gaśnie na wolnych obrotach

Postprzez bolkot » 31 lip 2012, 21:16

kubala napisał(a):oddane wtryski do sprawdzenia, zobaczymy jaka diagnoza bedzie :)


Czekam z niecierpliwością na zdiagnozowanie twoich wtrysków. Bo mam 4 szt. i będe wiedział czy je wysyłać do czyszczenia i sprawdzenia.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez marcinmusial20 » 1 sie 2012, 14:24

ja rowniez czekam z niecierpliwoscia na wyniki i rezultat całego zabiegu
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez kubala » 1 sie 2012, 16:35

Witam

Diagnoza padl jeden wtrysk. Pozostale sa w miare nie kwalifikuja sie do naprawy.
Dzis moze bede wiedzial czy po zlozeniu sie poprawilo I nie gasnie juz. Jak bede mial jakies konkrety napisze :)

Szczescie w nieszczesciu ze tylko jeden a nie cztery padly :)

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 1 sie 2012, 22:34 przez kubala, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez bolkot » 1 sie 2012, 16:42

No to miło nie długo wyśle swoje i mam nadzieje że też tylko 1 padł.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez marcinmusial20 » 2 sie 2012, 17:09

Witam sedecznie dzisiaj zabrałem sie za swoje wtryski i zastanawia mnie jedno. Po wyjeciu wtrysków a dokladnie w pierwszym od strony rozrzadu iglica wtrysku był mokra a na koncówce był lekki nagar nastepny juz był mniej mokry 3 wtrysk był suchy i miał wiekszy nagar a w ostatnim iglica była sucha a koncówka była według mnie najbardziej zapieczona i mam pytanko czy takie cos jest normalne czy wtryski powinny byc suche czy mokre.

pozdr.
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez kubala » 2 sie 2012, 19:48

Dobre wiesci. Po zlozeniu jak narazie ok nie gasnie. Jeszcze bedzie sprawdzal I testowal ale powinno byc ok.
Wiec jednak to wina wtrysku. Jedyny problem to taki ze nie chca sie skalibrowac nie wiadomo czemu. Ponoc mozna jezdzic bez
kalibracji ale ponoc co jakis czas powonno sie to ustawic. Wiec jedynym wyjsciem bedzie podjechanie do serwisu.
Przyjemnosc taka podobno nie kosztuje wiecej niz 200 zl. Jak ktos ma aktualne informacje o cenie I czy kalibracja jest az tak wazna prosze napoisac.
Jak bede mial nowe wiesci czy objawy ustapily na 100 oczywiscie sie podziele

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez kubala » 14 sie 2012, 18:08

magda odebrana. po regeneracji wtrysku wszystko ok nie gasnie :)

dziekuje za pomoc

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez kubala » 18 sie 2012, 18:14

witam

mam problem z kalibracja wtryskow, nawet serwis sobie nie poradzil. przerywa kalibracje po pierwszym wtrysku.

silnik chodzi rowno, lecz wydaje mi sie ze zwiekszylo sie troche zurzycie paliwa.

moze ktos powiedziec co jest przyczyna, czy mozna cos z tym zrobic i jak sprawic zeby zrobila sie autokalbracja moze wtedy pomoze troche.

dziekuje i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez smile » 19 sie 2012, 09:51

Przy okazji demontażu wtryskiwaczy, podkładki pod nimi wymienione? Kopci z pod korka wlewu oleju?
Prawidłowy proces kalibracji oznacza zdrowy silnik, nie idzie kalibracja tzn że silnik nie domaga w jakimś stopniu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kubala » 22 sie 2012, 16:49

podkladki byly zalozone nowe, z pod korka nie kopci.
spalanie nie wzroslo, srednio wyszlo 6,3l tak jak wczesniej wiec pozostaje tylko problem z kalibracja.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez darrecki » 30 wrz 2012, 22:36

kubala napisał(a):witam

podepnę się do tematu.

posiadam mazde 6 diesel 2003 136KM

problem polega ze podczas jazdy na biegu jałowym lub dojazdach do świateł na luzie, wolnych obrotach gaśnie.
zapala się kontrolka kontroli trakcji i puki nie zgaśnie ciężko zapalić, po tym pali od razu lecz po chwili (rożnie) gaśnie.
został wymieniony filtr paliwa, wyczyszczony okład paliwowy specjalnym płynem, wyczyszczony zbiornik i smok.
po podłączeniu do kompa pokazał błąd p0093 nieszczelność w układzie paliwowym.
dziś wymieniłem zawór scv (DENSO) podłączony ponownie do kompa wykasowany błąd który niby nie powrócił. po 15 minutach jazdy gdy był na biegu jałowym zgasł. na parkingu na postoju chodzi jakaś minute i gaśnie, po czym normalnie zapala chodzi jakaś chwile i gaśnie.

czy ktoś spotkał się z czymś takim???

