Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez lukasrap » 1 lip 2012, 19:27

Z tego co mi wiadomo, to po kazdym wyciagnieciu wtryskow sie powinno robic kalibracje, ale specjalista nie jestem.. Zreszta wychodze z takiego zalozenia, ze nie zaszkodzi, a na pewno troche pomoze. Wiec mysle, ze warto to zrobic przy najblizszej okazji.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Enduro » 1 lip 2012, 22:07

Gnat80 napisał(a):Hej,a czy po wymianie podkładek powinienem kalibrować wtryski?Dodam że kalibrowałem w kwietniu,ale w zeszłym tygodniu wymieniłem podkładki i czy mam to zrobić teraz też?

tylko w przypadku wymiany wtrysku lub zamiany miejscami.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 3 lip 2012, 15:24

można, ale nie jest to konieczne
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 3 lip 2012, 19:45

dobrzyn22 napisał(a):można, ale nie jest to konieczne

jest abs. zalecane , bo w innym przypadku dawkowanie i sama dawka paliwa, daleka jest do idealnej, co moze, ale nie musi powodowac niekorzystne spalanie mieszanki..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 4 lip 2012, 00:01

lukasrap napisał(a): po kazdym wyciagnieciu wtryskow sie powinno robic kalibracje
Generalnie kalibracje wtryskow przeprowadzam co 20 tys km / raz w roku . W sumie slychac kiedy nalezy to przeprowadzic . Pozdrawiam J.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 10 lip 2012, 12:47

Jaksa napisał(a):
lukasrap napisał(a): ... W sumie slychac kiedy nalezy to przeprowadzic . Pozdrawiam J.

raczej zwykly uzytkownik nie wyslyszy gorszej pracy diesla,no bo ten proces powstaje dosc stopniowo z powodu m.in eksplatacji wtryskow.
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kondzio-2005 » 22 sie 2012, 12:02

Czy komuś udało się wymusić autokalibrację w przedlifcie? Od podnad tygodnia 2 razy dziennie zostawiam samochód na parę minut po jeździe, z wyłączoną klimatyzacją, radiem i całą elektryką. Ciągle nic :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 23:26
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136km 2003

Postprzez Enduro » 22 sie 2012, 12:09

kondzio-2005 napisał(a):Czy komuś udało się wymusić autokalibrację w przedlifcie? Od podnad tygodnia 2 razy dziennie zostawiam samochód na parę minut po jeździe, z wyłączoną klimatyzacją, radiem i całą elektryką. Ciągle nic :|

niestety w wersji przedlifitwej nie dzaial to jak powinno i nikt nie wie dalczego
mialem kilka aut M6 citd RF5 C i ani razu nie przezylem aut. kalibracji a sporo kilometrwo najechalem..
polecam ASO, proceder trwa ok. 5 min i wiele powie tobie o stanie wtryskow a przy okazji poprawi kulture pracy silnika i zoptymalizuje spalanie

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rdy » 22 sie 2012, 13:05

Droga taka impreza jest?
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez kondzio-2005 » 22 sie 2012, 14:13

Jakieś pół roku temu wyminiałem u JAKSY podładki wtryskiwaczy, nie prosząc o regulację zaworów. Czy regulacja mogła być zrobiona przy wymianie? Jeszcze jedno głupie pytanie, czym się różni regulacja luzów zaworowych a kalibracja wtryskiwaczy, czy to jedno i to samo? Podczas jazdy słyszę ciche metaliczne klepanie, jak by zaworów. Czy sama regulacja może coś pomóc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 23:26
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136km 2003

Postprzez Enduro » 22 sie 2012, 15:14

kondzio-2005 napisał(a):...Czy regulacja mogła być zrobiona przy wymianie? Jeszcze jedno głupie pytanie, czym się różni regulacja luzów zaworowych a kalibracja wtryskiwaczy, czy to jedno i to samo? Podczas jazdy słyszę ciche metaliczne klepanie, jak by zaworów. Czy sama regulacja może coś pomóc?
po demontazu jest to zalecane, bo wtedy dostep do srubek regulacji jest optymalny i generalnie przy takich pracach to wrecz grzech nie dokonac chocby sprawdzenia luzow, ktore to nalezy kontrolowac co jakies 30 tys km. a kalibracja to calkiem co innego, bo to jest elektroniczne dostrojenia czasu wtrysku co do stanu wtrysku.

rdy napisał(a):Droga taka impreza jest?

koszt kalibracji to jakies od 30 euro do 250 pln
moze to nie tania impreza, choc to pojecie wzgledne, ale warto...
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 22 sie 2012, 17:14 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kondzio-2005 » 22 sie 2012, 16:13

A JAKSA jak się ceni za taką usługę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 23:26
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136km 2003

Postprzez Riki » 22 sie 2012, 16:49

kondzio-2005 napisał(a):A JAKSA jak się ceni za taką usługę?


www.autojaksa.com.pl – tam masz numer – nie lepiej zadzwonić?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kondzio-2005 » 22 sie 2012, 18:04

Dla potomnych, koszt regulacji zaworów u JAKSY w Warszawie to 150zł + uszczelka pokrywy zaworów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 23:26
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136km 2003

Postprzez bieski » 22 sie 2012, 18:06

Super, tylko wątek dotyczy kalibracji wtryskiwaczy a nie regulacji zaworów.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez kondzio-2005 » 22 sie 2012, 23:37

Rozumiem, niestety nikt mi nie udzielił odpowiedzi czym się różni regulacja zaworów a kalibracja wtryskiwaczy. Poprawie się <zawstydzony> Informacja nie na miejscu ale może się komuś przydać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 23:26
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136km 2003

Postprzez Enduro » 23 sie 2012, 00:14

kondzio-2005 napisał(a):...czym się różni regulacja zaworów a kalibracja wtryskiwaczy....

ta pierwsza to mechaniczny proces za pomoca kluczy a ta druga to elektroniczna ingerencja w ustawienie kompa PCMa (ECU)
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ts80 » 24 sie 2012, 00:01

Witam,

Czy ktoś wie jak wywołać autokalibrację w Mazdzie MPV 136KM, rocznik 2004 (poliftowa)?
Dzięki wielkie z góry!
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez Enduro » 24 sie 2012, 23:11

ts80 napisał(a):Witam,

Czy ktoś wie jak wywołać autokalibrację w Mazdzie MPV 136KM, rocznik 2004 (poliftowa)?
Dzięki wielkie z góry!

testerem w ASO.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez borowa » 27 sie 2012, 02:47

Witam, dzisiaj zrobiłem kalibracje i sie udało <rotfl> (po kilku próbach) zetknąłem pin z minusem na aku 5 raz,y obroty zaczęły falować i ok po 1.5min kontrolka świec mrugnęła piec razy i wszystko jest ok. wcześniej próbowałem siedząc na fotelu kierowcy i długim kabelkiem dotykając karoserii.(bez rezultatu) :(
Moze, dobre połączenie pinu z masa ma kluczowe znaczenie. U mnie jakby trochę ciszej (moze mam tylko takie wrażenie) ale wielkiej różnicy nie słychać. Na pewno nie zaszkodziło <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2011, 23:04
Posty: 37
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0 GH diesel TS2 Estate 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6