Czyszczenie / rozebranie wtryskiwacza w RF5C (M6+MPV)
Witam Wszystkich,
W dzisiejszej fotorelacji chciałbym przedstawić jak rozebrać wtryskiwacz w rf5c
(numer wtryskiwacza Denso 5031,a końcówki DLLA152P805 ).
W fotorelacji użytkownika dobrzyn22 jest jak wymontować wtryskiwacz oraz jak wymienić podkładki,co jest konieczne po każdorazowym "ruszeniu" wtrysku.
To co potrzebujemy:
-imadło
-klucz nastawny
-klucz płaski oczkowy 27
-klucz nasadowy długi 14
-szczypce
Jeśli zamierzamy czyścić:
-dużo ręczników papierowych
-myjka ultradźwiękowa (opcjonalnie)
-nafta
-benzyna ekstrakcyjna
-trochę ropy
Gdy już mamy wszystkie potrzebne elementy montujemy klucz nastawny w imadle oraz do klucza wkładamy wtryskiwacz końcówka do góry.
Nakładamy klucz nasadowy i odkręcamy w przeciwną stronę ruchu wskazówek zegara
(mimo przecięć na końcówce co niby oznaczało by "lewy" gwint)Idzie to bardzo ciężko,ja zastosowałem przedłużkę na klucz aby łatwiej się odkręciło.
Kiedy popuścimy nakrętkę obracamy wtryskiwacz i kluczem płaskim odkręcamy normalnie.
Następnie naszym oczom ukazuje się taki widok.Wyciągamy "wiatraczek" ,sprężynka ,metalowa uszczelka.
Niestety tutaj też można odkręcić ale ja nie posiadam takiego klucza
(jakby był ktoś chętny i to rozebrał to proszę o wrzucenie jak tam wygląda)
Tak wyglądają wyjęte części z tej strony wtrysku
(proszę uważać na spłaszczoną z jednej strony kulkę,która znajduje się we "wiatraczku")
Obracamy wtryskiwacz i odkręcamy palcami nasadkę na wtrysku
(taką nasadkę najlepiej lekko wypolerować na papierze ściernym,ze względu gdy puszczała podkładka mogły powstać nierówności)
Gdy już wykonamy tą czynność to ściągamy końcówkę wtryskiwacza.
Tak wygląda ta końcówka z iglicą(symbol końcówki to DLLA152P805
Następnie wyciągamy "bolce" ,tulejkę ,sprężynę ,podkładkę oraz iglicę
Tak powinny wyglądać nasze elementy(w takiej kolejności zostały wyjęte)
Teraz czas na porządne umycie wszystkiego(nie mam zdjęć podczas mycia,ale wyglądał tak)
Przed:
Po:
Jak wszystko ładnie poczyścimy to czas na składanie
(każdy element moczyłem w czystej ropie od razu przed składaniem)
Wkładamy iglicę ,a na nią podkładkę oraz sprężynkę
Wciskamy to w dół i wkładamy bolce oraz tulejkę
Zakładamy końcówkę stosując się to odbitego na niej wzoru.
Nakładamy tulejkę i narzazie lekko skręcamy
Obracamy wtryski i wkładamy "wiatraczek" płaską częścią kulki do dołu oraz aby zakrywał swoimi otworkami miejsca w obudowie wtrysku,sprężynkę wkładamy na wiatraczek,a uszczelkę wkładamy do korpusu i skręcamy ręką.
Wszystko skręcamy mono,ale pamiętajmy aby aby ta cewka była w stronę podłączania paliwowego.
Tutaj filmik jak to zrobić w polifcie w przed jest podobnie
Gdyby ktoś chciał końcówki znalazłem w internecie,a oryginały mają być podobno w tym roku.
http://sklep.gazparts.pl/towar-3838-roz ... 6_2.0.html
http://www.hdmot.pl/index.php?p10768,ko ... 5c-13-h50a
Update.
Wstawiam jeszcze jak wygląda klucz to tych trzech otworków.
Oto tak jak ten klucz wygląda:
Dane klucza:
Klucz do zaworka wtryskiwacza Denso nr.*s0000268
Firma Tesam
cena- 49,40 zł (brutto)
link do strony. http://www.tesam.pl/s0000268-klucz-do-z ... -5907.html
Nie jestem na 100% pewien, że pasuje ale jest napisane :
s0000268 – Klucz do zaworka wtryskiwacza Denso
Życzę powodzenia w naprawie,Pozdrawiam
W dzisiejszej fotorelacji chciałbym przedstawić jak rozebrać wtryskiwacz w rf5c
(numer wtryskiwacza Denso 5031,a końcówki DLLA152P805 ).
W fotorelacji użytkownika dobrzyn22 jest jak wymontować wtryskiwacz oraz jak wymienić podkładki,co jest konieczne po każdorazowym "ruszeniu" wtrysku.
