Bez 'plaka' nie odpala

Postprzez bartes76 » 24 sty 2014, 19:00

Witam.

W okresie zimowym mam problem z odpalaniem swojej madzi.
Rozrusznik kręci bez problemu, świece są nowe, aku naładowany, alternator sprawny. Filtry paliwa/powietrza nowe. Problem zaczął się pod koniec zeszłej zimy, powyżej 5-10 stopni na plusie nie występuje (latem nawet po kilku dniach bez problemu odpalał). Odpalam po psiknięciu plakiem do filtra (nie przy kręceniu – sam psikam zamykam filtr pow, maskę i wtedy kręcę) auto po 3-5 sek odpala i chodzi już bez problemu. Podczas jazdy też nie ma żadnych niespodzianek – silnik chodzi jak trzeba. Po krótkim postoju (max 2-3 godz lub krócej) auto odpala samo, po dłuższym już muszę psiknąć lekko.
Pewnie jakiś problem z podaniem paliwa – ktoś ma jakiś pomysł?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Wojtek » 24 sty 2014, 19:53

bartes76 napisał(a):Pewnie jakiś problem z podaniem paliwa – ktoś ma jakiś pomysł?

raczej nie jest to zwiazane z podawaniem paliwa... bardziej z podgrzewaniem swiec zarowych, gdy sa zbyt zimne paliwo sie nie zapali...
Przekrecajac kluczyk do pozycji ON powinno nastapic krotkie podgrzanie swiec...
Radze sprawdzic obwod swiec...

ps. ten temat chyba do poddzialu diesla powinien trafic... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 24 sty 2014, 21:01

Wojtek napisał(a):ps. ten temat chyba do poddzialu diesla powinien trafic... <oczy>

dokładnie....przenoszę...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bartes76 » 24 sty 2014, 21:23

Dzięki za przeniesienie.

Instalacja podgrzewania świec jest niby ok, jeden magik sprawdzał i stwierdził że nie tutaj jest problem, ale nie znalazł co jest źle – powiedział, że on sprawdziłby wtryski – pytanie czy to napewno mogą to być one skoro po odpaleniu jest wszystko ok, spalanie również w normie. Słyszałem też, że również wtryski odpowiadają za trzymanie ciśnienia paliwa na spoczynku – prawda to? Może jednak one nie trzymają ciśnienia i dlatego jest problem <co?>

Dodam też, że madzia jeździ na Shell v-power. Wiosną ze dwa razy zalałem zwykłym shellem i raz lub dwa po odpaleniu potrafił zgasnąć silnik. Po ponownym (trochę ciężkim) odpaleniu jechał jak zawsze. Na v-power zawsze śmiga bez problemu (tankowanie na tej samej stacji cały czas oprócz urlopu – wtedy też szukam shella).
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Wojtek » 25 sty 2014, 00:59

zastanowmy sie... <oczy>

1. plac zwieksza podatnosc powietrza do zapalenia sie...
2. jezeli silnik po odpaleniu dziala bezproblemowo, to wtryski powinny byc w porzadku...
(jak i odpalanie na cieplym)
3. za cisnienie w CR (szyna zasilania paliwem) odpowiada zawor na pompie wysokiego cisnienia... nawet bardzo wysokiego bym powiedzial...
4. gdyby wtryski sie nie zamykaly poprawnie, to podejrzewam, ze juz bys mial wypalony na wylot tlok...
Trzba sprawdzic czy rzeczywiscie swiece sa odpowiednio podgrzane... moze nie domaga przekaznik swiec?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bieski » 25 sty 2014, 02:19

Ale to już było........


search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=nie+odpala&fid[]=410&start=20
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez mircho » 25 sty 2014, 11:08

Weź woltomierz i przyłóż jedną końcówkę do szyny spinającej świece, a drugą do masy.
Jeśli nie uda Ci się zapiąć końcówek kabli woltomierza tak, żeby same się trzymały (do szyny trzeba mieć "krokodylka") to poproś drugą osobę żeby w czasie pomiaru włączyła zapłon. W czasie świecenia kontrolki świec i chyba trochę po, na szynie powinno pojawić się napięcie ok 11V (świece biorą b. duży prąd)
Jeśli napięcie jest ok. to sprawdziłbym jeszcze raz świece np omomierzem, mają coś ok. 1-2 ohm'y, (można na forum znaleźć jaką oporność ma świeca)
Dwa lata temu w M323 DiTD miałem wszystkie świece do <dupa> ale odpaliłem przy -17, z tym, że po 15 -20 sek. kręceniu. Wcześniej, nawet przy mniejszych mrozach palił tak, ze nie wiedziałem że nie mam świec.
Nie wiem jak jest tu, ale w DiTD nie było żadnego błędu. Układ sprawdza tylko obwód przekaźnika.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez bartes76 » 25 sty 2014, 21:08

Dziś -15 stopni i madzia nie chce wogóle odpalić. Po kilku próbach kręcenia i podawaniu plaka już podczas kręcenia a nie wcześniej jak zwykle, silnik odpalił po kilkunastu sekundach kręcenia (aż się boję co z rozrusznika zostanie po zimie :) ).
Nie wiem czy w tym aucie kontrolka świec coś mówi o ich podgrzewaniu, ale przy zimnym silniku dzisiaj swieciła nawet przez ok 6-8 sekund (przy lekko nawet rozgrzanym świeci mniej niż sekundę). Czy to może być jakiś wyznacznik podawania prądu na świece?
Chyba muszę jutro wykręcić wszystkie i patrzeć w powietrzu czy grzeją poprzez listwę silnika (najwyżej poparzę paluchy). Wymieniałem je niedawno, zresztą żadnej różnicy po wymianie nie było.
Najgorsze, że ciężko znaleźć kogoś kto znajdzie problem od razu..
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez rdy » 25 sty 2014, 23:00

