Po wymianie SCV dalej problem poniżej -10. Czy to pompa?

Postprzez MarQs » 1 lut 2012, 10:13

ja dwa lata temu i rok temu mialem problem z zabka przy -10*C. W tym roku sie wycfaniłem i tuz przed mrozami wlalem jakis antyzel ze statoil. Wczoraj o godzinie 22, po trzech dniach bez odpalania, przy -14*C odpalilem, śmigałem i było ok.
Pozdrawiam,
MarQs
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 01:06
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04

Postprzez deluge » 1 lut 2012, 15:35

Noż ku***, mazda stała po dojeździe do pracy w słoneczku od 7:50 do 14:00, odpaliłem (termometr pokazywał -7 w trakcie jazdy spadło do -10) bez problemów, pochodziła na jałowym, ruszyłem, silnik się ładnie rozgrzał, a ta małpa zaczęła żabkować, na szczęście nie zgasła ... ja jużnie mam kompletnie pomysłu, przy -17 rano było ok, a teraz przy -10 żabka WTF


To po prostu musi być wina filtra, może jest za "gęsty". Ja u siebie mam KNECHT KC100, jakie macie filtry, CI którym nie zamarzają? Może jakieś nie markowe/gorsze z rzadszym sitkiem?
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez boger01 » 1 lut 2012, 16:23

Niestety. Po 6-ciu godzinach ładowania próba normalnego odpalenia i d..pa blada. Rozrusznik kręci, ale nic – ani dymku, czyli nie dostaje paliwa. Filtr paliwa wyczyszczony wczoraj, chociaż z 10kkm wymieniany ale w każdym paliwie może być woda i troszkę było. Mechanik podpowiada, że do SCV mogła się woda dostać, zamarzła i teraz tylko ciepły garaż, którym oczywiście nie dysponuję :–[
Jak wstawię do ciepłego to z pewnością zapali od kopa. Już mnie trochę irytują te problemy na mrozie, ale na razie walczę <czarodziej>
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 19:55
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz/Warszawa/Grudziądz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 136KM 04r sedan

Postprzez boger01 » 1 lut 2012, 16:25

Zapomniałem dodać, że poszukuję ciepłego garażu w Bydgoszczy lub parkingu pod jakimś blokiem :–)
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 19:55
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz/Warszawa/Grudziądz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 136KM 04r sedan

Postprzez Grzyby » 1 lut 2012, 18:46

deluge napisał(a): jakie macie filtry, CI którym nie zamarzają?

Od zawsze KNECHT KC100 :P

MarQs napisał(a):W tym roku sie wycfaniłem i tuz przed mrozami wlalem jakis antyzel

Ja przy każdym tankowaniu leję Diesel Protector (w sumie to ledwie pół butelki 0,5l zużyłem).
I tak co zimę (od ostatniej). Problemów zero.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tadziol » 1 lut 2012, 19:07

deluge napisał(a):To po prostu musi być wina filtra

nadal twierdze,że paliwa.....
zapraszam do obejrzenia zdjęć w moim ostatnim poście,paliwo tankowane 30.01.br + dodatki antyxxx
viewtopic.php?f=89&t=130899&p=2205193#p2205193
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez deluge » 1 lut 2012, 19:28

no ale jak tłumaczyć fakt, że przy -17 śmigałem a potem przy -10 kupa?
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez tadziol » 1 lut 2012, 19:50

deluge napisał(a):Noż ku***, mazda stała po dojeździe do pracy w słoneczku od 7:50 do 14:00, odpaliłem (termometr pokazywał -7 w trakcie jazdy spadło do -10)

a tak naprawdę to ile było stopni mrozu pod autem??
wierzysz tak bezgranicznie w te -7 ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez deluge » 1 lut 2012, 19:57

na termometrze ok 10.00 było -12 w cieniu,
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez tadziol » 1 lut 2012, 20:07

deluge napisał(a):na termometrze ok 10.00 było -12 w cieniu,

a 30 cm nad ziemią?? czyli na poziomie baku??
no właśnie....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Damiano » 2 lut 2012, 18:17

