"Tyrkanie" przy przyspieszaniu

Postprzez darrecki » 27 paź 2007, 13:37

GreGM napisał(a):
Pawnik napisał(a):
maciekmietek napisał(a):Witam. w 1-wszym nagraniu w garażu to tyrkanie to zawór EGR,to samo jest u mnie w mojej 6stce i wydobywa się z tego zaworu i identycznie tyrka

Potwierdzam... Inna sprawa, że u mnie trochę ciszej, ale to może kwestia czułości mikrofonu...


Dzięki za info, czyli odgłos z garażu mamy zidentyfikowany.
Rozumiem, że nie jest to "groźne", ale należy EGR przeczyścić?

Jeszcze jakby ktoś zasugerował, co może powodować ten terkoczący rezonans, to byłoby super, bo w tym tygodniu oddaje auto do serwisu, a chciałbym im w miarę precyzyjnie określić, co mają zrobić, żeby nie zrobili za mało albo za dużo ;)


To tyrkanie co slychac w garazu rowniez mam od dluuuzszego czasu. Z pobieznych obserwacji moge powiedziec ze pojawia sie w blizej nieokreslonych warunkach (czyli kiedy mu sie podoba). Czasami tydzien go nie ma a czasami od 1szego przekrecenia kluczyka. Juz nie raz slyszalem jak znajomi mowili "cos ci brzeczy pod maska". Na zewnatrz slychac to dosyc glosno, w srodku trzeba sie wsluchac.

Wg mnie nie jest to EGR bo po 1sze mam go zaslepionego z obu stron (kolektor wylotowy/wlotowy), po 2gie jak odlacze rurke od podcisnienia tez tyrka, po 3cie jest czysty jak zla. Owszem, odlgos jest z jego okolic ale jakby nizej i lekko na prawo (sa tam jakies kabelki). Bedac w serwisie kilka razy nigdy nie udalo mi sie zaprezentowac tego odglosu bo jak na zlosc nic nie brzeczalo.

To co zaobserbowalem, to dzwieku nie ma w momencie pracy sprezarki od klimatyzacji, jak sie wylacza automatycznie dzwiek wraca. Oczywiscie nie zawsze, bo jak juz pisalem czasami nic nie brzeczy przez tydzien.
Dodatkowo dzwiek ten pojawia sie na ulamek sekundy przy delikatnym przyspieszaniu w okolicy 3000rpm.

To tyle mojego, pozdrawiam
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez GreGM » 27 paź 2007, 13:48

darow napisał(a):To tyrkanie co slychac w garazu rowniez mam od dluuuzszego czasu. Z pobieznych obserwacji moge powiedziec ze pojawia sie w blizej nieokreslonych warunkach (czyli kiedy mu sie podoba). Czasami tydzien go nie ma a czasami od 1szego przekrecenia kluczyka.


U mnie w garażu da się go zreprodukować w zasadzie zawsze po powrocie z 50km trasy, wystarczy lekko dotknąć pedału gazu na wolnych obrotach. Klimy ostatnio b.rzadko używam, więc może przez to występuje regularnie? W lecie się z nim nie spotkałem...
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez widz » 30 paź 2007, 17:05

Cześć GreGM
Sam miałem takie odgłosy jak opisujesz:
GreGM napisał(a):1. Silnik zimny, mikrofon w środku, szyby zamknięte: postój, gazowanie do 2-3 tys., start, przyspieszanie i od czasu do czasu metaliczne skwierczenie/terkotanie podczas ostrego przyspieszania od ok. 2-3tys. obr:
http://gregmvp.com/mazda/ przyspieszanie_zimny.mp3


dodatkowo dopiszę: wyłącznie (prawie 99%) na zimnym silniku – 4-5 km i po nagrzaniu problem znikał (znikał stopniowo wraz z nagrzewaniem). Wcześniej miałem wykonaną zmianę oleju (na zamiennik firmowego Mazdy) i włożyłem filtry Filtrona (olej + powietrze). WIEM że artykuł o dieslach na tym forum tego odradza .... ale całe życie do swojego Polo zakładałem filtrony i było OK – więc po co zmieniać.

