Stukanie (stuki) w silniku
RODDY napisał(a):witam dzis na rozgrzanym silniku odkrecilem korek od oleju,nic nie dymilo tylko powietrze(cisnienie) dmuchalo!,chyba jak by bylo cos nie tak to by bylo widac???
w sumie, wg mnie, jakiekolwiek podejrzane cisnienie pod pokrywa zaworowa, powinno kazdego uczulic, a ten powinnien wymienic podkladki na nowe!
tymbardziej, ze niewiele przy tym pracy a i koszt bagatelny!
powod:
nieszczelne podkladki intensywnie zabrudzaja olej a ten smaruje silnik
no i turbine,
i to ona najszybciej pada, no a potem lub jednoczesnie silnik- na wale!!!
o kosztach w takim przypadku, nie bede pisal,
ale sa one spore i nieporownywalne z czterema podkladkami
(koszt ok.100 pln!)
osobiscie polecam np. co druga lub trzecia wymiane oleju,
wymiane tych podkladek,
tak dla spokojnego snu wlasciciela auta
a i skarbonka tez odetchnie...!
ale to decyzaja kazdego indywidualna, absoltunie!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
To ja zaproponuję zaopiniowanie mojego silniczka pod kątem "parowóz czy jeszcze elektryczka" ?
W linkach krótkie video z audio z akcji odkręcania korka wlewu oleju przy działającym motorku.
plik o wysokiej jakości ok. 40Mb
http://rapidshare.com/files/319525994/MVI_0771.avi.html
plik o niskiej jakości ok. 2Mb
http://rapidshare.com/files/319531595/MVI_0771LQ.avi.html
i jeszcze na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=YoF9IoClNwQ
banasr
W linkach krótkie video z audio z akcji odkręcania korka wlewu oleju przy działającym motorku.
plik o wysokiej jakości ok. 40Mb
http://rapidshare.com/files/319525994/MVI_0771.avi.html
plik o niskiej jakości ok. 2Mb
http://rapidshare.com/files/319531595/MVI_0771LQ.avi.html
i jeszcze na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=YoF9IoClNwQ
banasr
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
jak dla mnie to dmucha i to ostro i do tego widac ze to chyba spaliny. Ale niech sie madrzejsze głowy wypowiedza.
PS. Czy ktos słuchał tego mojego walenia.
http://rapidshare.com/files/319035699/mazda6.mp3
PS. Czy ktos słuchał tego mojego walenia.
http://rapidshare.com/files/319035699/mazda6.mp3
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
Wymieniaj te podkladki wtrysków i to szybko.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
vqsoft napisał(a):czy te wymiany podkładek dotyczą też 3jek ?
dotyczy to absolutnie wszystkich dieseli nowej generacji,
tzn. tych ktore maja dosc spore cisnienia w systemie C-R!
P.S.
ostatnio widzialem mercedesa E, ktory to pod pokrywa glowicy mial
prawdziwe kawalki wegla, prawie jak do grilla, bez jaj!!!!
ktore to utworzyla sie poprzez nieszczelna podkladke pod jednym wtryskiem
a ten zapieczony wtrysk wyciagali przez cztery godziny..!
wymien jesli masz podejrzenie, ze za mocno dymi/syczy..
nie zwlekaj!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):ostatnio widzialem mercedesa E, ktory to pod pokrywa glowicy mial
prawdziwe kawalki wegla, prawie jak do grilla, bez jaj!!
Jak zobaczyłem co jest pod pokrywą w moim Vito 2,2CDI to zbaraniałem Cały ten szlam z oleju, spalin i innych substancji zmienił sie w węgiel kamienny. Dodatkowo ta substancja po nagrzaniu silnika zaczynała wydzielać taki smród że w lato w korku kiedyś podtrułem się spalinami. Wymieniam podkładki praktycznie co 20kkm a w mercedesach wymiana podkładki to po prostu masakra. NIestety dzisiejsze samochody choć nowoczesne to wymagają wbrew pozorom mnustwo troski.
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
ile jest podkładek w 1.6 mz-cd?
jak sie je wymienia ?
pytam przyszłościowo.
ale dziś sprawdzę – odpalę silnik i na zimnym sprawdzę czy nie dymi
czy luzy na podkładkach objawiają się też stukaniem itp ?
z rysunku widać że jest jedna główna podkladka + nadwymiar i do tego jest jeszcze gumwe uszczelnieni
oba elementy trzeba wymienić ?
jak sie je wymienia ?
pytam przyszłościowo.
ale dziś sprawdzę – odpalę silnik i na zimnym sprawdzę czy nie dymi
czy luzy na podkładkach objawiają się też stukaniem itp ?
z rysunku widać że jest jedna główna podkladka + nadwymiar i do tego jest jeszcze gumwe uszczelnieni
oba elementy trzeba wymienić ?
