Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD
Witam,
mam pytanie dotyczące wyjęcia całego napinacza paska wielorowkowego – sytuacje mam dokładnie jak w fotorelacji na 1 stronie. Czy ktoś wyjmował cały element? Czy jest tam wystarczająco dużo miejsca aby go wysunąć po odkręceniu dwóch trzymających śrub?
Z góry dziękuje za odp.
W.
mam pytanie dotyczące wyjęcia całego napinacza paska wielorowkowego – sytuacje mam dokładnie jak w fotorelacji na 1 stronie. Czy ktoś wyjmował cały element? Czy jest tam wystarczająco dużo miejsca aby go wysunąć po odkręceniu dwóch trzymających śrub?
Z góry dziękuje za odp.
W.
- Od: 24 lut 2013, 00:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.
Witam . tak wyciągałem cały napinacz , po odkręceniu dwóch śrub wychodzi dołem bez najmniejszego problemu , tylko pytanie po co chcesz go demontować ? skacze ci ? jak tak to wina sprzęgiełka alternatora tak samo było u mnie i jest to dosyć częsta przypadłość mazdy .
najlepiej od strony kola, i moze koledze nie chodzi o napinacz a o lozysko na rolce.
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wydaje mi się jednak że chodziło mu o cały napinacz bo nawet to podkreślił i dodał info o dwóch śrubach trzymających napinacz . ale jeżeli chodzi o łożysko to nie musi przecież napinacza wyciągać .
demontaz rolki jest latwiejszy po demontazu kpl. napinacza
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
dziękuje za informacje, o to mi właśnie chodziło. Chcę wymienić cały napinacz ponieważ:
– wymieniłem łożysko rolki prowadzącej na dole
– wymieniłem łożysko rolki napinacza
– wymieniłem sprzęgiełko alternatora
Po powyższych wymianach jak drgało/hałasowało tak jest dalej.
Teraz mam już nowy napinacz i mam nadzieje, że to jest główną przyczyną, aczkolwiek sprzęgiełko alternatora też nadawało się do wymiany.
dziękuje za informacje, o to mi właśnie chodziło. Chcę wymienić cały napinacz ponieważ:
– wymieniłem łożysko rolki prowadzącej na dole
– wymieniłem łożysko rolki napinacza
– wymieniłem sprzęgiełko alternatora
Po powyższych wymianach jak drgało/hałasowało tak jest dalej.
Teraz mam już nowy napinacz i mam nadzieje, że to jest główną przyczyną, aczkolwiek sprzęgiełko alternatora też nadawało się do wymiany.
- Od: 24 lut 2013, 00:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.
Wojtek_M6 napisał(a):... główną przyczyną, aczkolwiek sprzęgiełko alternatora też nadawało się do wymiany.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):demontaz rolki jest latwiejszy po demontazu kpl. napinacza
E.
po co demontować cały napinacz skoro w minutkę i to bez żadnych problemów z dobrym dojściem jednym kluczem odkręcisz sama rolkę . moim zdaniem twoja wypowiedź jest bezsensu .
Dopisano 14 lut 2014, 18:30:
Wojtek_M6 napisał(a):Witam,
Teraz mam już nowy napinacz i mam nadzieje, że to jest główną przyczyną,.
a sprawdzałeś kolego jak tam łożysko pompy klimatyzacji czy nie ma luzów ? bo wiem z doświadczenia że były osoby które kupowały nowy napinacz i po kilku dniach dalej skakał i pasek piszczał . ja miałem tak samo , miałem luz na tym łożysku i wymieniałem je zaraz po wymianie sprzęgiełka alternatora .
wujek116 napisał(a):...moim zdaniem twoja wypowiedź jest bezsensu ....
no tymbardziej, ze kolega pisze ze ma inny nowy i go chce wymienic.
i na pewno jest kpl. bezsensowny jej demontaz,szczegolnie jak wykrecisz srube rolki i spadnie tobie ta sprytna nakretka od tyl!
serdeczne pozdrowienia
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kolego enduro zakręciłeś się jak korkociąg w swoich wypowiedziach .
