Zablokowany silnik

Postprzez m@riusz39 » 4 paź 2013, 19:54

Niestety coś trzyma silnik, przyjechał elektryk wszystko posprawdzał, później próbowaliśmy na 5 biegu go ruszczyć – nie ma szans.
Teraz stoi u mechanika i czeka na diagnozę, a są cztery przypuszczenia:
1) Pasek rozrządu – przeskoczył lub się zerwał
2) zatarty silnik
3) uszczelka pod głowicą
4) sprzęgło lub dwu mas
Jutro będę wiedział.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Nimrod-PW » 4 paź 2013, 20:46

Trzymam kciuki za jak najmniejsze koszta naprawy – powodzenia
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez m@riusz39 » 10 paź 2013, 08:05

Okazało się że jest zatarta 4 panewka na wale, dobrze że przy rozruchu to wyszło bo do roboty jest tylko wał(szlifowanie – nowe panewki). A przy okazji wyszło że podczas wymiany rozrządu założono tylko nowy pasek i rolkę, która już szumi, od razu wymienimy komplet rozrządu czyli pasek, rolki, pompę i napinacz. Gorzej że nie znam przyczyny zatarcia, podobno pompa olejowa jest sprawna. Macie jakieś inne pomysły.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Nimrod-PW » 10 paź 2013, 10:00

A smok olejowy w misce był sprawdzany?
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez m@riusz39 » 10 paź 2013, 11:27

to była pierwsza rzecz którą sprawdzałem, był czysty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez NIKO 40 » 10 paź 2013, 12:39

Witam współczuje kosztów naprawy lecz to jest właśnie bolączka tego silnika.
Nie wystarczy sprawdzać smok czy jest czysty.
Ten silnik poza smokiem ma uszczelnienia które w momencie nie szczelności powodują brak smarowania najczęściej 4 panewki korbowej gdyż ona jest najdalej od pompy olejowej.
Co ci mogę poradzić to dobrego szlifierza bo zrobić szlif to nie wszystko bo można zrobić tak by za miesiąc czy 2 panewka na nowo była wywalona bo wał będzie 100% krzywy.
Tyle tych silników już naprawiam i żaden jeszcze nie był prosty po założeniu na maszynę.
Trzeba wał wyważyć tak by był prosty i wtedy robić szlif.
Wtedy będzie ok i gwarancja że nowe panewki przeżyją.
I nie słuchaj bajkopisarzy by zakładać oryginalne panewki bo tym oryginałom daleko do oryginalności.
A jeśli chcesz się przekonać weź w rękę panewkę kolbenschmidt i weź oryginał zobaczysz jaka różnica.
A cena także tu płacisz za mazdę.


Pozdrawiam i powodzenia gdyby coś to pytaj. :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez m@riusz39 » 10 paź 2013, 13:00

Dzięki za odpowiedź, szlifować będzie "Papla" z Bielska – białej podobno dobry zakład. Teraz sobie przypominam że podczas wymiany rozrządu w serwisie mazdy mam wpis że wymieniono uszczelniacz wału może o to chodzi – ale to było 18 tyś temu – dopiero teraz by to wyszło?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez NIKO 40 » 10 paź 2013, 13:54

Nie to nie chodzi o uszczelniacz wału .
On swoją drogą jest ważny lecz jak będziesz miał już silnik do złożenia sprawdź pompę olejową.
Tzn czy nie ma luzów czy koło zębate nie jest wyrobione (sprawdź małe kółko na wale korbowym)
Polecał bym wymianę zaworu w pompie olejowej wraz z kulką i sprężyną.
2 sprawa wymień uszczelniacze tzw oringi które odpowiadają za uszczelnienie tłoczonego przez pompę oleju na kanały olejowe silnika poprzez tzw rurki które mieszczą się pod miską olejową na tzw plastrze aluminiowym łączącym blok z miską.
Te oringi nie są tanie i kupisz je w mazdaparts lecz są bardzo ważne to m.inn. przez nie następuje spadek ciśnienia oleju i zatarcie panewki.
Powodzenia i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez Hubix » 13 paź 2013, 09:39

