Diesel w zimie

Postprzez grubby » 7 lut 2012, 09:38

@tadziol – dzięki wielkie za proste wytłumaczenie. człowiek uczy się całe życie :)
dziś madzia odtaja w garażu i po pracy wymiana filtra... tym razem na VIC (gdzieś kiedyś słyszałem, że możliwe iż jest to nawet filtr pierwszego montażu w naszych madziach – prawda to?)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez ela323f » 7 lut 2012, 09:57

Witam ja zalalem 3l Pb95 na caly bak ON + 50ml Xeramic Diesel Protector -40°C zabki od 2dni zniknely filtra niezmienilem. Wczoraj -14 dzis -10.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 20:30
Posty: 142 (1/2)
Skąd: Puławy
Auto: mazda6 hatchback 121km citd

Postprzez kubsztyk » 7 lut 2012, 10:40

grubby napisał(a):(...) tym razem na VIC (gdzieś kiedyś słyszałem, że możliwe iż jest to nawet filtr pierwszego montażu w naszych madziach – prawda to?)

Poradnik silników Diesla napisał(a):W silnikach bez DPF montowany był filtr R2L1-13-ZA5A – odpowiednikiem jest Knecht KC100.
W silnikach z DPF montowano filtr R2N5-13-ZA5A (9A) – odpowiednikiem jest Knecht KC83.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez przemek_bsi » 7 lut 2012, 12:20

Tydzień temu mazda, tak jak pisze większość użytkowników zaczęła szarpać i cały czas gasła. Po dotarciu do domu (z dużymi problemami), odrazy przystawiłem suszarkę do filtra (knecht) i wlałem dodatek do paliwa STP. Po około 2 godzinach ogrzewania postanowiłem zrobić jazdę próbną-bez rezultatu. Wymieniłem filtr paliwa firmy JAPAN LINE. Knecht wizualnie był czysty. Od tamtej pory nie ma żadnego problemu z jazdą i odpalaniem, pomimo, że cały czas mam to samo paliwo co podczas "awarii". W czwartek po nocy termometr wskazywał-31 stopni C. Kluczyk przekręcałem drżącą ręką-mazda odpaliła za pierwszym razem. Następnego dnia profilaktycznie sprawdziłem sitko i ... zero szlamu, sitko bardzo mało zabrudzone. Może rzeczywiście coś się dzieje z knechtami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez grubby » 7 lut 2012, 14:23

wychodzi na to, że tak:
viewtopic.php?p=2210972#p2210972
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Damiano » 7 lut 2012, 21:10

kubsztyk napisał(a):Przyznam, że ostatnim razem po zakupie Knechta przykuło moją uwagę to, że zaraz pod wkładem filtrującym znajdowało się takie czarne, plastikowe koło (jakby denko) o średnicy może z 1 mm mniejszej niż średnica wewn. obudowy filtra


Moje filtry Knecht też tak wyglądały (jeden stary, który wyrzuciłem i jeden nowy, który mam w zapasie).
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez mpvKA » 7 lut 2012, 23:40

W takim razie na jaki filtr wymienić tego knechta? Męczy mnie już ta żabka, a raczej minibusy bo mpvKA stoi.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2012, 23:54
Posty: 15
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD
+++ BLACKBEAUTY +++
2003r

Postprzez MasterB » 7 lut 2012, 23:45

A co myślicie o filtrze Boscha? Czy ktoś może potwierdzić że z tym filtrem jest lepiej / tak samo?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez dobrzyn22 » 8 lut 2012, 00:39

Ja mam oryginał i jest <spoko> -akumulatorowi leci 6 rok :D
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kryso » 8 lut 2012, 12:27

Może w takim razie warto zmienić poradnik dieslowski aby NIE POLECAŁ filtra Knechta bo to do niego odsyłany jest prawie każdy kto zakłada nowy temat w tym dziale. Potencjalnie zmniejszy to liczbę zimowych tematów nie jeżdżących Mazd.
... owoc żywota Twojego je ZUS
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 18:00
Posty: 44 (1/1)
Skąd: Bochnia/Kraków
Auto: M6 GY '04 MZR-CD 136PS Sport Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 8 lut 2012, 12:31

Ale knechty są teoretycznie odpowiednikami dla montowanych na pierwszy rzut filtrów...
Poza tym może to być też zbieg okoliczności...ale warto się tym zainteresować z pewnością ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wrobcio » 8 lut 2012, 12:56

Ja w tym roku kupiłem ory i nie żałuję. Jak było -30 w nocy, to rano przy jeszcze -22 odpalił bez problemu i chodził bez żabki. Nie mam podgrzewacza.

