Stuki w silniku
1, 2
Witam!
Podłącze się do tematu. Moja Madzia od dwoch dni wydaje podobne dzwieki i na dodatek po odpaleniu kopci na blękitno przez jakieś 25 sek podłączałem Forscan i martwi mnie jeden parametr możecie mi podpowiedziec czy to jest dobrze czy do wymiany i który to ( czy to jest ten przy interkuleże.
Dodam że muj silnik to Rf-5c
Podłącze się do tematu. Moja Madzia od dwoch dni wydaje podobne dzwieki i na dodatek po odpaleniu kopci na blękitno przez jakieś 25 sek podłączałem Forscan i martwi mnie jeden parametr możecie mi podpowiedziec czy to jest dobrze czy do wymiany i który to ( czy to jest ten przy interkuleże.
Dodam że muj silnik to Rf-5c
- Od: 26 wrz 2012, 20:53
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6 Sport kombi 2.0 TDi 121km 2002 rok.
tomaszek3 napisał(a):martwi mnie jeden parametr możecie mi podpowiedziec czy to jest dobrze czy do wymiany i który to
Na schemacie oznaczony nr 15 Boost sensor.
Zanim wymienisz sprawdź okablowanie i styki złącza.
Ściągnij sobie dokument 1789-1E-03G.pdf. Znajdziesz tam całą diagnostykę.
Mnie również ostatnio ten czujnik doładowania szwankowal, podawał podobne wartości napięcia około -15V ale odziwo wartość doładowania była ok bo podawał vacuum jak i również boost,,,, jak dotąd błędy się dały kasowac i obe jest dobrze, poczekam i zobacze co dalej.... Może to faktycznie wtyczka lub przewody, bo problem był od razu po regulacji zaworów.... i czyszczeniu zaolejonego silnika po nie szczelnym silikonie przy pokrywie zaworów, przy tym przednim elemencie.
Witam.
Sprawdzałem swoje wtryski i po kalibracji mają bardzo duże odchyłki szczególnie na 1 cylindrze
FI_LRN_01 ma 226 a pozostałe
na 2 ma -32
na 3 -40
na 4 0
niepokoi mnie 1 wtrysk auto normalnie przyspiesza ma moc tylko dziś jechałem i po szybkiej jeździe zaświeciła mi się kontrolka DPF więc zredukowałem bieg a jechałem akurat w trasie obroty utrzymywałem powyżej 2000 tys i po około 10 km kontrolka zgasła . Na komputerze żadnych błędów tylko niepokoi mnie ten wtrysk musze go chyba wymienić bo ma strasznie duża odchyłkę .
Sprawdzałem swoje wtryski i po kalibracji mają bardzo duże odchyłki szczególnie na 1 cylindrze
FI_LRN_01 ma 226 a pozostałe
na 2 ma -32
na 3 -40
na 4 0
niepokoi mnie 1 wtrysk auto normalnie przyspiesza ma moc tylko dziś jechałem i po szybkiej jeździe zaświeciła mi się kontrolka DPF więc zredukowałem bieg a jechałem akurat w trasie obroty utrzymywałem powyżej 2000 tys i po około 10 km kontrolka zgasła . Na komputerze żadnych błędów tylko niepokoi mnie ten wtrysk musze go chyba wymienić bo ma strasznie duża odchyłkę .
Witam! Zanim zaczniecie mnie linczowac, przeszukalem internet wzdłuż i wszerz i nic nie znalazłem podobnego. A wiec mam problem ze swoja mazda 6 2.0 diesel 121km. Otóż od dlugiego czasu z silnika wydobywaly sie dziwne stuki pomiedzy 2000-3000 obrotow tylko na ciepłym oraz przy w/w dzwiekach autko kopci na czarno, wyskakuje blad silnika i samochod gasnie. Po odczekaniu chwili odpala bez problemu. Komputer pokazal blad P0093 jakas nieszczelnosc w ukladzie wtryskiwaczy. Wymienilem podkladki pod wtryskami poniewaz z pod korka oleju lecial dymek i to dosc sporo. Nic nie pomoglo, smok czysty, filtr paliwa nowy, wtryski sprawdzone na maszynie, wszystko sprawne. Ostatnio wymienilem vaacum pompe bo gdzies wyczytalem ze to tez moze byc przyczyna, objawy ciagle takie same. Prosze o pomoc! Mechanik nie ma pojecia co to moze byc.
-
patszp
Albo któryś z wtrysków nie trzyma ciśnienia paliwa i przepuszcza do cylindra,albo zawór scv sie przycina i nadmiernie wzrasta ciśnienie na CR.
Podglad ciśnienia w czasie wystąpienia objawów oznajmi wysokość nadchodzących kosztów.
