Po wymianie SCV dalej problem poniżej -10. Czy to pompa?

Postprzez Damiano » 6 lut 2012, 11:56

No właśnie... FILTR PALIWA!!!

Tak jak pisałem wcześniej, wymieniłem filtr paliwa na inny niż KNECHT i w sobotę rano przy temp -16 zero problemów !! Madzia odpaliła od razu i nie zgasła !! Do tej pory przy temp <-11 zawsze były problemy i zawsze był Knecht KC100...

Ja założyłem filtr JC PREMIUM. Zauważyłem, że ten filtr ma inna budowę niż knecht. W knechcie powierzchnia filtrująca jest rozmieszczona na obwodzie filtra, przy jego obudowie i od spodu wewnątrz filtra nie widac wkładu filtrującego, tylko "czarną jego obudowę". W JC PREMIUM powierzchnia filtrująca jest ułożona centralnie w filtrze i od spodu jest dobrze widoczna. Ciekawe jaką konstrukcję mają oryginalne filtry ??
Także ja proponuję zmienić firmę filtra paliwa.
Pozdrawiam !!

P.S. Po raz pierwszy czekam na większe mrozy, tak poniżej -20 :D
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez aphelium » 6 lut 2012, 18:37

Witam.Forum jak zwykle przezywa oblezenie w tym temacie co roku ;) i jak narazie wszystkie pomysły juz zostaly wyczerpane.W tym roku troche zaniedbalem przygotowania do zimy poza wymiana akumulatora z oczywistej przyczyny (poprostu "padł"). Owszem staram sie lac dobre paliwo ( VPOWER) i uzywac deprsatorów (od listopada skyyd) grzalka zamontowana od zeszłej zimy ( STENODYNE) ale wymianę filtra zbagatelizowałem. I niestety poległem,wiec przygody mazdnięcia c.d.... Odpalal lecz nie utrzymywał obrotów,wykonczyłem nowy akumulator....Zastosowałem sie do rad kolegów i po prostu polałem filtr paliwa wrzatkiem ( okolo 2l ). I to pomoglo..... :| genialne w swej prostocie z tym ze nie zawsze jest pod reka czjniczek z goraca woda , filtr oczywiscie Knecht KC100 .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez Maciek 251 » 7 lut 2012, 11:09

Napiszę to co w innym wątku, niedawno partia filtrow KNECHT KC100 została wycofana ze sklepów z powodu wady produkcyjnej – powodowała ona problemy z przepływem paliwa w okresie niskich temperatur, ja wymieniłem wczoraj ten filtr i wszystkie powyżej opisywane obiawy nieprawidłowej pracy silnika ustapiły i auto wreszcie normalnie jeździ.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez arekkom » 7 lut 2012, 12:54

Czy orientujesz sie czy Knecht ma jakies numery wadliwej partii ? Wydalem juz tyle na proby rozwiazania problemu, ze wolalbym nie strzelac w ciemno po raz kolejny. U mnie problem byl na starym filtrze paliwa (Knechta), wymienilem na nowy ( tez Knechta) i nie pomoglo. Prawdopodobienstwo ze mialem obydwa z wadliwej partii wydaje mi sie male.
arekkom
 

Postprzez JohnnyB » 7 lut 2012, 14:32

Maciek 251 napisał(a): niedawno partia filtrow KNECHT KC100 została wycofana ze sklepów z powodu wady produkcyjnej


Jak dla mnie nie jest to problem partii tylko samej konstrukcji filtra, bo problemy z odpalaniem w zimę użytkownicy Mazdy wałkują od kilku lat.

Pytanie ilu z nich użytkowało filtry KNECHT.

Dodatkowo pytanie czy ten sam problem występuje w Toyocie z silnikami D4D bo ten model KNECHT jest tam również instalowany ?

Sam przyznam że nie słyszałem o tym problemie w Toyocie, zatem wina nie może leżeć tylko po stronie filtra (choć nie neguje że może coś być z nim nie tak, skoro jego konstrukcja odbiega od kilku innych które widziałem wcześniej), ale jeśli już to całej konstrukcji układu dostarczenia paliwa do silnika.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez JerryCold » 7 lut 2012, 15:39

arekkom napisał(a):Dodatkowo pytanie czy ten sam problem występuje w Toyocie z silnikami D4D bo ten model KNECHT jest tam również instalowany ?
Sam przyznam że nie słyszałem o tym problemie w Toyocie

