Strona 4 z 10

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 1 wrz 2013, 12:11
przez ravael1
witam jakie lozyska beda potrzebne do mojej mazdy
mazda 6 gh sport gta
2008 , mrz-cd 2.0, 140 km
dziekuje

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 1 wrz 2013, 12:19
przez dobrzyn22
zapytaj w odpowiednim dla siebie dziele (czyli GH ) – to jest dział GG/GY

Odp: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 1 wrz 2013, 12:28
przez Janusz626
Czyli jest różnica miedzy GH a GY mając i tak RF-7J ?

...z LG 4X HD i Tap II

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 1 wrz 2013, 12:57
przez dobrzyn22
tego nie powiedziałem (a szczerze mówiąc tego nie wiem i wiedzieć nie muszę) – kolega ma odpowiedni dział dla swojego modelu i tam powinien założyć wątek, jeśli nie istnieje. Tego typu "podziały" wynikają z usunięcia ogólnego działu diesla i podział na konkretne modele.

Odp: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 1 wrz 2013, 13:10
przez Janusz626
... ok ;–)

...z LG 4X HD i Tap II

PostNapisane: 3 wrz 2013, 10:37
przez Enduro
Janusz626 napisał(a):Czyli jest różnica miedzy GH a GY mając i tak RF-7J ?

...z LG 4X HD i Tap II

tak.
E.

PostNapisane: 3 wrz 2013, 10:41
przez Janusz626
.. chodziło mi tylko o te łożyska w rolce i napinaczu paska alternatora etc w GY a GH mając i tak RF-7J... jeśli jest różnica to ok, dzięki wielkie za informacje <spoko>

PostNapisane: 3 wrz 2013, 19:50
przez Enduro
Janusz626 napisał(a):.. .. dzięki wielkie za informacje <spoko>

nie ma sprawy
E.-klubowicz :(
Enduro

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 4 wrz 2013, 17:34
przez Nimrod-PW
Właśnie jestem po wymianie łożysk w rolce napinającej i prowadzącej ale u mnie i tu i tu były łożyska o symbolu 6203 RS2 C3 NSK, kierując się relacją zakupiłem dwa łożyska 6303 i jedno 6203 firmy SNR RS2 C3 i niestety musiałem latać i odmieniać. W dodatku w każdej rolce było tylko jedno także nie wiem gdzie te trzecie miało by iść. Po wymianie cisza terkotanie-trzeszczenie ustało, stare miały lekki luz na boki.

PostNapisane: 4 wrz 2013, 19:07
przez Enduro
stare miały lekki luz na boki.

w sumie zawsze przy demontazu rolek warto je obejrzec i wymienic, bo to niewiele pracy a i koszt niewielki..
a i efekt bedzie pozytywny
pozdr.
E

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 5 wrz 2013, 20:53
przez krzysieek21
witam mam problem z madzią i mam nadzieje że mi pomożecie :) po wymianie rozrządu zaczeło się coś dziać z napędem alternatora tzn. dzwięk z okolic alternatora tak jak by łożysko siadało... po przeczytaniu tego postu wymieniłem łożyska w rolce prowadzącej i w napinaczu łożyska miały luzy zastosowałem łożyska skf no i nie stety dalej brzęczy po wczytaniu się w wasze wpisy sprawdziłem sprzęgło alternatora które działa ok i nie stety znalazłem luzy na sprężarce od klimy teraz moje pytanie czy można wymienić koło od sprężarki??? czy trzeba kupować nową sprężarke bo szukałem na allegro i nie znalazłem takiego koła jest tylko razem ze sprężarkami...proszę o pomoc bo ten dzwięk jest strasznie denerwujący :(

PostNapisane: 5 wrz 2013, 21:06
przez Enduro
krzysieek21 napisał(a):... czy można wymienić koło od sprężarki??? czy trzeba kupować nową sprężarke bo szukałem na allegro i nie znalazłem takiego koła jest tylko razem ze sprężarkami...proszę o pomoc bo ten dzwięk jest strasznie denerwujący :(

mozna (ja mam takie kolo, ktore kiedys zapobioegawczo zdemontowalem z uszkodzonego
jakby co...)
ale w realu raczej to nie mozliwe, bo wystepuje w kpl. za spora kase
pozdr.
E

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 6 wrz 2013, 09:32
przez krzysieek21
a jest opcja żeby kolega odsprzedał mi to koło na sprężarkę bo wymiana całej sprężarki mi się nie uśmiecha...

PostNapisane: 6 wrz 2013, 11:35
przez Enduro
oczywiscie ze istnieje taka opcja
przeslij mi na PW twoj adres, to otrzymasz fotki dla porownania i domowimy detale.
pozdr.
E

PostNapisane: 16 paź 2013, 13:24
przez Koniu25
Jak gaszę silnik to pasek i rolka alternatora się zatrzymuje, ale po nich coś sie jeszcze kręci w alternatorze.Jakby trze. To wirnik?
Czy to tak jak w tym wolnobiegu rowerowym? Przestaje pedałować rower sie toczy a wolnobieg tryka?

PostNapisane: 16 paź 2013, 16:41
przez Enduro
a moze element kompresora kilma..?
E.

Re: Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

PostNapisane: 16 paź 2013, 16:49
przez Janusz626
Koniu25... przecież efekt który opisujesz, jest efektem sprzegla na alternatorze. On się jeszcze ma kręcić jak obroty spadają i alternator ma się kręcić dalej dopóki obroty wzrosna. Ewentualne szuranie/szum/tarcie wydobywa się ze ślizgu/lozysk wewnątrz alternatora, pytanie jak bardzo szumi czy tez trze.

...z 4X HD i Tap4...

PostNapisane: 16 paź 2013, 17:23
przez Enduro
Koniu25 napisał(a):Jak gaszę silnik to pasek i rolka alternatora się zatrzymuje, ale po nich coś sie jeszcze kręci w alternatorze.Jakby trze. ..

kolega pisze, bynajmniej ja tak zrozumialem, ze mu trze jak juz silnik zgasi i pasek stanie czyli sprzegielko nie moze miec tu znaczenia, bo ono tez z paskiem wielorowkowym staje.
pozdr.
E

PostNapisane: 16 paź 2013, 17:35
przez Janusz626
...no tak, sprzegielko zatrzymuje się razem z silnikiem a alternator jeszcze się kręci przez chwile.... takie jest przeznaczenie sprzegla alternatora...

PostNapisane: 16 paź 2013, 17:36
przez Enduro
Janusz626 napisał(a):.... sprzegielko zatrzymuje się razem z silnikiem a alternator jeszcze się kręci przez chwile........

mozesz okreslic czas tej "chwili".
E