Problemy z odpaleniem podczas mrozów – czyżby akumulator?

Postprzez krzych » 6 sty 2010, 01:05

Grzyby napisał(a):Odważne stwierdzenie. Rozumiem że jakieś wsparcie posiadasz? usmiech

Enduro napisał(a):akumulator w jezdzie miejskie, sie nie doladowuje do pelna,

Hehe, fajowo ;)

Generalnie to jest tak, ze duzy pobor pradu przy _czestym_ rozruchu, nie zawsze jest zwracany w postaci ladowania przy krotkich odcinkach miejskich.

Ale zarowno to, ze sie nie laduje jak tez niedoladowuje do konca jest nieprawda. Po prostu ma malo czasu na ladowanie (o ile ktos nie jezdzi po miescie hobbystycznie w kolko przez caly dzien :P).

Wniosek – jeden rozruch + krotka trasa, ale nie krotsza niz 10km = z duzym prawdopodobienstwem akumulator naladowany do konca.

Do tego trzeba doliczyc rozladowywanie w stanie spoczynku, czyli jak komu postoi samochod dwa tygodnie to nawet na trasie moze nie zdazyc go naladowac do konca :P.

Ladowanie w miescie czy w trasie jest prawie dokladnie takie samo, problemem jest tylko czas. Sa drobne roznice w stabilnosci ladowania (obroty), ale sa pomijalne w sumarycznym rozrachunku.

PS. Z tymi 10km to chyba nawet przesadzilem, ale zakladam ze uzytkownik uzywa klimy/audio i stal dzien/dwa/trzy miedzy uzyciami samochodu ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 6 sty 2010, 01:21

Krzych-u!
ale chyba mozesz potwierdzic,
ze:
wyższe natężenie prądu ładowania, a takie ewidentnie wystepuje,
jesli bateria ma takie potrzeby,
no a ma takie z powodu krótkich tras miejskich
(rozruch=prądowi zwarcia, światła, radio, klima/nawiew,
podgrzewanie siedzeń,a w spoczynku alarm...),
wpływa istotnie (czyt. negatywnie) na żywotnośc akumulatora,
bo ten z kolei najmniej eksplatuje się,
jesli jego cele są maksymalnie naładowane,
ale nie przeładowane!!! o czym decyduje regler ....

i dlatego (wg. mnie) akumulator nalezy ładowac długo i małym prądem...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 6 sty 2010, 01:30

Enduro napisał(a):ale chyba mozesz potwierdzic,

Moge. Zaznaczam tylko, ze w trasie obciazenie moze byc identyczne, wiec tylko czas decyduje w takim przypadku. Chyba, ze ktos jedzie w trase specjalnie ladowac akumulator i niczego nie uzywa. Zreszta to i tak zalezy od wydajnosci alternatora/pradnicy... Byc moze ma na tyle duzy zapas, ze na nim to wrazenia nie robi.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 6 sty 2010, 11:04

krzych napisał(a):
Enduro napisał(a):ale chyba mozesz potwierdzic,

Moge. Zaznaczam tylko, ze w trasie obciazenie moze byc identyczne, wiec tylko czas decyduje w takim przypadku.

chodzi tu raczej o eksplatacje w miescie!
a jak wszem wiadomo," trasa" wiele rzeczy optymalnie reguluje!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 6 sty 2010, 13:15

koluk, nazwij proszę temat zgodnie z regulaminem.
Raczej nie masz problemu z akumulatorem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Karwoś » 6 sty 2010, 22:40

Ja też jezdze głównie po miescie i już 5 lat aku dziala. Bo co za różnica czy jeździ się 2000obr/min czy 5000 – jak wspomniene powyzej liczy się czas. Poza tym alarmy niektóre ciągną go troche więcej a niektóre mniej. Poza tym gdyby byl problem z ładowaniem to kontrolka by o tym przypomniala. Pza tym ja jak już ładować aku w domu na przyklad to najlepiej te 12 godzin malym prądem.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Enduro » 6 sty 2010, 22:45

Karwoś napisał(a):Ja też jezdze głównie po miescie i już 5 lat aku dziala. ... Pza tym ja jak już ładować aku w domu na przyklad to najlepiej te 12 godzin malym prądem.

i jak o niego odpowiednio dbasz, to jeszcze moze 5 kolejnych...
nie zapomnij go "napoic" od czasu do czasu, w ramach potrzeb,
szczegolnie po lecie...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez koluk » 7 sty 2010, 20:51

