Za duże spalanie. Co to moze być?
No to wszytko jasne tak na prawdę nie masz co się dziwić że masz takie spalanie jak nawet silnik się nie nagrzewa i nie ma jak DPF się wypalić przy takich dystansach cykl oczyszczania może się powtarzać nawet częściej niż 140km. Sam robię krótkie dystanse po mieście po ok 4 km do pracy czasem bywa tak że wracam do domu, a spalanie wskazuje mi wypalanie DPF wtedy trzeba jechać na przymusową wycieczkę. Dzięki wątku o DPF nie boję się tego wynalazku tylko czasem denerwujące jest przymusowe jeżdżenie.
Radzę zapoznać się z wątkiem o DPF bo szybko go zajeździsz.
Radzę zapoznać się z wątkiem o DPF bo szybko go zajeździsz.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
wątek czytałem, ale sądziłem że to nie jest w żaden sposób powiązane. Ok sprawdzę to w praktyce- jutro czeka mnie ok 80 km jeżdżenia po mieście- będę używał wysokich obrotów i niskich biegów- zobaczę jak samochód zareaguje na takie traktowanie.
- Od: 12 maja 2011, 21:20
- Posty: 26
- Skąd: W-wa/Pruszków
- Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna
nedd napisał(a):jutro czeka mnie ok 80 km jeżdżenia po mieście- będę używał wysokich obrotów i niskich biegów-
Ale zdajesz sobie sprawę, że jak nie skończysz wypalania i zgasisz silnik to "za chwilę" będzie próbował znowu?
oczywiście pamiętam o tym- jeszcze raz poczytałem wątek o dpf'ie (ten wątek czytałem zaraz po zakupie mojego samochodu- jednak sporo zapomniałem, znalazłem dziś dłuższą chwilę na odświeżenie pamięci).
Jeśli nie skończy pojadę na S8 i pooglądam widoki...
Jeśli nie skończy pojadę na S8 i pooglądam widoki...
- Od: 12 maja 2011, 21:20
- Posty: 26
- Skąd: W-wa/Pruszków
- Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna
witam,
jakie spalanie jest normalne – tzn takie – ze nic przy tym nie trzeba grzebac? ja mam mazde 6 kombi GY 2004 rok, bez dpf, przedlift – 2.o diesel, 121 km, 16v – niedawno komp mi wskazywal 8,5-8,8 po miescie...wyczyscilem smoga oleju, wymienilem podkladki wtrysków, spalanie teraz z komputera -7.0 -7,5 l wydaje mi sie ze w sumie ok...ale nie jestem pewien – zalalem do pelna zbiornik za 60 km doleje i bede widzial..
dziwi mnnie bo koles ma 2 litrowa vectre i jemu w miescie pokazuke 6,5 – 7 litra... kwestia roznic w dieslu niemieckim a japonskim/?
jakie spalanie jest normalne – tzn takie – ze nic przy tym nie trzeba grzebac? ja mam mazde 6 kombi GY 2004 rok, bez dpf, przedlift – 2.o diesel, 121 km, 16v – niedawno komp mi wskazywal 8,5-8,8 po miescie...wyczyscilem smoga oleju, wymienilem podkladki wtrysków, spalanie teraz z komputera -7.0 -7,5 l wydaje mi sie ze w sumie ok...ale nie jestem pewien – zalalem do pelna zbiornik za 60 km doleje i bede widzial..
dziwi mnnie bo koles ma 2 litrowa vectre i jemu w miescie pokazuke 6,5 – 7 litra... kwestia roznic w dieslu niemieckim a japonskim/?
-
lofiks
lofiks napisał(a):... kwestia roznic w dieslu niemieckim a japonskim/?
mazda postarala sie aby diesel chodzil troche lepiej, ciszej- kosztem paliwa
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
lofiks napisał(a):miescie pokazuke 6,5 – 7 litra
Pokazywać to sobie moze Liczy sie realne spalanie a nie z komputera.
Nie mówie że japoński pali mniej Chodzi mi o to że komputerowi to nie można tak do konca ufac.
W 6 GH można po podłączeniu IDS-a ustawić zafałszowanie średniego spalania o maks. 15% zarówno w górę jak i w dół ( do wyboru ) Nie pamiętam czy w GG/Y też tak można, ale na 90% tak
PS. Bieski wziełeś sobie do serca czyjeś słowa...
"bieski
Lepszy niz ACTA"
PS. Bieski wziełeś sobie do serca czyjeś słowa...
"bieski
Lepszy niz ACTA"
smile napisał(a):Nie pamiętam czy w GG/Y też tak można, ale na 90% tak
Można. Ja mam 15% w gore i nie oszukuje za dużo Wszystko opisane w wątku o ukrytych opcjach trip computerze:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=877721#p877721
No i nie trzeba IDS. Pewnie z GH to też działa
smile napisał(a):PS. Bieski wziełeś sobie do serca czyjeś słowa...
