Dziwne dźwięki z silnika/Rozwiązanie: uszczelki wtryskiwaczy

Postprzez Cichyq » 2 lis 2009, 09:30

Witam,

Moja Magda ostatnio zaczela wciagac olej (okolo 1l/3000-4000km), do tej pory zadnych widocznych zmian poziomu oleju pomiedzy wymianami.
Stalo sie to po dluszej jezdzie (wakacje w Hiszpanii), w ciagu 1,5 tygodnia zrobilem ponad 5500km.
Poczatkowo myslalem, ze to normalne podczas jazdy autostradami niemieckimi, ale problem pozostal :)
Oczywiscie studzilem turbine przed kazdym postojem :)

Ostatnio zauwazylem, ze podczas odpalania silnika czasami (nie kazde odpalenie, moze 1 odpalenie na 10) slychac z silnika dzwieki jakby cos luznego latalo w silniku (dzwieki te ustepuja szybko, po okolo 1-2 sekundach).
Zauwazylem, ze dzieje sie to jak zbyt krotko czekam az zagrzeje swiece (tzn jak odpalam zaraz po zgaszeniu kontrolki grzania swiec, jak poczekam jeszcze z 5 sekund, to nie wystepuje). Nie jest to normalny objaw, bo to juz jest moj 3ci sezon zimowy tym samochodem i wczesniej na 100% tego dzwieku nie bylo.

Po rozgrzaniu silnika, gdy na pracujacym silniku odkrece korek oleju, to slychac regularne (z czestotliwoscia cyklu 1go cylindra), krotkie sykanie (uciekanie sprezonego powietrza) i z otworu wlewu oleju wydobywa sie dym (objawy te, dym i sykanie, slychac/widac tylko po rozgrzaniu silnika).

Acha, no i wzroslo o okolo 0,5 l/100km spalanie, ale to pewnie w zwiazku z uciekaniem sprezonego powietrza.

Poza opisanymi problemami silnika dziala bez zarzutu, pali szybko i za pierwszym razem niezaleznie od temperatury i zawsze pracuje rowno.

Czy ktos z grupowiczow bylby w stanie pomoc w zlokalizowaniu usterki ??
Mam nadzieje, ze to nic powaznego.

Moje typy usterki:
1. Uszczelka wtryskiwacza – tylko czy bralby wtedy olej ??
2. Uszczelka swiecy zarowej (o ile taka jest) – tylko czy spaliny uciekalyby spod korka oleju (nie wiem dokladnie gdzie w M6 sie znajdują) i czy bralby olej ?
3. Uszczelka pod glowica – uzasadniloby branie oleju i sykanie, tylko co z dzwiekami dzwonienia gdy zimny ?

Prosze o pomoc i z gory dziekuje

Pozdrawiam
Cichy
Ostatnio edytowano 7 lis 2009, 14:37 przez Cichyq, łącznie edytowano 1 raz
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Myjk » 2 lis 2009, 11:11

Cichyq napisał(a):1. Uszczelka wtryskiwacza – tylko czy bralby wtedy olej

Tak, była o tym mowa na forum, w zeszłym tygodniu... To jest najbardziej prawdopodobny scenariusz.
Śmigaj wymienić podkładki, a przy okazji...
Cichyq napisał(a):3. Uszczelka pod glowica – uzasadniloby branie oleju i sykanie, tylko co z dzwiekami dzwonienia gdy zimny ?

...zmień olej i sprawdź smoka...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Cichyq » 2 lis 2009, 11:25

Dzieki Myjk, tak mi sie wydawalo, ze to to :)

Dam znac czy pomoglo jak zrobie :)
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez szatek » 2 lis 2009, 11:52

Koniecznie sprawdź smoka – też miałem nieszczelność na uszczelce wtryskiwacza.
Naprawa polegała na wymianie uszczelek (100zł za uszczelki) i delikatnym zeszlifowaniu głowicy w miejscu styku z wypaloną uszczelką (uciekające pod ciśnieniem spaliny drążą szczelinę w głowicy).
Smok trzeba sprawdzić, bo przedostające się do oleju spaliny tworzą szlam, który zapycha smoka.

