Witam,
Moja Magda ostatnio zaczela wciagac olej (okolo 1l/3000-4000km), do tej pory zadnych widocznych zmian poziomu oleju pomiedzy wymianami.
Stalo sie to po dluszej jezdzie (wakacje w Hiszpanii), w ciagu 1,5 tygodnia zrobilem ponad 5500km.
Poczatkowo myslalem, ze to normalne podczas jazdy autostradami niemieckimi, ale problem pozostal
Oczywiscie studzilem turbine przed kazdym postojem
Ostatnio zauwazylem, ze podczas odpalania silnika czasami (nie kazde odpalenie, moze 1 odpalenie na 10) slychac z silnika dzwieki jakby cos luznego latalo w silniku (dzwieki te ustepuja szybko, po okolo 1-2 sekundach).
Zauwazylem, ze dzieje sie to jak zbyt krotko czekam az zagrzeje swiece (tzn jak odpalam zaraz po zgaszeniu kontrolki grzania swiec, jak poczekam jeszcze z 5 sekund, to nie wystepuje). Nie jest to normalny objaw, bo to juz jest moj 3ci sezon zimowy tym samochodem i wczesniej na 100% tego dzwieku nie bylo.
Po rozgrzaniu silnika, gdy na pracujacym silniku odkrece korek oleju, to slychac regularne (z czestotliwoscia cyklu 1go cylindra), krotkie sykanie (uciekanie sprezonego powietrza) i z otworu wlewu oleju wydobywa sie dym (objawy te, dym i sykanie, slychac/widac tylko po rozgrzaniu silnika).
Acha, no i wzroslo o okolo 0,5 l/100km spalanie, ale to pewnie w zwiazku z uciekaniem sprezonego powietrza.
Poza opisanymi problemami silnika dziala bez zarzutu, pali szybko i za pierwszym razem niezaleznie od temperatury i zawsze pracuje rowno.
Czy ktos z grupowiczow bylby w stanie pomoc w zlokalizowaniu usterki
Mam nadzieje, ze to nic powaznego.
Moje typy usterki:
1. Uszczelka wtryskiwacza – tylko czy bralby wtedy olej
2. Uszczelka swiecy zarowej (o ile taka jest) – tylko czy spaliny uciekalyby spod korka oleju (nie wiem dokladnie gdzie w M6 sie znajdują) i czy bralby olej ?
3. Uszczelka pod glowica – uzasadniloby branie oleju i sykanie, tylko co z dzwiekami dzwonienia gdy zimny ?
Prosze o pomoc i z gory dziekuje
Pozdrawiam
Cichy
Dziwne dźwięki z silnika/Rozwiązanie: uszczelki wtryskiwaczy
Strona 1 z 1
Cichyq napisał(a):1. Uszczelka wtryskiwacza – tylko czy bralby wtedy olej
Tak, była o tym mowa na forum, w zeszłym tygodniu... To jest najbardziej prawdopodobny scenariusz.
Śmigaj wymienić podkładki, a przy okazji...
Cichyq napisał(a):3. Uszczelka pod glowica – uzasadniloby branie oleju i sykanie, tylko co z dzwiekami dzwonienia gdy zimny ?
...zmień olej i sprawdź smoka...
Pozdor Myjk
Koniecznie sprawdź smoka – też miałem nieszczelność na uszczelce wtryskiwacza.
Naprawa polegała na wymianie uszczelek (100zł za uszczelki) i delikatnym zeszlifowaniu głowicy w miejscu styku z wypaloną uszczelką (uciekające pod ciśnieniem spaliny drążą szczelinę w głowicy).
Smok trzeba sprawdzić, bo przedostające się do oleju spaliny tworzą szlam, który zapycha smoka.
Mnie cała zabawa kosztowała 350 zł (4h roboty, w tym regulacja luzów zaworów).
Pozdr!
Naprawa polegała na wymianie uszczelek (100zł za uszczelki) i delikatnym zeszlifowaniu głowicy w miejscu styku z wypaloną uszczelką (uciekające pod ciśnieniem spaliny drążą szczelinę w głowicy).
Smok trzeba sprawdzić, bo przedostające się do oleju spaliny tworzą szlam, który zapycha smoka.
Mnie cała zabawa kosztowała 350 zł (4h roboty, w tym regulacja luzów zaworów).
Pozdr!
- Od: 1 cze 2009, 12:16
- Posty: 41
- Skąd: Szubin
- Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM
Cichyq napisał(a):Moje typy usterki:
1. Uszczelka wtryskiwacza – tylko czy bralby wtedy olej
2. Uszczelka swiecy zarowej (o ile taka jest) – tylko czy spaliny uciekalyby spod korka oleju (nie wiem dokladnie gdzie w M6 sie znajdują) i czy bralby olej ?
3. Uszczelka pod glowica – uzasadniloby branie oleju i sykanie, tylko co z dzwiekami dzwonienia gdy zimny ?
1. absolutnie tak!
