Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez Enduro » 12 wrz 2013, 15:11

banzai54 napisał(a):... że napinacz tak może tłuc, ale polałem pasek wodą jak radziliście i chwilowo przestał stukać. Nie wiem czy to przypadek, czy faktycznie udało by się znaleźć przyczynę tego wkurzającego stukania. ..
Jeśli to napinacz to da się go jakoś naprawić/przesmarować?

to raczej nie napinacz a sprzęgiełko alternatora jest zatarte i powoduje jego napięcie a potem takie stukowe rozluźnianie.
polecam przy wymianie wszystko dokładnie obejrzyc i wymienic
P.S.
w dalszych testach możesz spkojnie poryskac pasek WD40 lub jakims innym olejkiem, aby ten stukot na dlużej wyeliminować
ale to nie powinno na dluższą mete zastąpić wymiany/ naprawy..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 12 wrz 2013, 17:22

Hmm faktycznie sprzęgiełko alternatora jest walnięte, to teraz muszę je wymienić tylko nie wiem co bardziej opłacalne kupić nowe sprzęgiełko (które jest dość drogie) czy używany alternator. Heh masz głowę do tych mazd :) dzięki za dotychczasową pomoc.
Jak się uporam z tym alternatorem to dam znać czy pomogło.
A z napinaczem to da się go jakoś tam poprawić? posmarować tą sprężynę czy coś?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 12 wrz 2013, 17:40

na logioke przypuszczam, ze sprzyna jest okay...
w pierwszej kolejnosci wymianil bym lozyska w rolkach, no i to sprzęgiełko alternatora
jesli pasek jest nie najnowszy to tez, jego koszt jest niewysoki
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 12 wrz 2013, 19:22 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: kolejna prośba o nie cytowanie całości ostatniego posta...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bojrob » 12 wrz 2013, 23:25

Wał już wyjety. Obrócona panewka na 4 korbowodzie.
Panowie jaki polecicie mi zakład szlifujący wały w zachodniopomorskim?
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez dziurol » 15 wrz 2013, 15:04

Witam, możecie pomoc i podpowiedzieć co może być przyczyną takiego stukania w silniku? czy podkładki pod wtryskami mogą powodować taki dźwięk?
oto filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=GE0EU0bzbi4&feature=youtu.be
Dodam jeszcze,że jak odpalam auto na zimnym silniku to stukanie przez 2 max 3 sekundy jest bardziej intensywne. Jak odpalę na ciepłym to od początku jest jak na filmie.
Naprawdę nikt nie może pomóc? Dodam jeszcze ,że stukanie jest zarówno przy dodawaniu gazu jak i przy odjęciu.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2013, 13:07
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 6 2.0 143 KM 2006r

Postprzez danielguliwerek » 18 wrz 2013, 16:04

dalej stuka..... ja pier....:D sciagneli mi pasek i dalej stuka!!!
cisnienie jest ok wtryski ok koles powiedzial ze pompa oleju moze byc niewydolna i daje male smarowanie???
inne propozycje?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Enduro » 18 wrz 2013, 17:03

danielguliwerek napisał(a):.. sciagneli mi pasek i dalej stuka!!!
...

czyli cos w silniku lub 2M <glupek2>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 18 wrz 2013, 17:55

Enduro 2M może stukać tak jak na moim nagraniu? U mnie poszarpuje przy ruszaniu, ale nie pogarsza się tak jak i to stukanie :P (sprzęgiełko dotarło dzięki, w wolnym czasie założę i napiszę czy pomogło)
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez danielguliwerek » 18 wrz 2013, 18:50

dwumasa ale a tak to slychac wyraznie w silniku..... nie wiem u mechanik auto juzz stoi 5 dni i dalej nie wiadomo. niby mam gwarancje dlatego dalem jemu do roboty. zaczeslo sie dziac jak silnik sie dotarl jakies 1000 km po generalnym remoncie. ma wymienic olej itp. w aso zasugerowali ze pompa olejowa nie wyrabia daje male sicnienie smarowanie i przzyciera tam cos nie wiem....
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Enduro » 18 wrz 2013, 20:26

danielguliwerek napisał(a):..w aso zasugerowali ze pompa olejowa nie wyrabia daje male sicnienie smarowanie i przzyciera tam cos nie wiem....

