Świst w silniku

Postprzez real_yeti » 29 maja 2010, 16:36

Witam.
Od roku posiadam Mazde6 2004 TS2 Diesel 136KM. Sprawuje sie niemal bez zarzutu...
Kilka tygodni temu pojawil sie odglos z silnika. Charakterystyczny swist, cichy gwizd.
Silnik swiszczy od momentu zalaczenia w zaleznosci od obrotow. Gdy obroty silnika zwiekszaja, to swist "przyspiesza". Im bieg jest wyzszy tym swist cichnie. Na piatym biegu jest praktycznie nie slyszalny.
Bylem juz u kilku mechanikow z tym problemem. Mialem wymieniany rozrzad(podobno nadszedl jego czas), sprawdzany alternator, pasek klinowy, wymieniane mialem niejakie łożyska i... ...nic!
Ciągle to samo. Jeźdże od jegnego mechanika do drugiego zostawiając majątek po drodze bez rezultatu. Ostatnio Moja Mazda "dostala giegnozę" Pompa wtryskowa, ale wymiana pompy to spory wydatek. Co jeśli się okaże, że wymienię na daremno?

Proszę o pomoc. Czy ktokolwiek spotkał się z podobnym błędem?
Mazdę kupiłem w UK, obecnie ma przebieg ok 112 000 mil.
real_yeti
 

Postprzez kristoferson1 » 29 maja 2010, 18:08

Napisz czy na postoju jak zwiększasz obroty też gwizdze, czy tylko podczas jazdy z wrzuconym biegiem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez real_yeti » 29 maja 2010, 18:33

Postój, czy jazda to bez znaczenia, tak samo... Od włączenia silnika świszcze, nawet bez biegu.
Nie traci na mocy czy na spalaniu, działa bez zmian. Tylko ten irytujący świst. Ostatniego czasu wlałem do baku płyn na czyszczenie układu spalinowego, ale po wyjezdzeniu paliwa, swist bez zmian.
real_yeti
 

Postprzez Irek.k » 29 maja 2010, 19:54

Miałem dziwny dźwięk w okolicy alternatora i rozrządu, coś jak dogorywające łożysko. Po wymianie rozrządu i stwierdzeniu przez mechanika że łożyska w alternatorze wyglądają na dobre, dziś uporałem się z problemem. Kupiłem spray do pasków klinowych i popsikałem, natychmiastowa poprawa.
Nie twierdzę że to to samo, bo nie słyszałem twojego świstu, ale może warto to sprawdzić.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez real_yeti » 30 maja 2010, 12:03

Nie pomogło.
Kupiłem w/w spray i nic. Sam nie bawilem sie tym gdyz jestem zupelnym laikiem jesli chodzi o silnik samochodu, pojechalem do znajomego, ktory "grzebie" przy samochodach. Psiknął tu i ówdzie. Jednak bez poprawy.. jak bylo tak jest.
real_yeti
 

Postprzez Dutch » 31 maja 2010, 08:39

Niech kolega sprawdzi pierścień uszczelniający przy układzie wydechowym. U mnie jest podobnie (mam 6 w benzynie) i też obstawiałem pasek. Jednak po wymianie okazało się że dziwny świst (coś jakby ćwierkanie) pochodzi gdzieś spod silnika. Okazało się że – pierścień uszczelniający jest bardzo wyrobiony. Mechanik go spryskał jakimś preparatem uszczelniającym jednak po kilku dniach świst powrócił. Obecnie próbuje namierzyć taki pierścień,zakupić go i wymienić.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 14:01
Posty: 27

Postprzez Myjk » 31 maja 2010, 08:46

Może turbina gwiżdże?

PS –> diesel
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez real_yeti » 31 maja 2010, 13:25

Turbina byla sprawdzana. Wlasciwie turbinka nie powinna swiszczec na nickich obrotach, prawda?! Mój silnik swiszcze od momentu startu..
Ile taki pierscien kosztuje i czy tyczy sie on również diesela?
real_yeti
 

Postprzez Myjk » 31 maja 2010, 13:29

Jak jest sprawna, to nie powinna. Ale u mnie zaczyna być ją słychać (z otwartymi szybami) od 1800
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez real_yeti » 31 maja 2010, 18:31

Mi to swiszczy od momentu zaplonu. W zeszłym roku miałem wymieniany zawór EGR.
real_yeti
 

Postprzez Dutch » 31 maja 2010, 19:06

Co do pierścienia to kosztuje on coś koło 190 zł. Zamiennik chyba 30zł.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 14:01
Posty: 27

Postprzez Enduro » 31 maja 2010, 22:41

nieszczelna rura od dolotu?!
sprawdz ten krotki element ( kolanko) bezposrednio przy turbine!
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 1 cze 2010, 20:26

Osłuchaj pompe oleju , moze to ona wydaje taki odgłos ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez real_yeti » 1 cze 2010, 21:49

Pompa oleju byla wymieniana kilka miesiecy temu podczas przeglądu.
real_yeti
 

Postprzez Enduro » 23 cze 2010, 22:57

Jaksa napisał(a):Osłuchaj pompe oleju , moze to ona wydaje taki odgłos ?

pompa czy jej zębatka ?
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez real_yeti » 26 cze 2010, 23:59

Ostatnio świst(choć znajomy uważa że to bardziej pisk) cichnie gdy silnik się nagrzeje. Podczas dłuższej podróży stopniowo cichnie... ale gdy odpalam po przestygnięciu silnika dźwięk wraca!
real_yeti
 

Postprzez Enduro » 27 cze 2010, 10:07

pozostaje zdemontowac pasek wieloklinowy no i bez niego odpalic zimny silnik.
jesli dalej piszczy, to przyczyna tkwi w silniku, no ale moge sie oczywiscie mylic...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 27 cze 2010, 12:36

Nagraj ten dzwiek
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 27 cze 2010, 13:46

krzych napisał(a):Nagraj ten dzwiek

ale na kaseciaka..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Daniel1981 » 19 sie 2015, 23:59

Witam .
Mam pytanie czy rozwiązałeś ten problem ? Jeśli tak proszę o opis co to było ponieważ mam te same objawy w mojej mazdzie . Z góry dziękuję.
Daniel1981
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6