Google twoim przyjacielem jest <spoko> na Johnny na przykład tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1516772.html#9200839
cytat: "W firmie w której pracuję jest 5 sztuk TOYOT AVENSIS (2 sztuki 2.0L D4D i dwie sztuki 2.2L D4D) poniżej minus 13 stopni WSZYSTKIE mają problem z odpalaniem. Poniżej minus 20 stopni z tego co wiem do czasu kompletnego wyładowania akumulatora nie odpalała ŻADNA"
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez JohnnyB » 7 lut 2012, 15:49

Ok, dzięki,
Przyznam się ze nie googlowałem a mówiłem na przykładzie znajomych którzy mają Toyoty i takich problemów nie doświadczyli. Z jednym kolegą wymieniamy razem olej i filtry i montowaliśmy Knechta ;–).
Mój wujek pracuje w Toyocie, zaraz do niego zadzwonię i zapytam, czy montują filtry Knechta i czy słyszał o czymś takim.
Co roku montowałem filtry Knechta, ten rok jest pierwszym gdy mam inny, czysty przypadek, w sumie mam garaż i podgrzewacz, ale żona jeździła w największe mrozy i auto stało pod jej pracą po 12 godzin i odpalało bez problemu, nawet przy -18. Więc może coś w tym jest.

W poprzednie zimy też nie miałem problemów.


edit:
Rozmawiałem z wujkiem ma się skonsultować z szefem serwisu ASO Toyoty i może coś potwierdzi. Jak coś to wrzucę info w temacie.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez gorylla » 7 lut 2012, 16:41

Coś musi być z tymi filtrami.

Moją M5 mam trzy lata (czytaj trzy zimy).

Pierwsza zima 09/10 koszmar- żabka notoryczna, nie dało się w ogóle tym jeździć- nie wiem jaki był filtr, bo auto kupione z komisu (przyjechało z Francji i miało ewidencjonowane wszystkie przeglądy we francuskim ASO Mazdy- niestety co było robione nie wiem). Koszmar zimy jednak jakoś minął.

Jesienią '10 zrobiłem przegląd (Księżyno Białystok), w tym wymieniłem filtr paliwa. Poprzednia zima bezproblemowa (nie licząc przymarzających zamków drzwi przesuwnych).

Przegląd '11 na jesieni (Księżyno Białystok) bez wymiany filtra paliwa- bo rzekomo co 40 tysięcy- obecna zima również zero problemów, nawet przy -24 stopniach rwie jak głupia. Ojca Mazda M6 ten sam silnik- również serwis Księżyno Białystok- zero problemów. Jestem ciekaw, jakie tam wkładają filtry, chyba normalnie zadzwonię. Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez boger01 » 7 lut 2012, 19:57

Po "wygrzaniu" w ciepłym garażu odpaliła od razu tak jak się spodziewałem. Po testach aku okazało się, że jest do wymiany i jutro jadę kupić. Nowy filtr (oryginał Mazdy) w zapasie. Zobaczymy jak będzie po wymianie aku. Jak nie pomoże to wymienię filtr i tak po kolei, żeby wpaść na to co u mnie się dzieje...
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 19:55
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz/Warszawa/Grudziądz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 136KM 04r sedan

Postprzez Damiano » 7 lut 2012, 20:58

JohnnyB napisał(a):Jak dla mnie nie jest to problem partii tylko samej konstrukcji filtra, bo problemy z odpalaniem w zimę użytkownicy Mazdy wałkują od kilku lat.


Dokładnie. Ja od 3 lat stosowałem filtr Knechta i wymieniałem go w sumie ok 5 razy. Każdy był kupiony w innym czasie i z różnych sklepów. Opcja z wadliwą partią odpada, no chyba że tą wadliwą partię produkują od ponad 3 lat :P
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez JerryCold » 8 lut 2012, 00:16

Kilka dni "mordowania" i chyba w końcu wyeliminowałem usterkę.
Grzyby napisał(a):Niestety JerryCold teoria ciekawa ale lekkie pudło.

