Czyszczenie smoka olejowego

Postprzez jarku29 » 29 maja 2014, 23:18

Ludzie , pomóżcie bo spać nie mogę
Czy zatykanie smoka dotyczy wszystkich CR? bez znaczenia z jakiego rocznika?
Nabyłem mazdę 5 CR 143KM z roku 2010 (po lifcie ale nie najnowszy model ) czy też mam sprawdzać smok? czy było to jakoś poprawione od któregoś roku produkcji. Przebieg 63 tys.

dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2006, 12:40
Posty: 18
Skąd: Tuliszków
Auto: był xedos 6 teraz jest Mazda 5 2006 CR 143km.. a za chwilę może będzie mazda 5 z 2010

Postprzez Leoo » 29 maja 2014, 23:24

jarku29 napisał(a): czy też mam sprawdzać smok?

Tak ale poszukaj serwisu, który posiada wziernik (laparoskop) i po spuszczeniu oleju obejrzy go bez zdzierania miski.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 30 maja 2014, 00:44

to dotyczy absolutnie wszystkich silnikow CR (Common Rial) bez wyjątku i mam tu na mysli wszystkich producentow tego typu jednostki wysokoprężnej.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pawelsz » 9 lip 2014, 09:53

czy ktoś kiedyś zdejmował miskę bez kanału?
Niestety nie mam dostepu do kanału i podnośnika
Myślałem że podniosę samochód postawie na kozłach, spuszę olej, potem opuszczę samochód żeby zleciała reszta, znowu postawie na kozłach i wezmę się za ściąganie michy.
Wykonalne to?
Czy przed takim zabiegiem warto wlać do silnika taki preparat Forte motor fluch żeby przepłukał silnik?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez kierownik » 9 lip 2014, 10:16

spokojnie wykonalne, tylko upierdliwe jest czyszczenie w tej pozycji plastra ze starej masy uszczelniającej ;)
przepłukać forte zawsze warto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Enduro » 9 lip 2014, 10:31

kierownik napisał(a):... upierdliwe jest czyszczenie w tej pozycji plastra ze starej masy uszczelniającej...

najprosciej po wysokiem podlewarowaniu auta i solidnym zabezpieczeniem przed spadkiem!!!!
oczyscic plaster z resztek silikonu wiertarka ze szczotka drucianom.
no a po oczszczeniu przemyc rozpuszczalnikiem.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pawelsz » 9 lip 2014, 11:43

nie porysuje szczotka styku?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez Enduro » 9 lip 2014, 11:51

zalezy od szorstkosci szczotki.
polecam wariant niezbyt agresywny, a potem papierem sciernym np.180,240,320 lekko przematowac powierzchnie, solidnie odtlusic rowniez powierzchnie styku miski i nie za duzo silikon rownomiernie nalozyc.
w najgorszym przypadku bedzie przeciekalo..a poprawka nie jest az tak pracochlonna
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kierownik » 9 lip 2014, 11:59

ja nie bardzo polecam opcje z druciakiem na wiertarce – mimo (mam nadzieję) osłonięcia wlotów do korby gdzieś jakiś drucik polecieć może ;)
miskę jak najbardziej nawet szlifierką ze szczotką drucianą można przejechać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Pioteq25 » 9 lip 2014, 17:19

Zostawcie te szczotki i papiery ścierne!!! To jest amelinium :)
Najlepszym narzędziem jest nuż tzw. tapeciak. Odłamuję kawałek ostrza (dwie, trzy części) i silikon pięknie schodzi bez nerwów. Kawałkiem ostrza ładnie schodzi silikon w takich zakamarkach jak te za pompą oleju.
Nowy silikon nakładamy na szerokość max 4mm na środku.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez pawelsz » 18 paź 2014, 20:51

Witam
Dzisiaj wziąłem się za zdjęcie miski i wyczyszczenie smoka.
Był czyściutki
Ale niestety przy dokręcaniu okazało się ze jeden z gwintów jest ukręcony (prawdopodobnie był juz wczesniej walniety bo nawet nie dokręcałem, od razu coś było nie tak.
I tu pytanie – da się jeżdzić bez jednej śruby?
Czy raczej wydmucha silikon?
Niestety jest to jedna z krótkich śrub pod weżęmi z płynem chłodzącym i dość odległe są kolejne sśruby (jedna jest jeszcze na tym boku a druga dopiero na tej dłuższej krawędzi)
Nie wiem czy od razu próbować rozwiercać i gwintować na większą śrubę czy pojeździć i liczyć ze się nic nie puści. nie wiem jak wcześniej była dokręcona ta śruba – możliwe że już ledwo trzymała.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez samson22 » 18 paź 2014, 20:54