jak tak jest to kolejny remont zaplanowany<glupek2>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bojrob » 22 wrz 2013, 18:39

Panowie mam takie małe techniczne pytanie .
Którą stroną montuje się tarczę sprzęgła?
Z jednej strony tarczy wystaje dłuższy frez i nie wiem czy był on od strony silnika czy skrzyni.
Tarczę do montażu miałem ułożoną dłuższym frezem do silnika ale nie wiem czy ktoś mi jej nie przełożył.
Na tarczy nie ma napisów która strona do silnika a która do skrzyni.
Więc jak ją zamontować?

Tutaj na fotce jest strona sprzęgła, gdzie jest krótsza tulejka z frezami:

Obrazek

A tutaj jest strona z dłuższą tulejką/frezami:
Obrazek

Którą stroną montuje się w stronę silnika????

Dopisano 22 wrz 2013, 22:37:

Enduro:

W jednej z twojej fotorelacji znalazłem fotki, na których widać, że tarcza sprzęgła jest zamontowana dłuższą stroną tulejki w stronę silnika:

Obrazek

Obrazek

Proszę o potwierdzenie, czy w moim przypadku również tarcza ma być zamontowana dłuższą strona frezów w kierunku silnika. Jestem na 99% pewnien, że tak ma być, ale .... wolę się upewnić.
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Enduro » 22 wrz 2013, 22:52

i to jest poprawne.
P.S. jesli odwrotnie zamontujesz tarcze sprzegla to i tak nie skrecisz docisku do konca.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bojrob » 22 wrz 2013, 23:05

Dzięki za szybą odpowiedź.
Pozdr. Robert
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 15:04
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 CiTD 2003r.

Postprzez Enduro » 22 wrz 2013, 23:27

ok.
polecam zmienic tarcze na nowa i w originale, jesli twoja jest "nienajswiezsza".
nowa ma ok. 8,3mm grubosci o i le dobrze pamietam.
odradzam wszekie regeneracje!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez danielguliwerek » 24 wrz 2013, 18:09

http://www.youtube.com/watch?v=ba-DaJMM ... e=youtu.be


a pompa vacum ??? sworzen tlokowy ?? moze tak walic? wtryski sprawne
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez samson22 » 24 wrz 2013, 18:34

Nie chcę Cię martwić, ale obstawiam na panewkę. Miałem to samo i dodatkowo wał korbowy do szlifu. Koszty nie małe, chyba że potrafisz sam dokonać naprawy lub znasz/masz taniego "speca" od mazd

pozdrawiam
Samson
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez danielguliwerek » 24 wrz 2013, 18:44

mialem to robione wszystko po remoncie tego nie bylo dopiero jkies 14oo km jak zroobilem... to tylko na zimnym silniku stuka potem ok 1100 1300 obrotow potem ok.



a kat wtrysku moze sie jakos przestawic?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez samson22 » 24 wrz 2013, 18:51

Może tak stukać wtrysk. Tylko ciekawe jest to że tylko na zimnym i tylko w przedziale 1000-1300 obrotów. Napisz jeszcze stukot występuje również czy na biegu jałowym.
Myślę że to podpowie.

pozdrawiam
Samson
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez danielguliwerek » 24 wrz 2013, 19:18

na luzie tego nie ma... tylko jak zapale silnik rano dam 1 lub 2 daje gaz i slychac stuki do momentu jak nie przekroczzy tych obrotow i ma duze obciazenie
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez danielguliwerek » 28 wrz 2013, 09:36

czy kalibracje nie moge dokonczyc ide'sem poniewaz kabelki oporowe lub opornica w kabelku jest uszkodzona? jak to sprawdzic? oczywiscie kabelki z takimi samymi numerkami co wtrysk. ale w polowie kalibracji wywala i nie uda sie zrobic..... koles w serwisie mowil ze to przez dwumase ok...ale janksa mowil aby podczzas kaliracji wcisnac sprzeglo i powinno sie udac. wtryski sprawdzane sa ok dwa minimalnie od normy odbiegaja lecz na przelewach leja rowniutko.

o co z tymi kablami opornicami chodzi omami ???
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron