Wymiana rozrządu, numery części GG/GY
A wymieniałeś sam......?????
Ja wymieniałem sam w moim samochodzie i na mojej pompie były już ślady glikolu po za tym łożysko juz łapało....słabo ale łapało
Ktoś zaraz napisze że pewnie miałem wiecej na liczniku niżmyślałem NIE 115 tyś wymieniałem całość i Robie to co chwilke w różnych samochodach.....i z doświadczenia wiem ze Pompe lepiej wymienić i mieć czyste sumienie......to jest tylko kilka set zł więcej a ile pewności i spokoju.......
Z Życia wiem że znowu coś przykładowo zacznie chałasować jak się pojeździ i 1 pytanie MOŻE TO POMPA??????
Ja wymieniałem sam w moim samochodzie i na mojej pompie były już ślady glikolu po za tym łożysko juz łapało....słabo ale łapało
Ktoś zaraz napisze że pewnie miałem wiecej na liczniku niżmyślałem NIE 115 tyś wymieniałem całość i Robie to co chwilke w różnych samochodach.....i z doświadczenia wiem ze Pompe lepiej wymienić i mieć czyste sumienie......to jest tylko kilka set zł więcej a ile pewności i spokoju.......
Z Życia wiem że znowu coś przykładowo zacznie chałasować jak się pojeździ i 1 pytanie MOŻE TO POMPA??????
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Witam.
Mam pytanie odnośnie pompy wody. Chodzi mi o oryginalność tego podzespołu. Wiemy że rolki produkuje firma NTN, pasek to UNITTA i są to oryginalne części do Mazdy. A kto powinien wyprodukować pompę wody żeby była oryginalna? Dostałem zamówiony rozrząd. Wszystkie części miały być oryginalne. Okazuje się że pompa wody wyprodukowana została przez firmę HEPU No i się zastanawiam czy to ori czy zamiennik?
Pozdrawiam,
manu.
Mam pytanie odnośnie pompy wody. Chodzi mi o oryginalność tego podzespołu. Wiemy że rolki produkuje firma NTN, pasek to UNITTA i są to oryginalne części do Mazdy. A kto powinien wyprodukować pompę wody żeby była oryginalna? Dostałem zamówiony rozrząd. Wszystkie części miały być oryginalne. Okazuje się że pompa wody wyprodukowana została przez firmę HEPU No i się zastanawiam czy to ori czy zamiennik?
Pozdrawiam,
manu.
- Od: 7 wrz 2008, 02:09
- Posty: 49
- Skąd: wielkopolska
- Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.
dzis dokonalem wymiany kompletnego rozrzadu po przebiegu 86500 MIL czyli jakies 140 000 KM (samochod dopiero co kupiony) – mechanik stwierdzil ze szczesciaz ze mnie bo krawedzie paska juz sie kruszyly – jak dorwe lepszy aparac cyfrowy to zamieszcze zdjecie jesli ktos jest chetny stary napinacz jest w calkiem dobrym stanie ale jedna z rolek juz pomalu zaczela niedomagac.
http://www.zczuba.pl/zczuba/1,90957,672 ... ginal.html
nawet na torze wyscigowym nie jestes bezpieczny
sprzedam alusy do mazdy 6 pojedynczo lub w komplecie – info na PW
sprzedam olej Dexelia Ultra 5W30
nawet na torze wyscigowym nie jestes bezpieczny
sprzedam alusy do mazdy 6 pojedynczo lub w komplecie – info na PW
sprzedam olej Dexelia Ultra 5W30
- Od: 9 maja 2009, 18:27
- Posty: 45
- Skąd: Piastów / Milanówek / Glasgow
- Auto: Mazda 6 TS GY 136 KM
Witam,
Dołączam się do pytania, co oznaczaja literki przy nr referencyjnych elementów rozrządu. Niektóre "ori" są bez literki, a niektóre np z literka "C" lub "A" – taka sytuacja dotyczy np pompy wody. Co to oznacza?
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Pozdrawiam!
Dołączam się do pytania, co oznaczaja literki przy nr referencyjnych elementów rozrządu. Niektóre "ori" są bez literki, a niektóre np z literka "C" lub "A" – taka sytuacja dotyczy np pompy wody. Co to oznacza?
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Pozdrawiam!
- Od: 22 lip 2011, 18:50
- Posty: 5
Jest to oznaczenie serii producenta. Mazda tak sobie to oznacza. Np. paski są RF5C-12-205 lub końcówka A albo A9A – pasek jest ten sam.
Generalnie najważniejszy jest początek czyli w przypadku paska RF5C....
Generalnie najważniejszy jest początek czyli w przypadku paska RF5C....