Grzyby napisał(a):...nazwij proszę temat zgodnie z regulaminem


hmmm...
jestem jeszcze "mleczakiem" na tym forum, gdzie moge znalezc regulamin?
Na ktory punk regulaminu zwrocic szczegolna uwage poprawiajac temat posta? <nauka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez Grzyby » 7 sty 2010, 21:29

Regulamin masz tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301 (w każdym dziale jest jako temat przyklejony)
Dokładnie chodzi o nazewnictwo tematów:
Globy napisał(a):4. Tytuły nowych wątków powinny być formułowane w precyzyjny i zrozumiały sposób. Staraj się w tytule zawrzeć wyrazy, które najlepiej oddadzą temat wypowiedzi i w późniejszym czasie ułatwią odszukanie wątku, zacznij go z wielkiej litery. Nie dopuszczalne są nieprecyzyjne tematy w rodzaju: „Mam problem!”, „Co to może być?”.

W polu "Opcjonalny opis tematu" obligatoryjnie dopisz symbole określające pojazd, którego dotyczy pytanie. Jeśli temat dotyczy elementów charakterystycznych dla wybranej jednostki napędowej, koniecznie dopisz także symbol silnika, gdy zaś temat dotyczy skrzyni biegów – dopisz na końcu rodzaj skrzyni.

(składnia: typ model silnik (ew. skrzynia biegów), np: 626 GE KL; Xedos 6 CA KF ASB itp).

Jeśli masz problemy z określeniem symboli, zajrzyj tutaj lub w treści wypowiedzi opisz model własnymi słowami. Dokładne określenie pojazdu wielokrotnie zwiększa szanse otrzymania odpowiedzi. Przykłady prawidłowo zatytułowanych wątków:

TEMAT: Uszkodzony przegub napędowy – wymienić czy regenerować ?
OPIS: 6 GG L3

TEMAT: Niewłaściwe działanie układu ABS – metody diagnozowania.
OPIS: 3 BK MZR-CD
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez koluk » 7 sty 2010, 23:46

... już :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez woyt1 » 14 sty 2010, 12:32

Mam problem z odpalaniem i nie wiem co podejrzewać zanim zacznę inwestować. A jestem raczej laikiem więc wolę zapytać Kolegów i Koleżanki o Wasze zdanie.

Moja M6 CITD 2003 136KM odpala przy mrozach ponad -10 st. C dopiero za 3-4 razem i po ok 5-10 obr.
Czy może byĆ przyczyną słabe aku? Wymieniłem ori na taki wynalazek http://www.ceneo.pl/2305707
W październiku ub. roku po wymianie palił bez problemu, tylko że temperatura była powyżej 0 st. C.
Podejrzewam też świece żarowe. Poza tym czuć mocniej drgania w kabinie przy obrotach 700-900, nieważne czy rozgrzany czy nie.
Może to poduszka olejowa silnika? Czytałem na Forum, że przy mocno ujemnych temperaturach kilku użytkowników ma takie objawy.
Pewnie i tak czeka mnie sprawdzenie po kolei, ale najbardziej interesuje ,mnie czy ewentualnie słabe aku może wpływać także na pracę świec żarowych i telepanie autem? Czy też drgania w kabinie to tylko kwestia poduszki.

Będę wdzięczny za Wasze opinie.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2009, 00:47
Posty: 11
Auto: M6 (GG) 2.0DI 136KM RF5C

Postprzez koluk » 14 sty 2010, 14:05

Wracam do tematu po dłuższej przerwie:
Zdecydowałem się na wymianę akumulatora bo jak się okazało stary już był wyeksploatowany. Zakupiłem BOSCH Silver 96Ah/830A.
Po jego włożeniu na drugi dzień rano przy -10st. odpaliłem dopiero za drugim razem przy 11 obrocie rozrusznika.
Zdecydowałem się na dalszą diagnozę w kierunku filtra paliwa. Mechanik stwierdził, że filtr jest "zapchany" i wymienił go na nowy (35zł).
Od tamtej pory problemy z zapalaniem zniknęły.
Więc u mnie problemy z odpaleniem Mazdaleny spowodowane były zapchanym filtrem paliwa oraz zużytym już aku.

woyt1 napisał(a): i nie wiem co podejrzewać zanim zacznę inwestować

..zacznij od filtra paliwa.

