120 tys. km, 2.0 diesel – co dalej?

Postprzez mr_t » 28 lut 2011, 10:10

Witam,

Wiem, że do wymiany jest teraz rozrząd i dobrze by było jak zawsze przy tej okazji zmienić pompę wody. Przy okazji mam do wymiany wahacz i amortyzatory z przodu;) Czy w najbliższym czasie z tym silnikiem muszę się spodziewać jeszcze jakiś większych (droższych) wizyt w serwisie?
DPF był wymieniany przy ok. 40 tys. km., w sumie to nigdy z nim w serwisie być nie musiałem, spokojnie jeżdżę od przeglądu do przeglądu bez docierania do granicznego stanu oleju. Od jakiś 30 tys. zaczyna coraz częściej odzywać się dwumasówka, na razie to lekkie wibracje, ale najwyraźniej w najbliższym czasie padnie. Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Obecna wizyta (zawieszenie, rozrząd, przegląd) będzie kosztować ok. 8 tys. i po prostu zastanawiam się czy jest sens – zakładam, że będę jeździł tym samochodem jeszcze max rok tj. ok. 40 tys. km.

Pozdrawiam:)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Bandit » 28 lut 2011, 10:16

O wszystkim jest na forum, nie widzę sensu trzymania tu tego wątku, masz jakiś problem z silnikiem?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez mr_t » 28 lut 2011, 10:28

Problemów raczej nie ma. Rano, szczególnie przy mrozach po zapaleniu wydaje dziwne dźwięki, ale te mijają po minucie, góra dwóch. Ale z samym zapalaniem nie ma problemu. W tym roku nawet po 2 dniach stania na dworze przy spadkach temperatury w nocy poniżej -20 rano silnik odpalił bez najmniejszego problemu (akumulator od nowości) .
Zimny silnik na wolnych obrotach trochę szarpie i pracuje nierówno, ale tu raczej dwumasówkę podejrzewam, obroty silnika są stabilne. Silnik przez cały czas, od nowości ma takie samo spalanie.
Z innych rzeczy jakie zauważyłem, to tak jakby wydajność websato spadła. Trzeba dłużej czekać aż w samochodzie zrobi się ciepło, zaczęło bardziej dymić na postoju i pośmierdywać. No i skrzynia biegów, zanim się rozgrzeje to opornie pracuje.
Poza tymi drobnostkami jest ok, więc wydaje mi się że opłaca się zrobić to co trzeba i rok będę mógł spokojnie jeździć, ale... może ktoś jakieś ale ma;)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez adamb » 28 lut 2011, 12:09

120tys i dw masa sie odzywa, po samym miescie jezdzisz czy co?
Jak dobrze zrozumialem to ty oczekujesz ze ktos ci napisze"tak wszystko bedzie dobrze, mozesz jezdzic dalej spokojnie", przeciez to twoj samochod, ty go uzywasz i chyba wiesz co i jak.
obsluge eksploatacyjnoa trzeba zawsze robic (olej, filtry, paski, itp) a reszta to przykre niespodzianki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez Grzyby » 28 lut 2011, 12:57

mr_t napisał(a):Obecna wizyta (zawieszenie, rozrząd, przegląd) będzie kosztować ok. 8 tys.

Zrób to poza ASO a połowę pieniędzy zaoszczędzisz (a pewnie więcej)
Amory to max. 500zł za 2 sztuki, rozrząd z pompą około 1200zł, wahacz (nie wiem który) też wiele kosztował nie będzie. Do tego robocizna 500-800zł i wszystkie koszty.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bieski » 28 lut 2011, 13:04

Grzyby napisał(a):rób to poza ASO a połowę pieniędzy zaoszczędzisz (a pewnie więcej)


Pozatym do Mazvagtech ma niedaleko :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 28 lut 2011, 13:48

mr_t napisał(a):.....
Zimny silnik na wolnych obrotach trochę szarpie i pracuje nierówno, ale tu raczej dwumasówkę podejrzewam, obroty silnika są stabilne....

to nie ona, raczej...ten typ tak ma i jest to prawdopodobnie problem z oprogramowaniem PCM/a
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mr_t » 28 lut 2011, 14:07

adamb napisał(a):120tys i dw masa sie odzywa, po samym miescie jezdzisz czy co?

Pierwsze 2 lata to była gównie trasa, ostatni rok więcej miasto, teraz wraca tryb trasa stąd muszę mieć pewność, że mi gdzieś coś nie padnie. A 2M podejrzewam, bo poza wibracjami z silnika na zimno pojawiają się "szarpnięcia" przy puszczeniu/wciśnięciu gazu przy ok. 2,5-3 tys. obr. Wcześniej czegoś takiego nie było.

