Dziwny terkot silnika z prawej strony

Postprzez marcinpo » 24 lis 2013, 13:57

Witam
Mam problem z moja Mazda 6 2007r 2.0 D 121KM z przebiegiem 43tys km.
VIN: JMZGG14T681716843
Oto nagrany nieciągły terkot wydobywajacy sie z prawej strony silnika:
http://w740.wrzuta.pl/audio/aCKxlWwCDhj/mov_0129
lub tutaj zamieszczony u mnie na serwerku:
http://roger.simset.net/terkot.mp3
Podczas dodawania gazu tez ten terkot występuje.
Olej wymieniany przy 37tys w serwisie w ubiegłym roku.
Dodam że auto serwisowane od początku we Francji.
Przebieg mam potwierdzony przez serwis.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Marcin
Początkujący
 
Od: 1 mar 2012, 01:36
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GH 2.0 DiSi 2011r

Postprzez Kamil91 » 26 lis 2013, 13:49

Przypuszczam że jak z prawej strony to może to być rolka napinacza lub sprzęgło alternatora. Jak włączysz samochód zobacz jak chodzą rolki paska alternatora (pasek klinowy), mogą być już wyrobione łożyska na rolkach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2011, 00:34
Posty: 73 (7/1)
Skąd: Lgota KCH
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (CiTD) 121 KM 2003 rok Czarna Perła :)

Postprzez Nimrod-PW » 27 lis 2013, 11:12

Ściągnij pasek odpal samochód i będziesz wiedział czy to rolki.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez []gk[] » 28 lis 2013, 17:02

Jak koledzy piszą, to któreś z łożysk. Miałem podobny dźwięk – padnięte łożysko sprężarki klimatyzacji.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez marcinpo » 13 gru 2013, 23:45

Witam
Dzisiaj dopiero mogłem coś zrobić kolo auta.
Zdjąłem pasek alternatora i terkocze dalej.
Czy zdejmować miskę i sprawdzać pompę oleju??

Miska dzisiaj zdjeta.
Na smoku pare przylepionych tak jakby miekkiego silikonu.
Nie byl on zasklepiony

Jezeli chodzi o tryby na pompie i na wale to zeby sa cale nie maja widocnych wyrwan, sa wszystkie.
Jedyne co mnie zastanawia to to ze kolo zebate pompy oleju ma delikatny luz pionowy (gora dol) tak na 1mm.

Nie mam pomyslow co dalej czy szukac w rozrzadzie czy w innym miejscu.
Prosze o podpowiedz.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2012, 01:36
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GH 2.0 DiSi 2011r

Postprzez Adrian Wiączek » 15 gru 2013, 16:47

Witam mam podobny problem u mnie widac na zimnym silniku jak trzesie sie chyba napinacz. Mialem wymieniany rozrzad ze 2 miesiace temu. Po ostatniej wizycie u mechanika mowil cos o wymianie napinacza zewnetrznego by sie przydala o co w tym chodzi? Ktos cos poradzi?
Adrian Wiączek
 

Postprzez marcinpo » 18 gru 2013, 10:06

Witam ponownie
Wczoraj byłem na serwisie.
Stwierdzono stetoskopem że halas dobiego dokladnie z okolic pompy oleju.
Jak juz pisalem wczesniej osobiscie sprawdzalem pompe pod wzgledem uszkodzen sciagajac miske.
Pompa nie ma sladow na zebach, jedynie ma luz pionowy.

Prosze o podpowiedz, czy kupic uzywana pompe oleju z modelu przedliftowego (RF5C), ja mam poliftowy (RF7J), podobno pompy sa wyprodukowane z trwalszego materialu.
Czy tez kupowac nowa pompe (moze ktos z Was ma informacje że nowe produkowane teraz pompy sa poprawione)??

Jesli po wyjeciu okaze sie ze tryb na wale jest idealny to wymieniac tylko sama pompe, czy zachodzi potrzeba wymiany pompy oleju i walu (ogromny koszt)??.

Bardzo prosze doswiadzonych o odpowiedz.

Pozdrawiam
Marcin
Początkujący
 
Od: 1 mar 2012, 01:36
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GH 2.0 DiSi 2011r

Postprzez venom200 » 18 gru 2013, 10:30

Marcin masz identyczny dzwiek co ja miałem identyczny, chodzi jak betoniarka hehe.
Wywalaj pompę , tak jak pisałem na pw.
Ja też miałem dylemat
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6