Czyszczenie smoka olejowego
Ludzie , pomóżcie bo spać nie mogę
Czy zatykanie smoka dotyczy wszystkich CR? bez znaczenia z jakiego rocznika?
Nabyłem mazdę 5 CR 143KM z roku 2010 (po lifcie ale nie najnowszy model ) czy też mam sprawdzać smok? czy było to jakoś poprawione od któregoś roku produkcji. Przebieg 63 tys.
dzięki za pomoc
Czy zatykanie smoka dotyczy wszystkich CR? bez znaczenia z jakiego rocznika?
Nabyłem mazdę 5 CR 143KM z roku 2010 (po lifcie ale nie najnowszy model ) czy też mam sprawdzać smok? czy było to jakoś poprawione od któregoś roku produkcji. Przebieg 63 tys.
dzięki za pomoc
- Od: 22 kwi 2006, 12:40
- Posty: 18
- Skąd: Tuliszków
- Auto: był xedos 6 teraz jest Mazda 5 2006 CR 143km.. a za chwilę może będzie mazda 5 z 2010
to dotyczy absolutnie wszystkich silnikow CR (Common Rial) bez wyjątku i mam tu na mysli wszystkich producentow tego typu jednostki wysokoprężnej.
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
czy ktoś kiedyś zdejmował miskę bez kanału?
Niestety nie mam dostepu do kanału i podnośnika
Myślałem że podniosę samochód postawie na kozłach, spuszę olej, potem opuszczę samochód żeby zleciała reszta, znowu postawie na kozłach i wezmę się za ściąganie michy.
Wykonalne to?
Czy przed takim zabiegiem warto wlać do silnika taki preparat Forte motor fluch żeby przepłukał silnik?
Niestety nie mam dostepu do kanału i podnośnika
Myślałem że podniosę samochód postawie na kozłach, spuszę olej, potem opuszczę samochód żeby zleciała reszta, znowu postawie na kozłach i wezmę się za ściąganie michy.
Wykonalne to?
Czy przed takim zabiegiem warto wlać do silnika taki preparat Forte motor fluch żeby przepłukał silnik?
spokojnie wykonalne, tylko upierdliwe jest czyszczenie w tej pozycji plastra ze starej masy uszczelniającej
przepłukać forte zawsze warto
przepłukać forte zawsze warto
kierownik napisał(a):... upierdliwe jest czyszczenie w tej pozycji plastra ze starej masy uszczelniającej...
najprosciej po wysokiem podlewarowaniu auta i solidnym zabezpieczeniem przed spadkiem!!!!
oczyscic plaster z resztek silikonu wiertarka ze szczotka drucianom.
no a po oczszczeniu przemyc rozpuszczalnikiem.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
zalezy od szorstkosci szczotki.
polecam wariant niezbyt agresywny, a potem papierem sciernym np.180,240,320 lekko przematowac powierzchnie, solidnie odtlusic rowniez powierzchnie styku miski i nie za duzo silikon rownomiernie nalozyc.
w najgorszym przypadku bedzie przeciekalo..a poprawka nie jest az tak pracochlonna
pozdr.
E
polecam wariant niezbyt agresywny, a potem papierem sciernym np.180,240,320 lekko przematowac powierzchnie, solidnie odtlusic rowniez powierzchnie styku miski i nie za duzo silikon rownomiernie nalozyc.
w najgorszym przypadku bedzie przeciekalo..a poprawka nie jest az tak pracochlonna
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ja nie bardzo polecam opcje z druciakiem na wiertarce – mimo (mam nadzieję) osłonięcia wlotów do korby gdzieś jakiś drucik polecieć może
miskę jak najbardziej nawet szlifierką ze szczotką drucianą można przejechać
miskę jak najbardziej nawet szlifierką ze szczotką drucianą można przejechać
Zostawcie te szczotki i papiery ścierne!!! To jest amelinium
Najlepszym narzędziem jest nuż tzw. tapeciak. Odłamuję kawałek ostrza (dwie, trzy części) i silikon pięknie schodzi bez nerwów. Kawałkiem ostrza ładnie schodzi silikon w takich zakamarkach jak te za pompą oleju.
Nowy silikon nakładamy na szerokość max 4mm na środku.
Najlepszym narzędziem jest nuż tzw. tapeciak. Odłamuję kawałek ostrza (dwie, trzy części) i silikon pięknie schodzi bez nerwów. Kawałkiem ostrza ładnie schodzi silikon w takich zakamarkach jak te za pompą oleju.
Nowy silikon nakładamy na szerokość max 4mm na środku.
Witam
Dzisiaj wziąłem się za zdjęcie miski i wyczyszczenie smoka.
Był czyściutki
Ale niestety przy dokręcaniu okazało się ze jeden z gwintów jest ukręcony (prawdopodobnie był juz wczesniej walniety bo nawet nie dokręcałem, od razu coś było nie tak.
I tu pytanie – da się jeżdzić bez jednej śruby?
Czy raczej wydmucha silikon?
Niestety jest to jedna z krótkich śrub pod weżęmi z płynem chłodzącym i dość odległe są kolejne sśruby (jedna jest jeszcze na tym boku a druga dopiero na tej dłuższej krawędzi)
Nie wiem czy od razu próbować rozwiercać i gwintować na większą śrubę czy pojeździć i liczyć ze się nic nie puści. nie wiem jak wcześniej była dokręcona ta śruba – możliwe że już ledwo trzymała.
