Za duże spalanie. Co to moze być?

Postprzez BUBER » 6 lut 2013, 21:23

Miałem na myśli do 1,5l mniej na 100km <ok>
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 22:14
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF

Postprzez dobrzyn22 » 6 lut 2013, 21:32

bieski napisał(a):Ja mam spalanie mniejsze zimą niż latem <rotfl>

no to mistrzunio jesteś <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bieski » 6 lut 2013, 21:35

dobrzyn22 napisał(a):no to mistrzunio jesteś <spoko>


215 –> 195 + ostrożniejsza jazda robi swoje :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez tor23 » 6 lut 2013, 23:50

Wyższe spalanie mogą powodować też większe opory opon. Popatrz jaki masz indeks oporów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2013, 23:53
Posty: 7
Auto: Mazda 5 CR 2.0 diesel 110 KM 2006 rok

Postprzez Kolkrabe » 1 kwi 2013, 13:46

Ja się podepnę pod ten topik, żeby nie zakładać nowego.

Ostatnio mam problem ze spalaniem – jest większe. Na początku myślałem, że to lambda, ale jednak nie.
Opis problemu(czy na ciepłym silniku czy na zimnym problem jest):
Podczas przyśpieszania wartości spalania(chwilowego co prawda, ale posiadam to auto już przez długi czas i jeżdżę często te same trasy) są bardzo wysokie np przy przyśpieszaniu na 3 przy 2000 obrotów potrafi pokazać 90 litrow/100 km – przy niższych biegach wartości odpowiednio wyższe.
Co ciekawe – kiedy skończę przyśpieszać spalanie normuje się w ładnych okolicach 6,5-7 litrów.

Dodatkowo – mniejszy ciąg w całym zakresie obrotów (porównane z m6 kolegi – ten sam silnik), poniżej 2000 przyśpieszenie jest bardzo małe(i to już od 3-go biegu).
Silnik zaczął pracować bardziej na niskich obrotach z takim "nosowym" buczeniem (tak jakby miał katar i barwa dźwięku jest dużo niższa – wiem, że to nieprecyzyjne określenie, ale całkiem dobre).

Wymienione filtry paliwa i powietrza, olej zmieniany z rozrządem pół roku temu, do tego wyczyszczony smok i zrobione podkładki po wtryskiwaczami.

W planach czyszczenie przepływki i przepustnicy oraz zaślepienie EGR.

Może ktoś powiedzieć czy w ogóle idę w dobrym kierunku albo co innego sprawdzić.

I to nie webasto – u mnie przez ostatni miesiąc temperatura nie spadała poniżej 8 stopni.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2011, 20:07
Posty: 29
Skąd: Elgin
Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF

Postprzez dobrzyn22 » 1 kwi 2013, 20:15

Kolkrabe napisał(a):zaślepienie EGR.

nie jest to najlepszy pomysł -będzie Ci wywalało check'a

PS. piszesz w poście o chwilowym spalaniu.... a napisz coś przy okazji i ogólnym(zmierzonym z dystrybutora (jak jest/jak było + opis pokonywanych tras)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kolkrabe » 1 kwi 2013, 23:41

Robione trasy to kilkukrotnie ta sama odległość – w sumie w obie strony 400 mil(około 650 km)
Trasy oprócz pierwszych 60km to spokojna dwupasmówka i tylko raz trzeba przelecieć przez miasto. Zazwyczaj wyjazd/przyjazd jest nocny więc brak korków.
Poprzednio wychodziło 2/3 baku(i przy dystrybutorze 6.5 średnia z kilku wyjazdów, z komputerka praktycznie tez). 2 razy brakło baku, więc średnie musiało być sporo większe. 2 ostatnie wyjazdy były na styk z głęboką rezerwą (średnia 9l przy jeździe 90% w trasie z prędkościami 75 mph(110/115 km/h)
z tempomatem przy 1900 obrotow.