Kontrolka świec jak zgaśnie to możesz odpalać – świece są podgrzane
U mnie wczoraj przy odpalaniu na -15 paliła się gdzieś 5-6 sekund, później odpalił spokojnie.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez mircho » 26 sty 2014, 09:20

bartes76 napisał(a):Chyba muszę jutro wykręcić wszystkie i patrzeć w powietrzu czy grzeją poprzez listwę silnika (najwyżej poparzę paluchy).

Czy to jest dla Ciebie łatwiejsze niż przeprowadzenie testu, który opisałem 2 posty wyżej <co?>
Kontrolka nie pokazuje sprawności świec. Informuje o czasie od włączenia zapłonu, po którym należy uruchomić silnik. Czas świecenia zależy od temperatury silnika.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez bartes76 » 26 sty 2014, 15:10

mircho napisał(a):Czy to jest dla Ciebie łatwiejsze niż przeprowadzenie testu, który opisałem 2 posty wyżej


Sprawdziłem świece miernikiem. Napięcie podawane na listwę zasilającą ok 11V, przy odkręconym kablu od listwy na końcówce kabla ponad 12V. Napięcie 'ginie' ok 2 sek po zgaśnięciu kontrolki. Świece przewodzą prąd, więc powinny być ok (w końcu zmieniałem je ze dwa-trzy miesiące temu).
Madzia niestety nie odpaliła,nawet na plaka. Teraz ładuje w domu aku. Nie wiem co tu robić dalej ech
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez klosek6 » 26 sty 2014, 19:57

warto sprawdzić czujnik temperatury silnika może oszukiwać i silnik podaje mniejsze dawki paliwa na zimnym
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez bieski » 27 sty 2014, 16:16

Jak tam auto ? Lepiej?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez bartes76 » 29 sty 2014, 11:49

Auto bez zmian.
Ostatnio paliłem w poniedziałek (-3'C), w niedziele próbowałem nie odpalił nawet z plakiem (-15'C).
Najgorsze jest to że komputer nie wyrzuca żadnego błędu i nikt nie umie powiedzieć co to może być.
Spróbuję chyba zatankować inne paliwo (myślę o BP Ultimate) może jednak ten Shell V-Power nie jest najlepszy na zimę.
Brak już mi pomysłów co tu zrobić, chyba trzeba ognisko palić pod autem przed odpaleniem :D .
A poważniej to może podgrzewacz paliwa? Kosztuje ok 130 pln, więc może warto poświęcić?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez bieski » 29 sty 2014, 11:55

RZuć okiem na PW ;)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez voltek » 31 sty 2014, 22:44

Mam niemal identyczne objawy niepalenia :–). czekam na rozwiązanie problemu bo może u mnie jest to samo.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2008, 17:00
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Postprzez bartes76 » 8 lut 2014, 19:52

Autko nadal bez zmian.
Za radą kolegi Bieski, sprawdziłem punkty podpięcia masy, przeczyściłem styki i dodatkowo poprowadziłem kabel z klemy do łącza pod filtrem powietrza. Niestety, silnik bez zmian..
Dziś w dzień było jakieś +6 i też madzia bez plaka nie odpaliła. Wystarczyło, że psiknąłęm trochę plaka (psikając jakieś 2 sekundy) i potem silnik zagadał. Oczywiście po odpaleniu nie ma żadnych dziwnych objawów, silnik pracuje równo, nawet przez sekundę nie będąc głośniejszym.

Przy okazji mam pytanie co do obudowy filtra powietrza: czy do silnika rf7j obudowa jest taka sama jak do rf5c ?
Co daje odłączenie rurek podciśnienia (dwóch) od obudowy filtra, jak na filmiku http://www.youtube.com/watch?v=50P4_mjpIHo i co z nimi jest zrobione – są połączone razem czy zaślepione?

Tak sobie jeszcze myślę – czy źle działający EGR może wpływać na problemy z odpalaniem? Może z nim jest coś nie tak?
A wracając do świec – jeśli one jednak by nie grzały, to czy po odpaleniu przez chwilę nie byłoby dymu za autem (DPF mam wycięty) – mam również Xsarę, co prawda silnik starszej generacji bez wtrysku bezpośredniego i listwy CR, ale od razu wiem kiedy choćby jedna świeczka nie pali. Wówczas przez chwilę po odpaleniu silnik chodzi głośniej, troszkę nierówno i jest dym za autem. Jak wszystkie świece są sprawne to nie dymi.
I jeszcze jedno – może kompresji nie ma madzia na zimnym?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez tadziol » 8 lut 2014, 21:14

spróbuj wsadzić inny akumulator.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bartes76 » 9 lut 2014, 11:19

Próbowałem już dużo wcześniej z innym aku, ładowałem również w domu do pełna – bez zmian
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Janusz626 » 10 lut 2014, 22:27

A próbowałeś odpiąć wtyczkę od temp. płynu chłodniczego? Jest ona pod kolektorem ssącym, ma trzy przewody, odepnij i zobacz jak i czy rano odpadli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6