Pokombinowałem, pogłówkowałem i skojarzyłem sobie posty o filtrach powietrza i wpływu temperatury na jego objętość itp. Wysżło mi że to kwestia filtru powietrza. 60PLN później z nowym filtrem problem ustąpił.
Na spokojnie porównałem filtr oryginalny z filtronem ...... różnica DUŻA. Filtron ma rzadkie 'blaszki' a co za tym idzie mniejszą powierzchnię filtrowania = przepustwość.

Teraz jeszcze dla świętego spokoju zmienię i filtr oleju .... no i mam ten cykający EGR .... '<lol>'
widz
 

Postprzez GreGM » 31 paź 2007, 20:07

widz napisał(a):Cześć GreGM
Sam miałem takie odgłosy jak opisujesz:
GreGM napisał(a):1. Silnik zimny, mikrofon w środku, szyby zamknięte: postój, gazowanie do 2-3 tys., start, przyspieszanie i od czasu do czasu metaliczne skwierczenie/terkotanie podczas ostrego przyspieszania od ok. 2-3tys. obr:
http://gregmvp.com/mazda/ przyspieszanie_zimny.mp3


dodatkowo dopiszę: wyłącznie (prawie 99%) na zimnym silniku – 4-5 km i po nagrzaniu problem znikał (znikał stopniowo wraz z nagrzewaniem). Wcześniej miałem wykonaną zmianę oleju (na zamiennik firmowego Mazdy) i włożyłem filtry Filtrona (olej + powietrze). WIEM że artykuł o dieslach na tym forum tego odradza .... ale całe życie do swojego Polo zakładałem filtrony i było OK – więc po co zmieniać.

Pokombinowałem, pogłówkowałem i skojarzyłem sobie posty o filtrach powietrza i wpływu temperatury na jego objętość itp. Wysżło mi że to kwestia filtru powietrza. 60PLN później z nowym filtrem problem ustąpił.
Na spokojnie porównałem filtr oryginalny z filtronem ...... różnica DUŻA. Filtron ma rzadkie 'blaszki' a co za tym idzie mniejszą powierzchnię filtrowania = przepustwość.

Teraz jeszcze dla świętego spokoju zmienię i filtr oleju .... no i mam ten cykający EGR .... '<lol>'


Ja miałem filtr powietrza Wix-Filtron [65PLN], filtr paliwa mam Boscha, oleju Filtron, a olej mam wlany Mobil 1 5W50.
Dziś wymieniłem filtr powietrza na oryginalny Mazdy [95 PLN] + zrobiłem regulację zaworów (były luzy) [250 PLN, ze zmianą uszczelki] i odgłos przy przyspieszaniu zniknął <jupi>

Silnik też się nieco uciszył na wolnych obrotach po rozgrzaniu. Zimny klepie jak to w Dieslu. Cykania jeszcze nie wyeliminowałem, ale połowa sukcesu już jest :)

Wielkie dzięki za info! Masz u mnie <piwo> :)
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez GreGM » 3 lis 2007, 21:39

GreGM napisał(a):Dziś wymieniłem filtr powietrza na oryginalny Mazdy [95 PLN] + zrobiłem regulację zaworów (były luzy) [250 PLN, ze zmianą uszczelki] i odgłos przy przyspieszaniu zniknął <jupi>


Niestety radość była przedwczesna. Objaw rezonansowy dalej występuje na zimnym silniku pomimo oryginalnego filtra i wyregulowanych zaworów :(

Jakoś będę musiał z tym żyć chyba. Mam nadzieję, że to nic groźnego..

