Dławienie się silnika diesla – żabka

Postprzez aphelium » 4 sty 2010, 11:36

Denaturat to nie jest dobry pomysł.....przynajmniej w moim silniku.Testowalem to rok temu i miłem filtr do rozbiórki bo zaswiecila sie kontrolka wody w filtrze.I nie była to woda tylko denaturat.Ten patent sprawdzal sie w zwykłym dieslu.Pozatym chyba istnieje ryzyko uszkodzenia pompy i wtrysków ale nie mam wiedzy na ten temat poza opinia znajomego mechanika.
Kontynuując mój poprzedni watek to musze napisac ze z ta benzyną to był dobry pomysł,miałem obawy ale dzisiaj rano (-16) bez zadnych problemów odpalił, silnik pracowal równo i nie gasł.Biorąc pod uwage moje wcześniejsze doswiadczenia z zimą i M6 "traktor" to pierwszy raz nie miałem problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2010, 23:33

ja tam nie leje denaturatu tylko jakiegoś lepszego diesla ( jakieś odsiarczone cudo) i bez problemu -20 i pali
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez GreGM » 26 sty 2010, 11:05

mcbeth napisał(a):Coś chyba jest z tą Vervą i Shell Diesel Extra. Problemy były też w 2006r.
http://www.autoflesz.pl/artykuly/8,Poranny_rozruch_Siarczyste_mrozy_a_paliwo.html


Ja też nie polecam ON Verva. Miałem problemy podczas jazdy (na rozgrzanym silniku) – żabki, brak mocy etc.
Dolałem Diesel Gold na Statoilu + specyfik STP zapobiegający żelowaniu i potem było znacznie lepiej.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez kubase » 26 sty 2010, 16:47

dzis rano temperatura -26, autko zapalilo od razu za pierwszym razem i na tym moje szczescie sie skonczylo. Totalne zero mocy i regularna "zabka" przez kolejne 30 minut. Max predkosc 40km/h i jazda tylko na wolnych obrotach + wrzucony bieg. Dodawanie nawet minimalnie gazu to albo zabka, albo zero reakcji ... lewdo ledwo sie dotoczylem do pracy

Czy to wina paliwa, ostatnio tankowalem Verva ON ?
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2012, 12:10
Posty: 7
Auto: m6 gh combi

Postprzez mortek » 26 sty 2010, 18:30

Witam, niestety też muszę trochę pok... na swoją M6. Ok. 2 tygodni temu przy mrozie -15 zalałem (teraz to wiem) b. złą ropą prawdopodobnie letnią i zaczęły się problemy. Odpalenie bez problemu , lekko podniesione wolne obroty i jazda... po ok. 5 km skakanie, samochód wchodzi do 2 tyś. i dławi, skacze, niemal się nie poruszam. Mrozy ustąpiły , autko jak nowe. W dniu dzisiejszym niestety to samo, dodam że przygotowałem się na mróz( pełny bak + uszlachetniacz).Samochód odpala żadnych problemów, po kilku minutach jazdy zaczyna skakać i szarpać. Dziwne że po postoju ok. 20 min. znowu wchodzi na obroty, obawiam się że to większe problemy niż paliwo. Czy to może być problem turbiny??? przez co nie wchodzi na obroty powyżej 2 tyś.
Pozdr 2,0 136 KM
Początkujący
 
Od: 7 gru 2008, 11:06
Posty: 5
Auto: mazda 6 D 05' GG/GY 19R2

Postprzez maselek » 26 sty 2010, 18:51

qbav napisał(a):Dodawanie nawet minimalnie gazu to albo zabka, albo zero reakcji ... lewdo ledwo sie dotoczylem do pracy


mortek napisał(a):Odpalenie bez problemu , lekko podniesione wolne obroty i jazda... po ok. 5 km skakanie, samochód wchodzi do 2 tyś. i dławi, skacze, niemal się nie poruszam


Witam w klubie , nie chce mi się opisywać ale u mnie ten sam problem.
Ledwo się dotelepałem do pracy, wstawiłem samochód do ciepłego garażu szefa (po długich namowach dał się namówić i wystawił swoja furę na mróz ;))
Po południu problem zniknął, jak ręką odjął

qbav napisał(a):Czy to wina paliwa, ostatnio tankowalem Verva ON ?


Mam zatankowane to samo + uszlachetniacz

_________________________
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez KaszaMM » 26 sty 2010, 19:25

Witam u mnie to samo, gaśnie po 30s jak w zegarku już myślałem że to imobilajzer. Paliwo zatankowane to ON verva. Mechanik wymienił filtr już drugi raz( sitka nie czyściłem ) i niby jest ok, ale auto mam odebrać jutro rano. Oleju w zbiorniku mam ponad pół, CZY KTOŚ MOŻE MI PODPOWIEDZIEĆ CZY DOLAĆ DO TEGO BENZYNY A JEŻELI TAK TO ILE. Chyba że są inne rozwiązania.
KaszaMM
 

Postprzez maselek » 26 sty 2010, 20:33

KaszaMM napisał(a):CZY KTOŚ MOŻE MI PODPOWIEDZIEĆ CZY DOLAĆ DO TEGO BENZYNY A JEŻELI TAK TO ILE. Chyba że są inne rozwiązania.