W koncu ktoś zauważył
dziś wyjechalem dokladnie 96 km po wymianie podkładek pod wtryskami oraz zalaniu do pełna..i udało mi się wlać 5,5 litra...zakładam, ze do 100 brakło 4 km to niech będzie z 5,7 litra do pierwszego odbicia..biorąc pod uwagę jeszcze jakąąś drobną odchyłkę miedzy dystrybutorami (poprzednio dolalem do baku po pierwszym odbiciu pistoletu około litra) to zakładam spalanie tak na poziomie 6,5-6,7 litra. Ludzie wymieniajcie podkladki pod wtryskami bo to na prawde pomaga..juz pomijam spalanie ale samo to ze na krzyzowce mozna sie zebrac z 2-giego biegu bez obaw ze zdlawimy auto, czy w ogole puscic na 2jce bez gazu..mowi samo przez się.
-
lofiks
- Od: 7 paź 2007, 12:20
- Posty: 195
- Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
- Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM
lofiks napisał(a):Ludzie wymieniajcie podkladki pod wtryskami bo to na prawde pomaga..juz pomijam spalanie ale samo to ze na krzyzowce mozna sie zebrac z 2-giego biegu bez obaw ze zdlawimy auto, czy w ogole puscic na 2jce bez gazu..mowi samo przez się.
heh... do tych, do których nie przemawia ryzyko zatracia silnika przez nieszczelne podkładki, spalanie i dynamika napewno przemówi
szoszon1983 napisał(a):Jesli podkladki mocno muszczaly, to ja na Twoim miejscu sprawdzil bym smok w misce.
juz dawno sprawdzony i wyczyszczony – oleum nowy tez zalany:)
-
lofiks
smile napisał(a):lofiks napisał(a):Ludzie wymieniajcie podkladki pod wtryskami bo to na prawde pomaga..juz pomijam spalanie ale samo to ze na krzyzowce mozna sie zebrac z 2-giego biegu bez obaw ze zdlawimy auto, czy w ogole puscic na 2jce bez gazu..mowi samo przez się.
heh... do tych, do których nie przemawia ryzyko zatracia silnika przez nieszczelne podkładki, spalanie i dynamika napewno przemówi
wiesz..sa tacy ktorym litr czy poltora nie robi wielkiej roznicy bo dla nich liczy sie komfort jazdy a nie to czy auto pali dwie krople ropy wiecej czy mniej:)
-
lofiks
hmmm dziwna sprawa..mam wrazenie ze znowu mi zaczal wiecej wciagac..przy rozpedzaniu na 1 i 2 biegu chwilowe spadanie potrafi dojsc do 30litrow i wiecej nawet- a mam wrazenie ze az tyle to nie pokazywalo..co prawda to tylko chwilowe ale jakos wydaje mi sie ze pokazywal mniej zaraz po wymianie podkladek..no i drugie dziwne zjawisko..przy zjezdzie z gorki..jak dam na luz..to chwilowe spalanie tez sie zmienia..miedzy 2 a ......zalezy od wiatru::) wydaje mi sie ze do tej pory jadac na luzie z gorki pokazywal tam jakis chwilowy pobor paliwa rzedu 1,3 litra...normalne to czy cos raczej jest nie tak?
mazda 2.0 diesel, 16v 2004 kombi 121 km – po czyszczeniu smoka oleju wymianie oleju oraz podkladek wtryskiwaczy...
mazda 2.0 diesel, 16v 2004 kombi 121 km – po czyszczeniu smoka oleju wymianie oleju oraz podkladek wtryskiwaczy...
-
lofiks
Mam pytanie odnośnie chwilowego spalania pokazywanego przez komputer.
Moje chwilowe spalanie pokazuje różne wartości w zależności od prędkości i biegu. Jak zwalniam wartość spada do 0.0, ale jak przyhamowuje to mi ta wartość wzrasta. Tak jak na filmiku.
Też tak macie? Wcześniej na to nie zwracałem uwagi i zastanawiam się czy to normalne.
Moje chwilowe spalanie pokazuje różne wartości w zależności od prędkości i biegu. Jak zwalniam wartość spada do 0.0, ale jak przyhamowuje to mi ta wartość wzrasta. Tak jak na filmiku.
Też tak macie? Wcześniej na to nie zwracałem uwagi i zastanawiam się czy to normalne.
nieznamsie napisał(a):ale jak przyhamowuje to mi ta wartość wzrasta.
Pewnie dlatego że wciskasz sprzęgło i silnik musi się utrzymać na wolnych obrotach, co kosztuje paliwo. Jak zwlaniasz na biegu, to hamujesz silnikiem – koła napędzają silnik – i w tym przypadku paliwo jest całkowicie odcięte.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6