Zablokowany silnik
1, 2
Witam!
Dzisiaj skończyła się radość z użytkowania mojej madzi.
Rano po przyjeździe do pracy, wystudziłem turbinę i zgasiłem bez jakichkolwiek złych objawów.
Po wyjściu z pracy, niespodzianka – przy próbie rozruchu silnik wykonał pół obrotu i wszystkie kontrolki zgasły. Myślałem że aku, zadzwoniłem po kumpla elektryka, przyjechał z miernikiem i faktycznie, podczas rozruchy znika gdzieś prąd. Zaczęliśmy szukać przyczyny i wyrok!
Aku dobre, rozrusznik podpięty na krótko kręci – diagnoza zablokowany silnik.
Co teraz – jestem załamany!
Zaraz po kupnie był na kontroli w ASO, pasek wymieniony, podkładki, czyszczenie smoka, kalibracja, regulacja zaworów, wymiana oleju i jakiegoś uszczelniacza.
Dzisiaj skończyła się radość z użytkowania mojej madzi.
Rano po przyjeździe do pracy, wystudziłem turbinę i zgasiłem bez jakichkolwiek złych objawów.
Po wyjściu z pracy, niespodzianka – przy próbie rozruchu silnik wykonał pół obrotu i wszystkie kontrolki zgasły. Myślałem że aku, zadzwoniłem po kumpla elektryka, przyjechał z miernikiem i faktycznie, podczas rozruchy znika gdzieś prąd. Zaczęliśmy szukać przyczyny i wyrok!
Aku dobre, rozrusznik podpięty na krótko kręci – diagnoza zablokowany silnik.
Co teraz – jestem załamany!
Zaraz po kupnie był na kontroli w ASO, pasek wymieniony, podkładki, czyszczenie smoka, kalibracja, regulacja zaworów, wymiana oleju i jakiegoś uszczelniacza.
Rozrusznik kreci normalnym tempem czy szybciej?zablokowany w jakim sensie?
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Wydaje mi się że szybko, nie wiem w jakim sensie jest zablokowany, powtarzam tylko zdanie elektryka. Twierdzi że bendiks przeskakuje i rozrusznik kręci, nie wiele widziałem bo pochylał się nad silnikiem i zasłaniał.
Kable porządne, rozmawiałem z nim przed chwilą i sugeruje że może uszczelka pod głowicą poszła i woda dostała się na cylinder i rozrusznik nie ma siły zakręcić kołem i stąd ten spadek napięcia.
Przed zapłonem wszystkie kontrolki gasną normalnie – dopiero po przekręceniu na zapłon wszystko przygasa, a miernik na aku pokazuje spadek napięcia na 5-6 V.
Bieski jutro sprawdzę, ale filtr paliwa jest po drugiej stronie komory silnika, a klema jest przykręcona do karoserii miedzianą podkładką a później znika gdzieś obok filtra powietrza
Ehh, poźno już. Filtr powietrza miałem na myśli Po prawej stronie filtra powietrza jest biała wtyczka, wyczyść ją, możesz też od minusowej klemy pociągnąć kabel.
No i sprawdzaj to na naładowanym akumulatorze. Naładuj go przez noc
No i sprawdzaj to na naładowanym akumulatorze. Naładuj go przez noc
aku jest sprawne podpinałem też drugi od tego kumpla, a masa już będzie na tej podkładce przykręconej do karoserii bo klema minus jest przecięta(bez izolacji) i na miedzianej podkładce przykręcona a później znika gdzieś pod filtrem.
Coś mi ten mechanik brzydko pachnie;–)rozrząd jakby był zerwany to by rozrusznik szybko kręcił. Silnik zablokowany to by nie obrócił wcale. Co na uszczelka pod głowica do zablokowanegm silnika?to jakiś noob ten mechanik:–)próbuje na karę może cię naciągnąc. Zrób jak Bieski mówi. Ja miałem podobnim w beczce 123d to winny był rozrusznik-miał zwarcie.
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Sprawdzę dzisiaj tą masę, i pogadam z innym elektrykiem żeby mieć info od jeszcze innej osoby.
Nimrod-PW a jakie były objawy zablokowanego silnika, i czy miałeś wcześniej jakieś niepokojące symptomy?
Nimrod-PW a jakie były objawy zablokowanego silnika, i czy miałeś wcześniej jakieś niepokojące symptomy?
Na zimnym silniku słychać było w przedziale 1500-2300 obrotów takie terkotanie (przelewał wtrysk), po nagrzaniu silnik chodził normalnie. Zablokował (zgasł) mi się w trakcie jazdy przy dojeżdżaniu do czerwonego światła, przy próbie kręcenia rozrusznikiem słychać było walenie z silnika (tłok walił o zawory dokładnie 2 do wymiany) no i 100km do domu na lawecie. Terkotanie było objawem przelewania wtrysku ale ja myślałem że to pompa vaccum i jej sprzęgiełko, teraz mam zrobione i silnik i pompę także cisza.
- Od: 13 paź 2010, 18:20
- Posty: 102
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri
Robiłem jeszcze przy okazji inne rzeczy: wymiana wtrysków + sprawdzenie, regeneracja dwumasy, nowe wszystkie simeringi, pasek rozrządu, zakup wału z anglika (mój nie nadawał się do szlifu), honowanie gładzi w bloku wymiana 2 zaworów w głowicy + sprawdzenie szczelności, wymiana 2 świec żarowych, nowe oleje w silniku i skrzyni biegów, podkładki po wtryski, panewki, pierścienie nowe łożyska na wał, łożysko dociskowe sprzęgła, filtry – łączny koszt za wszystko z robocizną to ok 7500 ale teraz wiem co mam i mam nadzieję że jeszcze trochę pojeździ, chociaż powoli przymierzam się do zakupu samochodu to ten chyba dalej zostanie.
- Od: 13 paź 2010, 18:20
- Posty: 102
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6