Nie chcę odpowiedzi że będzie dobrze/ źle, bo wiem że wszystko zależy od wielu różnych czynników i nikt nie jest jasnowidzem. Interesuje mnie raczej na co jesz ze zwrócić uwagę, osoby mające więcej kontaktu z mazdami (serwisanci etc.) wiedzą kiedy, co statystycznie lubi paść. Mimo fatalnego początku i kłopotów przez pierwsze 2 lata, ostatni rok minął ok, zero problemów, standardowe przeglądy co 20 tys. gdzie nic poza standard nie było wymieniane. Dziś też wydaje się wszystko być OK.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez People_Hate_Me » 28 lut 2011, 15:41

widze że w dalszym ciągu nic konkretnego nie zostało powiedziane,
dalsza dyskusja jest zbędna :) zamykamy.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Sebal » 28 lut 2011, 22:06

120 tys. km i padły Ci amorki, wahacz, dwumas? Musisz chyba niezbyt dbać o madzie albo mieć pecha. Moja 6-tka jak ją sprzedawałem przy 170 tys. km miała oryginalne amorki ( 80 % ), żadnych luzów w zawieszeniu (też jeszcze oryginały), dwumas się w ogóle nie odzywał. A muszę Ci mr_t powiedzieć że dużo jeżdżę i nie oszczędzam paliwa.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Enduro » 28 lut 2011, 22:18

Sebal napisał(a):120 tys. km i padły Ci amorki, wahacz, dwumas? ...

to zastanawiający fakt, absolutnie.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ru35 » 28 lut 2011, 23:16

mr_t napisał(a):W tym roku nawet po 2 dniach stania na dworze przy spadkach temperatury w nocy poniżej -20 rano silnik odpalił bez najmniejszego problemu (akumulator od nowości) .

Dodam iż moja małżonka to taka typowa blondynka ,po 5 dniach nie odpalania Mazdy na zewnątrz -20 wsiada do auta około 7.oo rano i odpala bez grzania świec tak od razu ( misiu samochód się psuje bo silnik strasznie nerwowo pracuje ) jestem zdziwiony że wogóle odpalił za pierwszym razem , paliwo bez żadnych dodatków i dodam że do wymiany oleju mam 1 000km
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez Jaksa » 1 mar 2011, 00:46

Grzyby napisał(a):Amory to max. 500zł za 2 sztuki
A gdzie tak tanio ? Z tego co czytam to trojka nie szostka , dzisiaj bralem amorki KYB 480 zł szt w ASO prawy kosztuje 500 z hakiem a lewy 1200 <lol> no i wahacz trojka ma tylko jeden – dolny to zwykly McPherson i z tego co wiem zamiennika nie ma a Focus ma inny i jeszcze jedno : po 120 tysiaczkach 2-mas sie nie rozsypuje .... W sumie to kolega ma rodzynka ( jak mogę tak ją nazwac ) malo jest trojek w dieslu z 2 litrowym motorem .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mr_t » 1 mar 2011, 10:49

Sebal napisał(a):120 tys. km i padły Ci amorki, wahacz, dwumas? Musisz chyba niezbyt dbać o madzie albo mieć pecha.

Pierwsze dwa lata to było jeżdżenie od serwisu do serwisu, ilość dni spędzonych przez moją Mazdę w serwisie jest ponad dwukrotnie wyższa niż poprzedniego samochodu przy takim samym przebiegu – samochód nowy, z salonu, więc szczęścia do Mazdy to na pewno nie mam;). Amorek padł jeden, prawy, lewy jest bardzo ok, ale i tak muszę wymienić dwa. W wahaczu (lewy dla odmiany) mam pękniętą gumę przy tulei, ale dziś to taki standard że do wymiany całość. Niestety drogi mamy jakie mamy. O ile wahacz mnie jakoś nie dziwi, to amortyzatory już bardziej.
A dwu-masówka, nie wiem czy na pewno pada. Mam takie wrażenie, że zaczyna, ale przy przeglądzie na 100tys. zwracałem na swoje odczucia uwagę w ASO i powiedzieli po przeglądzie że jest wszystko OK, więc może te drgania z czegoś innego wynikają.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Grzyby » 1 mar 2011, 10:54

Fakt, nie masz szczęścia (pamiętam jak kiedyś pisałeś o problemach).
mr_t napisał(a):więc może te drgania z czegoś innego wynikają

może któraś poduszka silnika?
mr_t napisał(a):O ile wahacz mnie jakoś nie dziwi, to amortyzatory już bardziej.

Dokładnie, u mnie jeden z przodu wylał ale po 200kkm przebiegu, więc można uznać że się wypracował.
Za to tył ma się wyśmienicie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gacek » 1 mar 2011, 16:03

Jaksa napisał(a):prawy kosztuje 500 z hakiem a lewy 1200


Czy dobrze czytam ,że jest taka różnica między lewym a prawym :| :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Enduro » 1 mar 2011, 16:53

w mazdzie jest wszystko mozliwe..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mr_t » 7 mar 2011, 10:12

Jaksa napisał(a):
Grzyby napisał(a):Amory to max. 500zł za 2 sztuki
w ASO prawy kosztuje 500 z hakiem a lewy 1200

Ja płaciłem w ASO po 510 za amorek (nie ma różnicy w cenie lewego i prawego) + 2x 50zł za osłony przeciwkurzowe.
Wg. serwisu za wibracje silnika odpowiada napinacz paska klinowego (RF8D-15-980). Jeszcze nie wymieniony, ale ogólnie po tym przeglądzie wibracje z silnika dużo się zmniejszyły i zniknął irytujący świst przy porannym rozruchu.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Enduro » 7 mar 2011, 12:11

mr_t napisał(a):....
Wg. serwisu za wibracje silnika odpowiada napinacz paska klinowego (RF8D-15-980)....

bzdura..ale go wymień, na pewno rachunek będzie niebanalny
niech ASO potwierdzi tobie, że to on jest za nie odpowiedzialny i po wymianie wibracje ustaną, jeśli nie,
to na ich koszt zostanie on wymieniony!!!!...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 7 mar 2011, 12:21

mr_t napisał(a):nie ma różnicy w cenie lewego i prawego)
W tej chwili masz rację , w nowym cenniku jest taka sama .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6