dobrzyn22 napisał(a):nie jest to najlepszy pomysł -będzie Ci wywalało check'a


Kolega ma GY, wywalony DPF, przemapowany ECU – nie wiem czy to ma wpływ na ten problem, ale zaślepił EGR i błędów brak.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2011, 20:07
Posty: 29
Skąd: Elgin
Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF

Postprzez Kolkrabe » 3 kwi 2013, 20:21

Update(nowy post bo jakimś cudem nie mogę edytować poprzedniego):
Utrata mocy – auto idzie ale niechętnie, bez różnicy jakie obroty – czy w przedziale 2,5-3,5 nie powinno być ciutkę lepiej ?
Dymu nie ma nawet przy mocniejszym wciśnięciu gazu.

Ktokolwiek ma jakieś pomysły?
Bo auto fajne, ale jak coś z nim jest nie tak i nie jeździ jak powinno to chyba trzeba będzie się rozstać :/
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2011, 20:07
Posty: 29
Skąd: Elgin
Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF

Postprzez zboq » 3 kwi 2013, 20:39

Kolkrabe napisał(a):Update(nowy post bo jakimś cudem nie mogę edytować poprzedniego):
Utrata mocy – auto idzie ale niechętnie, bez różnicy jakie obroty – czy w przedziale 2,5-3,5 nie powinno być ciutkę lepiej ?
Dymu nie ma nawet przy mocniejszym wciśnięciu gazu.

Ktokolwiek ma jakieś pomysły?
Bo auto fajne, ale jak coś z nim jest nie tak i nie jeździ jak powinno to chyba trzeba będzie się rozstać :/


Haha, czyli jak coś się dzieje to zmienia się auto bo przecież mechaników to ze świeczką szukać :P

Btw, aktualnie mam spalanie średnie 13.2l więc też nie mało. Ale tylko krótkie odcinki i webasto zawsze włączone :/
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Kolkrabe » 3 kwi 2013, 21:33

Zboq

ja mam na trasie 9, a ty pewnie w mieście na dodatek z zimnym silnikiem.
Problem mam od pewnego czasu i w serwisie tez bylem – nikt nic nie wie, błędów brak.
Ile czasu/pracy/pieniędzy możesz poświęcić na naprawienie czegoś, co nawet nie wiesz jak jest popsute?
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2011, 20:07
Posty: 29
Skąd: Elgin
Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF

Postprzez zboq » 4 kwi 2013, 07:36

Nigdy nie udało mi się w mieście zejść poniżej 9l. W lecie jeżdżąc tylko w mieście mam średnio 9.5-10l, zależy jak cisnę. Natomiast w trasie potrafi zejść do 6l.

W twoim przypadku po prostu oddałbym do dobrego mechanika, chociaż nie wiem jak tam na emigracji jest. Może masz coś z DPF nie tak, może wtryski leją a może coś z turbo, ja się nie znam. Ale bardziej chodziło mi o to, że jak się coś z autem dzieje to daje do mechanika a nie wymieniam na inne :D. No chyba, że Cię stać to jak najbardziej :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Kolkrabe » 4 kwi 2013, 09:21

No i właśnie mechanicy w mojej części kraju to porażka(do kwadratu).
Myślałem że może tu na forum ktoś się pochwali wiedzą.

W sumie wszystkie problemy w tej chwili u mnie to:
– zwiększone spalanie (głównie przy przyśpieszaniu) – przy normalnej jeździe OK(w miarę)
– lekka utrata mocy
– brak dymienia

Wydawało mi się, że są tu ludzie potrafiący coś powiedzieć przy dość charakterystycznych objawach – albo chociaż popchnąć mnie w odpowiednim kierunku co sprawdzić.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2011, 20:07
Posty: 29
Skąd: Elgin
Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF

