Opóźnienie w przyspieszaniu po zmianie biegów

Postprzez Enduro » 3 lut 2009, 21:34

ANDY999 napisał(a):Ciekawostka jest taka, że wciskając gaz delikatnie i powoli, auto zbiera się nieźle. Ale jak zrobi się to na raz "do dechy" to ma wyraźne problemy i ciąg pojawia się powyżej 2700 obr. Ujęcie gazu pomaga.

wtryski do sprawdzenia,
np. kalibracji, nie zaszkodzi..
a co nieco wyjasni!
E.
Ostatnio edytowano 5 lut 2009, 01:19 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pfirlej » 4 lut 2009, 23:54

manu napisał(a):Właśnie pomiędzy akumulatorem a silnikiem, mniej więcej dokładnie pod zbiorniczkiem od układu wspomagania słyszę jakieś syczenie. Samochód chodzi na biegu jałowym a tam ciągle sssssssssssssssss.


u mnie bylo normalnie i nagle zaczelo sie syczenie z lewej strony, dodatkowo palily sie kontrolka trakcji i silnika. Samochod pod komputer i wyszlo, ze rozwalony przewod dolny intercoolera.

Jesli masz to samo to 2 opcje:
1) wyjac, wyczyscic benzyna ekstrakcyjna, kropelka zlapac tam gdzie pekniecie, zakleic tasma supermocna szara [mc-guyver – pattex] – podobno da rade ;)
2) ~500 zl + 91 zl wymiana w ASO Autoart Jaremko Wroclaw

Pozdrawiam,
Piotrek
pfirlej
 

Postprzez manu » 5 lut 2009, 01:14

No jeśli coś jest nie tak z intercoolerem to może by trzeba do ASO się udać. W końcu była na to jakaś akcja serwisowa. Trzeba się rozejrzeć. pfirlej dzięki za podpowiedź. Przy okazji obejrzę ten intercooler i przewody czy wszystko tam sprawne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez Grzyby » 17 lut 2009, 23:30

ANDY999, u mnie problem zdiagnozowano i usunięto w godzinkę u Jaksy (ukłony).
Winowajców było 2. Jeden to elektrozawór (solenoid) przy chłodnicy – pęknięta rurka plastikowa.
Drugi to taki biało-zielony "filterek" o którym wspominał Enduro (z tyłu silnika) – pękło doprowadzenie rurki do niego. W efekcie nie zmieniała się geometria turbiny i ciągnęła dopiero od 2800.
U ciebie podejrzewam podobne "uszkodzenie"

Teraz już wsio ok, moc wróciła w pełnym zakresie obrotów.
Jaksę masz niedaleko – podjedź. Warto.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 18 lut 2009, 00:36

Grzyby napisał(a):ANDY999, u mnie problem zdiagnozowano i usunięto w godzinkę u Jaksy (ukłony).
Winowajców było 2. Jeden to elektrozawór (solenoid) przy chłodnicy – pęknięta rurka plastikowa.
Drugi to taki biało-zielony "filterek" o którym wspominał Enduro (z tyłu silnika) – pękło doprowadzenie rurki do niego. W efekcie nie zmieniała się geometria turbiny i ciągnęła dopiero od 2800.
U ciebie podejrzewam podobne "uszkodzenie"

Teraz już wsio ok, moc wróciła w pełnym zakresie obrotów.
Jaksę masz niedaleko – podjedź. Warto.

u niego są inne uszkodzenia jak ten filterek...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 18 lut 2009, 00:38

Enduro napisał(a):u niego są inne uszkodzenia jak ten filterek...

dokładnie to samo opisuje co było u mnie (co do joty to samo), więc nie rozumiem dlaczego "inne uszkodzenia" ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez manu » 18 lut 2009, 20:03

Witam ponownie.
W końcu zajrzałem za nadkole żeby obejrzeć ten intercooler. A tam ... niezłe błoto! :| Prawdopodobnie coś jest nie tak, no bo chyba od samej wody i piasku z ulic nie było by tego?! Nie wiem co robić. Czy lepiej od razu jechać na oględziny do ASO czy może go jakoś wyczyścić i obserwować co się dzieje? Od strony koła wygląda tak, jakby był nieźle zapchany piachem. <pomocy>
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez Ukman » 19 lut 2009, 01:18

No to masz to samo co ja i kolega :) Pekniety ic ja czekam i czekam az zamowia dla mnie ten ic ale sie doczekac nie moge ... W kule lecą ostro...
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez pfirlej » 18 mar 2009, 17:03

Ukman napisał(a):No to masz to samo co ja i kolega :) Pekniety ic ja czekam i czekam az zamowia dla mnie ten ic ale sie doczekac nie moge ... W kule lecą ostro...


