Odpala ale po minucie gaśnie.

Postprzez Łyli » 19 gru 2009, 21:22

Witam. Moja Madzia miała dzisiaj problemy z jazdą przy -16? Zapaliła na strzał ale pozniej nie właczyło się webasto i po lekkim nacisnieciu gazu samochod gasł.Musiałem czekać dobre 30 minut az rozgrzał sie silnik i dopiero cos odmarzło i załączyło sie webasto. Czy to wina kiepskiego paliwa? tankuje na orlenie?
Łyli
 

Postprzez Enduro » 19 gru 2009, 22:08

Bartek_ napisał(a):1.czy wyjęcie filtra paliwa to tylko kwestia odczepienia 2ch przewodów paliwowych i kostki?
2. czy trzeba odkręcac jakieś srubki żeby wyjąc całośc?
pozdr Bartek

1. tak
2. tak, i w calosci..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 19 gru 2009, 22:16

lech.b napisał(a):Odnośnie paliw na stacji to dzisiaj znalazłem następującą wiadomość:........................
.

*ON i jego jakosc w porze zimowej*
no ale jak co roku wielu zima saskoczyla i to totalnie
ale chyba kazdy moze sobie wyobrazic, co dzieje sie z paliwem,
ktore nie udalo sie w odp. czasie sprzedac...?!
P.S.
jesli masz watpilwosci...co do paliwa,
to odlej troche go w jakies naczynie i wystaw na dwor....
ten test powie Ci prawde!
chcesz miec wiecej pewnosci, ze diesel odpali->
1. wymien filter paliwa,
1. sprawdz "wode" w baterii,
2. podladuj ja niewielkim pradem przez wiele godzin,
2. oczysc styki/klemy i nasmaruj je odp. smarem,
3. popatrz krytycznie na styki rozrusznika i benidx´a,
4. no i pod konicec sprawdz swiec zarowe,
bo to one maja tu duze/kluczowe znaczenie!
pzdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez piksel » 19 gru 2009, 23:57

łyli* wymiana filtra to bajka, sam to dzisiaj zrobiłem, odkręcasz dwie nakrętki chyba dwunastki, odpinasz czujnik i przewody paliwowe które proponuje zatkać na czas wymiany filtra. Jak już masz filtr w rękach odkręcasz czujnik od spodu taki plastikowy a do wykręcenia samego filtru proponuje imadło, to wszystko. Montuj w odwrotnej kolejności i nie zapomnij podpompować paliwa aż ten przycisk od góry będzie bardzo twardy
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 00:11
Posty: 30
Skąd: wrocław
Auto: Mazda 6 2006 2.0 benzyna 147 km

Postprzez Jaksa » 20 gru 2009, 00:09

lech.b napisał(a):Jaki depresator polecacie zatem do Mazdy 6 2.0 Diesel 2004
Denso zaleca skydd , uzywam własnie tego ( i jezdze / odpalam )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 20 gru 2009, 12:01

piksel napisał(a):1...przewody paliwowe które proponuje zatkać na czas wymiany filtra. ...
2....i nie zapomnij podpompować paliwa aż ten przycisk od góry będzie bardzo twardy

piksel ma racje!
ale
nr. 1: wcisnij tam po demontazu sruby m8, a po to aby paliwo nie cofnalo sie do zbiornika, bo potem trzeba sporo pompowac!
nr. 2: konicznie dobrze to wykonaj, aby w 100% odpowietrzyc pompe,
bo moze sie przy- lub zatrzec i zasyfic wtryski, C-R Listwe
no i zbiornik wraz z przewodami paliwowymi!
pzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bartek_ » 20 gru 2009, 15:50

witam

wymontowałem stary filtr.
ku mojemu zdziwieniu spłynęło z niego sporo ropy. cały sloik 250 ml.
czy tak powinno byc przy podejrzeniu zapchania filtra parafiną?
zaczynam się obawiac czy przyczyna nie jest inna

pozdr
Bartek
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 20:00
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2004r., 2.0 diesel

Postprzez Enduro » 20 gru 2009, 16:29

Bartek_ napisał(a):czy przyczyna nie jest inna
pozdrBartek

moze,
ale o tym pomyslisz po montazu nowego filtra!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez freshbratek » 20 gru 2009, 19:38

... no i stało sie:(
dziś w drodze do pracy auto zaczeło mi przerywać po czym w czasie jazdy zgasło ;/
depresator Castrol TDA jako dodatek w baku nie sprawdził sie i parafina wydzieliła się na tyle że unieruchomiło mi pojazd ;/
na sczczęscie po kilku kręceniach odpaliła mazda i mogłem z duszą na ramieniu dotrzeć do pracy.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Bartek_ » 20 gru 2009, 20:18

witam ponownie

filtr wymieniony na nowy; niestety silnik po odpaleniu pracuje max. 20-30 sek. i gaśnie :( .
Byc może za słabo pompowałem, ale 1h na mrozie (-10st.) zrobiła swoje => skapitulowałem.

Jedna rzecz mnie zastanawia, czy zaraz po odpaleniu również powinienem pompowac paliwo? Czy to cokolwiekby dało?
Niestety nie zrobiłem tego, pewnie spróbuję znowu jutro.