Wkoncu znalazlem odpowiedz na swoje pytanie podpytywalem w roznych tematach ale nikt mi nie odpowiadal to i u mnie bedzie to samo choc nie moge odsluchac tego co zamiesciliscie to z tego co czytam to dokladnie sie zgadza z moim...... tak wiec czeka mnie wymiana podkladek czyszczenie smoczyska i nowa DEXILIA
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
sprawdzałem dzisiaj przedmuchy z korka oleju – jest ok – czuć podmuch ale nie sa to spaliny
patrząc jednak na budowę silnika Y6 i czytając fora forda i puga utwierdzam sie w przekonaniu ze o awarii podkładek świadczą spaliny w kabinie i widoczne przedmuchy z okolic wtrysków
taka jest konstrukcja tego motorku – kanały w których są wtryskiwacze sa przez cala grubość głowicy i pokrywy zaworowej – wiec jak dmucha to wali wokół wtrysku – tak też miał Black
patrząc jednak na budowę silnika Y6 i czytając fora forda i puga utwierdzam sie w przekonaniu ze o awarii podkładek świadczą spaliny w kabinie i widoczne przedmuchy z okolic wtrysków
taka jest konstrukcja tego motorku – kanały w których są wtryskiwacze sa przez cala grubość głowicy i pokrywy zaworowej – wiec jak dmucha to wali wokół wtrysku – tak też miał Black
Tu jeszcze raz macie to nagranie czy ktos moglby cos o tym powiedziec. Gdzie szukac jeszcze przyczynyzanim silnik wyciagne
http://rapidshare.com/files/319035699/mazda6.mp3
http://rapidshare.com/files/319035699/mazda6.mp3
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
banasr napisał(a):To ja zaproponuję zaopiniowanie mojego silniczka pod kątem "parowóz czy jeszcze elektryczka" ?
W linkach krótkie video z audio z akcji odkręcania korka wlewu oleju przy działającym motorku.
plik o wysokiej jakości ok. 40Mb
http://rapidshare.com/files/319525994/MVI_0771.avi.html
plik o niskiej jakości ok. 2Mb
http://rapidshare.com/files/319531595/MVI_0771LQ.avi.html
i jeszcze na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=YoF9IoClNwQ
banasr
A teraz akcja po wymianie podkładek pod wtryskami.
http://www.youtube.com/watch?v=vHlNRkMaA-U
Kolosalna zmiana.
Teraz sprawdzam czy spadnie zużycie oleju.
Pozdro.
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
czesc sprawc pompe wtryskowaEnduro napisał(a):daniel2505 napisał(a):W sumie od zakupu borykam się z problemem dziwnego dźwięku czasem wydobywającego się z pod maski. taki klekot słyszalny w sumie głośniej w środku niz na zewnątrz. Podejrzewałem wtryski ale po kalibracji okazało się że wszystko z nimi OK. Ostatnio bardzo nurtuje mnie fakt że na biegu jałowym po dodaniu gazu przy ok 1000-1200 obr silnik bardzo nierówno pracuje. Drgania przenosza się na nadwozie, co zwłaszcza podczas ruszania w korku jest mocno uciążliwe. Po przekroczeniu 1200obr wszystko wraca do normy, silnik pracuje równiutko. Taki objaw wskazuje na wtryski ale w sumie były kalibrowane i wyszło ok. Jeszcze jedno gdy silnik jest zimny wszystko jest super. Żadnych wibracji zadnego trzęsienia przy ruszaniu. Jakieś pomysły bo juz mnie to wrukwia i rozglądam się za jakimś Niemcem w benzynie
co powiedzial tester!?
E.
-
tanki
co powiedzial tester!? E.tanki napisał(a):
[/quote] czesc sprawc pompe wtryskowa[/quote]
a jak?
ma sprawDZic pompe?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam ponownie. Juz wiem co jest przyczyna mojego stukania .
Zadzwoniłem do drugiego mechanika odziwo bez problemu przyjechał obejżeć samochód i stwierdził ze to gdzies u góry na zaworach powiedziałem ze było sprawdzane ale zabrał go do siebie i po 2h wiedział juz co jes!!!! Okazało sie ze jedna krzywka na wałku rozrządu jest wyszczerbiona.
Czy ktoś wie ile kosztuje nowy wałek??
Zadzwoniłem do drugiego mechanika odziwo bez problemu przyjechał obejżeć samochód i stwierdził ze to gdzies u góry na zaworach powiedziałem ze było sprawdzane ale zabrał go do siebie i po 2h wiedział juz co jes!!!! Okazało sie ze jedna krzywka na wałku rozrządu jest wyszczerbiona.
Czy ktoś wie ile kosztuje nowy wałek??
Ostatnio edytowano 29 gru 2009, 00:31 przez radekbialy, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
znalazłem cos takiego czy ktoś kupował moze u tego spzedawcy i czy to faktycznie jest orginalny wałek
http://www.moto.allegro.pl/item848626710_walek_rozrzadu_mazda_3_323_5_6_626_mpv_premacy.html
http://www.moto.allegro.pl/item848626710_walek_rozrzadu_mazda_3_323_5_6_626_mpv_premacy.html
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
nawet nie wiem czy da sie to szlifować moze i tak ale jesli za 500zl kupie nowy to chyba wole załozyc nowy, szlif tez musi ktos bobrze zrobic a ztym róznie bywa. ale rozważe też taka opcje.
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6