Wymiana lamp xenonowych na zwykłe Mazda 6 2005

Postprzez daymaker » 15 lip 2013, 14:00

Witam. To mój pierwszy post więc proszę mi wybaczyć jeśli napisałem to w złym miejscu.

Otóż posiadam przedliftową Mazdę 6 z 2005r z dieslem 2.0 136KM i o dziwo nawaliły mi obie przetwornice do xenonów (oznaczenie 1 307 329 086). Dodam że samochód kupiłem parę dni temu i nie był on w idealnym stanie – reflektory były klejone, a jeden z nich nawet parował.

Teraz zastanawiam się czy nie wymienić od razy wszystkich reflektorów, ale nie zależy mi koniecznie na tym aby to były xenony.

Czy jeśli kupie zwykłe lampy to będzie się je dało podłączyć na obecnych kostkach / przewodach? Czy konieczne będą jakieś przeróbki?
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 11:49
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY CD 2.0 136km 2005 RF-5C

Postprzez rafaliniak86 » 15 lip 2013, 17:07

Witam,
Było Cie stać na samochód, a teraz Ci szkoda kupić "nowe" przetwornice? :| Na allegro są po ok. 200 zł. Odżałuj kilka groszy i zrób tak jak powinno być.
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 08:17
Posty: 32
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez daymaker » 15 lip 2013, 19:47

Zakupiłem zwykłe lampy i wymieniłem jedną z nich. Póki co wszystko mi działa oprócz świateł drogowych. Jest 1 pin mniej na wtyczce w lampie i to pewnie dlatego <oczy>

Dopisano 16 lip 2013, 01:51:

Wymieniłem obie lampy. Oświetlenie działa, niby wszystko ok....chce odpalić auto i brzęczy :/ Objawy jak przy wyładowanym akumulatorze. <płacze> help
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 11:49
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY CD 2.0 136km 2005 RF-5C

Postprzez rafaliniak86 » 16 lip 2013, 15:24

Jesteś pewny, że akumulator jest w pełni naładowany? Może problem z masą przy rozruszniku...
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 08:17
Posty: 32
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez Leoo » 16 lip 2013, 17:03

Lampy xenonowe uruchamiane są za pośrednictwem magistrali CAN. Prosta przekładka raczej się nie uda.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 366 (0/10)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez daymaker » 16 lip 2013, 19:25

No okazało się że akumulator się rozładował. Bezpieczniki 15tki trzeba było wymienić na 7ki. Wszystko działa póki co bez problemu, więc jeśli ktoś ma zamiar zrobić taką zamianę to nie widzę przeciwwskazań – wiadomo że xenony są spoko, ale w ten sposób eliminujecie ewentualne problemy z przetwornicami i zarazem obniżają się koszty eksploatacji...

Temat raczej do zamknięcia, chyba że jeszcze ktoś chce się do tego odnieść. <faja>
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 11:49
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY CD 2.0 136km 2005 RF-5C

Postprzez Enduro » 17 sie 2013, 09:55

dla mnie to dziwne, ze kots rezygnuje z xenona na poczte halogenu.
no chyba, ze nie jezdzi nocami do tego ma sokoli wzrok, auto jest jaskrawego koloru i jest przez to b. dobrze widzialne
a i tzw. lans jest nieistotny, no bo w dzisiejszych czasach halogenowe lampy to technika lat 80 tych.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4407 (1/2)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez daymaker » 2 wrz 2013, 12:49

Jakby Ci padły obie przetwornice i obie lampy miałbyś do wymiany (mi parowały i były nieszczelne) to przynajmniej tymczasowo zastosowałbyś takie rozwiązanie – tym bardziej że w cenie jednej przetwornicy kupiłem komplet lamp i żarówki ;)
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 11:49
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY CD 2.0 136km 2005 RF-5C

Postprzez Enduro » 2 wrz 2013, 15:35

ok.
rozumiem,
ale jakosc swiatla sie mocno pogorszy,
no a jesien i zima "za pasem"
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 2 wrz 2013, 18:07 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przypominam kolejny raz - nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4407 (1/2)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Zibi » 21 sie 2014, 09:21