BARDZO PROSZĘ O POMOC

dziekuje i pozdrawiam


Mam identyczne objawy, jedyna roznica to brak kontrolki trakcji (wersja TS bez DSC). Gasnie w zupelne losowych momentach, zawsze na biegu jalowym przy dojazdach lub na postoju. Widac rowniez wahania obrotow ( w dol) na biegu jalowym od czasu do czasu. Dynamika, spalanie czy tez kultura pracy pozostaly niezmienione.
W moim przypadku raczej wykluczylbym wine wtryskow. Test przelewowy przeszly pozytywnie: 100, 100, 80, 90 ml. Jakies 4 lata temu byly czyszczone i przeszly kalibracje bez problemu.
Do sitka w zbiorniku paliwa zagladalem 2 lata temu – czysto, filtr paliwa rowniez wtedy zmieniany. Od tego czasu moze z 15 tys km zrobilem.
Za to sam zawor jest w dalszym ciagu oryginalny, ma 9 lat i 260 tys przebiegu i jego bym podejrzewal.

Jednak szkoda wydawac kasy bo przeczucie tak mowi.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez kubala » 30 wrz 2012, 22:54

u mnie byl walniety 1 wtrysk choc zawor tez zmienilem niepotrzebnie co sie okazalo.
oddaj auto fachowcowi jak tu nikt nie pomoze bo samemu szukanie na chybił trafił to koszty niepotrzebbe moze przyniesc

zycze powodzenia
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez darrecki » 1 paź 2012, 23:56

kubala napisał(a):u mnie byl walniety 1 wtrysk choc zawor tez zmienilem niepotrzebnie co sie okazalo.
oddaj auto fachowcowi jak tu nikt nie pomoze bo samemu szukanie na chybił trafił to koszty niepotrzebbe moze przyniesc

zycze powodzenia


W UK gdzie obecnie mieszkam szukanie na chybil trafil wbrew pozorom jest tansze niz oddanie auta "specjalistom". Gdybym tylko mial zawor do podmiany na dzien czy 2 to prawdopodobnie nie bylo by mnie w tym watku :/

D.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Siepak » 28 kwi 2018, 13:49

Witam,
Posiadam mazde 6 2004 rok 136km 2.0 diesel, auto gaśnie na wolnych obrotach, można nią jeździć nawet i 1000km dopóki nie zacznę hamować lub stoje na światłach. Gaśnie po czym ciężko ją ponownie odpalić, 2 mechaników podpinało ją pod komputer i zadnych błędów nie było. Filtr paliwa wymieniony, mało powiedziane już pół części wymienionych. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i zna rozwiązanie ?
Pozdrawiam

#Edit.

Wyczytałem na jakimś forum ze mazdy z tego roku wychodzily z jakimś wadliwym zaworem SCV, przed chwila rozkreciłem auto zeby sprawdzić numer. Numer to 006 podobno ten jest wadliwy, jeżeli tak to najprawdopodobniej mam przyczynę. Tylko czy mógłby ktoś potwierdzić tę teze.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2018, 18:27
Posty: 2
Skąd: Kraków
Auto: 6 / 2.0 Diesel 136km / 2004 / RF-5C

Postprzez smile » 28 kwi 2018, 19:15

Potwierdzam, wymień SCV :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Siepak » 28 kwi 2018, 20:31

A czy ktoś mógłby mi powiedziec jaki ten zawór kupić ? Bo nie bardzo sie w tym orientuje który będzie podchodził i pasował. Z góry dziękuję.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2018, 18:27
Posty: 2
Skąd: Kraków
Auto: 6 / 2.0 Diesel 136km / 2004 / RF-5C

Postprzez dobrzyn22 » 28 kwi 2018, 23:23

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem połączyłem z istniejącym wątkiem.
Proszę również o uzupełnienie profilu
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6