1- Kolega Wojtek_M6 chciał zdemontować cały napinacz i pytał czy łatwo wyjdzie , odpowiedź dostał w moim poście .
2- piszesz później że demontaż rolki jest łatwiejszy po zdemontowaniu całego napinacza , wiec ja tobie piszę że to nie prawda ponieważ zdemontowanie napinacza trwa dłużej bo najpierw musisz zdemontować napinacz (co nie jest takie łatwe bo ciężko dostać się do górnej śruby) a potem jeszcze z tego napinacza rolkę PO co ja się pytam ?
3- kto zabiera się sam za wymianę rolki napinacza to zapewne oglądał i czytał fotorelację a tam jak byk jest napisane o tej nakrętce i wiadomo że przy wykręcaniu i wkręcaniu trzeba ja przytrzymać palcem .
4- Nie było by tych wypowiedzi gdybyś przeczytał ze zrozumieniem post kolegi Wojtek_M6
POZDROWIENIA I DOBREJ NOCKI E
1- Kolega Wojtek_M6 chciał zdemontować cały napinacz i pytał czy łatwo wyjdzie , odpowiedź dostał w moim poście .
2- piszesz później że demontaż rolki jest łatwiejszy po zdemontowaniu całego napinacza , wiec ja tobie piszę że to nie prawda ponieważ zdemontowanie napinacza trwa dłużej bo najpierw musisz zdemontować napinacz (co nie jest takie łatwe bo ciężko dostać się do górnej śruby) a potem jeszcze z tego napinacza rolkę PO co ja się pytam ?
3- kto zabiera się sam za wymianę rolki napinacza to zapewne oglądał i czytał fotorelację a tam jak byk jest napisane o tej nakrętce i wiadomo że przy wykręcaniu i wkręcaniu trzeba ja przytrzymać palcem .
4- Nie było by tych wypowiedzi gdybyś przeczytał ze zrozumieniem post kolegi Wojtek_M6
POZDROWIENIA I DOBREJ NOCKI E
jakby kolega przeczytal fotorelacje, to by tu nie pytal..!
no chyba, ze niedowierza i sprawdza info w wielu zrodlach
co jest abs. zrozumialem
P.S.
Wujek! napisz cos jeszcze, to dostaniesz medal albo stempel zasluzonego !
E.
no chyba, ze niedowierza i sprawdza info w wielu zrodlach
co jest abs. zrozumialem
P.S.
Wujek! napisz cos jeszcze, to dostaniesz medal albo stempel zasluzonego !
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
I stało się, łożyska w rolkach wymienione lecz dziwny dzwiek spod maki dalej sie wydobywa. Mechanik stwierdził ze jest duży, wyczuwalny luz na kole od klimatyzacji. Czy jest szansa wymienić same łożysko w kole czy trzeba szukać całego koła. Może ktoś miałby namiar na jakieś ?
Mazda 6 gh 2009r 2.0MZR-CD
I stało się, łożyska w rolkach wymienione lecz dziwny dzwiek spod maki dalej sie wydobywa. Mechanik stwierdził ze jest duży, wyczuwalny luz na kole od klimatyzacji. Czy jest szansa wymienić same łożysko w kole czy trzeba szukać całego koła. Może ktoś miałby namiar na jakieś ?
Mazda 6 gh 2009r 2.0MZR-CD
- Od: 20 maja 2013, 10:06
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 6, 2.0 CITD, 2009
Witam kolegę , kilka postów wyżej pisałem właśnie o tym przypadku u mnie że po wymianie wszystkich łożysk w rolkach , paska i sprzęgła alternatora dalej miałem piski i skaczący napinacz paska . pomogła dopiero wymiana łożyska w kole pompy klimatyzacji . ale sam tego nie zrobisz bo te łożysko jest zabezpieczone przed poluzowaniem (wyjęciem)
Witam,
jestem po wymianie napinacza paska wielorowkowego – jest poprawa – stukanie zmniejszyło się znacznie, jednak nie zostało wyeliminowane całkowicie.