no i miałeś rację, ale było blisko...
po tym jak uzmysłowiłem sobie, że wyjmując podgrzewacz paliwo omija filtr wstawiłem zakupiony filtr PZL Śędziszów (ten w obudowie) bezpośrednio przy silniku. Dzień jeździłem i było OK... , ale wieczorem auto zaczęło gasnąć i jazda (nawet żabką) była wykluczona.
Pojawiła się teoria o rzekomo wadliwych filtrach KNECHTA hm.. ociepliło się trochę i póki co, to się sprawdza. Ja osobiście mocno w to wątpię (ten filtr z Sędziszowa też był wadliwy ?) – zapowiadane na koniec tygodnia mrozy powyżej -20 st. zweryfikują kto się mylił (obym to ja nie miał racji) :D
Wyczyściłem ten "nieszczęsny podgrzewacz" sprawdziłem na "sucho" , zamontowałem do auta i... <dupa> nie grzeje, brak napięcia.
Powodem moich tygodniowych problemów były zaśniedziałe styki w kostce przy filtrze, od podgrzewacza. Przeczyściłem i mam nadzieję ,że problem nie powróci...
Dziwi mnie trochę to, że są Mazdy bez seryjnego podgrzewacza filtra.
Przeglądając Alledrogo wydaje mi się, że znakomita większość diesli miała montowany podgrzewacz, chociaż ludzie nawet nie zdawali sobie sprawy o jego istnieniu (wczoraj się dowiedziałem, że Fiat Multipla którym jeździłem 6 lat też ma podgrzewacz)
Opcje są 2-ie:
– albo te mazdy maja zamontowany podgrzewacz "osobno" gdzieś w innym miejscu, może to być np. coś takiego jak w Mazdzie 3:
Obrazek
– albo są to Mazdy "na ciepłe kraje" Anglia , Holandia itp. WEBASTA też tam nie montowali.
w tym przypadku jedynym logicznym rozwiązaniem wydaje się być zamontowanie podgrzewacza STANADYNE, lub wymiana podstawy filtra na wersję z podgrzewaczem.
Na Alledrogo można "wyrwać" za około 100,00zł. ,montaż banalnie prosty w zasadzie wystarczy podać "+" i tyle...
a pro po WEBASTA... jak ktoś ma rozbudowane WEBASTO o grzanie postojowe to reset WEBASTA bezpiecznikiem nie działa, trzeba odłączyć klemę..
Ostatnio edytowano 8 lut 2012, 01:55 przez JerryCold, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Grzyby » 8 lut 2012, 01:03

JerryCold napisał(a):Opcje są 2-ie:
– albo te mazdy maja zamontowany podgrzewacz "osobno" gdzieś w innym miejscu, może to być np. coś takiego jak w Mazdzie 3:

– albo są to Mazdy "na ciepłe kraje" Anglia , Holandia itp. WEBASTA też tam nie montowali.

Nieprawidłowy tok rozumowania :P
Ad.1 – nie ma innego miejsca
Ad.2 – są to wersje na Niemcy, Włochy, Francję – mają również webasto

Po prostu – były wersje bez podgrzewanego filtra i tyle.

P.S. Problemem fabrycznego podgrzewacza jest fakt, że zadziała dopiero jak już pojawi się problem (czyli paliwo zgęstnieje na tyle, że wytworzy się podciśnienie) – czyli wtedy, kiedy raczej jest już trochę za późno.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez JerryCold » 8 lut 2012, 01:21

Grzyby napisał(a):Po prostu – były wersje bez podgrzewanego filtra i tyle.

i obstawiam, że te "skaczą' na mrozie + te z niesprawnym podgrzewaczem.

Grzyby napisał(a): Problemem fabrycznego podgrzewacza jest fakt, że zadziała dopiero jak już pojawi się problem (czyli paliwo zgęstnieje na tyle, że wytworzy się podciśnienie) – czyli wtedy, kiedy raczej jest już trochę za późno.

Zawsze można znaleźć "+' i "–"
Zakładam, że inżynier który projektował ten podgrzewacz moment jego załączenia ustawił przed całkowitą blokadą filtra.Tak więc podgrzewacz działa tylko wtedy gdy istnieje taka uzasadniona potrzeba nie dopuszczając do blokady filtra
STANADYNE chodzi niemalże cały czas pobierając 150W prądu , którego w dieslu zimą zawsze mało, zaś potrzeba podgrzewanie paliwa już od +2 st. jest wątpliwa.
W każdym razie zdziwiła mnie prędkość nagrzewania i moc grzewcza fabrycznego podgrzewacza (miałem wyjęty i podciśnienie robiłem ustami) hahaha
Cóż... zapowiadane znowu mrozy to zweryfikują...
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez JerryCold » 8 lut 2012, 01:29

JerryCold napisał(a):
Grzyby napisał(a):Po prostu – były wersje bez podgrzewanego filtra i tyle.

i obstawiam, że te "skaczą' na mrozie + te z niesprawnym podgrzewaczem.

Grzyby napisał(a): Problemem fabrycznego podgrzewacza jest fakt, że zadziała dopiero jak już pojawi się problem (czyli paliwo zgęstnieje na tyle, że wytworzy się podciśnienie) – czyli wtedy, kiedy raczej jest już trochę za późno.

z tego co zauważyłem , to jest to często stosowane rozwiązanie przez różnych producentów.
W każdym razie zdziwiła mnie prędkość nagrzewania i moc grzewcza tego urządzenia (miałem wyjęty podgrzewacz i podciśnienie robiłem ustami) hahaha
Cóż... zapowiadane znowu mrozy to zweryfikują...
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez boger01 » 8 lut 2012, 09:27

JerryCold napisał(a): Grzyby napisał(a):Po prostu – były wersje bez podgrzewanego filtra i tyle.

i obstawiam, że te "skaczą' na mrozie + te z niesprawnym podgrzewaczem.


