Strona 5 z 10

PostNapisane: 16 paź 2013, 18:37
przez Janusz626
...do calkowitego zatrzymania...

PostNapisane: 16 paź 2013, 18:39
przez Koniu25
Tak.Wylaczam silnik pasek z rolka na alternatorze staje i po tym przez ok. 2 s. coś jeszcze się obraca i o coś trze. szczotki o wirnik? Nie wiem.

PostNapisane: 16 paź 2013, 18:43
przez Janusz626
Takie jest zadanie sprzegla alternatora, jeśli wydobywają się niepokojące dźwięki oprócz szumu nalezaloby zweryfikować i zdemontować alternator. Możliwe ze lozysko, ślizg, sprzegielko.

PostNapisane: 16 paź 2013, 20:21
przez Enduro
Koniu25 napisał(a):Tak.Wylaczam silnik pasek z rolka na alternatorze staje i po tym przez ok. 2 s. coś jeszcze się obraca i o coś trze. .

obejrzaj okolice kompresora klimy, bo na pewno nie jest to sprzeglo alternatora.
E.

PostNapisane: 16 paź 2013, 20:26
przez Janusz626
...jak wylacz silnik to niby co?.... kompresor klimy dalej szumi bo się kręci ?? ...no proszę cie... kompresor Klimy ma za duże obciążenie aby pracowal dalej w bezwładzie....

PostNapisane: 16 paź 2013, 20:45
przez Enduro
to prawda, ale tarcza kompresora zalezna od zalacznie klimy moze sie jeszcze krecic po zgaszeniu silnika , bo jak dla mnie to tylko ona moze tak trzeszczec.
E

PostNapisane: 10 gru 2013, 15:21
przez Steve
Nimrod-PW napisał(a):Właśnie jestem po wymianie łożysk w rolce napinającej i prowadzącej ale u mnie i tu i tu były łożyska o symbolu 6203 RS2 C3 NSK, kierując się relacją zakupiłem dwa łożyska 6303 i jedno 6203 firmy SNR RS2 C3 i niestety musiałem latać i odmieniać. W dodatku w każdej rolce było tylko jedno także nie wiem gdzie te trzecie miało by iść. Po wymianie cisza terkotanie-trzeszczenie ustało, stare miały lekki luz na boki.


Czy ktos wie dlaczego ten przypadek w MPV byl inny ?
Tzn. dlaczego Nimrod mial inny uklad lozysk ?
CZyzby ktos juz wymienial lozyska w jego aucie wczesniej i zamieszał ??

Dobijam do 150kkm w mojej MPV i lozysko rolki prowadzacej zaczyna dawac znac o sobie.
Nie chce sie zdziwic jak po odkreceniu rolek, ze jednak mam inne lozyska.

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 24 sty 2014, 19:04
przez kingiru
Tez mam MPV 2.0 CiTD, kupilem zestaw jak w opisie. Bede wymienial jak zrobi sie troche cieplej wiec zobaczymy... ;) Raczej nie spodziewam sie niespodzianek, bo wlasciwie czym sie rozni silnik 6 od MPV? Raczej wczystko to samo bedzie.

PostNapisane: 24 sty 2014, 19:10
przez Enduro
kingiru napisał(a):.. wlasciwie czym sie rozni silnik 6 od MPV? Raczej wczystko to samo bedzie.

jest kilka detali w osprzecie ale malo istotnych

E

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 24 sty 2014, 23:42
przez kingiru
np pasek wieloklinowy dluzszy o 4mm ;) W "6" jest 8PK1226 a w MPV 1230. Niby ten sam silnik a pasek o 4mm dluzszy. Ciekawostka... Swoja droga kupujac pasek w sklepie kazdy sie dziwi do jakiego to auta? Bo szerokosc ma sporą. 8PK 5,6 ewentualnie 7, ale 8 to juz podobno duzo ;)

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 1 lut 2014, 11:27
przez kingiru
Dzisiaj wymiana lozysk rolki prowadzacej w MPV. Mam dwa lozyska 6303, zobaczymy czy beda pasowac :)

