Za duże spalanie. Co to moze być?

Postprzez chmooreck » 10 kwi 2012, 12:22

Nie. Sygnalizuje dopiero jak sobie nie umie poradzić z wypaleniem.
Spróbuj przez jakiś czas jeździc na wyzszych obrotach 2-2,5k.

Na jak długich odcinkach zwykle jeździsz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Pioteq25 » 10 kwi 2012, 12:39

chmooreck napisał(a):Spróbuj przez jakiś czas jeździc na wyzszych obrotach 2-2,5k.


To raczej normalny zakres obrotów, a jeżdżenie na niższych <2k może wykończyć silnik i dwumase.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez nedd » 10 kwi 2012, 13:46

Często odcinki po ok 2 km (4x dziennie), 2-3 x razy w tyg odcinki po 20-40 km- do i z Wawy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez marex » 10 kwi 2012, 18:25

No to wszytko jasne tak na prawdę nie masz co się dziwić że masz takie spalanie jak nawet silnik się nie nagrzewa i nie ma jak DPF się wypalić przy takich dystansach cykl oczyszczania może się powtarzać nawet częściej niż 140km. Sam robię krótkie dystanse po mieście po ok 4 km do pracy czasem bywa tak że wracam do domu, a spalanie wskazuje mi wypalanie DPF wtedy trzeba jechać na przymusową wycieczkę. Dzięki wątku o DPF nie boję się tego wynalazku tylko czasem denerwujące jest przymusowe jeżdżenie.

Radzę zapoznać się z wątkiem o DPF bo szybko go zajeździsz.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez nedd » 10 kwi 2012, 21:11

wątek czytałem, ale sądziłem że to nie jest w żaden sposób powiązane. Ok sprawdzę to w praktyce- jutro czeka mnie ok 80 km jeżdżenia po mieście- będę używał wysokich obrotów i niskich biegów- zobaczę jak samochód zareaguje na takie traktowanie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez Grzyby » 10 kwi 2012, 22:24

nedd napisał(a):jutro czeka mnie ok 80 km jeżdżenia po mieście- będę używał wysokich obrotów i niskich biegów-

Ale zdajesz sobie sprawę, że jak nie skończysz wypalania i zgasisz silnik to "za chwilę" będzie próbował znowu?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nedd » 11 kwi 2012, 01:18

oczywiście pamiętam o tym- jeszcze raz poczytałem wątek o dpf'ie (ten wątek czytałem zaraz po zakupie mojego samochodu- jednak sporo zapomniałem, znalazłem dziś dłuższą chwilę na odświeżenie pamięci).
Jeśli nie skończy pojadę na S8 i pooglądam widoki...:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez lofiks » 17 kwi 2012, 10:06

witam,


jakie spalanie jest normalne – tzn takie – ze nic przy tym nie trzeba grzebac? ja mam mazde 6 kombi GY 2004 rok, bez dpf, przedlift – 2.o diesel, 121 km, 16v – niedawno komp mi wskazywal 8,5-8,8 po miescie...wyczyscilem smoga oleju, wymienilem podkladki wtrysków, spalanie teraz z komputera -7.0 -7,5 l wydaje mi sie ze w sumie ok...ale nie jestem pewien – zalalem do pelna zbiornik za 60 km doleje i bede widzial..

dziwi mnnie bo koles ma 2 litrowa vectre i jemu w miescie pokazuke 6,5 – 7 litra... kwestia roznic w dieslu niemieckim a japonskim/?
lofiks
 

Postprzez Enduro » 17 kwi 2012, 12:14

lofiks napisał(a):... kwestia roznic w dieslu niemieckim a japonskim/?

mazda postarala sie aby diesel chodzil troche lepiej, ciszej- kosztem paliwa
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bieski » 17 kwi 2012, 12:20

lofiks napisał(a):miescie pokazuke 6,5 – 7 litra

Pokazywać to sobie moze :) Liczy sie realne spalanie a nie z komputera.
Nie mówie że japoński pali mniej :) Chodzi mi o to że komputerowi to nie można tak do konca ufac.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez smile » 17 kwi 2012, 17:26

W 6 GH można po podłączeniu IDS-a ustawić zafałszowanie średniego spalania o maks. 15% zarówno w górę jak i w dół ( do wyboru :) ) Nie pamiętam czy w GG/Y też tak można, ale na 90% tak :)

PS. Bieski wziełeś sobie do serca czyjeś słowa... <lol>
"bieski
Lepszy niz ACTA"
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bieski » 17 kwi 2012, 18:51

smile napisał(a):Nie pamiętam czy w GG/Y też tak można, ale na 90% tak :)