W najbliższym czasie (w ciągu dwóch tygodni) czeka mnie wymiana rozrządu. W poradniku w tym dziale znalazłem numery części, jednak dotyczą one silnika RF5C (2002-2005). U mnie jest RF7J z 2006 roku (CiTD 143KM + DPF) i widziałem, że stosowany jest pasek rozrządu o innym oznaczeniu niż podane w poradniku. Wszystkie numery części podam poniżej. Proszę o ich zweryfikowanie:
Pasek rozrządu Oryginał MAZDA firmy UNITTA (nr kat. RF7J-12-205) –> numer paska z forum: RF5C-12-205
Napinacz hydrauliczny Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF2A-12-770)
Rolka prowadząca pierwsza Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF5C-12-700)
Rolka prowadząca druga Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF5C-12-730)
Pompa wody Oryginał MAZDA (nr kat. RF2A-15-100C)
Uszczelka pompy wody "pierwsza" Oryginał MAZDA (nr kat. RFB9-15-162A)
Uszczelka pompy wody "druga" Oryginał MAZDA (nr kat. RFB9-15-116)
Czy jest jakaś faktyczna różnica w tym pasku, czy tylko zmiana numerka? Po pozostałych numerach widać, że są stosowane elementy, które występują w silniku RF5C oraz RF2A (DiTD)
Wiem, że co do paska, rolek i napinacza nie zaleca się stosowania innych elementów niż oryginalne. Jak natomiast ma się to do pompy wody. Poza oryginałem dostępne są m.in. japońskie pompy wody NPW (Nissan Water Pump), lub niemieckie HEPU. Obie są znacznie tańsze niż oryginalna Mazdy.
Będę wdzięczny za udzielone informacje.
Pasek rozrządu Oryginał MAZDA firmy UNITTA (nr kat. RF7J-12-205) –> numer paska z forum: RF5C-12-205
Napinacz hydrauliczny Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF2A-12-770)
Rolka prowadząca pierwsza Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF5C-12-700)
Rolka prowadząca druga Oryginał MAZDA firmy NTN (nr kat. RF5C-12-730)
Pompa wody Oryginał MAZDA (nr kat. RF2A-15-100C)
Uszczelka pompy wody "pierwsza" Oryginał MAZDA (nr kat. RFB9-15-162A)
Uszczelka pompy wody "druga" Oryginał MAZDA (nr kat. RFB9-15-116)
Czy jest jakaś faktyczna różnica w tym pasku, czy tylko zmiana numerka? Po pozostałych numerach widać, że są stosowane elementy, które występują w silniku RF5C oraz RF2A (DiTD)
Wiem, że co do paska, rolek i napinacza nie zaleca się stosowania innych elementów niż oryginalne. Jak natomiast ma się to do pompy wody. Poza oryginałem dostępne są m.in. japońskie pompy wody NPW (Nissan Water Pump), lub niemieckie HEPU. Obie są znacznie tańsze niż oryginalna Mazdy.
Będę wdzięczny za udzielone informacje.
- Od: 18 lip 2011, 09:21
- Posty: 9
- Skąd: Lubsko/Wrocław
- Auto: M6 (2006) 2.0 CiTD
M6 (2011) 2.2 CiTD
Witam Kolegów mam takie szybkie pytanko ze względu na to,że w mojej mieścinie brak dostępnych w sklepach motoryzacyjnych oryginalnych pasków Mazda 6 2.0 121 kucy 2004r.Mam do wyboru Mitsuboshi pasek lub jakiś niby oznaczony w katalogu jako oryginał,ale pakowany w kartony Blue Print około 300zł kosztuje.Może ktoś orientuje się co pakują Blue Print oznaczenie ADM57533.Zamawianie przez internet nie bardzo mi się widzi czekanie później przyjdzie coś nie tak odsyłanie i będę tygodniami bujał się.Mam swój warsztacik na miejscu sklepy w których w ciągu dnia zamienię jak nie będzie coś pasowało,dlatego doradźcie co do wybrać z zamienników do tego silnika.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 23 maja 2006, 23:05
- Posty: 24
- Skąd: Kentaki
- Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)
skull napisał(a):Witam Kolegów mam takie szybkie pytanko ze względu na to,że w mojej mieścinie brak dostępnych w sklepach motoryzacyjnych oryginalnych pasków Mazda 6 2.0 121 kucy 2004r.Mam do wyboru Mitsuboshi pasek lub jakiś niby oznaczony w katalogu jako oryginał,ale pakowany w kartony Blue Print około 300zł kosztuje.Może ktoś orientuje się co pakują Blue Print oznaczenie ADM57533.Zamawianie przez internet nie bardzo mi się widzi czekanie później przyjdzie coś nie tak odsyłanie i będę tygodniami bujał się.Mam swój warsztacik na miejscu sklepy w których w ciągu dnia zamienię jak nie będzie coś pasowało,dlatego doradźcie co do wybrać z zamienników do tego silnika.
Pozdrawiam.
Blue Print to kiepska taniocha. Nawet filtra oleju czy powietrza nie zalozylbym tej marki.