Swoją dogą – w instrukcji mazdy napisali, że zalecana wymiana filtra paliwa co 60.000km. Zastanawia mnie to, bo ja swój wymieniłem rok temu przy zakupie autka a przejechałem "tylko" 20.000km.
Czyżby rację mieli mechanicy, którzy zalecają wymianę filtra przed każdą zimą?

(o ewentualnych przyczynach zapchania filtra chciałbym napisać w innym poście)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez rafi102 » 14 sty 2010, 14:16

Ja mam taki sam problem jak ty od 3 lat i nie jest to wina akumulatora, świece żarowe zmieniłem na nowe i wcale to nie pomogło. Mnie ratuje webasto, silnik się zagrzeje i odpala. Ja obstawiam zawór SCV że go przyłapuje i paliwa nie daje. Ostatnio Grzyby wymieniał SCV i mu pomogło na poranne odpalanie przy mrozie. Ja jeszcze spróbuję podgrzać sam SCV po nocce i zobaczę czy w tedy odpali.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2007, 07:33
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2006r. 2.0D 121KM

Postprzez woyt1 » 14 sty 2010, 18:08

rafi102 napisał(a):Ja mam taki sam problem jak ty od 3 lat i nie jest to wina akumulatora, świece żarowe zmieniłem na nowe i wcale to nie pomogło. Mnie ratuje webasto, silnik się zagrzeje i odpala. Ja obstawiam zawór SCV że go przyłapuje i paliwa nie daje. Ostatnio Grzyby wymieniał SCV i mu pomogło na poranne odpalanie przy mrozie. Ja jeszcze spróbuję podgrzać sam SCV po nocce i zobaczę czy w tedy odpali.


Ok. Dzięki. Ale czym go podgrzać?

koluk napisał(a):Swoją dogą – w instrukcji mazdy napisali, że zalecana wymiana filtra paliwa co 60.000km. Zastanawia mnie to, bo ja swój wymieniłem rok temu przy zakupie autka a przejechałem "tylko" 20.000km.
Czyżby rację mieli mechanicy, którzy zalecają wymianę filtra przed każdą zimą?


Wymieniony ok 20tkm temu. Firmy MAXX, nie KNECHT. Może mieć znaczenie?
Początkujący
 
Od: 5 lut 2009, 00:47
Posty: 11
Auto: M6 (GG) 2.0DI 136KM RF5C

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 20:01

woyt1 napisał(a):Wymieniony ok 20tkm temu. Firmy MAXX, nie KNECHT. Może mieć znaczenie?

Moze miec. Nie wiem, nie znam firmy (jakosci). Poza tym 20tkm to juz chyba sporo...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez rafi102 » 14 sty 2010, 20:09

Moim zdaniem to nie filtr, ja przy pierwszych problemach z odpalaniem na mrozie wymieniłem świece, filtr paliwa i niestety nic nie pomogło. Jaksa pisał coś o podpartych zaworach jako problem z odpaleniem ale ja ostatnio miałem sprawdzane luzy(w normie) a tak jak nie palił przy -10 tak nie pali.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2007, 07:33
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2006r. 2.0D 121KM

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 20:14

A ja wymienilem filtr calkiem niedawno i jest jakby lekko inaczej, bardziej plynnie to pierwsze "zachechłanie" silnika (ale moze to tylko moje wrazenie). Nie mialem jakichs wielkich problemow wczesniej, ale zdarzylo sie raz na ruski rok ze sie lekko zakrztusila. teraz sie nie krztusi, choc pierwsze dwa, trzy obroty bywaja ciezsze.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Dortann » 15 sty 2010, 15:14

Zaczynam się niepokoić. U mnie przy temperaturze -paręnaście stopni potrzebuję 2 prób odpalenia, każda po kilka obrotów rozrusznika. Mam problem czy po prostu moje BP ma kiepskie paliwo?
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez krzych » 15 sty 2010, 17:49

Dortann napisał(a):U mnie przy temperaturze -paręnaście stopni potrzebuję 2 prób odpalenia, każda po kilka obrotów rozrusznika.

U mnie za pierwszym odpaleniem odpala, rzadko kreci dluzej niz sekunde (obrot lub poltora, abrdzo rzadko dwa). Moze jeszcze nie powinienes sie martwic, ale filtry posprawdzac to jak najbardziej oraz aku.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 15 sty 2010, 18:49

Dortann napisał(a): Mam problem czy po prostu moje BP ma kiepskie paliwo?

odlej do słoika trochę diesla z twojej stacji (BP) i postaw go na dworze!
ten test powie prawde!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6