Można. Ja mam 15% w gore i nie oszukuje za dużo :) Wszystko opisane w wątku o ukrytych opcjach trip computerze:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=877721#p877721
No i nie trzeba IDS. Pewnie z GH to też działa :D


smile napisał(a):PS. Bieski wziełeś sobie do serca czyjeś słowa... <lol>

W koncu ktoś zauważył <spoko> :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez lofiks » 20 kwi 2012, 07:32

dziś wyjechalem dokladnie 96 km po wymianie podkładek pod wtryskami oraz zalaniu do pełna..i udało mi się wlać 5,5 litra...zakładam, ze do 100 brakło 4 km to niech będzie z 5,7 litra do pierwszego odbicia..biorąc pod uwagę jeszcze jakąąś drobną odchyłkę miedzy dystrybutorami (poprzednio dolalem do baku po pierwszym odbiciu pistoletu około litra) to zakładam spalanie tak na poziomie 6,5-6,7 litra. Ludzie wymieniajcie podkladki pod wtryskami bo to na prawde pomaga..juz pomijam spalanie ale samo to ze na krzyzowce mozna sie zebrac z 2-giego biegu bez obaw ze zdlawimy auto, czy w ogole puscic na 2jce bez gazu..mowi samo przez się.

:D :D :D :D :D
lofiks
 

Postprzez szoszon1983 » 20 kwi 2012, 11:55

Jesli podkladki mocno muszczaly, to ja na Twoim miejscu sprawdzil bym smok w misce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez smile » 20 kwi 2012, 12:03

lofiks napisał(a):Ludzie wymieniajcie podkladki pod wtryskami bo to na prawde pomaga..juz pomijam spalanie ale samo to ze na krzyzowce mozna sie zebrac z 2-giego biegu bez obaw ze zdlawimy auto, czy w ogole puscic na 2jce bez gazu..mowi samo przez się.


heh... do tych, do których nie przemawia ryzyko zatracia silnika przez nieszczelne podkładki, spalanie i dynamika napewno przemówi :P :P :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez lofiks » 20 kwi 2012, 23:17

szoszon1983 napisał(a):Jesli podkladki mocno muszczaly, to ja na Twoim miejscu sprawdzil bym smok w misce.


juz dawno sprawdzony i wyczyszczony – oleum nowy tez zalany:)
lofiks
 

Postprzez lofiks » 20 kwi 2012, 23:19

smile napisał(a):
lofiks napisał(a):Ludzie wymieniajcie podkladki pod wtryskami bo to na prawde pomaga..juz pomijam spalanie ale samo to ze na krzyzowce mozna sie zebrac z 2-giego biegu bez obaw ze zdlawimy auto, czy w ogole puscic na 2jce bez gazu..mowi samo przez się.


heh... do tych, do których nie przemawia ryzyko zatracia silnika przez nieszczelne podkładki, spalanie i dynamika napewno przemówi :P :P :P


wiesz..sa tacy ktorym litr czy poltora nie robi wielkiej roznicy bo dla nich liczy sie komfort jazdy a nie to czy auto pali dwie krople ropy wiecej czy mniej:) :)
lofiks
 

Postprzez lofiks » 26 kwi 2012, 18:35

hmmm dziwna sprawa..mam wrazenie ze znowu mi zaczal wiecej wciagac..przy rozpedzaniu na 1 i 2 biegu chwilowe spadanie potrafi dojsc do 30litrow i wiecej nawet- a mam wrazenie ze az tyle to nie pokazywalo..co prawda to tylko chwilowe ale jakos wydaje mi sie ze pokazywal mniej zaraz po wymianie podkladek..no i drugie dziwne zjawisko..przy zjezdzie z gorki..jak dam na luz..to chwilowe spalanie tez sie zmienia..miedzy 2 a ......zalezy od wiatru::) wydaje mi sie ze do tej pory jadac na luzie z gorki pokazywal tam jakis chwilowy pobor paliwa rzedu 1,3 litra...normalne to czy cos raczej jest nie tak?

mazda 2.0 diesel, 16v 2004 kombi 121 km – po czyszczeniu smoka oleju wymianie oleju oraz podkladek wtryskiwaczy... :|
lofiks
 

Postprzez nieznamsie » 26 kwi 2012, 22:46

Mam pytanie odnośnie chwilowego spalania pokazywanego przez komputer.
Moje chwilowe spalanie pokazuje różne wartości w zależności od prędkości i biegu. Jak zwalniam wartość spada do 0.0, ale jak przyhamowuje to mi ta wartość wzrasta. Tak jak na filmiku.



Też tak macie? Wcześniej na to nie zwracałem uwagi i zastanawiam się czy to normalne.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 01:35
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 121KM 2002

Postprzez smile » 26 kwi 2012, 23:41

nieznamsie napisał(a):ale jak przyhamowuje to mi ta wartość wzrasta.

Pewnie dlatego że wciskasz sprzęgło i silnik musi się utrzymać na wolnych obrotach, co kosztuje paliwo. Jak zwlaniasz na biegu, to hamujesz silnikiem – koła napędzają silnik – i w tym przypadku paliwo jest całkowicie odcięte.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6