Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez banasr » 30 gru 2009, 17:23

radekbialy napisał(a):znalazłem cos takiego czy ktoś kupował moze u tego spzedawcy i czy to faktycznie jest orginalny wałek
http://www.moto.allegro.pl/item848626710_walek_rozrzadu_mazda_3_323_5_6_626_mpv_premacy.html


Według oznaczenia na kartonie pasuje do twojego MPV i wygląda na oryginał.
Cena też zbliżona do oryginalnej.
A sprzedawca wg komentarzy z Allegro godny zaufania.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez banasr » 12 sty 2010, 01:28

banasr napisał(a):
banasr napisał(a):To ja zaproponuję zaopiniowanie mojego silniczka pod kątem "parowóz czy jeszcze elektryczka" ?
W linkach krótkie video z audio z akcji odkręcania korka wlewu oleju przy działającym motorku.

plik o wysokiej jakości ok. 40Mb
http://rapidshare.com/files/319525994/MVI_0771.avi.html

plik o niskiej jakości ok. 2Mb
http://rapidshare.com/files/319531595/MVI_0771LQ.avi.html

i jeszcze na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=YoF9IoClNwQ


A teraz akcja po wymianie podkładek pod wtryskami.
http://www.youtube.com/watch?v=vHlNRkMaA-U
Kolosalna zmiana.
Teraz sprawdzam czy spadnie zużycie oleju.
Pozdro.



Witam.
Tak więc po około 1 tys. km brak widocznego ubytku oleju, gdy poprzednio wciągał ok. 1 litra na 1 tys. km.

I teraz pytanie.

Silnik ok. 10 tyś km temu miał robiony dół (szlif wału, wymiana panewek, zmiana pompy oleju.) Zalany został syntetyk elfa 5W40. Jednak ze względu na żłopanie oleju, od jakiś 6000-7000 km dolewałem półsyntetyk elfa 10W40 (sknerstwo się odezwało).
Czy nie będzie błędem przejście ponownie na pełen syntetyk, myślę o elf EVOLUTION SXR 5W30.
Pozdro
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez Prezzi » 12 sty 2010, 14:50

z pol syntetyka na syntetyk bedzie ok, jak raz zalejesz mineral to juz nic innego wlac nie mozesz bo ci wszystkie uszczelki szlak trafi :)
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez radekbialy » 12 sty 2010, 23:21

No i sprawa moja juz sie wyjasniła do konca. Winny stukania nie był wałek rozrzadu a przekrecona panewka na 2 korbowodzie tłok uderzał o głowice i moze to spowodowało pekniecie tego wałka. Niestety wał korbowy tak sie przytarł ze nie nadawał sie nawet na 3 szlif i skończyło sie wymiana silnika.
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez Grzyby » 12 sty 2010, 23:29

Prezzi napisał(a):jak raz zalejesz mineral to juz nic innego wlac nie mozesz bo ci wszystkie uszczelki szlak trafi

Nie ma to jak powtarzanie bzdurnych obiegowych opinii ...
Ja sam jestem przykładem że Waść kretynizmy powielasz. W 626 zrobiłem kilkanaście tysiecy na mineralnym. A potem śmigałem prawie 100kkm na full syntetyku i jakoś nic mi szlak nie trafił. Zresztą, wiele osób robiło przejścia z minerala w "górę" i jakoś nie kojarzę żeby którakolwiek z tych osób miała problemy z uszczelkami. Tak więc nie ma co słuchać tego co kolega znajomego usłyszał od jakiegoś chyba mechanika (a może to był piekarz?) .... A już na pewno nie powtarzać tego :)

banasr napisał(a):Czy nie będzie błędem przejście ponownie na pełen syntetyk

śmiało

radekbialy napisał(a):skończyło sie wymiana silnika

:( znasz powód uszkodzenia? Smok w jakim był stanie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez radekbialy » 12 sty 2010, 23:53

Grzyby napisał(a):znasz powód uszkodzenia? Smok w jakim był stanie?


smok czysciłem ok 20tys km wczesniej i teraz był czysty. panewka wygladała jakby była wypłukana w srodku. Ale co było przyczyna to nie wiem. Tak na marginesie dla innych cena nowego wału w serwisie 10.700zł SZOK!!!
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez Prezzi » 13 sty 2010, 02:48