Pamiętam rok temu miałem problem z żabką i to właśnie na knechcie, jednak myślę, że to kwestia paliwa.
Teraz dla testów mam dwa słoiki z ropą na balkonie (jedna z dodatkiem skydda) i przy tych -30 pół słoika (bez znaczenia który) to był kisiel.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez grubby » 8 lut 2012, 13:02

ja wymieniłem na filtr VIC i dziś rano autko śmigało bez kłopotów – choć była to ciepła noc (tylko -12 u mnie :)
No i dodatkowo wczoraj 8 godzin autko odtajało w garażu...

a co do przypadku odnośnie tych filtrów knecht to w moim przypadku nie wierze w przypadek :) mianowicie w tamtym roku przy mrozach miałem to samo – oczywiście też knecht :/ wyminili mi wtedy na noname i smigał do końca zimy... latem 2011 wymieniłem na nówkę knecht (w końcu dobry markowy filtr ;) no i w tym roku identyczna sytuacja.
Paliwo i wtedy i teraz lane na innych stacjach – w obu przypadkach lane już w środku zimy także powinno być zimowe.
O ile tamten rok jestem w stanie zwalić na paliwo (teoretycznie zimowa ma mięc do -25 wytrzymałość a w tamtym roku było i nawet -30 w nocy) to w tym roku było to podejrzane, bo u mnie temperatura poniżej -20 nie spadła na pewno jeszcze ani razu (jak się budzę o 6 rano najzimniej było -18)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez rgr » 8 lut 2012, 13:23

Jak pisałem kilka postów wcześniej... Moja M6 stała przez weekend w garażu podziemnym.
Po ogrzaniu nie było żadnego problemu, udało mi się przejechać 30km. Dzisiaj natomiast przez noc została pod chmurka (-16) i po przejechaniu ok 5km problem powrócił.
Jakoś udało mi się dojechać do pracy, ale chyba zdecyduje się na wymianę filtra (KC100 ostatnio wymieniany w grudniu).
rgr
 

Postprzez kryso » 8 lut 2012, 13:30

Panowie (i Panie) zapytałem w sklepie w którym zaopatruję sie w częsci (chodzi o Panów z CARSPEED, których pozdrawiam) o opinie na ten temat jakoby miała istnieć na rynku jakaś wadliwa partia Knechtów i oto odpowiedz:
Witam.
Pierwsze słyszę, jakoby Knecht w linii filtrów KC100 miał jakieś wadliwe partie. Producent (MAHLE) nigdy nie przekazywał nam takiej informacji i nigdy nie było zwrotów rzekomo niewłaściwych partii do producenta.
Problemy z zamarzaniem paliwa w bardzo niskich temp w mazdach bez podgrzewacza filtra paliwa występują na filtrach KNECHT, MANN, a nawet na oryginale OE MAZDA.
Na filtrach tańszych, niemarkowych, problem występuje trochę rzadziej ze względu na fakt, iż tańszy filtr ma mniej zawartości filtrującej, zatem gorzej odfiltrowuje paliwo, ale jednocześnie ułatwia przepływ, co ma znaczenie przy osadzaniu się parafiny z kiepskiej jakości paliwa. Zatem teorie o rzekomych wadach filtrów Knecht raczej należy włożyć między bajki. Przy – 25st C zamarzały nam busy z filtrami KNECHT, BOSCH, MANN, więc nie ma co szukać problemu w filtrze tylko w niedostowaniu układu paliwowego (brak podgrzewacza) do polskich warunków. Ogromne znaczenie ma w takiej sytuacji jakość paliwa. Przy braku podgrzewacza filtra paliwa trzeba sobie radzić nieco inaczej – po prostu do każdego tankowania ON trzeba wlać 4-5% benzyny i będzie OK. W przeciwnym wypadku nawet depresatory niewiele pomogą (niestety mówię to z praktyki). Ewentualnie domontować podgrzewacz filtra paliwa i problemy się skończą.