PostNapisane: 1 lut 2014, 12:40
przez Enduro
sprytny domorosly majsterkowicz, takie nowe lozysko w opakowaniu pakuje do zamrazarki na klika dni a przed montazem rolke pogrzewa no i wtedy montaz jest bardzo uproszczony a i montowane lozysko przyjmie idealna pozycje, lepsza nie pod wplywem mlotka czy chocby prasy. :>
polecam i pozdrawiam. <spoko>

E

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 1 lut 2014, 16:07
przez kingiru
Potwierdzam w mojej MPV 2.0 CiTD siedza lozyska 6203. Jedno w rolce, i takie samo rolce napinacza. Zreszta rolka napinacza jest taka sama jak prowadzaca.
Odnosnie wymiany nie bylo problemu (pomijajac ze mialem zle lozyska 6303 :/), wybilem mlotkiem i rurka i wprasowalem imadlem ;)

Dopisano 1 lut 2014, 16:18:

Ale mimo ze wymienilem oba lozyska to dzwiek (pojawiajacy sie przez chwile na poczatku przyspieszania) pozostal, a szczerze mowiac po zalozeniu nowego paska jest jeszcze gorzej... :( Bede szukal dalej, zostalo jeszcze sprzegielko alternatora, kolo pasowe, kompr. klimy.
Dadam, ze napinacz tez delikatnie skacze jak u kolegi na filmie we wczesniejszym temacie.

PostNapisane: 1 lut 2014, 17:43
przez Enduro
kingiru napisał(a):....zostalo jeszcze sprzegielko alternatora, ...

<spoko>
E.

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 1 lut 2014, 17:58
przez wujek116
Potwierdzam jak skacze napinacz to wina sprzęgiełka alternatora . ja już nawet te sprzęgiełko mam w domu tylko teraz zimno i nie chce mi się alternatora wyciągać :D a garażu nie mam :( co do sprzęgła to polecam INA cena 280 zł . . ja mam też delikatny luz w kole od pompy klimy i kupiłem też specialne łożysko będę montował :D

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 9 lut 2014, 19:02
przez grsoo
Witam odkąd wymieniłem rozrząd zaczęły dochodzić takie odgłosy , jakby coś ocierało , i nw czy to rolki czy coś innego , jak to wyeliminować?? Nieraz ten hałas (w zależności gdzie samochód stoi ) jest nawet głośniejszy niż praca silnika !! Czy w ogóle słychać coś dziwnego czy to ja jestem przewrażliwiony ?!
Proszę o pomoc, Pozdrawiam

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 10 lut 2014, 18:21
przez kingiru
no raczej to nie jest normalny dzwiek, niestety ciezko mi powiedziec co to moze byc. Skad dochodzi dzwiek, z alternatora? A jak sie sciagnie pasek osprzetu to tez jest ten dzwiek?

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 11 lut 2014, 00:06
przez Leoo
To brzmi jak pasek rozrządu trący o obudowę. Trzeba wrócić do mechanika z reklamacją i to jak najszybciej.
Dźwięk może też być spowodowany wadliwą rolką alternatora. Trzeba zrzucić pasek osprzętu i się okaże.

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 11 lut 2014, 16:15
przez marek1033
Witam
Nie jestem specjalistą w dziedzinie mechaniki dlatego muszę zapytać :) Przy kompletnej wymianie rozrządu w swojej Mazdzie wymienione zostały również rolka prowadząca i rolka napinacza. Rozumiem że rolki o których mowa w tym wątku czyli rolka prowadząca i rolka napinacza paska wielorowkowego są to inne rolki niż wymieniane przy rozrządzie?? Ostatnio pojawiło się takie gruchotanie w momencie gdy załącza sie sprężarka klimatyzacji. Trwa to jakies 5 sekund i jest cisza, żadnego piszczenia ani innych dzwięków nie słyszę. Pomyślałem o wymianie łożysk w rolkach, czy jest to dobre posunięcie ??
Dzieki z góry za odpowiedzi.
Mazda 6gh 2009r, 2.0 MZR-CD

PostNapisane: 11 lut 2014, 23:10
przez Enduro
marek1033 napisał(a):....rolka prowadząca i rolka napinacza paska wielorowkowego są to inne rolki niż wymieniane przy rozrządzie?? .............
Pomyślałem o wymianie łożysk w rolkach, czy jest to dobre posunięcie ??
...

tak.
tak. warto jesli tego wymagają lub jesli przebieg auta jest spory.

E.