Grzyby napisał(a):
Prezzi napisał(a):jak raz zalejesz mineral to juz nic innego wlac nie mozesz bo ci wszystkie uszczelki szlak trafi

Nie ma to jak powtarzanie bzdurnych obiegowych opinii ...
Ja sam jestem przykładem że Waść kretynizmy powielasz. W 626 zrobiłem kilkanaście tysiecy na mineralnym. A potem śmigałem prawie 100kkm na full syntetyku i jakoś nic mi szlak nie trafił. Zresztą, wiele osób robiło przejścia z minerala w "górę" i jakoś nie kojarzę żeby którakolwiek z tych osób miała problemy z uszczelkami. Tak więc nie ma co słuchać tego co kolega znajomego usłyszał od jakiegoś chyba mechanika (a może to był piekarz?) .... A już na pewno nie powtarzać tego :)


google nie gryzie:

Nie można mieszać oleju syntetycznego z mineralnym, a jeśli- to z półsyntetycznym.

Nie należy również stosować olejów syntetycznych do silników starszych aut z dużym przebiegiem kilometrów eksploatowanych dotąd na oleju mineralnym. Wlany olej syntetyczny może w tym przypadku wyrządzić sporo szkód, ponieważ zawarte w nim komponenty myjące i czyszczące rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary, które zanieczyszczą elementy silnika. Poza tym większość uszczelnień starszych silników wykonywana była z gumy o składzie nie dostosowanym do współpracy ze związkami zawartymi w oleju syntetycznym. Stąd spore prawdopodobieństwo wycieków oleju.

moja opinia jest taka a nie inna dlatego, ze powiedzial mi to nie zaden mechanik od trabantow tylko dr na mojej uczelni od silnikow spalinowych :) syntetyk po mineralu rozszczelnia silnik takie sa fakty kolego ..
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez Grzyby » 13 sty 2010, 13:19

Prezzi napisał(a):takie sa fakty

czytaj kolego ze zrozumieniem
To że coś znalazłeś nie znaczy że zrozumiałeś.
A fakty są takie jak opisałem. Nie teoria. Nie ćwiczenie czy wyliczenia na papierku. A rzeczywiste doświadczenie przeprowadzone wielokrotnie w rzeczywistości.
Słyszałeś o czymś takim jak płukanka?

Przeczytaj raz jeszcze i powiedz proszę co to znaczy
Prezzi napisał(a):większość uszczelnień starszych silników

Które to te starsze silniki? Wiesz może od ilu lat już używa się do produkcji uszczelek materiałów neutralnych odpornych) na składniki zawarte w olejach?
Wiesz? Spytaj swojego dr na uczelni. Może i on się czegoś pożytecznego nauczy. Na wiedzę nigdy nie jest za późno. Taki jest fakt kolego...

P.S. W googlach napisali też że Elvis żyje...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Prezzi » 13 sty 2010, 13:45

widze ze kolega jest niereformowalny, to ze w Twoim aucie nic sie nie stalo nie znaczy, ze w innych tez sie nie stanie. Zaparcie sie stawiasz, ciekawe czy dasz komus gwarancje ? Nie chce mi sie bezsensownej konwersacji prowadzic z czlowiekiem ktory 3 kolegow popytal, oni pokoloryzowali wypowiedzi swojej babci kochanka i teraz twierdzi, ze jest najmadrzejszy .. jezdzenie na opale tez nie jest szkodliwe ? ktos raz wlal ale do Ciebie dojdzie info ze 3 lata jezdzil ..

odsylam do slownikow:

http://sjp.pwn.pl/
http://synonimy.ux.pl/


Prezzi napisał(a):Poza tym większość uszczelnień starszych silników
czytasz ze zrozumieniem czy tylko udajesz ?
Prezzi napisał(a):rozpuszczą nagromadzone zanieczyszczenia i nagary
wiesz co sie wtedy dzieje ?


z reszta nie mam zamiaru tracic czasu na tlumaczenie i udowadnianie swojej racji. Zajrzyj do ksiazek – polecam. Ja na tym forum tylko doradzam i nawet jezeli nie mialbym racji to i tak wole doradzic tak, by nikt na tym nie stracil.
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez Grzyby » 13 sty 2010, 14:49