Steve napisał(a):Blue Print to kiepska taniocha
Ciekawostka.......... u mnie, pod nosem mam ASO Hondy, pierwsze miejsce w PL w sprzedaży aut w 2010r i przy montażu hamulców pytają Klienta, OE czy świetnej jakości zamiennik? cena wiadomo... sporo niższa, Klient mówi – poproszę zamiennik i tym sposobem ma zestawik BP
to kurcze żaden inny pasek nie wytrzyma,nie możliwe to firmy takie jak Gytes Mitsuboshi,które mają dobrą renomę robią dobre paski,ale złe do Mazdy 6 diesel,troszkę dla mnie to naciągana teoria Najwyżej zgodzę się,że nie oryginalny pasek trzeba częściej wymienić,wątpię czy wszyscy którzy jeżdżą Mazdami 6 kupują tylko oryginalne paski
- Od: 23 maja 2006, 23:05
- Posty: 24
- Skąd: Kentaki
- Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)
skull napisał(a):to kurcze żaden inny pasek nie wytrzyma,nie możliwe to firmy takie jak Gytes Mitsuboshi,które mają dobrą renomę robią dobre paski,ale złe do Mazdy 6 diesel,troszkę dla mnie to naciągana teoria Najwyżej zgodzę się,że nie oryginalny pasek trzeba częściej wymienić,wątpię czy wszyscy którzy jeżdżą Mazdami 6 kupują tylko oryginalne paski
w citd nie pisze się tak o zerwanych paskach bo są tu droższe samochody i ludzie podchodzą do tego z większą rozwagą ale w ditd jest sporo osób które wymieniły silniki bo zaoszczędziły na pasku lub innym elemencie rozrządu. Nie jest to bajka wyssana z palca że trzeba koniecznie oryginał tylko potwierdzony wieloma przypadkami istotny fakt w eksploatacji silników mazd.
Najgorzej sprawują się paski Contitech z tego co zauważyłem na forum.
Neonixos666 napisał(a):w citd nie pisze się tak o zerwanych paskach bo są tu droższe samochody i ludzie podchodzą do tego z większą rozwagą
Czasem CiTD śmiga na pasku od........... DiTD, jak OE to i śmiga
Witam
Numery części i sugerowane ceny można po zalogowaniu sprawdzić sobie na tej stronie
http://allmazda.net/
Może się komuś przydać w przyszłości
szoszon1983 napisał(a): A i jeszcze jedno: czy ma ktoś numery katalogowe części (paska, napinacza i tego co jeszcze trzeba) i uszczelki pod dekiel rozrządu??
Numery części i sugerowane ceny można po zalogowaniu sprawdzić sobie na tej stronie
http://allmazda.net/
szoszon1983 napisał(a):A jest na forum gdziej jakiś manual wymiany rozrządu?? bo nie znalazłem...
Może się komuś przydać w przyszłości
Ostatnio edytowano 6 paź 2011, 17:13 przez jozim, łącznie edytowano 5 razy
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Riki napisał(a):Steve napisał(a):Blue Print to kiepska taniocha
Ciekawostka.......... u mnie, pod nosem mam ASO Hondy, pierwsze miejsce w PL w sprzedaży aut w 2010r i przy montażu hamulców pytają Klienta, OE czy świetnej jakości zamiennik? cena wiadomo... sporo niższa, Klient mówi – poproszę zamiennik i tym sposobem ma zestawik BP
Jak masz zamiennik za 50% oryginału to wiadomo, że każdy woli taniej, ale to nie zawsze znaczy dobrze.
Nie mówię NIE wszystkim zamiennikom, ale BP to akurat kiepszczyzna chcociaż całkiem popularna w UK, więc parę ciekawych przypadków oszczędzania już widziałem.
Niepolecam – wystarczy wziąć część do ręki i porównać z czymś bardziej firmowym.
Poza tym Blue Print to tylko marka handlowa, żaden producent – dzisiaj mają towar z jednej chińskiej fabryki, a jutro z innej.
Może akurat hamulce mają z dobrej fabryki. Ale ja nie mam ochoty i czasu, żeby to sprawdzić.
Sam również czasem używam zamienników.
Jeśli są tańsze, bo w UK części w ASO są tanie (zazwyczaj).
P.S.
Kiedyś opisywałem problem z twardymi hamulcami http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=105650
i brakiem podciśnienia w układzie jako skutek
zapchanej kapy w obiegu oleju. Kapa była zapchana przez śmieć, który wyglądał jak wnętrze filtra oleju. Tuż przed wystąpieniem awarii był wymieniany olej, a włożony filtr to był Blue Print .
Przepraszam za zaśmiecanie wątku rozrządu.
Riki napisał(a):Czasem CiTD śmiga na pasku od........... DiTD, jak OE to i śmiga
eee tam ja znam ditd które śmiga na uszczelce pokrywy zaworów od ... citd, w końcu oryginał
(małe OT:P)
Neonixos666 napisał(a):eee tam ja znam ditd które śmiga na uszczelce pokrywy zaworów od ... citd, w końcu oryginał
(małe OT:P)
Jeżeli to tyczy się do mnie to muszę ciebie rozczarować – wymieniłem na właściwą.
A skoro piszesz, że "eee tam ja znam ditd" to odszukaj stosowny wątek i opisz czym się różnią te uszczelki. Mam na dzieje, że nie jest to problem dla ciebie, gdyż jesteś na forum od Od: 10 wrz 2009, 00:21
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6