Po wymianie SCV dalej problem poniżej -10. Czy to pompa?

Postprzez PAWELwrx » 17 sty 2010, 17:52

Witam! Problem taki jak wiele ostatnio, lecz rozwiązaniem problemu nie okazał się zawór SCV. Ale po kolei:
Przy temperaturze zewnętrznej -10 i niższej mam problem z użytkowaniem samochodu tzn. odpala, ale po 30s. gaśnie i już nie zapala. Po odczekaniu z 2h znowu odpali 30s. i gaśnie. I tak w kółko.
Czytam na forum filtr paliwa, paliwo. Ok, jadę do mechanika zlewam stara ropę zalewam sprawdzona + dodatek do ON na zimę, wymieniam filtr i czekam na mróz. Przy temp. zewnętrznej wyższej niż -10 z autem nie ma problemu, czasem, ale to i w lato (sporadycznie) falowały wolne obroty.
Przyszedł kolejny mróz poniżej -10, niestety historia się powtórzyła, czytam forum wychodzi na to, że zawór SCV, sprawdzam stary a ten, 006 czyli wadliwy, więc wymieniam na nowy 066 i czekam na mróz.
Długo nie czekałem 2 dni po wymianie z rana -18 auto odpala, nie było żadnego problemu więc myślałem że już jest ok ale niestety nie <killer>
3dni puźniej znowu mróz na wskazaniu kopa – 11 a mazda znowu ma ten sam problem.
Co to może być? Czyżby wadliwy nowy zawór, czy cała pompa?
Początkujący
 
Od: 9 lip 2009, 12:58
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136km

Postprzez aphelium » 17 sty 2010, 22:41

Tu jest troche opisany problem http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87869
mozna sie wspomagac róznymi "szuwaksami"do ropy typu skyyd albo Xeramic -40.Testowalem równiez benzyne (z lepszym skutkiem) ale lepszego rowziazania jak cieplego garazu raczej nie znalazlem na ten problem :|
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez PAWELwrx » 18 sty 2010, 18:00

Właśnie dziwny temat, jak by wszystkie M6 w dieslu miały takie objawy to można uznać że ten typ tak ma, ale przecież niektóre chodzą bez problemu. W ASO na kompie nie było błędów i też nie wiedzą, a problem jak widac na forum nie od wczoraj i nikt nie wie... :(
Początkujący
 
Od: 9 lip 2009, 12:58
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136km

Postprzez mariusztrybanek » 18 sty 2010, 22:48

mialem podobny problem i niestety żaden mechanik nie pomógł
mariusztrybanek
 

Postprzez cwieta » 18 sty 2010, 23:43

mariusztrybanek napisał(a):mialem podobny problem i niestety żaden mechanik nie pomógł

coś więcej na ten temat?
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 13:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez Enduro » 19 sty 2010, 19:02

a moze poprostu przez nieszczelny system paliwowy i paliwo ucieka
zwrotnie do zbiornika..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez PAWELwrx » 19 sty 2010, 23:39

Tak, ale co z tym wspólnego, może mieć niska temperatura, przecież powyżej -10 problem nie występuje...
Kolego mariusztrybanek napisz coś więcej, co np. dzięki magikom wymieniałeś i nie pomogło?
Początkujący
 
Od: 9 lip 2009, 12:58
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136km

Postprzez Damiano » 20 sty 2010, 00:20

Witam!
Ja ma podobny problem co PAWELwrx. :(
Poniżej -10 st odpala i po ok 30 sek gaśnie. U mnie z kolei bez problemu odpala znowu. I tak w kólko dopóki silnik się nie rozgrzeje. W sumie odpalam auto ok 30 razy (dobrze ze mam nowy akumulator) i za kazdym razem trzymam gaz w podlodze.
Początkowo gazowanie nic nie daje i po kilkunastu sekundach gaśnie. Dopiero jak się silnik trochę rozgrzeje, obroty falują ale nie spadają poniżej 1000 rpm, aż w końcu się stabilizują (gdy silnik juz ciepły).
Ja również wymieniłem SCV, filtry, dolalem Xeramic do paliwa i .. d.pa!
Mimo wszystko obstawiam kiepskie paliwo, a tankuję na Shellu. W tamtym roku miałem podobny incydent, ale poniżej -20st (wtedy wymieniłem właśnie SCV). Jednak w tym roku dzieje się to już przy -10... :(
Jeśli ktoś ma inne pomysły co do przyczyny gaśnięcia silnika to chętnie posłucham.. ;)
Pozdrawiam!

