diesel bezsiarkowy lać czy omijać?

Postprzez mcbeth » 31 maja 2007, 08:07

Bez przesady. Jeśli olej jest zgodny z zaleceniami producenta, to zapewne i jego rozrzedzenie nie jest groźne dla silnika w zalecanym rzez producenta zakresie.
Olej kosztuje ok. 60zł/l (mam na myśli Dexelię DPF).
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez lchmiel » 30 sie 2007, 18:29

zgrzes napisał(a):Koniec świata normalnie, jak zatankowałem Vervę na Orlenie to auto mi stało przez tydzień – teraz dowiaduję sie że bezsiarkowa też be?


Temat stary, a widzę, że ciekawy! Może jeszcze ktoś tu zagląda?

Niech mi ktoś napisze, gdzie i czego nie będę mógł tankować do M6 MZR-CD (nie wiem jeszcze, czy przed liftingiem 136 KM, czy po 143 KM, bo jej jeszcze nie mam), bo widzę, że to nie takie proste z Mazdami: podjechać na stację, zatankować olej i już :| .

Konkretnie:
– Orlen Verva i inne tego typu oleje "podwyższające moc" Powery – tankować, nie tankować? Jeśli nie, to dlaczego?
– Inne stacje – jakie omijać?
– Stacje "bezfirmowe" – dlaczego omijać?
– Jak poznać to bezsiarkowe paliwo, które ponoć mam omijać?

Czytałem cały wątek i sorry, że proszę o podsumowanie. Nic mi nie dają porady, że gdzieś pod Poznaniem jest dobra stacja, bo ja jestem z Warszawy, a poza tym czasem gdzieś wyjeżdzam :) .

A jak nie chcecie się powtarzać, to trudno, sprawdzę sam na sobie :( , jak będę wreszcie miał to narzędzie.

W zasadzie przydałby się taki rozdział w dziale "Poradnik dotyczący silników diesla".
LCHMIEL
Stale pod wrażeniem M6! Nawet mimo DPF. A minęły już lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 13:46
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 – GJ SDN 2.2 D 150 KM SkyEnergy '15

Postprzez Jaksa » 30 sie 2007, 19:52

Zalewaj zwykły ON na markowych stacjach , ja tankuję głównie na BP dlaczego? hm moze dlatego ze czasami przy kasie stoi fajna dziewczyna <lol> nie dajmy się poniesc fantazji ....... jak ma cos pasc to i tak padnie :P Paliwo ktore mamy w Warszawie jest z tego samego kotła wiec wyboru nie mamy.....dzisiaj zalałem ON Ultimate – moc , praca silnika jak na zwykłym ON wiec.....drzewo..... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez k.el » 30 sie 2007, 22:24

Jaksa napisał(a):dzisiaj zalałem ON Ultimate – moc , praca silnika jak na zwykłym ON

po jednym tankowaniu też nie czułem różnicy, ale kumpel poradził zalać tak 5-6 razy i potem zwykły ON
efekt jest taki, że po tym teście leję tylko v-powera lub verve.
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez Riki » 31 sie 2007, 00:10

k.el napisał(a):leję tylko v-powera


Ja tez..... tylko VP + dodatek do paliwa.. :) czy czuć różnicę? chyba nie... ale tankujac VP jakos jestem spokojniejszy ze pompa nie padnie :P (tfu tfu..) no i fajne modele Ferrari dostajesz :D <lol>
Na niemieckim paliwie czułem różnice... hehe byla cicha prawie jak CR :P (duuzo cichszy motor ale dynamika ta sama)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bafanabafana » 31 sie 2007, 08:31

Jaksa napisał(a):Zalewaj zwykły ON na markowych stacjach

dokładnie takie słowa usłyszałem po "remoncie" pompy w Mabi i do tego się stosuję...w moim przypadku Statoil
Riki napisał(a):Ja tez..... tylko VP + dodatek do paliwa..

przed remontem też lałem tylko VP <lol> ...szkoda kasy
Riki napisał(a):fajne modele Ferrari dostajesz

prawda...to jest jakiś argument ;)
Riki napisał(a):Na niemieckim paliwie czułem różnice... hehe byla cicha

to prawda...u mnie w trybie awaryjnym była cichsza niż teraz wyleczona na naszym paliwie...to jest rodzimy wkład w technologię produkcji paliwa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez xANDy » 31 sie 2007, 09:28

Riki napisał(a):tylko VP + dodatek do paliwa..
Paliwo paliwem – ale jak już masz jedne dodatki w baku to ja bym nie dolewał drugich...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 31 sie 2007, 11:16

xANDy napisał(a):ale jak już masz jedne dodatki w baku to ja bym nie dolewał drugich


xANDy mówiąc szczerze po zalaniu Xceramica było gorzej niż teraz.... wiem ze z każdym bakiem ma być lepiej ale po zalaniu innego dodatku (Formuła, zakupiony tam gdzie podkładki pod przelewy... produkt USA <lol> :P) dopiero poczułem jakas różnicę.. :)


bafanabafana napisał(a):przed remontem też lałem tylko VP...szkoda kasy


Możliwe... ale roznica w cenie nie jest bardzo duza, (zawsze 20gr drozej niz Diesel Extra) a jednak czlowiek jest spokojniejszy :P hmm... jakiś czas temu zalałem Vervę na Orlenie (tak dla testu) i tez zero rożnicy...


bafanabafana napisał(a):prawda...to jest jakiś argument

Noo :P

P.S bafanabafana ja sie tylko ciągle zastanawiam skąd Ty masz te 15KM :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 31 sie 2007, 15:03

Riki napisał(a):mówiąc szczerze po zalaniu Xceramica było gorzej niż teraz

Czyli prawidłowo – bo xeramic nie dodaje mocy sam z siebie tylko ma zadanie czyścić. Mało tego – z poziomu fizyko-chemicznego wynika, że zwiększa nieco kopcenie i nawet osłabia moc motoru. Im wyższa liczba cetanowa tym niższa moc – zaś prawdziwe dodatki typu V-Power prócz podnoszenia liczby cetanowej mają za zadanie dostarczyć dodatkowego tlenu do spalania – przez to zwiększają moc mimo podnoszenia liczby cetanowej.

