Problemy po remoncie silnika – diesel

Postprzez syrena » 3 gru 2013, 20:18

Mazda 6 diesel 136 km, 2003 r.

Nowe panewki, szlif wału, nowy rozrząd i sprzęgło.

Pierwsza próba po zalaniu oleju i płynów i nic. Nie odpala. Ale widzę że są wycieki z jednej z rurek pompy paliwa. odkręciłem wyczyściłem i odpaliłem <jupi>

Po chwili okazało się że po naciśnięciu na pedał gazu powyżej 2000 obrotów auto gaśnie zapala się kontrolka trakcji. Tak jest za każdym razem. Wkręca się na obroty ładnie ale po puszczeniu pedału gaśnie. Kolega podłączył komputer i pokazał usterkę "duże wycieki z układu paliwowego". Po skasowaniu błędów znowu pojawia się ten sam komunikat. Odpala normalnie.

Proszę o jakieś sugestie. Fizycznie wycieków nie widać.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2010, 08:50
Posty: 24
Skąd: Piła
Auto: Mazda 6 2003 2.0 diesel 136 PS

Postprzez banzai54 » 4 gru 2013, 14:46

Wtryskiwacze mogą Ci przelewać, miałem tak samo w tamtym roku :) Zrób test przelewowy.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez syrena » 4 gru 2013, 19:51

sprawdziłem przelewy – jest idealnie równo.


tak jak pisałem, gaśnie jak się gwałtownie puszcza pedał gazu powyżej 2000 obrotów <co?>
Początkujący
 
Od: 24 lip 2010, 08:50
Posty: 24
Skąd: Piła
Auto: Mazda 6 2003 2.0 diesel 136 PS

Postprzez banzai54 » 4 gru 2013, 23:30

Jak jest idealnie równo to może wszystkie leją :P
Jeżeli to nie wtryski to może być zawór SCV chociaż i tak obstawiałbym wtryski albo pompę.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez syrena » 4 gru 2013, 23:50

wtryski sprawdzane były przed remontem, 2 stare 2 nowe.

Zawór SCV możliwe.
A pomp niby czemu. skoro ładnie trzyma na każdych obrotach? jedynie przy zejściu silnik gaśnie.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2010, 08:50
Posty: 24
Skąd: Piła
Auto: Mazda 6 2003 2.0 diesel 136 PS

Postprzez banzai54 » 5 gru 2013, 11:38

Filtr zmieniłeś? Sprawdź czy zawór SCV jest ze starej wadliwej serii, gdzieś na forum o tym piszę :)
pozdro
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez razzor » 5 gru 2013, 23:18

A jakim sprzętem kolega podłączał? A wtyczki masz dobrze pozakładane? Wyjmowałeś silnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2012, 21:53
Posty: 79
Skąd: opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport

Postprzez syrena » 6 gru 2013, 21:35

banzai54 napisał(a):Filtr zmieniłeś? Sprawdź czy zawór SCV jest ze starej wadliwej serii, gdzieś na forum o tym piszę :)
pozdro


tak zmieniłem filtr, zawór jest z wadliwej serii 006

Dopisano 6 gru 2013, 20:39:

razzor napisał(a):A jakim sprzętem kolega podłączał? A wtyczki masz dobrze pozakładane? Wyjmowałeś silnik?


Nie wiem co to za sprzęt, ale nie ma opcji pokazania ciśnienia w układzie.

Silnik wyjmowałem, a wtyczki raczej mam dobrze pozakładane, sprawdzę jeszcze raz. Masz na myśli jakieś konkretne wtyczki?

Puki nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia, co mogę jeszcze sam sprawdzić?

Dopisano 6 gru 2013, 20:46:

Auto odpala normalnie, na wolnych dzisiaj zauważyłem że lekko faluje ale nie zawsze przy tym trzęsie trochę całą budą, w pierwszym momencie posądziłem 2masę lub poduszki. Jak silnik jest już rozgrzany to w jakim zakresie obrotów powinien pracować na biegu jałowym?

no i dalej..