Mnie cała zabawa kosztowała 350 zł (4h roboty, w tym regulacja luzów zaworów).

Pozdr!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez Enduro » 2 lis 2009, 19:17

Cichyq napisał(a):Moje typy usterki:
1. Uszczelka wtryskiwacza – tylko czy bralby wtedy olej ??
2. Uszczelka swiecy zarowej (o ile taka jest) – tylko czy spaliny uciekalyby spod korka oleju (nie wiem dokladnie gdzie w M6 sie znajdują) i czy bralby olej ?
3. Uszczelka pod glowica – uzasadniloby branie oleju i sykanie, tylko co z dzwiekami dzwonienia gdy zimny ?

1. absolutnie tak!
2. nie ma nic z tym wspolnego
3. potwierdzeniem tego jest np. mieszanie wody z olejem
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Cichyq » 3 lis 2009, 09:50

Dzieki Enduro,
Ad 3. To oczywisice zalezy od umiejscowienia uszkodzenia uszczelki, bo moglaby uszkodzic sie tez pomiedzy cylindrem a kanalem olejowym.

Jestem juz umowiony w serwisie na wymiane uszczelek wtryskiwaczy :)
I tak sie zbieglo z wymiana oleju, takze wszystko na raz zrobie :)

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Enduro » 5 lis 2009, 15:32

[quote="Cichyq"]Dzieki Enduro,
Ad 3. To oczywisice zalezy od umiejscowienia uszkodzenia uszczelki, bo moglaby uszkodzic sie tez pomiedzy cylindrem a kanalem olejowym./quote]
w cylindrze jest przy wtrysku ok. 100ATM,
a przy odpaleniu mieszanki kompesja w okolicy 32 ATM
i jesli jest tam nieszczelnosc
to cisnienie wydmucha wszystko
co nie jest przymocowane np. olej!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Cichyq » 7 lis 2009, 14:36

No i jestem po wymianie uszczelek wtryskiwaczy :)
Odglosy po odkreceniu korka zniknely :)

Nie wiem jeszcze jak ze zuzyciem oleju, mam nadzieje, ze tez zniknie ;)

Przy okazju zauwazylem, ze po tej operacji zniknelo kopcenie Magdy po ostrym dodaniu gazu :)
Zawsze jak jechalem przed kims i dodalem gazu, to wieczorem w jego swiatlach bylo widac chmure dymu. Wczoraj staralem sie to uzyskac i za nic nie dalo sie :)

Pozdrawiam i dzieki za diagnoze :)
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Enduro » 7 lis 2009, 16:06

z powodu uszkodzonych uszczelek pod wtryskami
polecam tobie wymiane oleju z filtrem
no i czyszczenie smoka,
jesli to ostatnio nie nastapilo..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez skiba31 » 23 mar 2010, 22:50

Cichyq napisał(a):Witam,

Moja Magda ostatnio zaczela wciagac olej (okolo 1l/3000-4000km), do tej pory zadnych widocznych zmian poziomu oleju pomiedzy wymianami.
Stalo sie to po dluszej jezdzie (wakacje w Hiszpanii), w ciagu 1,5 tygodnia zrobilem ponad 5500km.
Poczatkowo myslalem, ze to normalne podczas jazdy autostradami niemieckimi, ale problem pozostal :)
Oczywiscie studzilem turbine przed kazdym postojem :)

Ostatnio zauwazylem, ze podczas odpalania silnika czasami (nie kazde odpalenie, moze 1 odpalenie na 10) slychac z silnika dzwieki jakby cos luznego latalo w silniku (dzwieki te ustepuja szybko, po okolo 1-2 sekundach).
Zauwazylem, ze dzieje sie to jak zbyt krotko czekam az zagrzeje swiece (tzn jak odpalam zaraz po zgaszeniu kontrolki grzania swiec, jak poczekam jeszcze z 5 sekund, to nie wystepuje). Nie jest to normalny objaw, bo to juz jest moj 3ci sezon zimowy tym samochodem i wczesniej na 100% tego dzwieku nie bylo.