P.S. A może Webasto coś pieprzy poniżej -10..?? Zauważyłem, że silnik gaśnie zaraz po załączeniu Webasto (mam tylko dogrzewanie)..ale dlaczego nie gaśnie powyżej -10?? Webasto też się wtedy włącza...:| Raczej paliwo...
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez mądry » 20 sty 2010, 10:53

Kolego a jakie masz cyferki na tym wymienionym rok temu zaworze SCV? Objawy jakie opisałeś wskazują właśnie na ten pechowy zawór niestety...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Damiano » 20 sty 2010, 11:20

mądry napisał(a):Kolego a jakie masz cyferki na tym wymienionym rok temu zaworze SCV? Objawy jakie opisałeś wskazują właśnie na ten pechowy zawór niestety...


Miałem 006, teraz mam 066 ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez kielbik666 » 21 sty 2010, 17:43

a i moja madzia stoi teraz u elektromechanika gdyż po wymianie SCV (miesiac temu) dalej świruje przy odpalaniu. musze sporo pochleptac zanim odpali po nocce, a najdziwniejsze jest to ze rano dojezdam do pracy odstawiam autko na jakies 8 godzin (a dalej mamy mrozy) i autko odpala bez problemu. odstawilem autko do eletromechanika – powiedzial ze swiece OK, filtr wymienialem jakies 1tys km temu wiec tez powinien byc ok komputer nie pokazuje bledow ...aaaa zapomnialem dodac ze uzdatniacza do ON tez uzywam



no to mamy zagadke :) <nauka>

edit: down – POSIADAM TAKOWY PODGRZEWACZ
Ostatnio edytowano 22 sty 2010, 13:04 przez kielbik666, łącznie edytowano 1 raz
kielbik666
 

Postprzez aphelium » 21 sty 2010, 21:52

kielbik666 napisał(a):a najdziwniejsze jest to ze rano dojezdam do pracy odstawiam autko na jakies 8 godzin (a dalej mamy mrozy) i autko odpala bez problemu



Dlatego ja wlasnie staram sie odpalic silnik okolo 22 godz zeby sobie chwilke pochodził az złapie temperature i wtedy rano nie ma klopotu.Cos trzeba z tym zrobic bo zblizaja sie "ruskie" mrozy <pomocy> <pomocy> <pomocy> <pomocy> <pomocy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez Grzyby » 22 sty 2010, 11:10

Jedno pytanie do osób mających takie objawy jak opisane w tym wątku.

Czy posiadacie podgrzewacz filtra paliwa?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez PAWELwrx » 22 sty 2010, 11:24

U mnie brak tego cudeńka <nie>
Początkujący
 
Od: 9 lip 2009, 12:58
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136km

Postprzez Damiano » 22 sty 2010, 12:04

Ja tez nie mam:(

Dzisiaj rano -14 mialem i znowu powtorka z rozrywki...ze 30 razy jak nic odpalalem. Tyle ze tym razem jak mi sie rozgrzal, to w trakcie jazdy, przy dodawaniu gazu zaczal sie dlawic i troche czkawki bylo...wczesniej nie mialem takich objawow...Dodam ze ta czkawa była tylko w trakcie jazdy, na luzie bez problemu obroty do 5 000 rpm dochodzily, bez zadnego przerywania.

Chyba jednak nie jest to wina paliwa...wymienię jeszcze raz filtr paliwa..(na obecnym mam zrobione ok 5 tys km).
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez aphelium » 22 sty 2010, 14:06

wszystka jasne......nie mam podgrzewanoego filtra paliwa :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez Grzyby » 22 sty 2010, 14:08

aphelium napisał(a):wszystka jasne

No właśnie nic nie jest jasne – bo okazuje się że część osób nie ma podgrzewacza, a problem u nich nie występuje ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez aphelium » 22 sty 2010, 14:22

Dzisiaj ruszył bez problemu przy -15 bo odpala zawsze,nawet przy -22,ale pare dni temu do pelnego baku dolałem 3 litry benzyny 98 i xeramic-40 50ml.Wczoraj wieczorem samochod był odpalany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez kielbik666 » 22 sty 2010, 15:31

no ale ja mam podgrzewacz i problem jest <killer>
kielbik666
 

Postprzez aphelium » 22 sty 2010, 15:35

P.S.
Odpalenie mam na mysli uruchomienie silnika.Problemy oczywiscie pojawiaja sie pózniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6