Dzisiaj wziąłem się za zdjęcie miski i wyczyszczenie smoka.
Był czyściutki
Ale niestety przy dokręcaniu okazało się ze jeden z gwintów jest ukręcony (prawdopodobnie był juz wczesniej walniety bo nawet nie dokręcałem, od razu coś było nie tak.
I tu pytanie – da się jeżdzić bez jednej śruby?
Czy raczej wydmucha silikon?
Niestety jest to jedna z krótkich śrub pod weżęmi z płynem chłodzącym i dość odległe są kolejne sśruby (jedna jest jeszcze na tym boku a druga dopiero na tej dłuższej krawędzi)
Nie wiem czy od razu próbować rozwiercać i gwintować na większą śrubę czy pojeździć i liczyć ze się nic nie puści. nie wiem jak wcześniej była dokręcona ta śruba – możliwe że już ledwo trzymała.
Hej, miałem ten sam problem z tymi krótkimi śrubami, sam myślałem nad gwintowaniem – czy też osadzeniu szpilki na kleju, gdyż na nie trzymającej śrubie miałem wyciek (okazało się że oby dwie śruby nie trzymają), jednakże najpierw przyjrzałem się oryginalnym śrubom które nie są całe nagwintowane – pozostaje ok 3mm takiego bolca na końcu, ja poszukałem zamiennika śruby – tzn ten sam gwint i długość śruby jednakże z gwintem do końca – i ta śruba uratowała mnie – problem znikł
przy wkrecaniu jakichkolwiek srubek w aluminium nalezy zwasze uzyc klucza dynamometrycznego, wg zalecen mazdy.
bo bardzo latwo przekrecic gwint.
tak moja rady przy majsterowaniu.
pozdr.
E
bo bardzo latwo przekrecic gwint.
tak moja rady przy majsterowaniu.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Reguły nie ma. Pamiętajmy że momenty dokręcania są zwykle podane dla nowych połączeń fabrycznych. Przy dużych momentach zawsze się staram używać klucza gdzie tylko to możliwe. Jednak urwałem np. gwint przy pokrywie zaworowej małym kluczem ustawionym na 10Nm Czy bez klucza bym tez zerwał tego nie wiem. Prawdopodobnie gwint był już "zmęczony" przez poprzednich mechaników.
Jeszcze inni stosują zasadę " krótko przed zerwanie przestać"
Wymieniając podkładki pod wtryskiwaczami dokręcam śruby dociskające tylko kluczem dynamometrycznym już nie pisząc o śrubach głowicy, które powinny być wymienione na nowe i dokręcane w odpowiedniej kolejności.
Jeszcze inni stosują zasadę " krótko przed zerwanie przestać"
Wymieniając podkładki pod wtryskiwaczami dokręcam śruby dociskające tylko kluczem dynamometrycznym już nie pisząc o śrubach głowicy, które powinny być wymienione na nowe i dokręcane w odpowiedniej kolejności.
Pioteq25 napisał(a):pisząc o śrubach głowicy, które powinny być wymienione na nowe
Śruby głowicy wymienia się na nowe tylko wtedy, gdy uległy wyciągnięciu. Mierzy się jej długość, jak jest w normie zostają stare.
Pzdr
to lekko ryzykowna rada, bo ktos niewprawiony wkreci srube lekko nieidealnie(przybrudzona, z nieidealnym gwintem, nie przesmarowana w zabrudzony otwo w bloku)
no i urwie mu sie gwint w glowicy np. przy dociaganiu stopni, szczegolnie trzeciego podejscia
i bedzie mial spory problem.
pozdr.E
no i urwie mu sie gwint w glowicy np. przy dociaganiu stopni, szczegolnie trzeciego podejscia
i bedzie mial spory problem.
pozdr.E
Ostatnio edytowano 28 paź 2014, 06:51 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam serdecznie.
Dzisiaj zabralem sie za otwieranie swojej miski olejowej w MPV 2.0 diesel z 2003 roku.
No i niestety poleglem. Okazalo sie, ze jednej sruby trzymajaca miske nie da sie wyjac, bo blokuje ja kawal matalu na ktorym znajduje sie rolka od kaska wieloklinowego.
Czy ktos sie spotkal z czyms takim wczesniej?
Bylbym wdzieczny za szybka odpowiedz, bo z tego co ja widze to czeka mnie zdjecie kompresora od klimy i ramy na ktorej sie on trzyma.
Dzisiaj zabralem sie za otwieranie swojej miski olejowej w MPV 2.0 diesel z 2003 roku.
No i niestety poleglem. Okazalo sie, ze jednej sruby trzymajaca miske nie da sie wyjac, bo blokuje ja kawal matalu na ktorym znajduje sie rolka od kaska wieloklinowego.
Czy ktos sie spotkal z czyms takim wczesniej?
Bylbym wdzieczny za szybka odpowiedz, bo z tego co ja widze to czeka mnie zdjecie kompresora od klimy i ramy na ktorej sie on trzyma.
- Od: 16 lip 2013, 15:33
- Posty: 7
- Skąd: Tessenderlo
- Auto: Mazda MPV 2.0 LW
zawsze trzeba to co w drodze stoi odkrecic..
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6