Podglad ciśnienia w czasie wystąpienia objawów oznajmi wysokość nadchodzących kosztów.
Ale skąd te stukanie? Jakby ktoś młotkiem stukal, głośno i metalicznie i tylko na ciepłym. Wymieniłem jeszcze przepływomierz.
-
patszp
Stukanie to nic innego jak jeden z efektów ubocznych problemu. Poza czarnym dymem. Nie zawracałbym sobie tym głowy tylko raczej skupiłbym sie na dobrej diagnostyce.
tadziol napisał(a):Podglad ciśnienia w czasie wystąpienia objawów oznajmi wysokość nadchodzących kosztów.
Witam,
Mam problem z silnikiem RF7J w mojej mazdzie 6, a mianowicie z silnika słychać stukanie. Na początku stukanie słyszalne było tylko w zakresie powyżej 1500 rpm. Przekazałem wtryski do sprawdzenia i otrzymałem informację zwrotną, że są sprawne, ale zaleca się ich czyszczenie. Zgodziłem się na propozycję zakładu, który wtryski weryfikował. Po czyszczeniu i po zamontowaniu wtryskiwaczy na nowych oryginalnych podkładkach stukanie słyszalne było w całym zakresie obrotów. Wyzerowałem korekty i zrobiłem kalibrację. Otrzymałem wyniki przekraczające 100 dla 3 z 4 wtrysków. Zdemontowałem wtryskiwacze i oddałem do ponownego sprawdzenia i czyszczenia. Dodatkowo poprosiłem o protokoły potwierdzające sprawność wtrysków. Po trzech dniach otrzymałem odpowiedź, że trzy wtryski jednak nie trzymają parametrów i zostaną wymienione na sprawne. Po odebraniu wtryskiwaczy ponownie je zamontowałem (na nowych podkładkach Bosch). Kolejno zakodowałem wymienione wtryskiwacze. Po wyzerowaniu korekt i ponownych dwóch próbach kalibracji otrzymałem wyniki przedstawione w załącznikach. Wartości korekt 2 z 4 wtryskiwaczy przekraczają 100.
Po wszystkich wyżej opisanych zabiegach nie ma problemu z odpalaniem – silnik odpala z półobrotu.
Dodam jeszcze, że weryfikację rozpocząłem od sprawdzenia wtryskiwaczy, ponieważ 300km wcześniej podczas jazdy z obrotami powyżej 2000rpm zaczęła migać kontrolka DPF. Pomogła próba wymuszonego wypalania filtra. Nie sprawdzałem stanu panewek ze względu na to, że auto stoi w garażu podziemnym, gdzie nie ma warunków do takich "napraw".
Film przedstawiający pracę silnika dostępny jest pod linkiem https://youtu.be/dRecQ4fi8Uo
Jeśli to możliwe, to bardzo proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny usterki.
Z góry dziękuję za pomoc.
Mam problem z silnikiem RF7J w mojej mazdzie 6, a mianowicie z silnika słychać stukanie. Na początku stukanie słyszalne było tylko w zakresie powyżej 1500 rpm. Przekazałem wtryski do sprawdzenia i otrzymałem informację zwrotną, że są sprawne, ale zaleca się ich czyszczenie. Zgodziłem się na propozycję zakładu, który wtryski weryfikował. Po czyszczeniu i po zamontowaniu wtryskiwaczy na nowych oryginalnych podkładkach stukanie słyszalne było w całym zakresie obrotów. Wyzerowałem korekty i zrobiłem kalibrację. Otrzymałem wyniki przekraczające 100 dla 3 z 4 wtrysków. Zdemontowałem wtryskiwacze i oddałem do ponownego sprawdzenia i czyszczenia. Dodatkowo poprosiłem o protokoły potwierdzające sprawność wtrysków. Po trzech dniach otrzymałem odpowiedź, że trzy wtryski jednak nie trzymają parametrów i zostaną wymienione na sprawne. Po odebraniu wtryskiwaczy ponownie je zamontowałem (na nowych podkładkach Bosch). Kolejno zakodowałem wymienione wtryskiwacze. Po wyzerowaniu korekt i ponownych dwóch próbach kalibracji otrzymałem wyniki przedstawione w załącznikach. Wartości korekt 2 z 4 wtryskiwaczy przekraczają 100.
Po wszystkich wyżej opisanych zabiegach nie ma problemu z odpalaniem – silnik odpala z półobrotu.
Dodam jeszcze, że weryfikację rozpocząłem od sprawdzenia wtryskiwaczy, ponieważ 300km wcześniej podczas jazdy z obrotami powyżej 2000rpm zaczęła migać kontrolka DPF. Pomogła próba wymuszonego wypalania filtra. Nie sprawdzałem stanu panewek ze względu na to, że auto stoi w garażu podziemnym, gdzie nie ma warunków do takich "napraw".