Poza tym, mam w baku ok. 20l paliwa podejrzanego za spowodowanie problemu, więc w sumie chyba będę musiał poczekac aż się ociepli.
Życzę wszystkim "skaczącym żabką" powodzenia w walce.

pozdrawiam
Bartek
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 20:00
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2004r., 2.0 diesel

Postprzez polidendron » 20 gru 2009, 23:19

Bartek_ napisał(a):... niestety silnik po odpaleniu pracuje max. 20-30 sek. i gaśnie :(


Witam,

Mam podobnie :(
Auto stało 2 tygodnie pod gołym niebem.
Wczoraj jak wróciłem z delegacji poszedłem odpalić moją M6. Odpaliła, ale zgasła po 15 sekundach. Dalej nie chciała, bo padł akumulator. Podładowałem i miałem nadzieję, że dzisiaj będzie ok, ale odpala, a po 15 sekundach gaśnie. Nie ma znaczenia czy trochę jej podniosę obroty czy nie. Po 15 sekundach umiera, jakby nie dostawała paliwa. Po 10 próbach i 10 odpalaniach i 10 piętnastosekundówkach poszedłem do domu :(
Czy to faktycznie paliwo zamarzło? I jeśli tak, to dlaczego zawsze pali przez ok 15 sek. i dopiero gaśnie. Czy to może coś innego? Obroty są cały czas stabilne i wszystko wygląda ok, oprócz tego, że nagle nie dostaje paliwa... Może coś się powaliło z alarmem i odcina? bo nie wiem czemu zawsze trwa to praktycznie taki sam okres czasu nim zgaśnie... Zbiornik paliwa mam pełny (statoil), tankowałem na początku grudnia, nim zostawiłem ją na 2 tygodnie. Nie wiem czy dolać skyyda, czy czekać na odwilż, czy wziąć lawetę i odstawić do warsztatu... Proszę o jakieś pomysły.

pozdrawiam,
P.
polidendron
 

Postprzez Jaksa » 20 gru 2009, 23:31

polidendron napisał(a):Czy to faktycznie paliwo zamarzło?
Raczej nie zamarzło a wytraciła sie parafina ktora uniemozliwia przepływ paliwa . Drugi problem to SCV ktoremu podoba sie taka temperaturka ( dotyczy 003/006 ) przyspiesza zgon .
polidendron napisał(a):Nie wiem czy dolać skyyda
Depresator nie jest odmrazaczem wiec w tej chwili ratuje tylko ciepły garaz lub temperatura dodatnia :(
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez przemek_w » 20 gru 2009, 23:32

Dolej skydda. Znajdź znajomego który użyczy CI garaż na kilka godzin. Auto się rozgrzeje i odpali. Odpala tylko na chwilę bo niewiele ma paliwa w filtrze które może spalić. W przewodach zalega parafina którą zassał i której nie spali więc gaśnie. Takie rozwiązanie będzie najtańsze. Chyba, że Ci się spieszy to ciągnij do serwisu ale tam nic więcej Ci nie zrobią, a na pewno skasują.
pozdrawiam
Przemek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2009, 11:03
Posty: 38
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez silverplacebo » 20 gru 2009, 23:51

To ja sie podpinam z http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=88148 z pytaniem, czy poza garazem i czekaniem na odwilz jest inna opcja?
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 21:53
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ DiTD

Postprzez deviar » 22 gru 2009, 20:44

Witam ponownie... pisalem wcześniej o tym jak to mazda 6 zapaliła i po minucie zgasła... no i po usilnych staraniach mechaników. dalej nie odpala..;| nawet sie niechce odezwać... sprawdzony komputer zero błędów. zawór scv dobry. ciśnienie paliwa zmierzone przy rozruchu 280 bar. i dalej nic... co moze jeszcze sterowac czymś od zapłonu?? mechanik mowił ze miał jeszcze sprwawdzić czujnik połorzenia wału... ale czy to ma coś do rzeczy?
nie odezwał sie czyli auto dalej nieuruchomione...;|
pozdrawiam wszystkich magików;)
pomocy...
M A D Z I A A A A R U L E Z Z Z
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2008, 14:27
Posty: 17
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 GE 97r.
2.0 Comprex

Postprzez polidendron » 22 gru 2009, 23:50

Dzięki panowie :) Mieliście rację. Dzisiaj cały dzień było u mnie w okolicach 5 stopni C, wiec spróbowałem odpalić i wszystko jest OK :) Faktycznie była to wina paliwa. Dolałem już skydda i mam nadzieję, że już więcej nie będę miał takich problemów :) Jeszcze raz dzieki za radę!

Pozdrawiam,
P.
polidendron
 

Postprzez Bartek_ » 23 gru 2009, 00:29

witam

moje auto też dzisiaj odpaliło i jeździ. :)
Dobrze, że przyszła odwilż.
Pozdrawiam i dzięki za porady.

Bartek
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 20:00
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2004r., 2.0 diesel

Postprzez MAZVAGTECH » 23 gru 2009, 08:48

deviar napisał(a):ciśnienie paliwa zmierzone przy rozruchu 280 bar

Do rozruchu ma byc ok. 34MPa
deviar napisał(a):jeszcze sprwawdzić czujnik połorzenia wału

Sam czujnik polozenia to malo musi byc synchronizacja pomiedzy czujnikiem polozenia walu i walka rozrzadu
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6