryski, czyli pewnie to samo co odpiecie im kostki. Ktoś ostatnio pisał o takim sprawdzaniu, że jeśli po odpieciu wtryskow nie ma różnicy w dźwięku to jest coś nie tak.
Kasowanie inspekcji olejowej forscanem działa.
Wyzeruj wartość wtryskiwacz – wyrzuca komunikat że ni huhu i skontaktuj się z autorem Forscana.
Są tu trzy;
Wyzeruj wartość wtryskiwacz
Czytać kodów korekcyjnych wtryskiwaczy
Zmiana kodów korekcyjnych wtryskiwaczy
Stawiam na pierwsze,ale nie chce uziemic auta
Jest tu też coś takiego jak fuel unjector test i można odłączyć poszczególne wtryski, czyli pewnie to samo co odpiecie im kostki. Ktoś ostatnio pisał o takim sprawdzaniu, że jeśli po odpieciu wtryskow nie ma różnicy w dźwięku to jest coś nie tak.
Kasowanie inspekcji olejowej forscanem działa.
Wyzeruj wartość wtryskiwacz – wyrzuca komunikat że ni huhu i skontaktuj się z autorem Forscana.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6