Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez WarunekPL » 7 paź 2012, 18:32

Enduro napisał(a):to raczej niepoprawny cylk kalibracji..
normalnie przechodzi przez wszystkie cztery..
pozdr.
E


dlatego proponuję wykonać wymuszoną :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez dobrzyn22 » 8 paź 2012, 11:42

wymuszona była robiona kilka mies. temu(z powodzeniem)...dlatego w sumie troszkę się zdziwiłem...może wpływ na to miał preparat do czyszczenia wtryskiwaczy zalany całkiem niedawno
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Teperek » 12 paź 2012, 20:24

A u mnie niestety nie działa.
Masowałem i do "drzwi" i do "–" akumulatora, ale nic sie nie dzieje :(
Wyłaczyłem nawet lampki oświetlenia wnętrza :)
Było FF MK1 2002 1.6, jest Mazda 6 2006 2.0 CDTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 11:09
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 6 GY 2006 2.0CDTI 143KM
Jest: Mazda 6 GH 2008 2.0CDTI 140KM

Postprzez WarunekPL » 13 paź 2012, 02:56

Teperek napisał(a):A u mnie niestety nie działa.
Masowałem i do "drzwi" i do "–" akumulatora, ale nic sie nie dzieje :(
Wyłaczyłem nawet lampki oświetlenia wnętrza :)

Panie kolego- musi działać!
Rozgrzej motor, dobrze zamontuj kabelek w gnieździe bezpieczników, upewnij się, że nigdzie indziej nie dotyka, nie ma zwary, i działamy :)
Jak dalej nie idzie to spróbuj z lepszej jakości kabelkiem.
na tą chwilę nie mam lepszych wskazówek...
Wszystko inne już było soczyście opisane w tym temacie wcześniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez smile » 14 paź 2012, 17:42

Teperek napisał(a):A u mnie niestety nie działa.

Możliwe, że masz jakieś błędy zapisane, które to uniemożliwiają.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Teperek » 15 paź 2012, 09:45

Przeczytałem cały wątek, obejrzałem youtube, testowałem dwa kabelki, masowałem do "drzwi" i akumulatora. I niestety nic z tego <dupa> . Być moze są jakieś błędy. Pozostaje mi komputer :(
Było FF MK1 2002 1.6, jest Mazda 6 2006 2.0 CDTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 11:09
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 6 GY 2006 2.0CDTI 143KM
Jest: Mazda 6 GH 2008 2.0CDTI 140KM

Postprzez darekpaw » 15 paź 2012, 17:24

Teperek witaj-przy piątym styku kabelka z masą dłużej go przytrzymaj na masie a kalibracja na pewno się zacznie.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 13:06
Posty: 52
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 doszła CX 7 z 2010r. także dizelek

Postprzez Sagitt » 17 paź 2012, 13:39

Czy aby na pewno kalibracja jaką wykonywał kolega mnieteczek, którą pokazał na filmiki przebiegła poprawnie? http://www.youtube.com/watch?v=kZIAJGcTGN0

U mnie przebiegła identycznie , ale tak jak u kolegi wzrost obrotów był tylko trzy razy
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez arturo76 » 5 lis 2012, 13:44

Sagitt napisał(a):U mnie przebiegła identycznie , ale tak jak u kolegi wzrost obrotów był tylko trzy razy


Dzięki temu wspaniałemu forum i dzięki jego forumowiczom, wczoraj dokonałem wymuszonej kalibracji wtrysków. Udało się za pierwszym razem ! :D Były spełnione następujące warunki:
– temp. silnika – nagrzany (wskazówka w połowie skali)
– temp. otoczenia +8°C
– klima, radio OFF
– ręczny zaciągnęty
– światła pozycvyjne ON ( z racji posiadanie wersji ze światłami załanczającymi się po przekręceniu kluczyka, barziej wyłączyć ich nie można)

Podobnie jak u kolegi Sagitt i na filmie – prędkość obrotowa silnika wzrosła tylko 3 razy, mimo to uważam kalibrację za udaną gdyż silnik przestał szarpać, chodzi ciszej i spalanie na trasie długości 400 km spadło o 0,8 litra (z 7,6l na 6,8l) w porównaniu do ostatnich przejazdów. Czyli same pozytywy :)
Mazda 6 GG MZR-CD 143 PS
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 13:43
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda CX-5 (KE) 2.2D 175KM Revolution
Mazda 2 DY 1.4i AT