Spróbuj na klej do śrub, i Tak już masz gwint zjechany to może na kleju do śrub chyci. Oczywiście wkręć ją jako ostania, inne śruby dopchaja miske

Wysłane z mojego Redmi przy użyciu tapatalk
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez grygory » 27 paź 2014, 16:23

Hej, miałem ten sam problem z tymi krótkimi śrubami, sam myślałem nad gwintowaniem – czy też osadzeniu szpilki na kleju, gdyż na nie trzymającej śrubie miałem wyciek (okazało się że oby dwie śruby nie trzymają), jednakże najpierw przyjrzałem się oryginalnym śrubom które nie są całe nagwintowane – pozostaje ok 3mm takiego bolca na końcu, ja poszukałem zamiennika śruby – tzn ten sam gwint i długość śruby jednakże z gwintem do końca – i ta śruba uratowała mnie – problem znikł :)
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez Enduro » 27 paź 2014, 18:53

przy wkrecaniu jakichkolwiek srubek w aluminium nalezy zwasze uzyc klucza dynamometrycznego, wg zalecen mazdy.
bo bardzo latwo przekrecic gwint. <glupek2>
tak moja rady przy majsterowaniu.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 27 paź 2014, 19:04

Reguły nie ma. Pamiętajmy że momenty dokręcania są zwykle podane dla nowych połączeń fabrycznych. Przy dużych momentach zawsze się staram używać klucza gdzie tylko to możliwe. Jednak urwałem np. gwint przy pokrywie zaworowej małym kluczem ustawionym na 10Nm :| Czy bez klucza bym tez zerwał tego nie wiem. Prawdopodobnie gwint był już "zmęczony" przez poprzednich mechaników.
Jeszcze inni stosują zasadę " krótko przed zerwanie przestać" <lol>
Wymieniając podkładki pod wtryskiwaczami dokręcam śruby dociskające tylko kluczem dynamometrycznym już nie pisząc o śrubach głowicy, które powinny być wymienione na nowe i dokręcane w odpowiedniej kolejności.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez smile » 27 paź 2014, 23:01

Pioteq25 napisał(a):pisząc o śrubach głowicy, które powinny być wymienione na nowe

Śruby głowicy wymienia się na nowe tylko wtedy, gdy uległy wyciągnięciu. Mierzy się jej długość, jak jest w normie zostają stare.
Pzdr
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 28 paź 2014, 01:21

to lekko ryzykowna rada, bo ktos niewprawiony wkreci srube lekko nieidealnie(przybrudzona, z nieidealnym gwintem, nie przesmarowana w zabrudzony otwo w bloku)
no i urwie mu sie gwint w glowicy np. przy dociaganiu stopni, szczegolnie trzeciego podejscia
i bedzie mial spory problem. <glupek2>
pozdr.E
Ostatnio edytowano 28 paź 2014, 06:51 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez FALCONcom » 7 mar 2015, 20:10

Witam serdecznie.

Dzisiaj zabralem sie za otwieranie swojej miski olejowej w MPV 2.0 diesel z 2003 roku.
No i niestety poleglem. Okazalo sie, ze jednej sruby trzymajaca miske nie da sie wyjac, bo blokuje ja kawal matalu na ktorym znajduje sie rolka od kaska wieloklinowego.

Czy ktos sie spotkal z czyms takim wczesniej?

Bylbym wdzieczny za szybka odpowiedz, bo z tego co ja widze to czeka mnie zdjecie kompresora od klimy i ramy na ktorej sie on trzyma.
Załączniki
8aeb374292831b1b.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2013, 15:33
Posty: 7
Skąd: Tessenderlo
Auto: Mazda MPV 2.0 LW

Postprzez dobrzyn22 » 8 mar 2015, 11:13

powinieneś pytać raczej w odpowiednim dla siebie dziale..
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 8 mar 2015, 11:21

zawsze trzeba to co w drodze stoi odkrecic..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6