Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

Postprzez Wojtek_M6 » 14 lut 2014, 08:50

Witam,
mam pytanie dotyczące wyjęcia całego napinacza paska wielorowkowego – sytuacje mam dokładnie jak w fotorelacji na 1 stronie. Czy ktoś wyjmował cały element? Czy jest tam wystarczająco dużo miejsca aby go wysunąć po odkręceniu dwóch trzymających śrub?

Z góry dziękuje za odp.

W.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2013, 23:08
Posty: 18
Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.

Postprzez wujek116 » 14 lut 2014, 10:06

Witam . tak wyciągałem cały napinacz , po odkręceniu dwóch śrub wychodzi dołem bez najmniejszego problemu , tylko pytanie po co chcesz go demontować ? skacze ci ? jak tak to wina sprzęgiełka alternatora tak samo było u mnie i jest to dosyć częsta przypadłość mazdy .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 15:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Enduro » 14 lut 2014, 11:04

najlepiej od strony kola, i moze koledze nie chodzi o napinacz a o lozysko na rolce.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wujek116 » 14 lut 2014, 11:12

Wydaje mi się jednak że chodziło mu o cały napinacz bo nawet to podkreślił i dodał info o dwóch śrubach trzymających napinacz . ale jeżeli chodzi o łożysko to nie musi przecież napinacza wyciągać .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 15:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Enduro » 14 lut 2014, 11:16

demontaz rolki jest latwiejszy po demontazu kpl. napinacza

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek_M6 » 14 lut 2014, 12:28

Witam,
dziękuje za informacje, o to mi właśnie chodziło. Chcę wymienić cały napinacz ponieważ:
– wymieniłem łożysko rolki prowadzącej na dole
– wymieniłem łożysko rolki napinacza
– wymieniłem sprzęgiełko alternatora
Po powyższych wymianach jak drgało/hałasowało tak jest dalej.
Teraz mam już nowy napinacz i mam nadzieje, że to jest główną przyczyną, aczkolwiek sprzęgiełko alternatora też nadawało się do wymiany.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2013, 23:08
Posty: 18
Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.

Postprzez Enduro » 14 lut 2014, 13:01

Wojtek_M6 napisał(a):... główną przyczyną, aczkolwiek sprzęgiełko alternatora też nadawało się do wymiany.

<spoko>
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wujek116 » 14 lut 2014, 18:27

Enduro napisał(a):demontaz rolki jest latwiejszy po demontazu kpl. napinacza

E.


po co demontować cały napinacz skoro w minutkę i to bez żadnych problemów z dobrym dojściem jednym kluczem odkręcisz sama rolkę . moim zdaniem twoja wypowiedź jest bezsensu .

Dopisano 14 lut 2014, 18:30:

Wojtek_M6 napisał(a):Witam,

Teraz mam już nowy napinacz i mam nadzieje, że to jest główną przyczyną,.


a sprawdzałeś kolego jak tam łożysko pompy klimatyzacji czy nie ma luzów ? bo wiem z doświadczenia że były osoby które kupowały nowy napinacz i po kilku dniach dalej skakał i pasek piszczał . ja miałem tak samo , miałem luz na tym łożysku i wymieniałem je zaraz po wymianie sprzęgiełka alternatora .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 15:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Enduro » 14 lut 2014, 18:39

wujek116 napisał(a):...moim zdaniem twoja wypowiedź jest bezsensu ....

no tymbardziej, ze kolega pisze ze ma inny nowy i go chce wymienic.
i na pewno jest kpl. bezsensowny jej demontaz,szczegolnie jak wykrecisz srube rolki i spadnie tobie ta sprytna nakretka od tyl! <spoko>
serdeczne pozdrowienia
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wujek116 » 14 lut 2014, 21:02

Kolego enduro zakręciłeś się jak korkociąg w swoich wypowiedziach <rotfl> .
1- Kolega Wojtek_M6 chciał zdemontować cały napinacz i pytał czy łatwo wyjdzie , odpowiedź dostał w moim poście .
2- piszesz później że demontaż rolki jest łatwiejszy po zdemontowaniu całego napinacza , wiec ja tobie piszę że to nie prawda ponieważ zdemontowanie napinacza trwa dłużej bo najpierw musisz zdemontować napinacz (co nie jest takie łatwe bo ciężko dostać się do górnej śruby) a potem jeszcze z tego napinacza rolkę PO co ja się pytam ?
3- kto zabiera się sam za wymianę rolki napinacza to zapewne oglądał i czytał fotorelację a tam jak byk jest napisane o tej nakrętce i wiadomo że przy wykręcaniu i wkręcaniu trzeba ja przytrzymać palcem .
4- Nie było by tych wypowiedzi gdybyś przeczytał ze zrozumieniem post kolegi Wojtek_M6

POZDROWIENIA I DOBREJ NOCKI E <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 15:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Enduro » 14 lut 2014, 21:12

jakby kolega przeczytal fotorelacje, to by tu nie pytal..! <glupek2>
no chyba, ze niedowierza i sprawdza info w wielu zrodlach
co jest abs. zrozumialem
P.S.
Wujek! napisz cos jeszcze, to dostaniesz medal albo stempel zasluzonego <zeby> !