Postprzez aczek » 4 kwi 2013, 13:52

u mnie 10/100km tylko miasto
autko mam od 2 miesiecy i nie wiem czy to normalne :( nawet jesli to tylko miasto
udało mi sie zejść do 6l na 100km ale jeśli nie przekraczałem 2000 o/h ale jak długo można tak jeżdzić
byłem w aso podpieli sprawdzili wszystko OK, podkładki pod wtryskami wymienione i nadal to samo jeszcze dziś zaleje forte i zobacze czy coś sie zmieni a jeszcze w ten weekend posprawdzam szczelność dolotu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 17:55
Posty: 35
Skąd: londyn
Auto: mazda6 02rok 2,0 diesel 136 byla, teraz
mazda6 2010 2,2 polift kombi

Postprzez rdy » 4 kwi 2013, 17:41

Zależy jakie to miasto. Jak czasem z warszawy odcinek 30km jechałem 2 godziny to też spokojnie było spalanie około 10 litrów

Przy takiej normalnej jeździe po miastach typu światła, 70, światła, stop, piesi, 50 itp to mam lekko powyżej albo poniżej 8 litrów
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Enduro » 30 wrz 2013, 15:40

mazdzia89 napisał(a):..
– zatankuj do pełna zrób 100km i znowu do pełna ...

Mazda 6 jest BARDZO trudno zatankowac do pelna <glupek2>
wiem, bo robilem eksperywmenty dolewajac paliwo z karnistra po zatankowanu na maxa
dla kontroli realnej mozna tankowac do pierwsze strzalu pistoletu, ale na tej samej stacji, ten sam dystrybutor i ten sam zabek
lub po zapaleniu sie rezerwy dolewamy np. 15 litrow i jezdzimy i czekamy na oswiecenie <oczko> papa
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Vacomay » 10 lis 2013, 14:06

Podaję informacyjnie, dla porównia.
Miasto -krótkie odcinki poniżej 5 km, w lecie 10,3l/100km
Trasa – po kraju 4 osoby+box na dachu, w lecie 8,5 l/100km -jazda pow 2500rpm.
Wartości wyliczone na podstaiwe tankowań.
Widzę, że w spalaniu jestem powyżej średniej.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 18:31
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Małopolska
Auto: MAZDA 6 2.0 CIDT 121 KM 2007 Liftback

Postprzez Enduro » 10 lis 2013, 16:41

sam mozesz wymieni filtr paliwa +powietrza i wyczyscic sitko w zbiorniku.
jesli to nie pomoze, to wtedy musi tester odczytac bledy i inne informacje np. co do stanu wtryskow i dpfa itp.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Vacomay » 12 lis 2013, 21:34

Wymieniłem filtry (powietrze+paliwo) jakieś 10tkm temu. Wtryski sprawdzone. DPF wg wskazań kompa oczywiscie do "wymiany" -ale mam dopiero 150 tkm przebiegu – jest OK. Co do sitka to wg wątku "Czyszczenie sitka w zbiorniku paliwa (M6 GG/GY)" na forum w poliftach podobno nie ma sitka.
Pozdro
Ostatnio edytowano 12 lis 2013, 23:07 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 18:31
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Małopolska
Auto: MAZDA 6 2.0 CIDT 121 KM 2007 Liftback

Postprzez Enduro » 12 lis 2013, 23:47

Vacomay napisał(a):... w poliftach podobno nie ma sitka.
Pozdro

a to jestem mocno zdziwiony! <oczy>
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez okzcub » 28 gru 2013, 11:27

Witam. Jestem nowym użytkownikiem fora. Od roku jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 CiTD 121km 2006r. Jeżdżę głównie po mieście, a więc korki (bo to Kraków), spalanie średnio wychodzi 10-11l, wg mnie sporo jak na diesla nawet w mieście. Nie wiecie czy tu w okolicy Krakowa jest dobry mechanik od naszych Mazi??
Początkujący
 
Od: 27 sie 2012, 22:07
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.0 121km 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6