2. nie ma nic z tym wspolnego
3. potwierdzeniem tego jest np. mieszanie wody z olejem
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzieki Enduro,
Ad 3. To oczywisice zalezy od umiejscowienia uszkodzenia uszczelki, bo moglaby uszkodzic sie tez pomiedzy cylindrem a kanalem olejowym.
Jestem juz umowiony w serwisie na wymiane uszczelek wtryskiwaczy
I tak sie zbieglo z wymiana oleju, takze wszystko na raz zrobie
Pozdrawiam.
Ad 3. To oczywisice zalezy od umiejscowienia uszkodzenia uszczelki, bo moglaby uszkodzic sie tez pomiedzy cylindrem a kanalem olejowym.
Jestem juz umowiony w serwisie na wymiane uszczelek wtryskiwaczy
I tak sie zbieglo z wymiana oleju, takze wszystko na raz zrobie
Pozdrawiam.
[quote="Cichyq"]Dzieki Enduro,
Ad 3. To oczywisice zalezy od umiejscowienia uszkodzenia uszczelki, bo moglaby uszkodzic sie tez pomiedzy cylindrem a kanalem olejowym./quote]
w cylindrze jest przy wtrysku ok. 100ATM,
a przy odpaleniu mieszanki kompesja w okolicy 32 ATM
i jesli jest tam nieszczelnosc
to cisnienie wydmucha wszystko
co nie jest przymocowane np. olej!
pozdr.
E.
Ad 3. To oczywisice zalezy od umiejscowienia uszkodzenia uszczelki, bo moglaby uszkodzic sie tez pomiedzy cylindrem a kanalem olejowym./quote]
w cylindrze jest przy wtrysku ok. 100ATM,
a przy odpaleniu mieszanki kompesja w okolicy 32 ATM
i jesli jest tam nieszczelnosc
to cisnienie wydmucha wszystko
co nie jest przymocowane np. olej!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No i jestem po wymianie uszczelek wtryskiwaczy
Odglosy po odkreceniu korka zniknely
Nie wiem jeszcze jak ze zuzyciem oleju, mam nadzieje, ze tez zniknie
Przy okazju zauwazylem, ze po tej operacji zniknelo kopcenie Magdy po ostrym dodaniu gazu
Zawsze jak jechalem przed kims i dodalem gazu, to wieczorem w jego swiatlach bylo widac chmure dymu. Wczoraj staralem sie to uzyskac i za nic nie dalo sie
Pozdrawiam i dzieki za diagnoze
Cichy
Odglosy po odkreceniu korka zniknely
Nie wiem jeszcze jak ze zuzyciem oleju, mam nadzieje, ze tez zniknie
Przy okazju zauwazylem, ze po tej operacji zniknelo kopcenie Magdy po ostrym dodaniu gazu
Zawsze jak jechalem przed kims i dodalem gazu, to wieczorem w jego swiatlach bylo widac chmure dymu. Wczoraj staralem sie to uzyskac i za nic nie dalo sie
Pozdrawiam i dzieki za diagnoze
Cichy
z powodu uszkodzonych uszczelek pod wtryskami
polecam tobie wymiane oleju z filtrem
no i czyszczenie smoka,
jesli to ostatnio nie nastapilo..
pozdr.
E.
polecam tobie wymiane oleju z filtrem
no i czyszczenie smoka,
jesli to ostatnio nie nastapilo..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Cichyq napisał(a):Witam,
Moja Magda ostatnio zaczela wciagac olej (okolo 1l/3000-4000km), do tej pory zadnych widocznych zmian poziomu oleju pomiedzy wymianami.
Stalo sie to po dluszej jezdzie (wakacje w Hiszpanii), w ciagu 1,5 tygodnia zrobilem ponad 5500km.
Poczatkowo myslalem, ze to normalne podczas jazdy autostradami niemieckimi, ale problem pozostal
Oczywiscie studzilem turbine przed kazdym postojem
Ostatnio zauwazylem, ze podczas odpalania silnika czasami (nie kazde odpalenie, moze 1 odpalenie na 10) slychac z silnika dzwieki jakby cos luznego latalo w silniku (dzwieki te ustepuja szybko, po okolo 1-2 sekundach).
Zauwazylem, ze dzieje sie to jak zbyt krotko czekam az zagrzeje swiece (tzn jak odpalam zaraz po zgaszeniu kontrolki grzania swiec, jak poczekam jeszcze z 5 sekund, to nie wystepuje). Nie jest to normalny objaw, bo to juz jest moj 3ci sezon zimowy tym samochodem i wczesniej na 100% tego dzwieku nie bylo.
Po rozgrzaniu silnika, gdy na pracujacym silniku odkrece korek oleju, to slychac regularne (z czestotliwoscia cyklu 1go cylindra), krotkie sykanie (uciekanie sprezonego powietrza) i z otworu wlewu oleju wydobywa sie dym (objawy te, dym i sykanie, slychac/widac tylko po rozgrzaniu silnika).