NIKO 40 napisał(a):Witam współczuje kosztów naprawy lecz to jest właśnie bolączka tego silnika.
Nie wystarczy sprawdzać smok czy jest czysty.
Ten silnik poza smokiem ma uszczelnienia które w momencie nie szczelności powodują brak smarowania najczęściej 4 panewki korbowej gdyż ona jest najdalej od pompy olejowej.
Co ci mogę poradzić to dobrego szlifierza bo zrobić szlif to nie wszystko bo można zrobić tak by za miesiąc czy 2 panewka na nowo była wywalona bo wał będzie 100% krzywy.
Tyle tych silników już naprawiam i żaden jeszcze nie był prosty po założeniu na maszynę.
Trzeba wał wyważyć tak by był prosty i wtedy robić szlif.
Wtedy będzie ok i gwarancja że nowe panewki przeżyją.
I nie słuchaj bajkopisarzy by zakładać oryginalne panewki bo tym oryginałom daleko do oryginalności.
A jeśli chcesz się przekonać weź w rękę panewkę kolbenschmidt i weź oryginał zobaczysz jaka różnica.
A cena także tu płacisz za mazdę.


Pozdrawiam i powodzenia gdyby coś to pytaj. :)


Napisz może dokładnie o jakie uszczelnienia chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Pioteq25 » 14 paź 2013, 18:30

Dołączam się do pytania, o które uszczelnienie chodzi <co?>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez NIKO 40 » 16 paź 2013, 00:03

[/quote]
NIKO 40 napisał(a):Polecał bym wymianę zaworu w pompie olejowej wraz z kulką i sprężyną.
2 sprawa wymień uszczelniacze tzw oringi które odpowiadają za uszczelnienie tłoczonego przez pompę oleju na kanały olejowe silnika poprzez tzw rurki które mieszczą się pod miską olejową na tzw plastrze aluminiowym łączącym blok z miską.
Te oringi nie są tanie i kupisz je w mazdaparts lecz są bardzo ważne to m.inn. przez nie następuje spadek ciśnienia oleju i zatarcie panewki.
Powodzenia i pozdrawiam


Witam

Dla informacji wszystkich o te właśnie wyżej zacytowane oringi chodzi one są bardzo ważne gdyż gumki pod wpływem wysokiej tempertatury oleju który idzie tłoczony przez pompę się psują i ciśnienie oleju ucieka bokiem z powrotem do miski i dlatego panewka nie ma smarowania.
Ja to u siebie troszkę przerobiłem gdyż wyeliminowałem te oringi przerabiając rurki smarowania.
Pogłębiłem delikatnie otwory w plastrze tak by rurka weszła ciutkę do środka a na końcu usczelnia ją grubszy oring gumowy.
Ale to dla siebie dla klientów tego nie robię bo trochę z tym zabawy.
Lecz jeśli ktoś ma czas może się pobawić.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez Enduro » 17 paź 2013, 09:52

polecam wykrecic swiece zarowe i kluczem pokrecic walem korbowym aby wyeliminowc problem mechaniczny silnika.
bo jesli taki jest to wszelkie inne eksperymenty w celu zaplaenie na sile spowoduje wieksze uszkodzenia.
przyznam, ze dziwi mnie ten spory spadek napiecia, ale moze to byc wina kiepskiego rozrusznika lub duzego oporu silnika
pozdr.
E

Dopisano 17 paź 2013 8:55:

NIKO 40 napisał(a):...u siebie troszkę przerobiłem gdyż wyeliminowałem te oringi przerabiając rurki smarowania.
Pogłębiłem delikatnie otwory w plastrze tak by rurka weszła ciutkę do środka a na końcu usczelnia ją grubszy oring gumowy.
Ale to dla siebie dla klientów tego nie robię bo trochę z tym zabawy.
Lecz jeśli ktoś ma czas może się pobawić.
Pozdrawiam

szkoda, ze nie masz kliku fotek dla zobrazowania tej modyfikacji
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez m@riusz39 » 19 paź 2013, 19:57

