Witam
Mam problem z moja Mazda 6 2007r 2.0 D 121KM z przebiegiem 43tys km.
VIN: JMZGG14T681716843
Oto nagrany nieciągły terkot wydobywajacy sie z prawej strony silnika:
http://w740.wrzuta.pl/audio/aCKxlWwCDhj/mov_0129
lub tutaj zamieszczony u mnie na serwerku:
http://roger.simset.net/terkot.mp3
Podczas dodawania gazu tez ten terkot występuje.
Olej wymieniany przy 37tys w serwisie w ubiegłym roku.
Dodam że auto serwisowane od początku we Francji.
Przebieg mam potwierdzony przez serwis.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Marcin
Dziwny terkot silnika z prawej strony
Strona 1 z 1
Przypuszczam że jak z prawej strony to może to być rolka napinacza lub sprzęgło alternatora. Jak włączysz samochód zobacz jak chodzą rolki paska alternatora (pasek klinowy), mogą być już wyrobione łożyska na rolkach.
Witam
Dzisiaj dopiero mogłem coś zrobić kolo auta.
Zdjąłem pasek alternatora i terkocze dalej.
Czy zdejmować miskę i sprawdzać pompę oleju??
Miska dzisiaj zdjeta.
Na smoku pare przylepionych tak jakby miekkiego silikonu.
Nie byl on zasklepiony
Jezeli chodzi o tryby na pompie i na wale to zeby sa cale nie maja widocnych wyrwan, sa wszystkie.
Jedyne co mnie zastanawia to to ze kolo zebate pompy oleju ma delikatny luz pionowy (gora dol) tak na 1mm.
Nie mam pomyslow co dalej czy szukac w rozrzadzie czy w innym miejscu.
Prosze o podpowiedz.
Dzisiaj dopiero mogłem coś zrobić kolo auta.
Zdjąłem pasek alternatora i terkocze dalej.
Czy zdejmować miskę i sprawdzać pompę oleju??
Miska dzisiaj zdjeta.
Na smoku pare przylepionych tak jakby miekkiego silikonu.
Nie byl on zasklepiony
Jezeli chodzi o tryby na pompie i na wale to zeby sa cale nie maja widocnych wyrwan, sa wszystkie.
Jedyne co mnie zastanawia to to ze kolo zebate pompy oleju ma delikatny luz pionowy (gora dol) tak na 1mm.
Nie mam pomyslow co dalej czy szukac w rozrzadzie czy w innym miejscu.
Prosze o podpowiedz.
- Od: 1 mar 2012, 01:36
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 DiSi 2011r
Witam mam podobny problem u mnie widac na zimnym silniku jak trzesie sie chyba napinacz. Mialem wymieniany rozrzad ze 2 miesiace temu. Po ostatniej wizycie u mechanika mowil cos o wymianie napinacza zewnetrznego by sie przydala o co w tym chodzi? Ktos cos poradzi?
-
Adrian Wiączek
Witam ponownie
Wczoraj byłem na serwisie.
Stwierdzono stetoskopem że halas dobiego dokladnie z okolic pompy oleju.
Jak juz pisalem wczesniej osobiscie sprawdzalem pompe pod wzgledem uszkodzen sciagajac miske.
Pompa nie ma sladow na zebach, jedynie ma luz pionowy.
Prosze o podpowiedz, czy kupic uzywana pompe oleju z modelu przedliftowego (RF5C), ja mam poliftowy (RF7J), podobno pompy sa wyprodukowane z trwalszego materialu.
Czy tez kupowac nowa pompe (moze ktos z Was ma informacje że nowe produkowane teraz pompy sa poprawione)??
Jesli po wyjeciu okaze sie ze tryb na wale jest idealny to wymieniac tylko sama pompe, czy zachodzi potrzeba wymiany pompy oleju i walu (ogromny koszt)??.
Bardzo prosze doswiadzonych o odpowiedz.
Pozdrawiam
Marcin
Wczoraj byłem na serwisie.
Stwierdzono stetoskopem że halas dobiego dokladnie z okolic pompy oleju.
Jak juz pisalem wczesniej osobiscie sprawdzalem pompe pod wzgledem uszkodzen sciagajac miske.
Pompa nie ma sladow na zebach, jedynie ma luz pionowy.
Prosze o podpowiedz, czy kupic uzywana pompe oleju z modelu przedliftowego (RF5C), ja mam poliftowy (RF7J), podobno pompy sa wyprodukowane z trwalszego materialu.
Czy tez kupowac nowa pompe (moze ktos z Was ma informacje że nowe produkowane teraz pompy sa poprawione)??
Jesli po wyjeciu okaze sie ze tryb na wale jest idealny to wymieniac tylko sama pompe, czy zachodzi potrzeba wymiany pompy oleju i walu (ogromny koszt)??.
Bardzo prosze doswiadzonych o odpowiedz.
Pozdrawiam
Marcin
- Od: 1 mar 2012, 01:36
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 DiSi 2011r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6