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marek1033 » 17 lut 2014, 11:42

Witam
I stało się, łożyska w rolkach wymienione lecz dziwny dzwiek spod maki dalej sie wydobywa. Mechanik stwierdził ze jest duży, wyczuwalny luz na kole od klimatyzacji. Czy jest szansa wymienić same łożysko w kole czy trzeba szukać całego koła. Może ktoś miałby namiar na jakieś ???
Mazda 6 gh 2009r 2.0MZR-CD
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 09:06
Posty: 10
Auto: MAZDA 6, 2.0 CITD, 2009

Postprzez wujek116 » 17 lut 2014, 21:11

Witam kolegę , kilka postów wyżej pisałem właśnie o tym przypadku u mnie że po wymianie wszystkich łożysk w rolkach , paska i sprzęgła alternatora dalej miałem piski i skaczący napinacz paska . pomogła dopiero wymiana łożyska w kole pompy klimatyzacji . ale sam tego nie zrobisz bo te łożysko jest zabezpieczone przed poluzowaniem (wyjęciem)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 15:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Wojtek_M6 » 17 lut 2014, 21:55

Witam,
jestem po wymianie napinacza paska wielorowkowego – jest poprawa – stukanie zmniejszyło się znacznie, jednak nie zostało wyeliminowane całkowicie.

Podsumowując:

Mam wymienione:
– sprzęgiełko alternatora
– napinacz
– łożysko w rolce prowadzącej

Stuki słyszę kiedy:
– na luzie wcisnę sprzęgło (zawsze taki sam objaw delikatnych stuków)
– włączę klimatyzację (nie zawsze, ale stuki pojawiają się)
– ruszam pod górę i dodam za mało gazu – przyduszony silnik

Ostatnim elementem jest łożysko na sprężarce klimatyzacji. Znalazłem dyskusje na ten temat:
viewtopic.php?f=409&t=96009&start=40

Proszę o informacje czy można wyczuć luz na kole sprężarki klimatyzacji. Teraz chcę zdjąć pasek i sprawdzić jak to wygląda.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2013, 23:08
Posty: 18
Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.

Postprzez Hubix » 17 lut 2014, 22:09

Wojtek wciśnięcie sprzęgła nie ma wpływu na pasek wielorowkowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez marek1033 » 18 lut 2014, 08:30

Oczywiscie, u mnie mechenik wyczuł ręką luzk na kole sprężarki klimatyzacji, stwierdził że jest to dosc duży luz. Moze ktos podac numer tego łożyska jakie siedzi w tym kole?? I czy wymiana jest skomplikowana??
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 09:06
Posty: 10
Auto: MAZDA 6, 2.0 CITD, 2009

Postprzez Wojtek_M6 » 18 lut 2014, 08:33

Tutaj jest wątek w którym chciałem podsumować wymianę tego łożyska:
viewtopic.php?f=409&t=96009&p=2742145&hilit=spr%C4%99%C5%BCarka+klimatyzacji#p2742145

Znalazłem tam też informacje o numerze: nsk 32BD45DU
Początkujący
 
Od: 23 lut 2013, 23:08
Posty: 18
Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.

Postprzez marek1033 » 18 lut 2014, 12:04

Tylko z tego co widać na filmiku to jest to Peugeot, czy w mazdzie 6 tez jest tak łatwo??
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 09:06
Posty: 10
Auto: MAZDA 6, 2.0 CITD, 2009

Postprzez wujek116 » 18 lut 2014, 15:41

ja mierzyłem dokładnie stare łożysko sa takie wymiary
.

Wymiary: 32 x 55 x 23 mm 32/55x23

'

Średnica wewnętrzne: 32 mm

Średnica zewnętrzna: 55 mm

Wysokość: 23 mm

Kupiłem wysokiej jakości łożysko sprężarki renomowanej firmy Cargo

model 251612

z tej aukcji :
http://allegro.pl/lozysko-sprezarki-klimatyzacji-32x55x23-mm-i3849162923.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 15:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Wojtek_M6 » 18 lut 2014, 18:01

Po sprawdzeniu sytuacji na sprężarce klimatyzacji widać iż łożysko jest OK. Po drodze zostało sprawdzone koło pasowo wału korbowego – niestety mam na nim luz. Najwyraźniej tutaj jest przyczyna moich problemów.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2013, 23:08
Posty: 18
Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6