Pozwól, że przedstawię sprawę w sposób łatwy do zrozumienia. Czytaj uważnie.
Kolega spytał czy po używaniu przez 6-7kkm oleju półsyntetycznego może przejść na syntetyk.
Odpowiedziałeś że tak (co jest prawdą) oraz dodałeś
Prezzi napisał(a):jak raz zalejesz mineral to juz nic innego wlac nie mozesz bo ci wszystkie uszczelki szlak trafi

Nawet się wówczas nie zająknąłeś o zanieczyszczeniach czy nagarze. Stwierdziłeś autorytatywnie że szlak trafi uszczelki. Ba! Nie jedną czy dwie. Wszystkie uszczelki!
Ja w odpowiedzi odparłem że takie sformułowanie to kompletna bzdura.
Co usłyszałem w odpowiedzi? Że jesteś mega douczony, bo google, bo dr na uczelni itp.
I raczyłeś wkleić opinię dotyczącą STARYCH silników z dużym przebiegiem, eksploatowanych na mineralu (co w naszym przypadku pasuje jak pięść do nosa, bo MZR-CD starym silnikiem nie jest, a na pewno nie był długo eksploatowany na mineralu) gdzie nagle ni zgruchy ni z pietruchy piszesz o tym że (nowość jakiej w pierwszym poście nie napisałeś) zanieczyszczenia i nagar zostaną wypłukane przez syntetyka. Na marginesie powiem Ci że półsyntetyk również ma właściwości czyszczące.
I co też widzimy dalej?
Ano patrzę i widzę że
Prezzi napisał(a):większość uszczelnień starszych silników wykonywana była z gumy o składzie nie dostosowanym do współpracy ze związkami zawartymi w oleju syntetycznym

I weź proszę wytłumacz co miałeś na myśli pisząc
Prezzi napisał(a):jak raz zalejesz mineral to juz nic innego wlac nie mozesz bo ci wszystkie uszczelki szlak trafi

Po pierwsze – to które te uszczelki ? Nie wszystkie czy wszystkie? Zdecyduj się na coś.
Poza tym – MZR-CD nie jest silnikiem starszym w którym uszczelki nie są przystosowane do pracy na syntetyku. Więc przykro mi ale nie masz racji w tym przypadku.
W świetle tego co sam piszesz, poniższe stwierdzenie jest nieprawdziwe
Prezzi napisał(a):syntetyk po mineralu rozszczelnia silnik takie sa fakty kolego

Bo jak ma rozszczelnić uszczelki które są przystosowane do syntetyka zalewanego fabrycznie?

Zapamiętaj sobie – kiedyś (dawno, dawno temu) były produkowane silniki w których uszczelki faktycznie nie były przystosowane do olejów syntetycznych. Te silniki fabrycznie zalewane były minerałem lub w najlepszym wypadku (te niby lepsze i nowsze) półsyntetykiem.
Twoja wiedza jest więc mocno przestarzała, a co więcej nie potrafisz czytać ze zrozumieniem co staram się udowodnić na przez Ciebie wklejanych cytatach.

Zacząłeś od stwierdzenia że po raz wlanym mineralnym, późniejszy syntetyk (czy nawet półsyntetyk) zniszczy wszystkie uszczelki. I to jest bzdura.
Potem zacząłeś dorabiać do tego całą ideologię wklejając opinie które zresztą przeczyły temu co napisałeś na początku.


Nie rozumiem również dlaczego odsyłasz mnie do słowników czy książek? Z jakiegoś powodu uważasz się za mądrzejszego? Chyba jednak niezbyt patrząc na powyższe.
Więc z całym szacunkiem – zaktualizuj trochę Swoją wiedzę, bo bazując na informacjach dotyczących silników z lat 50-70 raczej nią nie błyśniesz.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Norby » 28 sty 2010, 09:24

Czy kalibracja po wymianie podkładek pod wtryskami jest wymagana?
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez krystek546 » 11 sty 2011, 02:02