Co do tego odradzałbym, benzyna jest sucha i zmniejsza właściwości smarujące ropy, (chociaż nie jeden mechanik "starej daty" ci poradzi żebyś dolał) są przecież specjalne uszlachetniacze do diesela

_________________________
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez aphelium » 26 sty 2010, 23:05

maselek napisał(a):są przecież specjalne uszlachetniacze do diesela

Jak sie ich nie stosuje przed mrozami to niestety nie działaja......doswiadczenia z bezyna mam jak najbardziej pozytywne.Zalalem 4 litry na pelny bak i nie mam zadnych problemów z odpalaniem nawet dzisiaj,a rano u mnie było ok – 27.Teorii jest wiele na temat dolewania benzyny do diesla i tez mialem obiekcje ale zalałem i poki co problem z "zabka" juz nie istnieje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez Daglas » 29 sty 2010, 00:28

Miałem identycze przygody z moją M6 136KM czyli było -19 odpaliła bez problemu bo ok 2 kilometrach zeczoęło sie . Spadek mocy, wiecej niż 2000 obrtów nie wycisnąłem.Postałem na poboczu 5 minut na włączonym silniku i ruszyłem , pełna moc wróciła, a po kolejnych 2-3 kilometrach znowu zdechła. Poczekałm na poboczu i znów moc powóciła. Takim spospobem dojechałem do celu. Na drugi dzien było -3 Mazda jak nowa, pełna mocy. To była tylko i wyłacznie wina paliwa. Teraz zalałem BP Ultimate i smigam az miło. Takze ludziska nie martwcie się ze cos nie tak z silnikiem. Poprstu trzeba lać dobre paliwo. A i na zimę wymienić filtr paliwa.
Daglas
 

Postprzez Daglas » 29 sty 2010, 00:30

A benzyny nie lejcie!!!!!! Bo dobijecie silnik.
Daglas
 

Postprzez Riki » 29 sty 2010, 00:38

3l benzyny na pełny bak można śmiało dolać. Amen.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dlysy » 9 lut 2010, 09:38

Siemka all u mnie to moze nie jest zabka ale czasami brakuje mu mocy wyglada to mianowicie:
pierwszy bieg idzie ladnie tak do 3500rpm 2 tak samo ale jak wlaczam 3 i daje caly gaz nie chce przyspieszac obrotomierz stoi na jakies 3450rpm wydaje mi sie ze to brudny filtr paliwa bo nie wiem czy byl on wymieniany mazde mam od 4 dni i juz mnie to denerwuje ze jest cos nie tak, jak mieliscie takie przypadki prosze o odpowiedzi.. <ok>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 11:13
Posty: 25
Skąd: Ryglice
Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM

Postprzez Grzyby » 9 lut 2010, 09:42

Mieliśmy. Są nawet właściwe tematy o tym na forum.
Użyj proszę szukajki.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dlysy » 9 lut 2010, 09:48

Dzieki za szybka odp. sprobuje taki temat znalezdz.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 11:13
Posty: 25
Skąd: Ryglice
Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM

Postprzez dlysy » 9 lut 2010, 09:57

Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 11:13
Posty: 25
Skąd: Ryglice
Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM

Postprzez Grzyby » 9 lut 2010, 10:26

Może zacznij od przeczytania poradnika dla Diesla? Masz w tematach przyklejonych.
Nie produkuj nic nie wnoszących postów. Po co? Żeby ktos pisał po raz 300 o podstawowym serwisowaniu auta?
O wymianie rozrządu, płynów, filtrów jako działaniu standardowym zaraz po kupnie? Od tego zacznij...

A jak nie chcesz, to czytaj o podobnych problemach i znajdź najlepiej pasujący dla Twojego przypadku. Tematów jest wystarczająco (kilka na szybko znalezionych):
viewtopic.php?f=90&t=62801
viewtopic.php?f=90&t=64768
viewtopic.php?f=90&t=84443
viewtopic.php?f=90&t=63834
viewtopic.php?f=90&t=59756
viewtopic.php?f=90&t=69004

Ale proszę – nie rób śmietnika w wątku który jest o czym innym.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez martinpl » 9 lut 2010, 10:46

opis jak spuscic paliwo i wyczyscic smok pompy paliwa:

viewtopic.php?f=90&t=91177
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Paweł Mo » 17 lut 2010, 08:46

Riki napisał(a):3l benzyny na pełny bak można śmiało dolać. Amen.


Zgadzam się! ;) <spoko>

Inaczej na paliwo reaguje diesel a inaczej benzyniak. Diesel spali wszystko a ten drugi potrzebuje mieszanki wybuchowej.
Widziałem to na przykładzie preparatów do czyszczenia kolektora. W Maździe przy aplikacji obroty szły w górę a w Audi spadały.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez s i w y » 26 lut 2011, 09:55

Ja na dniach też miałem takie problemy. Kiedy mazda mi zgasła szybko odłączyłem zasilanie od pompki paliwa, wyjąłem obudowę z filtrem i po odkręceniu zobaczyłem to co podejrzewałem. Filtr zabity że szok, jednym słowem galareta.
Dodam że auto było zalane dzień wcześniej lotosem dynamic + jakiś dodatek na stacji jeszcze wlałem.
Teraz już drugi dzień stoi u znajomego w garażu gdzie wczoraj w nocy miała +10 stopnie. Niech się grzeje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6