Acha, no i wzroslo o okolo 0,5 l/100km spalanie, ale to pewnie w zwiazku z uciekaniem sprezonego powietrza.
Poza opisanymi problemami silnika dziala bez zarzutu, pali szybko i za pierwszym razem niezaleznie od temperatury i zawsze pracuje rowno.
Czy ktos z grupowiczow bylby w stanie pomoc w zlokalizowaniu usterki
Mam nadzieje, ze to nic powaznego.
Moje typy usterki:
1. Uszczelka wtryskiwacza – tylko czy bralby wtedy olej
2. Uszczelka swiecy zarowej (o ile taka jest) – tylko czy spaliny uciekalyby spod korka oleju (nie wiem dokladnie gdzie w M6 sie znajdują) i czy bralby olej ?
3. Uszczelka pod glowica – uzasadniloby branie oleju i sykanie, tylko co z dzwiekami dzwonienia gdy zimny ?
Prosze o pomoc i z gory dziekuje
Pozdrawiam
Cichy
U mnie jest taka sama sytuacja. Jutro jadę do mechanika ( we Wrocławiu ) na wymianę uszczelek pod wtryski oraz wymiana łożysk w rolkach i pasek klinowy. Zobaczę czy to coś pomoże mojej madzi.
Pozdrawiam Paweł Wrocław.
- Od: 8 sie 2009, 09:52
- Posty: 40
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM
Witam. Mechanik jest z serwisu Mazdy i wieczorami dłubie u siebie. Wymiana podkładek pod wtryskami razem z uszczelką, wymiana paska klinowego oraz łożysk w rolkach – koszt wymiany i części 400 zł.
Gość jest konkretny. Wymiana podkładek pomogła, ale muszę wymienić koło pasowe alternatora, bo wymiana samego paska klinowego i łożysk nie pomogła. A tak przy okazji okazało się, że poprzedni właściciel wymienił napinacz i rolkę paska klinowego.
Gość jest konkretny. Wymiana podkładek pomogła, ale muszę wymienić koło pasowe alternatora, bo wymiana samego paska klinowego i łożysk nie pomogła. A tak przy okazji okazało się, że poprzedni właściciel wymienił napinacz i rolkę paska klinowego.
- Od: 8 sie 2009, 09:52
- Posty: 40
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM
Witam!
Mialem podobny problem z przyrastaniem olju w silniku. W serwisie przepalili mi DPF i spalanie spadlo z 9 na 8 litrow /100 km w miescie. Niestety olej nadal przyrastal, wiec dokonalem wymiany uszczelnienia wtryskiwaczy. Olej nie przybiera ale spalanie wzroslo z 8 do 10 litrow /100 kw w miescie. Silnik tez dosc dziwnie pracuje tj. terkocze na niskich obrotach.
Czy moze ktos mial podobny problem po wymienia uszczelnien ? Co pomoglo na tak wysokie spalanie ?
Pozdrawiam,
Slawek
Mialem podobny problem z przyrastaniem olju w silniku. W serwisie przepalili mi DPF i spalanie spadlo z 9 na 8 litrow /100 km w miescie. Niestety olej nadal przyrastal, wiec dokonalem wymiany uszczelnienia wtryskiwaczy. Olej nie przybiera ale spalanie wzroslo z 8 do 10 litrow /100 kw w miescie. Silnik tez dosc dziwnie pracuje tj. terkocze na niskich obrotach.
Czy moze ktos mial podobny problem po wymienia uszczelnien ? Co pomoglo na tak wysokie spalanie ?
Pozdrawiam,
Slawek
- Od: 16 gru 2009, 20:55
- Posty: 7
- Skąd: Gdansk
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2006
Zrob sobie kalibracje u dobrego mechanika ktory przy jej okazji przyslucha sie wtryskom i sprawdzi korekcje. Prawdopodobnie po uszczelnieniu wtryskow wychodza teraz ich wady...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
A znacie jakis serwis co robi kalibracje w okolicach trojmiasta?
Uszczelnianie robilem u Zdanowicza no i nawet pojechalem tam do poprawki z tym spalaniem i dziwnym dzwiekiem silnika. Cos tam niby zrobili w komputerze ale wedlug mnie jest nadal bez zmian. Wiec chyba nie maja pojecia o kalibracji.
Dzieki za odpowiedz.
Slawek
Uszczelnianie robilem u Zdanowicza no i nawet pojechalem tam do poprawki z tym spalaniem i dziwnym dzwiekiem silnika. Cos tam niby zrobili w komputerze ale wedlug mnie jest nadal bez zmian. Wiec chyba nie maja pojecia o kalibracji.
Dzieki za odpowiedz.
Slawek
- Od: 16 gru 2009, 20:55
- Posty: 7
- Skąd: Gdansk
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6