Wymiana łożysk rolki prowadzącej oraz napinającej pasek wielorowkowy w silniku MZR-CD

Postprzez Hubix » 6 lut 2013, 20:15

Wymień pasek wielorowkowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1220 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez xwiktorx » 6 lut 2013, 23:18

OK zobaczę w sobotę czy to pomoże, ale piski są takie metaliczne może któraś rolka źle siedzi?
Jak już będę wymieniał pasek to je odkręce przesmaruje i złoże spowrotem .
Początkujący
 
Od: 1 paź 2010, 21:32
Posty: 9
Skąd: zielona wyspa/Cork
Auto: Teraz
MAZDA 6 '08 1.8 4DR EXECUTIVE SE
Było
MAZDA 6 '03 TS2 MZR-CD 136KM

Postprzez Maciek 251 » 14 lut 2013, 10:25

No ja tez miałem lekkie piski i szum od strony paska, jutro miałem wymieniać łożyska ale dzisiaj jadąc do pracy łożysko w rolce napinacza zatarło się, zablokowało rolkę co w efekcie doprowadziło do zewrania paska – ale auto dalej jeździ tye że bez ładowania – mam zamar wrócić do domu 40 km na samym akumulatorze i wymienić łożyska.
Dodam tylko że łożyska już raz wymieniałem, było to 90 tyś km temu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 17:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez stonoga » 14 lut 2013, 12:56

Może Ci być ciężko dojechać. Kiedyś w GD – benzyna dojechałem tylko z Jasła do Dębicy. Ale było lato nie używałem nawet kierunkowskazów, hamowałem silnikiem ile się dało. Pod koniec auto zaczęło wariować obroty wzrastały i spadały aż w końcu motor zamilkł – zabrakło mi prądu na 30 km
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 13:12
Posty: 162 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Hubix » 14 lut 2013, 13:27

Ale kolega ma Diesla.

Wyłączy radio, nawiew etc i jakoś się dokula.
Ostatnio edytowano 14 lut 2013, 21:24 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1220 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Maciek 251 » 14 lut 2013, 17:17

Dojechałem, bez radia, nawiewu itp, ale na światłach, ogólnie silnik pracował przez godzinę i 10 min :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 17:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez xwiktorx » 17 lut 2013, 00:50

Pasek wymieniony. I cisza :D . Przy okazji wymiany paska przesmarowałem delikatnie mocowania rolek ale na 99% były te piski przez pasek.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 paź 2010, 21:32
Posty: 9
Skąd: zielona wyspa/Cork
Auto: Teraz
MAZDA 6 '08 1.8 4DR EXECUTIVE SE
Było
MAZDA 6 '03 TS2 MZR-CD 136KM

Postprzez Hubix » 17 lut 2013, 07:29

Cieszę się, że pomogłem.

Ogólnie wymieniając rolki jest duża szansa, że pasek będzie szumiał i na odwrót.

U mnie wymieniono pasek i zaczęły się szumy. Wymieniłem rolki i cisza. Napęd pracuje cichutko, bez gwizdów, stuków szumów etc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1220 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez zboq » 22 lut 2013, 21:54

Dzięki za fotorelację. Przydała się, jak mechanik przed przystąpieniem do prac zapytał się, po co mi 2 łożyska 6303 :). Ale wymiana poszła gładko i szybko (mechanior ma sciągacz do łożysk). Stare łożyska były już wyrobione a po wymianie cisza. Póki co nie musiałem wymieniać paska :). Koszt to z robocizną 111zł.. Kupiłem łożyska NTN na allegro.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 14:28
Posty: 234 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Ravfal » 1 mar 2013, 20:08

I nastała błoga cisza(o ile może być cicho w dieslu) :D 2 i pół godziny walczyłem, ale udało się. Namordowałem się przy zakładaniu paska, ale w końcu się udało.

Wielkie dzięki za fotorelację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 16:10
Posty: 49 (1/0)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel (CiTD) 121 KM 2004 r.

Postprzez djczarko111 » 10 mar 2013, 17:22

Witam
U mnie też na zimnym silniku piszczy jak by jakiś świerszcz siedział mi pod maską. Zakupiłem już pasek oraz łożyska. Łożyska są firmy Timken. Może mi ktoś powiedzieć czy to dobra firma tych łożysk?Czy długo mogą pociągnąć?
Pozdrawiam
Krystian
Początkujący
 
Od: 13 lip 2008, 20:23
Posty: 10
Skąd: Wołów
Auto: Mazda 6,2003r,Hatchback,136KM

Postprzez Hubix » 10 mar 2013, 23:01

Nie słyszałem nigdy o tej firmie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1220 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez eszo67 » 11 mar 2013, 22:45

Timken made in Finland.srednia polka :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 16:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez djczarko111 » 13 mar 2013, 07:40

No te łożyska są akurat z Kanady a nie z Finlandii.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2008, 20:23
Posty: 10
Skąd: Wołów
Auto: Mazda 6,2003r,Hatchback,136KM

Postprzez Ravfal » 18 mar 2013, 17:32

Wie ktos moze z jakim momentem trzeba dokrecic sruby w rolkach? Po wymianie lozysk cisza byla przez 2 dni, dokrecilem mocniej i cicho bylo przez prawie dwa tygodnie i znowu zaczyna "swiergolic".
Bylbym wdzieczny za podpowiedz bo nie chce przeholowac i ukrecic sruby.

Wysyłane z mojego GT-S5570 za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 16:10
Posty: 49 (1/0)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel (CiTD) 121 KM 2004 r.

Postprzez Hubix » 21 mar 2013, 23:33

Ja dokręciłem do oporu.

Od czasu gdy robiłem fotorelację do dziś jest OK !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1220 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Ravfal » 19 kwi 2013, 17:44

Kolejny problem <oczy>
Załączony filmik, od 8 sekundy. Rolka napinająca lata jak szalona, czyżby pasek do wymiany? Podczas jazdy czuję się jakbym jechał traktorem tak stuka.

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 16:10
Posty: 49 (1/0)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel (CiTD) 121 KM 2004 r.

Postprzez maver88 » 19 kwi 2013, 19:31

Gdyby to był winny pasek rolka latałaby od samego początku, niestety nic wieczne nie jest tak więc napewno łożyska do wymiany, a być może nawet nowy napinacz <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2013, 14:28
Posty: 46
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA

Postprzez Leoo » 19 kwi 2013, 19:50

Ravfal napisał(a):Załączony filmik, od 8 sekundy. Rolka napinająca lata jak szalona, czyżby pasek do wymiany?

Takie objawy daje też uszkodzona rolka (siedzi tam sprzęgło jednokierunkowe) alternatora lub sprzęgło sprężarki klimatyzacji.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/20)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Ravfal » 19 kwi 2013, 20:09

Łożyska oczywiście wymieniane. Zaczęło tak stukać jak dzisiaj po pracy odpaliłem auto. Rano wszystko było normalnie.

Można domowymi sposobami wykluczyć wadę poszczególnych elementów, jeżeli tak to w jaki sposób?

Wysyłane z mojego GT-S5570 za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 16:10
Posty: 49 (1/0)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel (CiTD) 121 KM 2004 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: matios0001 i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6