PS. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie to będę wdzięczny.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez xANDy » 3 lis 2007, 21:45

Hmm – może lepiej wygłuszyć komorę silnika – nie będzie słychać tych dźwięków... :P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 3 lis 2007, 22:59

xANDy napisał(a):Hmm – może lepiej wygłuszyć komorę silnika – nie będzie słychać tych dźwięków... :P

Komora silnika jest akurat w miarę dobrze wygłuszona, natomiast reszta... W zeszłym miesiącu miałem zapalenie uszu, co wiazało się z ze znaczną utratą bodźców słuchowych. Szóstką jeździło się wtedy super :D , Niestety co dobre szybko sie kończy, po tygodniu wróciło wycie opon, a w tle opływy powietrza. Nie mogę sie do tego jakoś przyzwyczaić, w poprzednim samochodzie miałem fabryczną ciszę. Na szczęcie autostrady zaliczam rzadko..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez xANDy » 4 lis 2007, 23:00

W mojej starej GW przy 150 słychać było (poza brzmieniem silnika) tylko szum wiatru na przedniej szybie i przy wietrze bocznym troszkę odgłos ze słupków.
Bananmin (co prawda ma benzyniaka) też zna określenie – brzmienie ciszy...
noxudol :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez konik_kr » 20 lis 2007, 14:09

witam ja tez pośadam to tyrkotanie znalazłem skąd sie wydobywa ale co z tym zrobić to jeszcze niewiem a znajduje się na dole z prawej strony z kanału je widać po zdjęciu osłony są tam dwa takie obok siebie przełączniki elektryczno – podcisnieniowe i to jeden z nich mi tak tyrkoczy najprawdo podobnie to się to tak nazywa ale nie jestem pewny EGR CONTROL SOLENOID VALVE INSPECTION :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez darrecki » 20 lis 2007, 15:13

konik_kr napisał(a):witam ja tez pośadam to tyrkotanie znalazłem skąd sie wydobywa ale co z tym zrobić to jeszcze niewiem a znajduje się na dole z prawej strony z kanału je widać po zdjęciu osłony są tam dwa takie obok siebie przełączniki elektryczno – podcisnieniowe i to jeden z nich mi tak tyrkoczy najprawdo podobnie to się to tak nazywa ale nie jestem pewny EGR CONTROL SOLENOID VALVE INSPECTION :)


Czyli nie tylko u mnie te dzwieki nie pochodza z samego zaworu EGR. A juz myslalem ze mam jakies przesluchy :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez syberek1 » 24 lis 2007, 22:54

Witam Witam ja zdjąłem podciśnienie na chwilkę tzn na jakieś 40 km i założyłem od tamtej pory egr nie tryka:p ciekawe dlaczego hmm myślę że w odpowiednim momencie założyłem przewód i membrana się otwiera i zamyka tak jak powinna <glupek2>
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez Gawro57 » 26 lis 2007, 00:20

U mnie po wyjęciu(podczas wymiany rozrzadu u "Jaksy") ,umyciu i przeczyszczeniu przestał terkotać.
Może ten zawór ERG potrzebuje aby coś kolwiek przy nim zrobić -przykład sreberek1 odłaczył podcisnienie i przestał "terkotać".
Wg mnie terkotanie wywołane jest złą praca membrany czyli zakłoceniami w podciśnieniu (np.jakiś brud)który dostał się do jego obiegu.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez wwy » 11 kwi 2008, 15:24

konik_kr napisał(a):witam ja tez pośadam to tyrkotanie znalazłem skąd sie wydobywa ale co z tym zrobić to jeszcze niewiem a znajduje się na dole z prawej strony z kanału je widać po zdjęciu osłony są tam dwa takie obok siebie przełączniki elektryczno – podcisnieniowe i to jeden z nich mi tak tyrkoczy najprawdo podobnie to się to tak nazywa ale nie jestem pewny EGR CONTROL SOLENOID VALVE INSPECTION


U mnie sytuacja jest identyczna. Zlokalizowałem ten "przekaźnik – silniczek krokowy" sam nie wiem dokładnie co to jest, u mnie brzęczy ten bardziej po lewej stojąc przed autem (są tam dwa na dole obok siebie).
A teraz pytanie do fachowców: zdjęcie wtyczki naturalnie rozwiązuje problem brzęczenia i co ciekawe nie powoduje wyświetlenia żadnej informacji o błędzie na desce rozdzielczej, więc czy można tego nie zasilać i tak jeździć? Czy być może wpływa to ujemnie na silnik? Dodam, że EGRa zaślepiłem z obu stron w poszukiwaniu brzęczenia (sugestie z forum).