Po rozgrzaniu silnika, gdy na pracujacym silniku odkrece korek oleju, to slychac regularne (z czestotliwoscia cyklu 1go cylindra), krotkie sykanie (uciekanie sprezonego powietrza) i z otworu wlewu oleju wydobywa sie dym (objawy te, dym i sykanie, slychac/widac tylko po rozgrzaniu silnika).

Acha, no i wzroslo o okolo 0,5 l/100km spalanie, ale to pewnie w zwiazku z uciekaniem sprezonego powietrza.

Poza opisanymi problemami silnika dziala bez zarzutu, pali szybko i za pierwszym razem niezaleznie od temperatury i zawsze pracuje rowno.

Czy ktos z grupowiczow bylby w stanie pomoc w zlokalizowaniu usterki ??
Mam nadzieje, ze to nic powaznego.

Moje typy usterki:
1. Uszczelka wtryskiwacza – tylko czy bralby wtedy olej ??
2. Uszczelka swiecy zarowej (o ile taka jest) – tylko czy spaliny uciekalyby spod korka oleju (nie wiem dokladnie gdzie w M6 sie znajdują) i czy bralby olej ?
3. Uszczelka pod glowica – uzasadniloby branie oleju i sykanie, tylko co z dzwiekami dzwonienia gdy zimny ?

Prosze o pomoc i z gory dziekuje

Pozdrawiam
Cichy


U mnie jest taka sama sytuacja. Jutro jadę do mechanika ( we Wrocławiu ) na wymianę uszczelek pod wtryski oraz wymiana łożysk w rolkach i pasek klinowy. Zobaczę czy to coś pomoże mojej madzi.
Pozdrawiam Paweł Wrocław.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 09:52
Posty: 40
Skąd: WROCŁAW
Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM

Postprzez skiba31 » 24 mar 2010, 23:17

Witam. Mechanik jest z serwisu Mazdy i wieczorami dłubie u siebie. Wymiana podkładek pod wtryskami razem z uszczelką, wymiana paska klinowego oraz łożysk w rolkach – koszt wymiany i części 400 zł.
Gość jest konkretny. Wymiana podkładek pomogła, ale muszę wymienić koło pasowe alternatora, bo wymiana samego paska klinowego i łożysk nie pomogła. A tak przy okazji okazało się, że poprzedni właściciel wymienił napinacz i rolkę paska klinowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 09:52
Posty: 40
Skąd: WROCŁAW
Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM

Postprzez slawekfascynat » 26 cze 2010, 11:45

Witam!

Mialem podobny problem z przyrastaniem olju w silniku. W serwisie przepalili mi DPF i spalanie spadlo z 9 na 8 litrow /100 km w miescie. Niestety olej nadal przyrastal, wiec dokonalem wymiany uszczelnienia wtryskiwaczy. Olej nie przybiera ale spalanie wzroslo z 8 do 10 litrow /100 kw w miescie. Silnik tez dosc dziwnie pracuje tj. terkocze na niskich obrotach.
Czy moze ktos mial podobny problem po wymienia uszczelnien ? Co pomoglo na tak wysokie spalanie ?

Pozdrawiam,
Slawek
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 20:55
Posty: 7
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2006

Postprzez krzych » 26 cze 2010, 13:26

Zrob sobie kalibracje u dobrego mechanika ktory przy jej okazji przyslucha sie wtryskom i sprawdzi korekcje. Prawdopodobnie po uszczelnieniu wtryskow wychodza teraz ich wady...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez slawekfascynat » 26 cze 2010, 23:41

A znacie jakis serwis co robi kalibracje w okolicach trojmiasta?
Uszczelnianie robilem u Zdanowicza no i nawet pojechalem tam do poprawki z tym spalaniem i dziwnym dzwiekiem silnika. Cos tam niby zrobili w komputerze ale wedlug mnie jest nadal bez zmian. Wiec chyba nie maja pojecia o kalibracji.
Dzieki za odpowiedz.
Slawek
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 20:55
Posty: 7
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6