Świst w silniku

Postprzez Enduro » 27 sie 2015, 10:48

uszkodzone zebatki pompy oleju i walu korbowego lub pompa oleju.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez PeterGH » 17 paź 2017, 20:40

Witam,
U mnie ASO Mazdy stwierdziło uszkodzone zębatki, ta na wale i ta od pompy oleju, koszt naprawy w ASO 10000pln a samochód warty 25000pln. <płacze> Samochód z przebiegiem 116000 potwierdzonym w ASO i takie numery to jest tragedia. Czy wymiana samej pompy pomoże???
PeterGH
 

Postprzez Enduro » 17 paź 2017, 22:50

w real jest tak, ze jeden uszkodzony ząbek uszkadza wszystkie
od wału i od pompy <glupek2>
jesli wymieni się jedną rzecz, to historia się dosłownie za chwilę, powtórzy !
i to na 100%

przy czytaniu twojego postu liczyłem zera za koszt naprawy dwukrotnie :|

no ale taki front prac , przy demontażu praktycznie wszystkiego,
do tego koszt wału korbowego plus pompy oleju, płyny oleje wygenerują spore koszta
w każdym aucie, absolutnie

ubolewam!
sam takie coś miałem w pierwszej GG/ citd
ale na szczęście poradziłem sobie z naprawą w dużo niższych kosztach

z doświdczenia wiem, że ten dzwięk bedzie z upływem czasu i kilometrow narastał <nie powiem>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zboq » 18 paź 2017, 09:13

Dopiero co właśnie likwidowałem ten problem. Świst towarzyszył od uruchomienia silnika i narastał z obrotami. Po dobrym rozgrzaniu silnika robiło się w miarę cicho.
Powodem były nie tylko zębatki a dodatkowo pompa oleju która miała konkretne luzy.
Więc:
1) Wymiana pompy oleju (oczywiście na taką z dobrą zębatką :) )
2) Wymiana zębatki na wale.
Wał był zdemontowany od dołu silnika, przy okazji sprawdzone panewki.
Wyglądało to dobrze więc zębatkę mechanik wymienił i zmontował wszystko do kupy.
Koszt się zamknął w niecałych 2 tys. , ale mechanik to kolega kolegi więc pewnie mnie nie liczył tak mocno ;) .
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Enduro » 18 paź 2017, 12:11

osobiscie jestem zdania,
a ze przy takim demontazu, jesli naprawiamy dla siebie, to warto wal przepolerowac w szlifierni na maszynie, przemierzyc bicie walu itp i jak wsio jest okay, to zamontowac nowe panewki
mozna troche zaoszczedzic i przynajmniej tylko te na korbowodach odnowic
i wtedy wiemy, ze motorek jest prawie jak od nowego..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6