Ja posiadam owego Knechta zamontowanego w zeszly piątek (zrobiłem na nim żabkami 2km) i narazie go zostawie bo czekam na dostawe podgrzewacza opisywanego dosc szeroko na tym forum. Mam nadziej ze problem minie bo jednak nie chciałbym wymieniać filtra na taki który filtruje ale w cydzysłowiu i wypuszcza syfy. Co o tym myślicie ?
... owoc żywota Twojego je ZUS
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 18:00
Posty: 44 (1/1)
Skąd: Bochnia/Kraków
Auto: M6 GY '04 MZR-CD 136PS Sport Exclusive

Postprzez JohnnyB » 8 lut 2012, 13:36

Ma ktoś może filtr ORI Mazdy ?
Czy ma on tę dodatkową wkładkę filtrującą jak KNECHT ?
Może jakieś foty ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez grubby » 8 lut 2012, 13:54

ja skolei jak szukałem (przed pojawieniem się teorii "knechtowej") we Wrocławiu filtra KC100 to w kilku (niemal 10) sklepach mówili mi, że w tym roku knecht do nich nie dotarł!
InterCars mi napisał, że czekają na dostawę knechta od grudnia i cały czas nie dotarła – i nie wiedzą kiedy się jej spodziewają. To jednak mi się zgrało z tą teorią o wycofaniu...

oczywiście też ma sens powyższa teoria jaką przedstawił kryso... jednak prewencyjnie tą i następną zimę zamierzam przejechać na filtrze innym niż KC100, skoro z nim miałem już problem dwa razy (dwie zimy z rzędu). Przed knechtem jeździłem na oryg. Mazdy i problemów nie miałem ani razu – a zima 2009/2010 też była dość mroźna momentami z tego co pamiętam!

Przetestuje więc na własnej skórze teraz inny filtr – oczywiście nie noname, nie syf który przepuści wszystko. Wybierałem pomiędzy MANN i VIC. MANN się okazał cholernie drogi (~110pln, a knecht 44pln w intercars) więc zdecydowałem się na VIC (60pln – filtr made in japan, który jak pogooglałem jest polecany na forach nissana i toyoty).

Jeśli na tym filtrze do końca tej zimy i przyszłą będę miał spokój to jednak knechtowi więcej nie zaufam ;)
bo ok – może to być kwestia, że po prostu lepiej (za dobrze? :) ) filtruje... ale moim zdaniem nie można wykluczyć, że jednak jest to jakiś błąd konstrukcyjny, który powoduje że po prostu nawet mała ilość "gęstego śmiecia" go zapycha. Może kosztem lepszego i droższego materiału ma mniejszą powierzchnię filtrującą? Może samo ułożenie w filtrze jest nieszczęśliwe?
Swoją drogą ktoś próbował filtr rozmontować/przeciąć żeby zobaczyć jak wygląda po przypadku "żabki"? A nóż wyjdzie, że jest czyściutki i na prawdę ma problem z przepływnością gęstszego (bo zimnego – ale dobrego) paliwa?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez JerryCold » 8 lut 2012, 14:21

Wrobcio napisał(a):myślę, że to kwestia paliwa.
Teraz dla testów mam dwa słoiki z ropą na balkonie (jedna z dodatkiem skydda) i przy tych -30 pół słoika (bez znaczenia który) to był kisiel

uhm.. ale w temacie paliwa wypadał by powiedzieć kilka rzeczy o których nikt nie wspomina, w rezultacie próbkę ropy w której rozpoczął się proces mętnienia niektórzy błędnie kwalifikują jako złe paliwo
Otóż:
Trzeba rozróżnić temperaturę mętnienia od temperatury zablokowania zimnego filtra.
1. Temperatura mętnienia – temperatura, przy której zaczynają się wytrącać pierwsze kryształki parafiny. Są one zbyt małe, aby spowodować natychmiastowe zablokowanie filtrów, jednak ich pojawienie się rozpoczyna proces stopniowego rozwarstwiania oleju napędowego i utraty dobrych właściwości eksploatacyjnych.
2. Temperatura zablokowania zimnego filtru ( CFPP)jest to najwyższa temperatura, w której czas przepływu określonej objętości (20 cm3) badanego paliwa przez filtr siatkowy o wymiarach oczek 45 μm, przy ustalonym ciśnieniu (2 kPa) jest dłuższy niż 60 s lub przepływ jest całkowicie zablokowany.