pozno troche pisze, ale najlepiej na Allegro znajdz kogos kto sprzedaje rozne czesci uzywane do Mazdy, moze ma rozbite auto na stanie to Ci po prostu wymontuje i tyle :)

ja kupilem od faceta z Legnicy za 150 w tym dowoz ;) czekanie w ASO mija sie z celem, a na stanie to maja co najwyzej zarowki.
pfirlej
 

Postprzez Ukman » 18 mar 2009, 20:26

No to jesli mam tak zrobic to wolal bym wymontowal oczyscił i skleił pastą do tłumików ktora od temp robi sie jak kamien i po problemie :) i Jak bede miał czas to to zrobie :)
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez ANDY999 » 19 mar 2009, 21:16

Wiecie panowie co ja to juz mam dosyć tego auta , chyba je sprzedaję ,bo już moge ,raz że inwestowania w nie nadszedł kres , a dwa widzę że nikt ani nic mi nie pomoże ,a poza tym co to za samochód trzęsie ,szumi,jeździ raz tak,raz tak -czyli raz dobrze , raz źle ,a poza tym wsadziłem już w niego z 10 000 tys szaleństwo.,a tu jeszcze turbina mi zaczęłą wyć ,ale mechanicy mówią że jest wszystko ok(a oni zawsze wiedzą najlepiej),szczerze dla mnie tu nic nie jest ok ,tu jest wszystko do pupy.wszystko w tym skrzypi trzeszczy jak w starym gruchocie.Dzisiaj jeździłem passatem 2.0 tdi 170 ps bez jakiego kolwiek porównania passata można nazwać autem , niestety tej mazdy nie.
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez gstr » 21 mar 2009, 08:35

ANDY999 napisał(a):Dzisiaj jeździłem passatem 2.0 tdi 170 ps


Proponuję przejdź do forum passata i przez 2-3 miesiące czytaj wszystkie wątki. Będziesz budził się po nocach nawet nie mając tego samochodu.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Riki » 21 mar 2009, 21:48

Heh... ostatnia generacja Paska to "dno totalne" i nie ukrywają tego nawet prawdziwi fani tej marki..... motor 2.0 TDi jest o niebo gorszy od w końcu dopracowanego (i udanego) silnika 1.9TDi..
Pasek dużo "świeższy" i porównać go jak najbardziej można ale do GH. GG ma już swoje lata...

Pozdrawiam M.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez furby02 » 23 mar 2009, 22:49

Witam.
Ja mialem passata i faktycznie jezdzi sie nim bardzo cichutko i plynnie,ale ciagle cos trzeba naprawiac.Jak mi padla automatyczna skrzynia to sie poddalem.Jezdzilem nim niecaly rok i wydalem kupe kasy na czesci,a mazde 6 mam dziesiec miesiecy i jedyne co robilem to klejenie intercoolera.Mialem obiawy tak jak w temacie.Zamulal przy zmienianiu biegow.Posluchalem kolegi gstr i zajrzalem do intercoolera,a tam delikatne blotko olejowe.Oczyscilem i zakleilem niewielkie pekniecie od spodu.Roznica byla kolosalna.Auto zbiera sie od razu,nawet przy malych obrotach.Sprawdzajcie wiec te intercoolery,bo to 20 minut roboty,a auto zmienia sie nie do poznania i nie myslcie,ze turbodziura w tych autach to normalka.

Pozdrawiam A.
furby02
 

Postprzez Grzyby » 2 kwi 2009, 21:47

ANDY999 napisał(a):wsadziłem już w niego z 10 000 tys szaleństwo

ile ?? 10 milionów? Faktycznie szaleństwo.
Dziwię się że wydajesz tyle szmalu na używane auta...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gstr » 3 kwi 2009, 14:00

Grzyby napisał(a):ile 10 milionów? Faktycznie szaleństwo.


:D :D :D

Ja tam po włożeniu stu tysięcy bym się poddał... Cienki jestem :(
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Ukman » 3 kwi 2009, 15:42

Heheheeh Ja mam pekniety IC cos tam mi jeczy jeszcze pod maska ale ten objaw mam od pol roku i nic sie nie dzieje (opisywane w temacie) i nie mam zamiaru sprzedawac Mazdeczki :) Mialem z nia troche problemow ale juz wszystko jest ok tyle co ten IC zostal :) Ja Andiego mazda jezdzilem i szczerze ci powiem ze nie moge jej nic a nic zarzucić bo jezdzi bardzo dobrze . Moze w zeszlym wcieleniu byles posiadaczem rolls royce'a i teraz ci mazda wadzi :D Ja jezdzilem innymi autami w tej klasie i szczerze moge stwierdzic ze mazda to auto ktorym jezdzi mi sie najlepiej pod wzgledem dynamiki , prowadzenia porownuje tu silniki 2.0 :)
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Koniu25 » 3 lis 2013, 15:41

Enduro napisał(a):
Issues napisał(a):To selenoid na wakum tak chałasuje :|


nie,

raczej ten na skrzyni....

E.


Jeśli to selenoid na skrzyni to jak to naprawić?
Czyścić czy wymienić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6