Witam wiem że temat już był dawno poruszany ale ja niedawno wymieniłem olej i czyściłem smoka były tam drobne opiłki metalu smok był zapchany przeczyściłem i śmigał przez około 5 tys km i wczoraj rozpędziłem moją 6 do 180 km i zaczeło sie od przerywania silnika spadku mocy tak jak by jakiś wielki opór miał wybiłem na luz i silnik zgasł zapaliłem ponownie i nagle zaczeło stukac w silniku piszczec jak by miał wyleciec z ramy po jakimś czasie zaczął tylko stukac i obroty były nierówne patrzylem na olej to byl plyn chlodniczy tez temperatura oki ale mazdą nie dało się jechac a samochod strasznie kopci :| to stukanie brzmi jak by paskiem skórzanym uderzac w stół wezwałem mechanika dziś ale na pierwszy rzut oka nic nie stwierdził mówił że sprawdzi rozrząd ale myśle że to nie to czyżby silnik padł? Może ktoś miał podobnie? Sprawdzę jeszcze te porady jak wyżej opisaliście ale tak naprawde nie wiem co robic <płacze>
krystek546
 

Postprzez polo33 » 11 sty 2011, 19:12

a po wyczyszczeniu smoka wymieniłeś podkładki pod wtryskami na nowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez mądry » 11 sty 2011, 21:37

Kolega krystek546 napisał że przy czyszczeniu smoka były opiłki metalu i to właśnie to powinno być już oznaką że dzieje się w silniku coś nie dobrego, już wtedy moim zdaniem trzeba było oddać silnik do fachmana znającego się na rzeczy by zminimalizować koszty. Przy tym stanie rzeczy jaki tu opisałeś to szczęście będziesz miał jeśli uda się go naprawić, w najgorszym wypadku trzeba będzie szukać motoru... :| współczuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Hubix » 12 sty 2011, 00:25

Olej w płynie chłodniczym.

Uwalona uszczelka pod głowicą. Zbyt wysoki poziom oleju. Rozcieńczony olej = kiepskie smarowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez krystek546 » 12 sty 2011, 00:51

no i właśnie już coś wiem mechanik zdjął miske a tam pełno opiłków metalu poszedł dalej doszedł do panewek i do wymiany <płacze> na szczęście powiedział że wału nie ruszyły więc jest nadzieja dziś tyle zrobił więc co mnie jeszcze czeka jak myślicie?? i jaka jest przyczyna bo olej wymieniałem dbałem o wszystko sam nie wiem mazde mam 5 miesiecy sciagana od niemca z pewnej reki który serwisował ja w mazdzie bo ma wszystkie orginalne czesci mazda filtry itp. nawet faktury mazda serwis Jak wymieniałem olej to zalałem Castrola Edege 5 W30 czy to wina oleju?? bo raczej chyba nie... to już koszty panewki pewnie a co dalej znajdzie bo ja mało się znam na silnikach <glupek2>
krystek546
 

Postprzez Bandit » 12 sty 2011, 10:16

Podobno silniki mazdy "nie lubią" Castrola. Ja zawsze polecam Dexelię, chociaż może sobie tylko ubzdurałem, że lepsza ;) Różnica w cenie niewielka, ale lepiej się śpi. Nie twierdzę, że twoje panewki to przez olej, a jak dobrze znasz tego niemca z pewną ręką od którego brałeś auto?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Hubix » 12 sty 2011, 11:10

Może trafił na podrobionego Castrola, albo Niemiec miał ten sam problem i zrobił silnik "byle jak".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez krystek546 » 12 sty 2011, 13:03

opiłki metalu już były przed wymiana na castrola w misce tylko zastanawia mnie co mogło to spowodować?? jak wymienię panewki i kij wie co tam jeszcze mi powiedzą to czy dalej tak nie bedze <co?> jak zrobię to myślę ze przejadę tak z 2 tys km i zobaczę czy dalej się nie zbierają. Fakt nie mam pewności co do tego Niemca co kupiłem auto ale wydawało się ze wszystko w porządku <glupek2>
krystek546
 

Postprzez Bandit » 12 sty 2011, 13:13

Zobacz na alledrogo ile kosztuje nowiutka książka serwisowa ;) a ile można wołać za serwisowane/nieserwisowane auto i będziesz miał jasność.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6