Ja mam również ten problem z odpalaniem i gaśnięciem... :( (To już 3 zima, gdy musże chodzić pieszo w te mrozy).
Przyczyny jak dotąd nie znalazłem. Oczywiście filtry, SCV wymienione. Moim zdaniem ON przy temp -10 nie wytrąci parafiny (poza tym dolewałem dodatki do ropy różnych firm i bez efektu). Ważną informacją jest fakt, że wszystkie problemy pojawiają się przy temperaturach <-11 (odczytywanych w aucie – AMB). Przy -10 odpala. Z tego co pamiętam to większość forumowiczów przy tych właśnie temp. ma problemy.
Moje podejrzenia:
1) problem tkwi w jakimś "przekaźniku", który przy tej temp. (być może odczytywanej z termometru zewn. auta) zamyka dopływ paliwa (na początku auto odpala, a gaśnie po paru sekundach – z braku paliwa..?)
2) filtr paliwa "za gęsty" (ja właśnie też używam Knecht) – Grzyby pisał też o Knechcie, ale On się nie liczy – ma podgrzewacz paliwa... :D
Jakieś inne pomysły??
Może uda się wreszcie rozwiązać ten problem (bez montażu podgrzewacza paliwa). Bo na pewno "ten typ tak nie ma"!
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez bieski » 2 lut 2012, 18:42

Damiano napisał(a):2) filtr paliwa "za gęsty"


Sprobuj z ori filtrem paliwa. W zeszlym roku nie mialem zadnych problemow z odpalaniem nawet przy -22. Miałem ori filtr.

Teraz mam knechta i mam problemy z odpaleniem. U mnie problem pojawił sie też przy -10. Ale wlałem depresator + bak do pełna i teraz jest problem dopiero przy -16. W szafie lezy podgrzewacz, chyba czas go zamontować :D

U mnie jak już odpali to chodzi :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Damiano » 2 lut 2012, 19:07

Z tym filtrem muszę koniecznie spróbować. Zmieniałem, ale zawsze na Knecht...

Mam pytanie do wszystkich użytkowników MZR-CD, którzy nie mają problemów z odpalaniem przy <-11 st.C i nie mają podgrzewaczy paliwa:
Jakie macie filtry paliwa ?? :]
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez Guiliano » 2 lut 2012, 21:46

bieski napisał(a):
Damiano napisał(a):2) filtr paliwa "za gęsty"


Sprobuj z ori filtrem paliwa. W zeszlym roku nie mialem zadnych problemow z odpalaniem nawet przy -22. Miałem ori filtr.

Teraz mam knechta i mam problemy z odpaleniem. U mnie problem pojawił sie też przy -10. Ale wlałem depresator + bak do pełna i teraz jest problem dopiero przy -16. W szafie lezy podgrzewacz, chyba czas go zamontować :D

U mnie jak już odpali to chodzi :D


Ja mam dokładnie tak jak bieski. Dziś rano -15 rano i zmarazł mi filtr paliwa(dławienie silnika przy obrotach 1600-2000rpm), który musiałem wymienić.
Ten co zamarzł to knecht, przed rokiem miałem innej firmy i mrozy były mi nie straszne.
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez Grzyby » 2 lut 2012, 21:51

Ciekawe to co piszecie op Knechcie. Wiem że ja wypadam z gry z racji obecności podgrzewacza ale faktycznie, jak miałem problemy (przed montażem podgrzewacza) to również używałem Knechta.
Może faktycznie tutaj jest azorek pogrzebany?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Damiano » 2 lut 2012, 22:02

No, to byłby przełom w sprawie... :D
Jutro spróbuję wymienić na jakiś filtr z IC, bo akurat będę u znajomych w warsztacie, a wiadomo że bez imadła nie ma co do filtra podchodzić :]
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez Grzyby » 2 lut 2012, 22:16

Damiano napisał(a):bez imadła nie ma co do filtra podchodzić

Co racja to racja :)

Trzeba spróbować oryginału (to info dla tych którzy mają problem).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Damiano » 2 lut 2012, 22:31

A jaka firma robi oryginały?? Pamiętam, że na forum gdzieś czytałem, że Knecht jest "jak oryginał".
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez mądry » 3 lut 2012, 00:12

No to koledzy zbiję was z tropu. Od trzech lat jeżdżę na wszystkich filtrach Knechta i odpukać nigdy nie mam problemu z odpalaniem i jazdą, dziś -23 i odpalenie ze strzału a i jazda bez problemowa. (oczywiście brak dodatkowego podgrzewacza, leję zwykłą ropę bez dodatków)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Damiano » 3 lut 2012, 00:15

No i znowu chyba <dupa> z rozwiązaniem problemu...
Mimo wszystko jutro zmienię filtr na jakiś inny niż Knecht i dam znać czy pomogło;)
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6