Riki napisał(a):P.S bafanabafana ja sie tylko ciągle zastanawiam skąd Ty masz te 15KM
Nie jestes jedyny – on sam też się głęboko zastanawia, ale ma lepiej – on już je ma, a my nie :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lchmiel » 31 sie 2007, 15:57

Jaksa napisał(a):Zalewaj zwykły ON na markowych stacjach


To mi wystarcza! Tylko jeszcze pytanko: czy Orlen to też markowa stacja? Chyba jednak nie <co?>

W końcu i tak będę miał (?) o jakieś 40 KM więcej, niż mam teraz, to po co ryzykować zatkanie itd.
LCHMIEL
Stale pod wrażeniem M6! Nawet mimo DPF. A minęły już lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 13:46
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 – GJ SDN 2.2 D 150 KM SkyEnergy '15

Postprzez Jaksa » 31 sie 2007, 17:06

lchmiel napisał(a):czy Orlen to też markowa stacja?
Akurat jakos nie mam do tej sieci zaufania ( przypomina mi komunę – nie wiem )
Jaksa napisał(a):moze dlatego ze czasami przy kasie stoi fajna dziewczyna
<lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 31 sie 2007, 19:54

xANDy rozumiem :) jesli obniza moc.... to ja juz go nie wlewam :P ;) a tak na powaznie... mysle ze jak wlalem raz to juz wystarczy na jakies 10-15tkm? :)


xANDy napisał(a):on sam też się głęboko zastanawia

xANDy no wiem wiem..... cóż mamy zagadkę :]


xANDy napisał(a):ale ma lepiej – on już je ma, a my nie

Do czasu :P ;)


Jaksa napisał(a):moze dlatego ze czasami przy kasie stoi fajna dziewczyna


Jarku na której stacji BP? :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 31 sie 2007, 21:39

Riki napisał(a):Jarku na której stacji BP
Ostrobramska przy Media :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez dziegiel » 31 sie 2007, 21:40

Ja swoją mazdę tankowałem dopiero 4 razy, najpierw zwykły ON na Shell'u, zwykły ON na Statoilu i 2 x ON Verva na Orlenie. Z moich krótkich obserwacji wynika, że na Vervie mniej pali – jakieś 0,5 litra/100 km.
Muszę spróbować jeszcze BP.
Na orlenie też są fajne dziewczyny :) (polecam Conrada róg Reymonta w W-wie, hehe)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2007, 08:18
Posty: 20
Skąd: Warszawa [Bielany]
Auto: 6 MZR-CD [kombi] '05

Postprzez bafanabafana » 31 sie 2007, 22:32

dziegiel napisał(a):Na orlenie też są fajne dziewczyny

jak są takie fajne to na pewno dołożą się do wtrysków :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez Jaksa » 31 sie 2007, 22:44

bafanabafana napisał(a):jak są takie fajne to na pewno dołożą się do wtrysków
To ja tez <lol> tylko nie wiem czy ta Pani warta jest tych wtrysków z Mabi za 10 tysi hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 31 sie 2007, 23:25

Jaksa napisał(a):Ostrobramska przy Media


Kiedyś odwiedze tą stacje i ocenie <lol> :D


Jaksa napisał(a):tylko nie wiem czy ta Pani warta jest tych wtrysków z Mabi za 10 tysi

<lol> <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mike_mac » 1 wrz 2007, 14:27

Tankuję tylko na statoil i nie mam żadnych problemów z paliwem, auto nie dymi, pracuje normalnie i cichutko jak to DiTD ;). Wcześniej tankowałem jeszcze na shell'u ale po pociągnięciu syfu z dna zbiornika i przymuleniu samochodu (xeramic pomógł przewrócić moc) jakoś nie mogę ponownie się przekonać do ich stacji. Wiem, że może się to wszędzie zdarzyć, ale na statoil jeszcze mnie to nie spotkało.

co do paliwa na innych stacjach, to znam człowieka, który jeszcze trzy miesiące temu pracował w orlenie i odpowiadał za dostarczanie paliw na stacje benzynowe w Wielkopolsce. Od orlenu paliwo bierze shell i bp. statoil prawdopodobnie ciągnie paliwo z za zachodniej granicy, ale to tylko przypuszczenia.
mike_mac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2006, 14:40
Posty: 47
Skąd: Poznań/Łódź
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD RF3F '02

Postprzez Jaksa » 1 wrz 2007, 23:28

mike_mac napisał(a):Od orlenu paliwo bierze shell i bp
Tez to słyszałem....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Rudolf » 2 wrz 2007, 10:43

Panowie,

ORLEN ma coś koło 65% udziału w rynku paliw, resztę ma w większości Lotos i jakieś pewnie resztki w postaci śladowego importu poza tymi dwoma. Więc wszystko co na polskich stacjach niezależnie od marki stacji, pochodzi albo z ORLENU albo z LOTOSU. Możliwe, że różni się dodatkami, ale baza ON jest dokładnie taka sama czy jest to Statoil czy BP.

Rudolf
Początkujący
 
Od: 19 lip 2007, 21:00
Posty: 27
Auto: 6 CiTD 143PS '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6