Wyciek oleju
Strona 1 z 1
2.0 MZR-CD (143KM) kombi. Z silnika cieknie olej, ubywa co całkiem sporo i szybko, wczoraj zajrzałem pod spód... z pobieżnych oględzin wynika, że cieknie z punktu zaznaczonego kółkiem, jakieś pomysły czego spodziewać się u mechanika i czemu tak drogo?
- Od: 16 lip 2009, 18:12
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6, 140 KM, 2.0 l diesel z 2007
czyżby wyciek spod pompy oleju? jeśli tak to zrzucanie miski, demontaż rozrządu, możliwe że części osprzętu, nie wiem co tam może być dokręcone, ogólnie roboty dość sporo. Nie należy z tym czekać jeśli cieknie szybko z głównej magistrali olejowej, ryzyko zatarcia silnika.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Tego się obawiałem 
A nie da się tego zrobić nie wywalając 3000zł? Bo rozrząd ma niecałe 70 k na liczniku, olej wymieniany 2 tyg temu... więc nijak mi nie na rękę robienie kompletnego remontu... Nie można np zamiast wybebeszania całego rozrządu rozkręcić tylko fragmentu bałaganu, wymienić uszczelki i skręcić... albo przeprowadzić całości operacji na starych częściach? albo przynajmniej nie robić tego w Krakowskim ASO?
sorry za głupie pytania ale nie za bardzo orientuję się w tym temacie.
A nie da się tego zrobić nie wywalając 3000zł? Bo rozrząd ma niecałe 70 k na liczniku, olej wymieniany 2 tyg temu... więc nijak mi nie na rękę robienie kompletnego remontu... Nie można np zamiast wybebeszania całego rozrządu rozkręcić tylko fragmentu bałaganu, wymienić uszczelki i skręcić... albo przeprowadzić całości operacji na starych częściach? albo przynajmniej nie robić tego w Krakowskim ASO?
sorry za głupie pytania ale nie za bardzo orientuję się w tym temacie.
- Od: 16 lip 2009, 18:12
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6, 140 KM, 2.0 l diesel z 2007
przy tym będzie najpewniej tylko robota związana z rozebraniem i poskładaniem, pompa uszczelniana jest na silikon, miska najpewniej też. Żeby zdjąć pompę oleju musisz zdjąć pasek rozrządu, inaczej się nie da.
Oczywiście jeśli to jest rzeczywiście wina pompy oleju... najlepiej podjedź do dobrego warsztatu żeby to pooglądali, bo może się lać gdzieś z góry i ściekać na dół, ze zdjęcia nic konkretnego nie wywnioskujemy.
Co do Mazvagtech, wszyscy polecają z oczywistych powodów, jednego zadowolonego klienta z forum znam. Jeśli o mnie chodzi, nie korzystałem, nie mam klekota, a nawet gdybym miał to i tak bym nie korzystał
więc nie wyrażam opinii.
Oczywiście jeśli to jest rzeczywiście wina pompy oleju... najlepiej podjedź do dobrego warsztatu żeby to pooglądali, bo może się lać gdzieś z góry i ściekać na dół, ze zdjęcia nic konkretnego nie wywnioskujemy.
Co do Mazvagtech, wszyscy polecają z oczywistych powodów, jednego zadowolonego klienta z forum znam. Jeśli o mnie chodzi, nie korzystałem, nie mam klekota, a nawet gdybym miał to i tak bym nie korzystał
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Wydaje mi się, ze dość dokładnie obejrzałem cały silnik
i wyciek spod zaworów mogę raczej wykluczyć.
Najmocniej zapaskudzone był punkt, który zaznaczyłem, dodatkowo, żeby to potwierdzić wytarłem go do sucha i przegoniłem auto parę km na wysokich obrotach, po czym okazało się znów uwalone olejem...
Wielkie dzięki za info i namiary
i wyciek spod zaworów mogę raczej wykluczyć.
Najmocniej zapaskudzone był punkt, który zaznaczyłem, dodatkowo, żeby to potwierdzić wytarłem go do sucha i przegoniłem auto parę km na wysokich obrotach, po czym okazało się znów uwalone olejem...