To co potrzebujemy:
-imadło
-klucz nastawny
-klucz płaski oczkowy 27
-klucz nasadowy długi 14
-szczypce
Jeśli zamierzamy czyścić:
-dużo ręczników papierowych
-myjka ultradźwiękowa (opcjonalnie)
-nafta
-benzyna ekstrakcyjna
-trochę ropy
Gdy już mamy wszystkie potrzebne elementy montujemy klucz nastawny w imadle oraz do klucza wkładamy wtryskiwacz końcówka do góry.
Nakładamy klucz nasadowy i odkręcamy w przeciwną stronę ruchu wskazówek zegara
(mimo przecięć na końcówce co niby oznaczało by "lewy" gwint)Idzie to bardzo ciężko,ja zastosowałem przedłużkę na klucz aby łatwiej się odkręciło.
Kiedy popuścimy nakrętkę obracamy wtryskiwacz i kluczem płaskim odkręcamy normalnie.
Następnie naszym oczom ukazuje się taki widok.Wyciągamy "wiatraczek" ,sprężynka ,metalowa uszczelka.
Niestety tutaj też można odkręcić ale ja nie posiadam takiego klucza
(jakby był ktoś chętny i to rozebrał to proszę o wrzucenie jak tam wygląda)
Tak wyglądają wyjęte części z tej strony wtrysku
(proszę uważać na spłaszczoną z jednej strony kulkę,która znajduje się we "wiatraczku")
Obracamy wtryskiwacz i odkręcamy palcami nasadkę na wtrysku
(taką nasadkę najlepiej lekko wypolerować na papierze ściernym,ze względu gdy puszczała podkładka mogły powstać nierówności)
Gdy już wykonamy tą czynność to ściągamy końcówkę wtryskiwacza.
Tak wygląda ta końcówka z iglicą(symbol końcówki to DLLA152P805
Następnie wyciągamy "bolce" ,tulejkę ,sprężynę ,podkładkę oraz iglicę
Tak powinny wyglądać nasze elementy(w takiej kolejności zostały wyjęte)
Teraz czas na porządne umycie wszystkiego(nie mam zdjęć podczas mycia,ale wyglądał tak)
Przed:
Po:
Jak wszystko ładnie poczyścimy to czas na składanie
(każdy element moczyłem w czystej ropie od razu przed składaniem)
Wkładamy iglicę ,a na nią podkładkę oraz sprężynkę
Wciskamy to w dół i wkładamy bolce oraz tulejkę
Zakładamy końcówkę stosując się to odbitego na niej wzoru.
Nakładamy tulejkę i narzazie lekko skręcamy
Obracamy wtryski i wkładamy "wiatraczek" płaską częścią kulki do dołu oraz aby zakrywał swoimi otworkami miejsca w obudowie wtrysku,sprężynkę wkładamy na wiatraczek,a uszczelkę wkładamy do korpusu i skręcamy ręką.
Wszystko skręcamy mono,ale pamiętajmy aby aby ta cewka była w stronę podłączania paliwowego.
Tutaj filmik jak to zrobić w polifcie w przed jest podobnie
Gdyby ktoś chciał końcówki znalazłem w internecie,a oryginały mają być podobno w tym roku.
http://sklep.gazparts.pl/towar-3838-roz ... 6_2.0.html
http://www.hdmot.pl/index.php?p10768,ko ... 5c-13-h50a
Update.
Wstawiam jeszcze jak wygląda klucz to tych trzech otworków.
Oto tak jak ten klucz wygląda:
Dane klucza:
Klucz do zaworka wtryskiwacza Denso nr.*s0000268
Firma Tesam
cena- 49,40 zł (brutto)
link do strony. http://www.tesam.pl/s0000268-klucz-do-z ... -5907.html
Nie jestem na 100% pewien, że pasuje ale jest napisane :
s0000268 – Klucz do zaworka wtryskiwacza Denso
Życzę powodzenia w naprawie,Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 20 lip 2012, 21:14 przez Barteq0014, łącznie edytowano 3 razy
[/url]
- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
bieski napisał(a):Jakie wrażenia ?
Dzisiaj wieczorem dopiero zmontowałem,jeździ się trochę ciszej i może dynamiczniej ,wszystko kalibracja wykaże i się dopiero dowiemy
[/url]
- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
dobrzyn22 napisał(a):w tym drugim linku jest powalająca cena 0,10zł
Dlatego,że "czekamy na dostawę" tam u niego szukałem w tych wtryskiwaczach i znalazłem chyba oryginał za 230 zł jeśli by ktoś potrzebował to warto zadzwonić
[/url]
- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
eee w Ditd jest lepsza fotorelacja z rozłożenia pompy, nawet fabuła jest i wątek romantyczny
super że co raz więcej informacji na forum z własnych doświadczeń, to się chwali
super że co raz więcej informacji na forum z własnych doświadczeń, to się chwali
Cześć. Gratuluje ciekawego pomysłu. Czy przed regeneracją Twój wtryskiwacz przelewal? Daj znać, czy przejdzie kalibrację i czy po regeneracji nie leje. Pzdr G
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
Grzeggorz napisał(a):Cześć. Gratuluje ciekawego pomysłu. Czy przed regeneracją Twój wtryskiwacz przelewal? Daj znać, czy przejdzie kalibrację i czy po regeneracji nie leje. Pzdr G
Ok dam znać.Przelewał.. w poniedziałek jadę na kalibracje i wykonam ponownie test,dzisiaj jeździłem i muszę powiedzieć,ze przy mocnym przyciśnięciu nic nie zakopcił
[/url]
- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
MarQs napisał(a):i jak idą testy?
bardzo ciekawy temat, gdyż do tej pory na forum zalecana była wymiana i nie było mowy o czyszczeniu, rozbieraniu a regeneracja wrecz byla wyśmiewana...
