Dławienie się silnika diesla – żabka
Denaturat to nie jest dobry pomysł.....przynajmniej w moim silniku.Testowalem to rok temu i miłem filtr do rozbiórki bo zaswiecila sie kontrolka wody w filtrze.I nie była to woda tylko denaturat.Ten patent sprawdzal sie w zwykłym dieslu.Pozatym chyba istnieje ryzyko uszkodzenia pompy i wtrysków ale nie mam wiedzy na ten temat poza opinia znajomego mechanika.
Kontynuując mój poprzedni watek to musze napisac ze z ta benzyną to był dobry pomysł,miałem obawy ale dzisiaj rano (-16) bez zadnych problemów odpalił, silnik pracowal równo i nie gasł.Biorąc pod uwage moje wcześniejsze doswiadczenia z zimą i M6 "traktor" to pierwszy raz nie miałem problemu.
Kontynuując mój poprzedni watek to musze napisac ze z ta benzyną to był dobry pomysł,miałem obawy ale dzisiaj rano (-16) bez zadnych problemów odpalił, silnik pracowal równo i nie gasł.Biorąc pod uwage moje wcześniejsze doswiadczenia z zimą i M6 "traktor" to pierwszy raz nie miałem problemu.
ja tam nie leje denaturatu tylko jakiegoś lepszego diesla ( jakieś odsiarczone cudo) i bez problemu -20 i pali
mcbeth napisał(a):Coś chyba jest z tą Vervą i Shell Diesel Extra. Problemy były też w 2006r.
http://www.autoflesz.pl/artykuly/8,Poranny_rozruch_Siarczyste_mrozy_a_paliwo.html
Ja też nie polecam ON Verva. Miałem problemy podczas jazdy (na rozgrzanym silniku) – żabki, brak mocy etc.
Dolałem Diesel Gold na Statoilu + specyfik STP zapobiegający żelowaniu i potem było znacznie lepiej.
- Od: 5 lip 2007, 16:07
- Posty: 32
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM
dzis rano temperatura -26, autko zapalilo od razu za pierwszym razem i na tym moje szczescie sie skonczylo. Totalne zero mocy i regularna "zabka" przez kolejne 30 minut. Max predkosc 40km/h i jazda tylko na wolnych obrotach + wrzucony bieg. Dodawanie nawet minimalnie gazu to albo zabka, albo zero reakcji ... lewdo ledwo sie dotoczylem do pracy
Czy to wina paliwa, ostatnio tankowalem Verva ON ?
Czy to wina paliwa, ostatnio tankowalem Verva ON ?
- Od: 23 kwi 2012, 12:10
- Posty: 7
- Auto: m6 gh combi
Witam, niestety też muszę trochę pok... na swoją M6. Ok. 2 tygodni temu przy mrozie -15 zalałem (teraz to wiem) b. złą ropą prawdopodobnie letnią i zaczęły się problemy. Odpalenie bez problemu , lekko podniesione wolne obroty i jazda... po ok. 5 km skakanie, samochód wchodzi do 2 tyś. i dławi, skacze, niemal się nie poruszam. Mrozy ustąpiły , autko jak nowe. W dniu dzisiejszym niestety to samo, dodam że przygotowałem się na mróz( pełny bak + uszlachetniacz).Samochód odpala żadnych problemów, po kilku minutach jazdy zaczyna skakać i szarpać. Dziwne że po postoju ok. 20 min. znowu wchodzi na obroty, obawiam się że to większe problemy niż paliwo. Czy to może być problem turbiny??? przez co nie wchodzi na obroty powyżej 2 tyś.
Pozdr 2,0 136 KM
- Od: 7 gru 2008, 11:06
- Posty: 5
- Auto: mazda 6 D 05' GG/GY 19R2
qbav napisał(a):Dodawanie nawet minimalnie gazu to albo zabka, albo zero reakcji ... lewdo ledwo sie dotoczylem do pracy
mortek napisał(a):Odpalenie bez problemu , lekko podniesione wolne obroty i jazda... po ok. 5 km skakanie, samochód wchodzi do 2 tyś. i dławi, skacze, niemal się nie poruszam
Witam w klubie , nie chce mi się opisywać ale u mnie ten sam problem.
Ledwo się dotelepałem do pracy, wstawiłem samochód do ciepłego garażu szefa (po długich namowach dał się namówić i wystawił swoja furę na mróz )
Po południu problem zniknął, jak ręką odjął
qbav napisał(a):Czy to wina paliwa, ostatnio tankowalem Verva ON ?
Mam zatankowane to samo + uszlachetniacz
_________________________
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Witam u mnie to samo, gaśnie po 30s jak w zegarku już myślałem że to imobilajzer. Paliwo zatankowane to ON verva. Mechanik wymienił filtr już drugi raz( sitka nie czyściłem ) i niby jest ok, ale auto mam odebrać jutro rano. Oleju w zbiorniku mam ponad pół, CZY KTOŚ MOŻE MI PODPOWIEDZIEĆ CZY DOLAĆ DO TEGO BENZYNY A JEŻELI TAK TO ILE. Chyba że są inne rozwiązania.
-
KaszaMM
KaszaMM napisał(a):CZY KTOŚ MOŻE MI PODPOWIEDZIEĆ CZY DOLAĆ DO TEGO BENZYNY A JEŻELI TAK TO ILE. Chyba że są inne rozwiązania.