Moja nie ma podgrzewacza i "nie skacze" Jedynym objawem jest to, że poniżej -10 nie odpala tylko kręci i kręci aż do wyczerpania akumulatora. Przypomnę, że montuję oryginalne filtry. Paliwo przez filtr przechodzi bo jak się zdejmie przewód z filtra i podpompuje ręczną pompką to podaje paliwo dalej na pompę, więc filtr się nie zatyka.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 19:55
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz/Warszawa/Grudziądz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 136KM 04r sedan

Postprzez Maciek 251 » 8 lut 2012, 10:49

Ja powiem tak, zawsze montowałem tylko oryginalny filtr Mazdy i problemów z odpalaniem czy żabkowaniem nie miałem NIGDY, w tym roku zamontowałem Knecht i auto żabkuje i gaśnie, przed wczoraj założyłem ori Mazdy i dzisiaj u mnie przy -20 st. C (auto stało pod chmurką) odpaliło bez problemów i żabkowania nie było – paliwo to samo co przy poprzednim filtrze – więc przynajmniej u mnie mam pewność że winny był KNECHT.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez aphelium » 8 lut 2012, 10:58

Wczoraj wymienilem filtr na nieoryginalny ( Blue print) Dzisiaj bez zajakniecia odpalił jak by nigdy nic. (-12)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez Damiano » 8 lut 2012, 16:56

Ja obecnie mam JC Premium i problemy się skończyły (przynajmniej przy -16). Szkoda, że tak poźno zrezygnowałem z Knechta (3 zimy chodzenia pieszo przy mrozach <-11 st :( ).

Mam nadzieję, że ten filtr co mam teraz będzie filtrował w dostatecznym stopniu...
Powiedzcie jeszcze, czy filtry ORI Mazda to tylko w ASO ?? Jaka cena ??
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez Grzyby » 9 lut 2012, 01:56

JerryCold napisał(a):STANADYNE chodzi niemalże cały czas pobierając 150W prądu , którego w dieslu zimą zawsze mało, zaś potrzeba podgrzewanie paliwa już od +2 st. jest wątpliwa.

Wiesz, nie zauważam żebym miał mało prądu. Akumulator mam od 3 lat. To 95Ah Boscha.
Jeżdżę sporo krótkich odcinków po mieście. Ostatnio wpadłem na pomysł, że go może po tych 3 latach i prawie 3 zimach po raz pierwszy podładuję. I jak podpiąłem prostownik, tak po 5 minutach go schowałem. Aku mam naładowany.

JerryCold napisał(a):obstawiam, że te "skaczą' na mrozie + te z niesprawnym podgrzewaczem.

Lekko naciągane :P

JerryCold napisał(a):Tak więc podgrzewacz działa tylko wtedy gdy istnieje taka uzasadniona potrzeba nie dopuszczając do blokady filtra

Zupełnie inaczej pracuje silnik na "ciepłym" paliwie. Jest cichutko, wtryski nie tłuką. Jak dla mnie, samo to jest "uzasadnioną" potrzebą.

Wiem jak się mordowałem przed zamontowaniem podgrzewacza. I wiem jaki mam luz i zero stresu po jego zamontowaniu. Nie przekonasz mnie żadnym "argumentem" że fabryczny podgrzewacz lepiej spełnia swoje zadanie – widziałem zbyt wiele szóstek z fabrycznym podgrzewaczem które nie jeździły "bo zimno", żeby tak ochoczo zakładać, że im się podgrzewacz zepsuł.
A nawet jeśli – to dzięki za tak zawodny patent.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez maniek28 » 9 lut 2012, 09:49

witam ja tez mam tego knechta i jezdziłem z nim jakis miesiac i przy -15 zapalał az do przedwczoraj ... rano zapalił a po pracy po południu juz nie krecił i nic ... wyczytałem ze to mozebyc przez ten filtr ale własnie patrzyłem czy podczas pompowania przelatuje przez niego paliwo bez oporu... czy mimo to towina tego knechta?? dodam ze paliwo nie zamarzło bo ma obieg podczas krecenia przelewa sie przelewami i prubowałem tez samostarterem i dopuki pryskałem to cos tam chodził i prubowałem nawet dodatkowo pompnac recznie pompka i nic tak jakby wtryski nie podawały... pomocy!!! :(
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6