Na obroty wkręca się świetnie, puki trzymam pedał to wszystko ok, jak puszę to silnik gaśnie i zapala się kontrolka trakcji. Puki ona się pali silnik nie zapala.

Filtr nowy, wtryski sprawdzone w tym 2 ze sklepu nowe, wycieków nie widać.

Komunikat komputera "wykryto duże nieszczelności w układzie paliwowym."

Dopisano 6 gru 2013, 20:59:

dodam jeszcze że poniżej 2000 obrotów da się normalnie jechać.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2010, 08:50
Posty: 24
Skąd: Piła
Auto: Mazda 6 2003 2.0 diesel 136 PS

Postprzez jaciek » 6 gru 2013, 23:33

[quote="syrena"] zawór jest z wadliwej serii 006,trzeba go wymienic i klopoty sie skoncza :)
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 19:38
Posty: 51
Skąd: chelm
Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.

Postprzez Enduro » 7 gru 2013, 00:10

trudna lekko sprawa,
jesli wszystko poskladales jak nalezy,
to przyczyna wg.twego testu jest\moze byc
albo w pompie wtryskowej +SCV albo w listwie wtryskowej lub we wtryskach.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez syrena » 9 gru 2013, 12:34

teraz już jest inny objaw:

odpala na sekundę i gaśnie po czym zapala się jak dotychczas kontrolka kontroli trakcji...
Początkujący
 
Od: 24 lip 2010, 08:50
Posty: 24
Skąd: Piła
Auto: Mazda 6 2003 2.0 diesel 136 PS

Postprzez Enduro » 9 gru 2013, 12:45

to swiadczy o odcieciu wtrysku paliwa.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez syrena » 9 gru 2013, 17:25

E. możesz konkretniej... <co?>

ja skłaniam się coraz bardziej do SCV, nawet już zamówiłem – tylko jak otworzę to nie mogę już oddać :(

mam dostęp do programu diagnostycznego auto.com ale ten nie ma opcji odczytu ciśnienia paliwa na listwie, jakim programem mogę to odczytać?
Początkujący
 
Od: 24 lip 2010, 08:50
Posty: 24
Skąd: Piła
Auto: Mazda 6 2003 2.0 diesel 136 PS

Postprzez Enduro » 9 gru 2013, 17:36

syrena napisał(a):..
mam dostęp do programu diagnostycznego auto.com ale ten nie ma opcji odczytu ciśnienia paliwa na listwie, jakim programem mogę to odczytać?

jedyny lub jeden z niewielu testerow, ktore cos moze konkretniej pokazac, to ori. mazdy "VCM".
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bieski » 9 gru 2013, 17:44

A może to ten przewód masy koło filtra, albo ta wiązka na intercoolerze ?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 9 gru 2013, 21:36

wtedy nie odpala nawet na chwile
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mariunio6 » 10 gru 2013, 20:15

a korekty dawki wtrysku dla nowych wtrysków wprowadziłeś do PCM?
mariunio6
 

Postprzez Enduro » 10 gru 2013, 22:05

sam na pewno tej korekty nie wprowadzil!
ponadto niekorzystna dawka wtrysku nie powinny powodowac takich objawow.
no chyba, ze wtryski nie trzymaja i nie ma cisnienia wtrysku, bo wtedy nie da rady odpalic mieszanki ON,
ale to wtedy tez by nawet na chwile nie odpalil.
wg. mnie jest cos nie tak, ze PCM po odpaleniu stwierdza problem i wygasza proces taktowania
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez syrena » 11 gru 2013, 00:30

dzisiaj założyłem nowy zawór scv – bez zmian, jestem załamany :(
Początkujący
 
Od: 24 lip 2010, 08:50
Posty: 24
Skąd: Piła
Auto: Mazda 6 2003 2.0 diesel 136 PS

Postprzez arkades » 1 mar 2014, 17:03

i jak?
udało Ci się rozwiązać problem?
Początkujący
 
Od: 30 maja 2012, 23:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 136 KM kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6