Podsumowując:
Mam wymienione:
– sprzęgiełko alternatora
– napinacz
– łożysko w rolce prowadzącej
Stuki słyszę kiedy:
– na luzie wcisnę sprzęgło (zawsze taki sam objaw delikatnych stuków)
– włączę klimatyzację (nie zawsze, ale stuki pojawiają się)
– ruszam pod górę i dodam za mało gazu – przyduszony silnik
Ostatnim elementem jest łożysko na sprężarce klimatyzacji. Znalazłem dyskusje na ten temat:
viewtopic.php?f=409&t=96009&start=40
Proszę o informacje czy można wyczuć luz na kole sprężarki klimatyzacji. Teraz chcę zdjąć pasek i sprawdzić jak to wygląda.
jestem po wymianie napinacza paska wielorowkowego – jest poprawa – stukanie zmniejszyło się znacznie, jednak nie zostało wyeliminowane całkowicie.
Podsumowując:
Mam wymienione:
– sprzęgiełko alternatora
– napinacz
– łożysko w rolce prowadzącej
Stuki słyszę kiedy:
– na luzie wcisnę sprzęgło (zawsze taki sam objaw delikatnych stuków)
– włączę klimatyzację (nie zawsze, ale stuki pojawiają się)
– ruszam pod górę i dodam za mało gazu – przyduszony silnik
Ostatnim elementem jest łożysko na sprężarce klimatyzacji. Znalazłem dyskusje na ten temat:
viewtopic.php?f=409&t=96009&start=40
Proszę o informacje czy można wyczuć luz na kole sprężarki klimatyzacji. Teraz chcę zdjąć pasek i sprawdzić jak to wygląda.
- Od: 24 lut 2013, 00:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.
Tutaj jest wątek w którym chciałem podsumować wymianę tego łożyska:
viewtopic.php?f=409&t=96009&p=2742145&hilit=spr%C4%99%C5%BCarka+klimatyzacji#p2742145
Znalazłem tam też informacje o numerze: nsk 32BD45DU
viewtopic.php?f=409&t=96009&p=2742145&hilit=spr%C4%99%C5%BCarka+klimatyzacji#p2742145
Znalazłem tam też informacje o numerze: nsk 32BD45DU
- Od: 24 lut 2013, 00:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.
ja mierzyłem dokładnie stare łożysko sa takie wymiary
.
Wymiary: 32 x 55 x 23 mm 32/55x23
'
Średnica wewnętrzne: 32 mm
Średnica zewnętrzna: 55 mm
Wysokość: 23 mm
Kupiłem wysokiej jakości łożysko sprężarki renomowanej firmy Cargo
model 251612
z tej aukcji :
http://allegro.pl/lozysko-sprezarki-klimatyzacji-32x55x23-mm-i3849162923.html
.
Wymiary: 32 x 55 x 23 mm 32/55x23
'
Średnica wewnętrzne: 32 mm
Średnica zewnętrzna: 55 mm
Wysokość: 23 mm
Kupiłem wysokiej jakości łożysko sprężarki renomowanej firmy Cargo
model 251612
z tej aukcji :
http://allegro.pl/lozysko-sprezarki-klimatyzacji-32x55x23-mm-i3849162923.html
Po sprawdzeniu sytuacji na sprężarce klimatyzacji widać iż łożysko jest OK. Po drodze zostało sprawdzone koło pasowo wału korbowego – niestety mam na nim luz. Najwyraźniej tutaj jest przyczyna moich problemów.
- Od: 24 lut 2013, 00:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6