Wielkie dzięki za info i namiary
- Od: 16 lip 2009, 18:12
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6, 140 KM, 2.0 l diesel z 2007
No i mam wycenę z anndory:
1. wyciek oleju spod pokrywy zaworów
– podkładki pod wtryskami 130zł
– uszczelka dekla 95zł
– uszczelniacze przelewowe 225zł
– środek do wtrysków 75zł
robocizna: 582zł
2. wyciek oleju z uszczelniaczy (wałek +wał)
– uszczelniacz wału 100zł
– uszczelniacz wałka rozrządu 70zł
3. Uszczelniacze gumowe wtrysków
4. Kpl rozrząd – wymiana (pasek, koło paska, 2 x napinacz) 750zł
5. Olej+filtr (60+292+10+200)zł
razem: 2600 zł
chyba kupię 5l oleju i będę sobie dolewał
chyba, że macie lepszy pomysł?
1. wyciek oleju spod pokrywy zaworów
– podkładki pod wtryskami 130zł
– uszczelka dekla 95zł
– uszczelniacze przelewowe 225zł
– środek do wtrysków 75zł
robocizna: 582zł
2. wyciek oleju z uszczelniaczy (wałek +wał)
– uszczelniacz wału 100zł
– uszczelniacz wałka rozrządu 70zł
3. Uszczelniacze gumowe wtrysków
4. Kpl rozrząd – wymiana (pasek, koło paska, 2 x napinacz) 750zł
5. Olej+filtr (60+292+10+200)zł
razem: 2600 zł
chyba kupię 5l oleju i będę sobie dolewał
chyba, że macie lepszy pomysł?
- Od: 16 lip 2009, 18:12
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6, 140 KM, 2.0 l diesel z 2007
A nie leci Ci po prostu z filtra oleju, bo na zdjęciu widać że jest brudny olejem od dołu. Może wystarczy go tylko dokręcić?
- Od: 25 cze 2006, 10:26
- Posty: 94
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.
rev napisał(a):1. wyciek oleju spod pokrywy zaworów
– podkładki pod wtryskami 130zł
– uszczelka dekla 95zł
– uszczelniacze przelewowe 225zł
– środek do wtrysków 75zł
robocizna: 582zł
Lol!
Ja miałem delikatny wyciek z pod pokrywy zaworów, a że po kupnie auta chciałem wymienić podkładki pod wtryskami (wiadoma sprawa) to upiekłem dwie pieczenie na jednym ogniu. Otóż kupiłem rzeczone podkładki oraz uszczelkę ze sklepu forumowego (uszczelka 57zł; podkładki 15zł; przesyłka 18zł; razem 90zł)
Mój mechanik za robociznę wziął 130zł.
Koszt całkowity 210zł.
Radość z suchego silnika i bezpiecznej jazdy – bezcenna.
Witam
Jestem tutaj nowy, więc jeśli temat w złym miejscu lub cokolwiek innego proszę o poprawę.
Zatem w drodze do pracy zgasł mi samochód, po odholowaniu i oględzinach stwierdziłem przeskok rozrządu spowodowany ścięciem kilku zębów na pasku. Wymiana dźwigienek, przy okazji podkładki pod wtryskami, czyszczenie smoka itd, w każdym razie samochód naprawiłem i chodzi. Ale do rzeczy, po złożeniu wszystkiego z powrotem do kupy pojawił się wyciek (dosyć mocny) z miejsca które jest zaznaczone na dodanym zdjęciu. Wcześniej nie było tego wycieku, dlaczego się pojawił, gdzie szukać przyczyny i jak ją wyeliminować?
Pozdrawiam forumowiczów i liczę na Waszą pomoc
Jestem tutaj nowy, więc jeśli temat w złym miejscu lub cokolwiek innego proszę o poprawę.
Zatem w drodze do pracy zgasł mi samochód, po odholowaniu i oględzinach stwierdziłem przeskok rozrządu spowodowany ścięciem kilku zębów na pasku. Wymiana dźwigienek, przy okazji podkładki pod wtryskami, czyszczenie smoka itd, w każdym razie samochód naprawiłem i chodzi. Ale do rzeczy, po złożeniu wszystkiego z powrotem do kupy pojawił się wyciek (dosyć mocny) z miejsca które jest zaznaczone na dodanym zdjęciu. Wcześniej nie było tego wycieku, dlaczego się pojawił, gdzie szukać przyczyny i jak ją wyeliminować?
Pozdrawiam forumowiczów i liczę na Waszą pomoc
-
Kuru24
Witam.Kolego Kuru24 czy zdiagnozowałeś skąd ten wyciek pokazany na zdjęciu?Mam taki sam problem po zdjęciu osłon widok identyczny jak u ciebie.Obstawiałem uszczelkę pod pokrywa zaworów ale po zdemontowaniu osłon zwątpiłem czy tyle oleju może przez nią uciekać.Proszę o pomoc i pozdrawiam. 
-
grzes88071
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6