Koledzy, dołączam się do postu, ale właściwie z moim problemem. Trzeci raz mam do wymiany przetwornice w mojej GG z 2007 r lift. po wymianie w warsztacie, po kilku dniach ksenony zaczynają gasnąć, a następnie po kilku tygodniach gasną całkowicie- mechanik twierdzi, że trzeba wymienić kolejne przetwornice. Faktem jest, że zakładał mi nie oryginalne żarówki. Czy może ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją, co z tym zrobić. Proszę o pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 01:21
Posty: 10
Skąd: K-n
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD GG 143 kM '07

Postprzez polo33 » 25 sie 2014, 10:41

musisz mieć oryginalne lub chociaż dobrej firmy żarówki d2s inaczej nie dojdziesz czy sama żarówka nie mruga a zazwyczaj tak jest jak juz się przepala, nie kupujcie tanich d2s bo szkoda kasy na nie, nie koniecznie musi być to oryginał osram czy philips bo też cięzko trafic, możesz kupic firmowe zarówki PRIME z których bedziesz zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 23:56
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez dario76 » 25 sie 2014, 22:02

Przetwornica nie musi być oryginalna poziomowanie będzie działać .
:)
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 21:36
Posty: 1
Auto: Mazda6 kombi 2,0 d rok produkcji 2005

Postprzez YATES » 2 lis 2014, 23:21

A ja też mam oryginalne ksenony w swojej Mazdzie 6 przedlift i też myślę zmienić na halogen. Światła mijania ( ksenony) świecą tak ciemno , że w nocy nie da się normalnie prowadzić auta bez załączenia świateł długich co nie zawsze jest możliwe. Chyba w moim maluchu na prądnicę 25 lat temu miałem mocniejsze lampy. Nie wiem w czym może tkwić problem : albo palniki ksenonowe stare albo odbłyśnik w lampie czarny lub zmatowiały.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:20
Posty: 63 (1/0)
Auto: Mazda 626 Kombi rocznik 1999 silnik 2,0 Diesel

Postprzez damian26g » 3 lis 2014, 00:03

Co do gaśnięcia żarników to miałem podobny problem więc pokusiłem się o wymianę lewej przetwornicy (bo to właśnie ona gasła tzn po zapaleniu chwilę świeciła później gasła po wyłączeniu i włączeniu świateł ponownie sytuacja się powtarzała) oraz żarniki wymieniłem na oryginalne (wcześniej zakładałem zamienniki – po nich pojawił się problem) PHILIPS'y 6000k . Jak na chwilę obecną odpukać nie mam problemów z oświetleniem . Yates co do Twojego problemu to śmiem podejrzewać że to może pomóc https://www.youtube.com/watch?v=6w-568MY1Sg#t=58.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2013, 13:31
Posty: 41
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: Mazda 6 GG 2002r 2.3 L3-VE

Postprzez matthies » 4 lis 2014, 20:17

najpierw należy do lampy zajrzeć, a później wyciągać teorie o wymianie.
Obrazek
to skomplikowane
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 5018 (48/81)
Skąd: Iława
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez YATES » 4 lis 2014, 20:43

A jest jakaś możliwość sprawdzenia {bez wyjmowania i rozklejenia lampy} czy odbłyśniki są matowe i wymagają regeneracji ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:20
Posty: 63 (1/0)
Auto: Mazda 626 Kombi rocznik 1999 silnik 2,0 Diesel

Postprzez matthies » 4 lis 2014, 20:53

nie sądzę. CIężko takie rzeczy dostrzec przez soczewkę.
Obrazek
to skomplikowane
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 5018 (48/81)
Skąd: Iława
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bieski » 4 lis 2014, 21:01

YATES napisał(a):A jest jakaś możliwość sprawdzenia {bez wyjmowania i rozklejenia lampy} czy odbłyśniki są matowe i wymagają regeneracji ?

Wątpię żeby było inaczej w 7 letnim aucie :>
......................
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4271 (8/133)
Skąd: ZG
Auto: E15

Postprzez YATES » 4 lis 2014, 21:32

No ale moja Mazda jeżdziła całe swoje 240 tys km u szwagra w Niemczech , a tam nie jeździ się w dzień na światłach tak jak u nas.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 21:20
Posty: 63 (1/0)
Auto: Mazda 626 Kombi rocznik 1999 silnik 2,0 Diesel

Postprzez bieski » 4 lis 2014, 22:12

No ale połowa aut z wątku o czyszczeniu reflektorów też pochodzi z Niemiec i widziałeś jakie tam mleko jest?
......................
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4271 (8/133)
Skąd: ZG
Auto: E15

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6