Zregenerować możesz jak musisz.Narazie muszę wybrać się na kalibracje,ale tak jak napisałem wcześniej nic nie kopci i chodzi ciszej.
[/url]
- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
MarQs napisał(a):gdyż do tej pory na forum zalecana była wymiana i nie było mowy o czyszczeniu, rozbieraniu a regeneracja wrecz byla wyśmiewana...
Bo nie było dostępnych końcówek wtrysków. Teraz są więc jest i możliwość
Grzyby napisał(a):MarQs napisał(a):gdyż do tej pory na forum zalecana była wymiana i nie było mowy o czyszczeniu, rozbieraniu a regeneracja wrecz byla wyśmiewana...
Bo nie było dostępnych końcówek wtrysków. Teraz są więc jest i możliwość
ok dlatego pytam autora watku jakie ma efekty po samym czyszczeniu – bo zdaje sie, ze koncowki nie byly tu wymieniane.
jesli samo czyszczenie i zlozenie wtryskiwacza poprawia kwestie przelewania to ratuje to nas (nas, czyli tych co sa jeszcze przed problemem lania) przed pewnymi wydatkami a Ci co juz wtryski wymienili przyprawia o siwy wlos lub drżenie powieki.
Pozdrawiam,
MarQs
MarQs
- Od: 21 lut 2007, 01:06
- Posty: 92
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04
MarQs napisał(a):jesli samo czyszczenie i zlozenie wtryskiwacza poprawia kwestie przelewania
Tego się nie dowiemy jeśli Barteq0014 nie zrobi testu przelewowego (a robił go przed czyszczeniem?)
Bo sama kalibracja niewiele nam niestety powie o "zakresie i dobroczynnym działaniu " takiej regeneracji.
Wiesz też doskonale jak subiektywne mogą być odczucia
Grzyby napisał(a):MarQs napisał(a):jesli samo czyszczenie i zlozenie wtryskiwacza poprawia kwestie przelewania
Tego się nie dowiemy jeśli Barteq0014 nie zrobi testu przelewowego (a robił go przed czyszczeniem?)
Bo sama kalibracja niewiele nam niestety powie o "zakresie i dobroczynnym działaniu " takiej regeneracji.
Wiesz też doskonale jak subiektywne mogą być odczucia
Przed czyszczeniem zrobiłem.Dzisiaj wróciłem z trasy wiec niedługo wybieram się na kalibracje bo wcześniej nie było czasu.
[/url]
- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Zastanawia mnie co jeszcze trzeba wymienić oprócz końcówki wtryskiwacza aby go zregenerować? Uszczelki – raczej oczywiste, a sprężynki?? Być może to one są odpowiedzialne za lanie wtrysku? Z czasem się ściskają i nie dają takiego oporu a co za tym idzie końcówka nie rozpyla z pełną mocą. Tylko gdzie je dorwać??
http://www.olszyk.pl – Zapraszam!
Uwaga!! Rabat dla forumowiczów – podaj hasło MAZDASPEED i zobacz ile możesz zyskać! :)
Uwaga!! Rabat dla forumowiczów – podaj hasło MAZDASPEED i zobacz ile możesz zyskać! :)
slawczyk napisał(a):Zastanawia mnie co jeszcze trzeba wymienić oprócz końcówki wtryskiwacza aby go zregenerować? Uszczelki – raczej oczywiste, a sprężynki?? Być może to one są odpowiedzialne za lanie wtrysku? Z czasem się ściskają i nie dają takiego oporu a co za tym idzie końcówka nie rozpyla z pełną mocą. Tylko gdzie je dorwać??
zadzwoni do tego hdmot i przygotuj vin,mówił mi kiedyś ,że zaopatruje warsztaty wiec powinien mieć...
[/url]
- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Do Barteq0014
Czy elementy wewnątrz wtrysku nosiły jakieś istotne zabrudzenia, które mogłyby wpływać na poprawność jego funkcjonowania, a jeśli tak to w jaki sposób je czyściłeś?
Pozdro
banasr
Barteq0014 napisał(a):Teraz czas na porządne umycie wszystkiego(nie mam zdjęć podczas mycia...
Jak wszystko ładnie poczyścimy to czas na składanie
Czy elementy wewnątrz wtrysku nosiły jakieś istotne zabrudzenia, które mogłyby wpływać na poprawność jego funkcjonowania, a jeśli tak to w jaki sposób je czyściłeś?
Pozdro
banasr
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6