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez GreGM » 28 lip 2008, 23:16

Nie wiem czy to coś zmienia, ale u mnie teraz od dłuższego czasu jest tak, że na zimnym silniku brzęczy przy ostrym deptaniu cały czas, a jak się silnik rozgrzeje po paru minutach to już TYLKO na 5.biegu przy prędkości 120-130km/h i większych, czyli przy ponad 2.500obr/min – terkotanie jest miarowe/regularne przy równym trzymaniu lub dodawaniu gazu, ale stosunkowo ciche – trzeba się trochę wsłuchać, bo przy tej prędkości jest spory szum powietrza. Na żadnym innym biegu ani przy żadnych obrotach terkotania nie słychać po rozgrzaniu, ani przy równomiernej jeździe ani przy ostrym deptaniu. Dodam, że terkotania nie da się za cholerę zasymulować na postoju na wolnych obrotach.
Czy te obserwacje (5.bieg) rzutują jakoś na ocenę co to może być?
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie...
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez arti.sa » 29 lip 2008, 08:53

Sugeruję pompę vacum. Poszukaj na forum jest i na to rozwiązanie o ile to to – objawia się w zakresie ok.2600-2700obr.
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez GreGM » 29 lip 2008, 16:24

arti.sa napisał(a):Sugeruję pompę vacum. Poszukaj na forum jest i na to rozwiązanie o ile to to – objawia się w zakresie ok.2600-2700obr.


Ale czemu tylko na 5.biegu?
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez arti.sa » 29 lip 2008, 18:53

Występują najswiększe przeciązenia. I muszą wtedy łopatki wpadać w wibracje właśnie przy takich obrotach. Spróbuj przełożyć łopatki w Vacum.
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez GreGM » 29 lip 2008, 23:26

arti.sa napisał(a):Występują najswiększe przeciązenia. I muszą wtedy łopatki wpadać w wibracje właśnie przy takich obrotach. Spróbuj przełożyć łopatki w Vacum.


Znalazłem ten topic http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=51836&highlight=vacum dotyczący podkładki, którą należy włożyć między mostek a vacum. A jest może jakaś fotoleracja z tego?

BTW. Czy głośne terkotanie, które występuje pod obciążeniem (od 1500 obr/min. w górę) TYLKO na nierozgrzanym silniku to może być dwumasówka? Po kilku minutach stukot znika i występuje wtedy tylko ten terkot na 5.biegu powyżej 2.500obr/min.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez arti.sa » 30 lip 2008, 07:41

GreGM napisał(a):A jest może jakaś fotoleracja z tego?
Nie widziałem.

GreGM napisał(a):Czy głośne terkotanie, które występuje pod obciążeniem (od 1500 obr/min. w górę) TYLKO na nierozgrzanym silniku to może być dwumasówka?
Raczej odpada (czułbyś podejrzewam jeszcze szarpanie), u mnie przycichło zobaczymy jak będzie zimniej – narazie nic z tym nie robiłem ale obstawiam któryś wtrysk.

Zerknij na posty "otiks" miał problemy z wtryskiem- po zakupie używki, wymianie i kalibracji ma spokój.
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez xANDy » 12 sie 2008, 16:12

Jedyne inne terkotanie, który przychodzi mi do głowy to terkotanie EGR, tylko nieco za wysokie obroty na to... :|
Sprawdź vacuum pompę.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6