Film przedstawiający pracę silnika dostępny jest pod linkiem https://youtu.be/dRecQ4fi8Uo
Jeśli to możliwe, to bardzo proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny usterki.
Z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 14 paź 2010, 19:54
- Posty: 8
- Skąd: NNI
- Auto: Mazda 323F BJ (1999) 2.0 DiTD (RF2A – 90 KM)
Mazda 6 GY (2005) 2.0 MRZ-CD (RF7J – 143KM)
Oczywiście wtryskiwacze z którymi miały wysoką korektę przed drugim rozkręceniem przełożyłeś na inne cylindry żeby dostać jakąś odpowiedz na pytanie czy to nie jest wina samego cylindra ? Jeżeli wykluczymy brak ciśnienia z powodu zapieczonych pierścieni albo podpartego zaworu to wtedy można napisać tylko jedno – warsztat od regeneracji nie wie co robi.
DooOminO napisał(a):warsztat od regeneracji nie wie co robi.
Ależ doskonale wie co robi – KASUJE FORSĘ !
nek12 napisał(a):Nie sprawdzałem stanu panewek
Po wysłuchaniu filmu z linku uważam,że od tego trzeba zacząć.
O jest nawet film na to nie zwróciłem uwagi, panewka też tak może cykać? Przy takim cykaniu została już obrócona czy to takie bardziej poczatki? Pytam z ciekawości bo słyszałem tylko benzyne z obróconą panewka i tam to było "walenie" które czasami nawet ustawało na niskich obrotach – po rozebraniu w obu przypadkach panewkę wyobrażało aż w końcu nałożyło jedną na drugą. W dieslu słychać to trochę inaczej?
Ps. Czytając to forum i kilka innych grup gdzie ludzie opisują swoje przypadki w których mechanicy po kilku próbnych diagnozach rozkładają ręce albo pchają klienta w duże koszty mimo, że nie są pewni diagnozy dochodzę do wniosku, że naprawdę trafić na mechanika z głową na karku graniczy z cudem
Ps. Czytając to forum i kilka innych grup gdzie ludzie opisują swoje przypadki w których mechanicy po kilku próbnych diagnozach rozkładają ręce albo pchają klienta w duże koszty mimo, że nie są pewni diagnozy dochodzę do wniosku, że naprawdę trafić na mechanika z głową na karku graniczy z cudem
Witam,
Podłącze się pod temat. Od pewnego czasu pojawiły się stuki w silniku. Samochód stał u mechanika i stwierdził że wtryskiwacze są lipne. Kupiłem 3 nowe tzn. "używane" ale podobno sprawdzane i są sprawne. Po wymianie jest dalej to samo. Więc zabrałem auto od mechanika by więcej zbędnych kosztów sobie nie robić.
Stukot słychać tylko przy obrotach od około 1500 obrotów. Poniżej nic nie stuka. Do tej pory w silniku nic nie pukało ani nie stukało ani nie było żadnych innych dziwnych dźwięków.
Poniżej podaję link do filmiku z nagraniem.
https://youtu.be/BYLeoON88nc
Czy macie jakieś pomysły co to może być? Ewentualnie co sprawdzić i co dodatkowo podać.
(Na filmiku oczywiście zdjęta osłona silnika i brak śrubki ale to z powodu zdejmowania pokrywy zaworów i poprostu jeszcze jej nie wkręciłem).
Podłącze się pod temat. Od pewnego czasu pojawiły się stuki w silniku. Samochód stał u mechanika i stwierdził że wtryskiwacze są lipne. Kupiłem 3 nowe tzn. "używane" ale podobno sprawdzane i są sprawne. Po wymianie jest dalej to samo. Więc zabrałem auto od mechanika by więcej zbędnych kosztów sobie nie robić.
Stukot słychać tylko przy obrotach od około 1500 obrotów. Poniżej nic nie stuka. Do tej pory w silniku nic nie pukało ani nie stukało ani nie było żadnych innych dziwnych dźwięków.
Poniżej podaję link do filmiku z nagraniem.
https://youtu.be/BYLeoON88nc
Czy macie jakieś pomysły co to może być? Ewentualnie co sprawdzić i co dodatkowo podać.
(Na filmiku oczywiście zdjęta osłona silnika i brak śrubki ale to z powodu zdejmowania pokrywy zaworów i poprostu jeszcze jej nie wkręciłem).
- Od: 4 paź 2013, 17:41
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 2004r.
- Od: 4 paź 2013, 17:41
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 2004r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6