Co do tego odradzałbym, benzyna jest sucha i zmniejsza właściwości smarujące ropy, (chociaż nie jeden mechanik "starej daty" ci poradzi żebyś dolał) są przecież specjalne uszlachetniacze do diesela
_________________________
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
maselek napisał(a):są przecież specjalne uszlachetniacze do diesela
Jak sie ich nie stosuje przed mrozami to niestety nie działaja......doswiadczenia z bezyna mam jak najbardziej pozytywne.Zalalem 4 litry na pelny bak i nie mam zadnych problemów z odpalaniem nawet dzisiaj,a rano u mnie było ok – 27.Teorii jest wiele na temat dolewania benzyny do diesla i tez mialem obiekcje ale zalałem i poki co problem z "zabka" juz nie istnieje
Miałem identycze przygody z moją M6 136KM czyli było -19 odpaliła bez problemu bo ok 2 kilometrach zeczoęło sie . Spadek mocy, wiecej niż 2000 obrtów nie wycisnąłem.Postałem na poboczu 5 minut na włączonym silniku i ruszyłem , pełna moc wróciła, a po kolejnych 2-3 kilometrach znowu zdechła. Poczekałm na poboczu i znów moc powóciła. Takim spospobem dojechałem do celu. Na drugi dzien było -3 Mazda jak nowa, pełna mocy. To była tylko i wyłacznie wina paliwa. Teraz zalałem BP Ultimate i smigam az miło. Takze ludziska nie martwcie się ze cos nie tak z silnikiem. Poprstu trzeba lać dobre paliwo. A i na zimę wymienić filtr paliwa.
-
Daglas
Siemka all u mnie to moze nie jest zabka ale czasami brakuje mu mocy wyglada to mianowicie:
pierwszy bieg idzie ladnie tak do 3500rpm 2 tak samo ale jak wlaczam 3 i daje caly gaz nie chce przyspieszac obrotomierz stoi na jakies 3450rpm wydaje mi sie ze to brudny filtr paliwa bo nie wiem czy byl on wymieniany mazde mam od 4 dni i juz mnie to denerwuje ze jest cos nie tak, jak mieliscie takie przypadki prosze o odpowiedzi..
pierwszy bieg idzie ladnie tak do 3500rpm 2 tak samo ale jak wlaczam 3 i daje caly gaz nie chce przyspieszac obrotomierz stoi na jakies 3450rpm wydaje mi sie ze to brudny filtr paliwa bo nie wiem czy byl on wymieniany mazde mam od 4 dni i juz mnie to denerwuje ze jest cos nie tak, jak mieliscie takie przypadki prosze o odpowiedzi..
- Od: 5 lut 2010, 11:13
- Posty: 25
- Skąd: Ryglice
- Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM
search.php?keywords=dlawienie+silnika&terms=all&author=&fid%5B%5D=90&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
nie wiem czy chodzilo ci o ten temat
nie wiem czy chodzilo ci o ten temat
- Od: 5 lut 2010, 11:13
- Posty: 25
- Skąd: Ryglice
- Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM
Może zacznij od przeczytania poradnika dla Diesla? Masz w tematach przyklejonych.
Nie produkuj nic nie wnoszących postów. Po co? Żeby ktos pisał po raz 300 o podstawowym serwisowaniu auta?
O wymianie rozrządu, płynów, filtrów jako działaniu standardowym zaraz po kupnie? Od tego zacznij...
A jak nie chcesz, to czytaj o podobnych problemach i znajdź najlepiej pasujący dla Twojego przypadku. Tematów jest wystarczająco (kilka na szybko znalezionych):
viewtopic.php?f=90&t=62801
viewtopic.php?f=90&t=64768
viewtopic.php?f=90&t=84443
viewtopic.php?f=90&t=63834
viewtopic.php?f=90&t=59756
viewtopic.php?f=90&t=69004
Ale proszę – nie rób śmietnika w wątku który jest o czym innym.
Nie produkuj nic nie wnoszących postów. Po co? Żeby ktos pisał po raz 300 o podstawowym serwisowaniu auta?
O wymianie rozrządu, płynów, filtrów jako działaniu standardowym zaraz po kupnie? Od tego zacznij...
A jak nie chcesz, to czytaj o podobnych problemach i znajdź najlepiej pasujący dla Twojego przypadku. Tematów jest wystarczająco (kilka na szybko znalezionych):
viewtopic.php?f=90&t=62801
viewtopic.php?f=90&t=64768
viewtopic.php?f=90&t=84443
viewtopic.php?f=90&t=63834
viewtopic.php?f=90&t=59756
viewtopic.php?f=90&t=69004
Ale proszę – nie rób śmietnika w wątku który jest o czym innym.
Riki napisał(a):3l benzyny na pełny bak można śmiało dolać. Amen.
Zgadzam się!
Inaczej na paliwo reaguje diesel a inaczej benzyniak. Diesel spali wszystko a ten drugi potrzebuje mieszanki wybuchowej.
Widziałem to na przykładzie preparatów do czyszczenia kolektora. W Maździe przy aplikacji obroty szły w górę a w Audi spadały.
Ja na dniach też miałem takie problemy. Kiedy mazda mi zgasła szybko odłączyłem zasilanie od pompki paliwa, wyjąłem obudowę z filtrem i po odkręceniu zobaczyłem to co podejrzewałem. Filtr zabity że szok, jednym słowem galareta.
Dodam że auto było zalane dzień wcześniej lotosem dynamic + jakiś dodatek na stacji jeszcze wlałem.
Teraz już drugi dzień stoi u znajomego w garażu gdzie wczoraj w nocy miała +10 stopnie. Niech się grzeje
Dodam że auto było zalane dzień wcześniej lotosem dynamic + jakiś dodatek na stacji jeszcze wlałem.
Teraz już drugi dzień stoi u znajomego w garażu gdzie wczoraj w nocy miała +10 stopnie. Niech się grzeje
- Od: 30 lip 2009, 11:01
- Posty: 1112
- Auto: m6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6