Postprzez Sagitt » 5 lis 2012, 17:55

Może właśnie kalibrowane są wszystkie wtryski na raz, a nie tak jak niektórzy sugerują, że każdy po kolei, na razie sprawa wciąż do wyjaśnienia. Moja kalibracja również przyniosła same pozytywy.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez seba1177 » 8 lis 2012, 19:12

Witam! Panowie czy możecie mi powiedzieć czy konieczne jest zrobienie kalibraci wtrysków po wymianie wtrysku na inny wraz z tym kabelkiem? Ponieważ miałem jeden lejący wtrysk wymieniłem na sprawdzony zregenerowany a nadal wystepuje takie klepanie jak wcześniej, można jakoś w moim aucie przeprowadzić to metodą domową? dzięki za pomoc
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez Enduro » 8 lis 2012, 19:15

seba1177 napisał(a):1.... czy konieczne jest zrobienie kalibraci wtrysków po wymianie wtrysku na inny wraz z tym kabelkiem? 2...wtrysk wymieniłem na sprawdzony zregenerowany a nadal wystepuje takie klepanie jak wcześniej, ..

1. tak.
2. prawdopodobnie ta ich regeneracja się nie powiodła i to jest przyczyny jego niedomagania <glupek2>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez seba1177 » 8 lis 2012, 19:22

tylko wtrysk dostalem z wydrukiem z maszyny na której był sprawdzany i wszystko ok i posiadam 12 miesięcy gwarancji, czyli najbezpieczniej poddać się jeszcze kalibracji i to być może pomoże, a sterownik wtrysków nie ma nic do tego?

Dopisano 8 lis 2012, 21:16:

1. tak.
2. prawdopodobnie ta ich regeneracja się nie powiodła i to jest przyczyny jego niedomagania <glupek2>
pozdr.
E


a czy w modelu z 2004r. można przeprowadzić kalibracje "domowym sposobem" czy tylko serwis i komputer.Myślisz, że to pomoże?
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez Enduro » 10 lis 2012, 22:50

seba1177 napisał(a):1. wtrysk dostalem z wydrukiem z maszyny na której był sprawdzany i wszystko ok....
2. czy w modelu z 2004r. można przeprowadzić kalibracje "domowym sposobem" czy tylko serwis i komputer....

1. jak masz potrzebe to moge tobie kilka podobnych wydrukow zalatwis bez jakiejkolwiek kontroli "na stole"
2.kalibracja tylko ori tester w ASO lub b. podobnym..
a w domu mozesz jedynie tzw. test przelewoy wykonac..ale no nic nie zmieni ,tylko stwierdzi stan wtryskow ale nieskalibrowanych( nieustawionych) czyli jest pozbawionu sensu, wg. mnie..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez seba1177 » 11 lis 2012, 14:07

Czyli najlepiej przeprowadzić kalibracje w ASO i to powinno pomóc...
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez Enduro » 11 lis 2012, 19:57

seba1177 napisał(a):Czyli najlepiej przeprowadzić kalibracje w ASO i to powinno pomóc...

tak. moze nie pomoc ale wiele tobie wyjasni, naswietli..

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dyzioo » 14 lis 2012, 03:36

marex napisał(a): (za piątym razem krokodylek zostawiłem zaciśnięty na śrubie masy)


Na filmie widac ze styka sie 5 razy i nie zostawia go "styknietego" na masie....wiec jak....??

Bo sukces odniesli oboje ;) hehe

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez marex » 14 lis 2012, 10:17

ja się trzymam tego co napisałem :) a jak robiłem kalibrację to byłem trzeźwy :D
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez dobrzyn22 » 14 lis 2012, 10:47

Ostatnim razem jak robiłem kalibrację, to też za cholerę nie chciała się załączyć(prób było ze 20 na różne sposoby)...dopiero zgaszenie silnika i ponowne odpalenie przyniosło skutek – załapała za 1 razem...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez s i w y » 14 lis 2012, 13:20

szkoda że w przed lifcie nie działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6