Zablokowany silnik

Postprzez m@riusz39 » 3 paź 2013, 19:31

Witam!
Dzisiaj skończyła się radość z użytkowania mojej madzi.
Rano po przyjeździe do pracy, wystudziłem turbinę i zgasiłem bez jakichkolwiek złych objawów.
Po wyjściu z pracy, niespodzianka – przy próbie rozruchu silnik wykonał pół obrotu i wszystkie kontrolki zgasły. Myślałem że aku, zadzwoniłem po kumpla elektryka, przyjechał z miernikiem i faktycznie, podczas rozruchy znika gdzieś prąd. Zaczęliśmy szukać przyczyny i wyrok!
Aku dobre, rozrusznik podpięty na krótko kręci – diagnoza zablokowany silnik.
Co teraz – jestem załamany!
Zaraz po kupnie był na kontroli w ASO, pasek wymieniony, podkładki, czyszczenie smoka, kalibracja, regulacja zaworów, wymiana oleju i jakiegoś uszczelniacza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Bo_Lo » 3 paź 2013, 19:35

Rozrusznik kreci normalnym tempem czy szybciej?zablokowany w jakim sensie?

Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez m@riusz39 » 3 paź 2013, 19:41

Wydaje mi się że szybko, nie wiem w jakim sensie jest zablokowany, powtarzam tylko zdanie elektryka. Twierdzi że bendiks przeskakuje i rozrusznik kręci, nie wiele widziałem bo pochylał się nad silnikiem i zasłaniał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez bieski » 3 paź 2013, 19:46

Kontrolki sie palą?
Sprawdz z innym akumulatorem.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez m@riusz39 » 3 paź 2013, 19:52

Jak przekręcę kluczyk wszystko gaśnie i niekiedy wskaźniki robią tak jak przy rozładowanym , próbowaliśmy na innym aku i na kablach od drugiego auta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Hubix » 3 paź 2013, 20:48

Kable uczciwe czy takie marketowe z napisem 300A, a miedzi w środku 1mm2 ?

Rozrusznik również może się uszkodzić w ten sposób, że pod obciążeniem nie kręci a jałowo hula.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez m@riusz39 » 3 paź 2013, 21:20

Kable porządne, rozmawiałem z nim przed chwilą i sugeruje że może uszczelka pod głowicą poszła i woda dostała się na cylinder i rozrusznik nie ma siły zakręcić kołem i stąd ten spadek napięcia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez bieski » 3 paź 2013, 21:27

Przekręć kluczyk i sprawdź czy kontrola DSC gaśnie. Jak nie gaśnie to jest błąd, prawdopodobnie rozrząd się przestawił.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez m@riusz39 » 3 paź 2013, 21:37

Przed zapłonem wszystkie kontrolki gasną normalnie – dopiero po przekręceniu na zapłon wszystko przygasa, a miernik na aku pokazuje spadek napięcia na 5-6 V.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez bieski » 3 paź 2013, 21:49

No to sprawdź masę zaraz pod filtrem paliwa. Spróbuj ją oczyścić. Taka biała wtyczka.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez m@riusz39 » 3 paź 2013, 22:06

Bieski jutro sprawdzę, ale filtr paliwa jest po drugiej stronie komory silnika, a klema jest przykręcona do karoserii miedzianą podkładką a później znika gdzieś obok filtra powietrza
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez bieski » 3 paź 2013, 22:09

Ehh, poźno już. Filtr powietrza miałem na myśli ;) Po prawej stronie filtra powietrza jest biała wtyczka, wyczyść ją, możesz też od minusowej klemy pociągnąć kabel.

No i sprawdzaj to na naładowanym akumulatorze. Naładuj go przez noc :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez m@riusz39 » 3 paź 2013, 22:24

aku jest sprawne podpinałem też drugi od tego kumpla, a masa już będzie na tej podkładce przykręconej do karoserii bo klema minus jest przecięta(bez izolacji) i na miedzianej podkładce przykręcona a później znika gdzieś pod filtrem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez bieski » 3 paź 2013, 22:43

No możesz tam. Przeczyść tylko tą masę.

Teściu miał podobny problem do twojego. Poprowadziliśmy ( jeszcze raz dzięki Enduro :) ) kabel od minusa do tej białej wtyczki pod filtrem i auto zaczęło odpalać.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Bo_Lo » 3 paź 2013, 23:38

Coś mi ten mechanik brzydko pachnie;–)rozrząd jakby był zerwany to by rozrusznik szybko kręcił. Silnik zablokowany to by nie obrócił wcale. Co na uszczelka pod głowica do zablokowanegm silnika?to jakiś noob ten mechanik:–)próbuje na karę może cię naciągnąc. Zrób jak Bieski mówi. Ja miałem podobnim w beczce 123d to winny był rozrusznik-miał zwarcie.

Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Nimrod-PW » 4 paź 2013, 00:22

A w moim jak silnik się zblokował to okazało się że wypalił się tłok i walną w głowicę – nie życzę tego ale coś podobnie mi to wygląda.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez m@riusz39 » 4 paź 2013, 05:52

Sprawdzę dzisiaj tą masę, i pogadam z innym elektrykiem żeby mieć info od jeszcze innej osoby.
Nimrod-PW a jakie były objawy zablokowanego silnika, i czy miałeś wcześniej jakieś niepokojące symptomy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Nimrod-PW » 4 paź 2013, 09:34

Na zimnym silniku słychać było w przedziale 1500-2300 obrotów takie terkotanie (przelewał wtrysk), po nagrzaniu silnik chodził normalnie. Zablokował (zgasł) mi się w trakcie jazdy przy dojeżdżaniu do czerwonego światła, przy próbie kręcenia rozrusznikiem słychać było walenie z silnika (tłok walił o zawory dokładnie 2 do wymiany) no i 100km do domu na lawecie. Terkotanie było objawem przelewania wtrysku ale ja myślałem że to pompa vaccum i jej sprzęgiełko, teraz mam zrobione i silnik i pompę także cisza.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez m@riusz39 » 4 paź 2013, 09:42

A KOSZT?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Nimrod-PW » 4 paź 2013, 10:13

Robiłem jeszcze przy okazji inne rzeczy: wymiana wtrysków + sprawdzenie, regeneracja dwumasy, nowe wszystkie simeringi, pasek rozrządu, zakup wału z anglika (mój nie nadawał się do szlifu), honowanie gładzi w bloku wymiana 2 zaworów w głowicy + sprawdzenie szczelności, wymiana 2 świec żarowych, nowe oleje w silniku i skrzyni biegów, podkładki po wtryski, panewki, pierścienie nowe łożyska na wał, łożysko dociskowe sprzęgła, filtry – łączny koszt za wszystko z robocizną to ok 7500 ale teraz wiem co mam i mam nadzieję że jeszcze trochę pojeździ, chociaż powoli przymierzam się do zakupu samochodu to ten chyba dalej zostanie.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6