Jeżeli silnik zasilany jest olejem napędowym, którego temperatura mętnienia jest wyższa niż temperatura otoczenia, to kryształki węglowodorów parafinowych zaczynają wypadać z paliwa i osadzać się na siatce filtru, co może stać się przyczyną przerw w dopływie paliwa do cylindrów. Doświadczalnie stwierdzono, że warstwa węglowodorów parafinowych o grubości 3 mm osadzona na siatce filtru, uniemożliwia już przepływ paliwa przez filtr.
Tak to może wyglądać: <rotfl>
Obrazek
W zależności od temperatury zablokowania zimnego filtru, wyróżnia się sześć gatunków oleju napędowego które określa norma PN-EN 590:2005 (U)
Obrazek
W Polsce temperatura zablokowania zimnego fil­tru powinna odpowiadać wymaganiom:
– w okresie letnim (od 16 kwietnia do 30 września) – dla gatunku B,
– w okresie przejściowym (od 1 marca do 15 kwietnia oraz od 1 października do 15 listopada) – dla gatunku D
– w okresie zimowym (od 16 listopada do końca lutego) – dla gatunku F
Na stacjach benzynowych można dostać olej napędowy o podwyższonych parametrach jak np.
– olej napędowy Ekodiesel Ultra 2 o temperaturze zablokowania zimnego filtru nie wyższej niż -32°C i temperaturze mętnienia nie wyższej niż -22°C. z ORLENU
czy DIESEL GOLD Arktyczny ze STATOIL o temperaturze zablokowania zimnego filtru -40°C

Różnica między temperaturą mętnienia , a temperaturą blokady zimnego filtra może wynosić ponad 20°C więc od chwili zmętnienia ropy do blokady filtra jeszcze daleka droga...
Obrazek

Jakby kogoś interesowała praca pod tyt. WPŁYW DEPRESATORA NA MĘTNIENIE MIESZANINY ESTRÓW METYLOWYCH OLEJÓW ROŚLINNYCH I OLEJU NAPĘDOWEGO Panów Bartłomiej Batko, Tomasz Dobek
Zakład Użytkowania Maszyn i Urządzeń Rolniczych, Akademia Rolnicza w Szczecinie
na przykładzie stosowanego przez niektórych forumowiczów depresatora Diesel Skydd firmy Black Arrow to jest dostępna tutaj ( format .pdf):
http://ir.ptir.org/artykuly/pl/94/IR%2894%29_1864_pl.pdf
[size=50]Żródła:
http://jaron.salon24.pl/155165,zimowy-s ... en-wadliwe
http://www.smaryoleje.pl/diesol.html
http://www.orlen.pl/PL/DLABIZNESU/PALIW ... Ultra.aspx
[/size]
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Wrobcio » 8 lut 2012, 14:42

JohnnyB napisał(a):Ma ktoś może filtr ORI Mazdy ?Czy ma on tę dodatkową wkładkę filtrującą jak KNECHT ?Może jakieś foty ?

Ory nie ma tego czarnego dodatkowego denka jak knecht. Ogólnie wygląda jak zwykły filtr, ale pewnie wkład filtrujący ma inne właściwości. Foty gdzieś są na forum. Znalazłem viewtopic.php?p=1748699#p1748699

JerryCold, dobry wykład :)
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez deluge » 8 lut 2012, 14:51

a widzicie, oryginał ma tez niby taki plasticzek, ale jest on "dziurawy". Knecht jest solid i tylko takie 2 małe dziurki po bokach ....
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tomekjar66 i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6