Wymiana lamp xenonowych na zwykłe Mazda 6 2005

Postprzez daymaker » 15 lip 2013, 15:00

Witam. To mój pierwszy post więc proszę mi wybaczyć jeśli napisałem to w złym miejscu.

Otóż posiadam przedliftową Mazdę 6 z 2005r z dieslem 2.0 136KM i o dziwo nawaliły mi obie przetwornice do xenonów (oznaczenie 1 307 329 086). Dodam że samochód kupiłem parę dni temu i nie był on w idealnym stanie – reflektory były klejone, a jeden z nich nawet parował.

Teraz zastanawiam się czy nie wymienić od razy wszystkich reflektorów, ale nie zależy mi koniecznie na tym aby to były xenony.

Czy jeśli kupie zwykłe lampy to będzie się je dało podłączyć na obecnych kostkach / przewodach? Czy konieczne będą jakieś przeróbki?
 
Posty: 10
Od: 11 lip 2013, 12:49
Auto: Mazda 6 GY CD 2.0 136km 2005 RF-5C

Postprzez rafaliniak86 » 15 lip 2013, 18:07

Witam,
Było Cie stać na samochód, a teraz Ci szkoda kupić "nowe" przetwornice? :| Na allegro są po ok. 200 zł. Odżałuj kilka groszy i zrób tak jak powinno być.
 
Posty: 30
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez daymaker » 15 lip 2013, 20:47

Zakupiłem zwykłe lampy i wymieniłem jedną z nich. Póki co wszystko mi działa oprócz świateł drogowych. Jest 1 pin mniej na wtyczce w lampie i to pewnie dlatego <oczy>

Dopisano 16 lip 2013, 01:51:

Wymieniłem obie lampy. Oświetlenie działa, niby wszystko ok....chce odpalić auto i brzęczy :/ Objawy jak przy wyładowanym akumulatorze. <płacze> help
 
Posty: 10
Od: 11 lip 2013, 12:49
Auto: Mazda 6 GY CD 2.0 136km 2005 RF-5C

Postprzez rafaliniak86 » 16 lip 2013, 16:24

Jesteś pewny, że akumulator jest w pełni naładowany? Może problem z masą przy rozruszniku...
 
Posty: 30
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez Leoo » 16 lip 2013, 18:03

Lampy xenonowe uruchamiane są za pośrednictwem magistrali CAN. Prosta przekładka raczej się nie uda.
 
Posty: 365
Od: 4 mar 2013, 23:05
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez daymaker » 16 lip 2013, 20:25

No okazało się że akumulator się rozładował. Bezpieczniki 15tki trzeba było wymienić na 7ki. Wszystko działa póki co bez problemu, więc jeśli ktoś ma zamiar zrobić taką zamianę to nie widzę przeciwwskazań – wiadomo że xenony są spoko, ale w ten sposób eliminujecie ewentualne problemy z przetwornicami i zarazem obniżają się koszty eksploatacji...

Temat raczej do zamknięcia, chyba że jeszcze ktoś chce się do tego odnieść. <faja>
 
Posty: 10
Od: 11 lip 2013, 12:49
Auto: Mazda 6 GY CD 2.0 136km 2005 RF-5C

Postprzez Enduro » 17 sie 2013, 10:55

dla mnie to dziwne, ze kots rezygnuje z xenona na poczte halogenu.
no chyba, ze nie jezdzi nocami do tego ma sokoli wzrok, auto jest jaskrawego koloru i jest przez to b. dobrze widzialne
a i tzw. lans jest nieistotny, no bo w dzisiejszych czasach halogenowe lampy to technika lat 80 tych.
E.
zubozony o STATUS KLUBOWICZA
silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Posty: 4554
Od: 6 sie 2008, 22:37
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez daymaker » 2 wrz 2013, 13:49

Jakby Ci padły obie przetwornice i obie lampy miałbyś do wymiany (mi parowały i były nieszczelne) to przynajmniej tymczasowo zastosowałbyś takie rozwiązanie – tym bardziej że w cenie jednej przetwornicy kupiłem komplet lamp i żarówki ;)
 
Posty: 10
Od: 11 lip 2013, 12:49
Auto: Mazda 6 GY CD 2.0 136km 2005 RF-5C

Postprzez Enduro » 2 wrz 2013, 16:35

ok.
rozumiem,
ale jakosc swiatla sie mocno pogorszy,
no a jesien i zima "za pasem"
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 2 wrz 2013, 19:07 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przypominam kolejny raz - nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
zubozony o STATUS KLUBOWICZA
silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Posty: 4554
Od: 6 sie 2008, 22:37
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Zibi » 21 sie 2014, 10:21

Koledzy, dołączam się do postu, ale właściwie z moim problemem. Trzeci raz mam do wymiany przetwornice w mojej GG z 2007 r lift. po wymianie w warsztacie, po kilku dniach ksenony zaczynają gasnąć, a następnie po kilku tygodniach gasną całkowicie- mechanik twierdzi, że trzeba wymienić kolejne przetwornice. Faktem jest, że zakładał mi nie oryginalne żarówki. Czy może ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją, co z tym zrobić. Proszę o pomoc :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 10
Od: 2 sty 2007, 02:21
Skąd: K-n
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD GG 143 kM '07

Postprzez polo33 » 25 sie 2014, 11:41

musisz mieć oryginalne lub chociaż dobrej firmy żarówki d2s inaczej nie dojdziesz czy sama żarówka nie mruga a zazwyczaj tak jest jak juz się przepala, nie kupujcie tanich d2s bo szkoda kasy na nie, nie koniecznie musi być to oryginał osram czy philips bo też cięzko trafic, możesz kupic firmowe zarówki PRIME z których bedziesz zadowolony.
Avatar użytkownika
 
Posty: 51
Od: 8 mar 2010, 00:56
Skąd: Kalisz
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez dario76 » 25 sie 2014, 23:02

Przetwornica nie musi być oryginalna poziomowanie będzie działać .
:)
 
Posty: 1
Od: 25 sie 2014, 22:36
Auto: Mazda6 kombi 2,0 d rok produkcji 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6