Madzie mam już w domu, chyba od początku było z nią coś nie tak, teraz chodzi zupełnie inaczej – cichutko równiutko, w środku prawie nie słychać silnika. Nie słychać go nawet przy 3 tysiącach – a więcej nie kręciłem bo czekam aż się wszystko dotrze. Koszt:
szlifowanie wału, panewki,
wymiana oringów przy pompie oleju i jakiegoś zaworka,
rozrząd – komplet z pompą,
łożysko w skrzyni,
Dextelia i filtr – 2400 PLN.
Robocizna – 2500 PLN – to boli!
Zaraz po odebraniu byłem nieźle wściekły, podczas powrotu do domu strasznie haczyły biegi – praktycznie każda zmiana biegu była problemem. Ale tak po 10 km wszystko się ułożyło, i teraz jest OK.
Mam tylko mały problem, wydaje mi się że gdy ją rano zapalałem kontrolka oleju zgasła dopiero po około 1 – 2 sekund, później po rozgrzaniu zgasła tak po sekundzie. Nie pamiętam jak było wcześniej.
Jak to jest u was?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez henio1986 » 23 paź 2013, 19:44

No koszta duuuże :(
A co do kontrolki oleju to u mnie jest tak samo , dlatego że nim ciśnienie dotrze przez filtr do czujnika ciśnienia to chwilke ( 1-2 s ) trwa , istotne przy tym jest jakiej gęstości jest olej ( który im mniejsza temp. otoczenia jest troszku gęstszy , dlatego nie wolno lać gęstego oleju typu 15w40 do tego silnika ) a po nocy olej mimo zaworków "schodzi" z układu dlatego po pierwszym zapaleniu i napełnieniu układu( jakieś 5-6 s ) jak zgasisz nawet zimny silnik i odpalisz na nowo to kontrolka gaśnie już przy kręceniu albo odrazu jak zapali sinik :) te samochody w przeciwieństwie do grupy np. VOLKSWAGENA mają kontrolke wpiętą tak że odrazu zapalają kontrolke gdy zanika ciśnienie , a nie przez moduły elektroniczne które gaszą ją mimo chwilowego braku ciśnienia ( VW ) , także z tą kontrolką u ciebie jest OK , a uwierz wiem co mówie – jestem mechanikiem :P
Ostatnio edytowano 23 paź 2013, 20:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 12:07
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 DI 121KM Kombi

Postprzez Hubix » 26 paź 2013, 01:12

Najlepiej jest w Ursusie C330.

Dwa cylindry – silnik trzyma ciśnienie jeszcze kilka sekund po zgaszeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez henio1986 » 26 paź 2013, 19:54

Hubix napisał(a):Dwa cylindry – silnik trzyma ciśnienie jeszcze kilka sekund po zgaszeniu.


No tyle że tam się leje olej któremu na zimno bliżej do smaru niżeli oleju :P
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 12:07
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 DI 121KM Kombi

Postprzez m@riusz39 » 27 paź 2013, 20:41

Teraz na spokojnie, szukam przyczyny zatarcia.
Mechanik twierdzi że pompa oleju była sprawna, magistrala drożna, smok czysty, ale dzisiaj w garażu znalazłem butelkę po oleju na dolewkę i okazało się że to castrol edge 5w30 wg. normy c3 a nie tak jak poleca producent castrol SLX Prof Power C1 5W-30.
Co teraz zrobić, czy to mogła być przyczyna zatarcia, zastanawiam się nad napisaniem jakiegoś pisma do warsztatu gdzie zmieniam olej może uda mi się wywalczyć jakąś rekompensatę.
Jest na forum ktoś kto może mi pomóc od strony prawnej np. napisać pismo czy coś takiego?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6