Czyszczenie / rozebranie wtryskiwacza w RF5C (M6+MPV)

Postprzez Barteq0014 » 20 sty 2012, 23:54

Witam Wszystkich,
W dzisiejszej fotorelacji chciałbym przedstawić jak rozebrać wtryskiwacz w rf5c
(numer wtryskiwacza Denso 5031,a końcówki DLLA152P805 ).
W fotorelacji użytkownika dobrzyn22 jest jak wymontować wtryskiwacz oraz jak wymienić podkładki,co jest konieczne po każdorazowym "ruszeniu" wtrysku.

To co potrzebujemy:
-imadło
-klucz nastawny
-klucz płaski oczkowy 27
-klucz nasadowy długi 14
-szczypce

Jeśli zamierzamy czyścić:
-dużo ręczników papierowych
-myjka ultradźwiękowa (opcjonalnie)
-nafta
-benzyna ekstrakcyjna
-trochę ropy


Gdy już mamy wszystkie potrzebne elementy montujemy klucz nastawny w imadle oraz do klucza wkładamy wtryskiwacz końcówka do góry.

Obrazek

Nakładamy klucz nasadowy i odkręcamy w przeciwną stronę ruchu wskazówek zegara
(mimo przecięć na końcówce co niby oznaczało by "lewy" gwint)Idzie to bardzo ciężko,ja zastosowałem przedłużkę na klucz aby łatwiej się odkręciło.

Obrazek

Kiedy popuścimy nakrętkę obracamy wtryskiwacz i kluczem płaskim odkręcamy normalnie.

Obrazek

Następnie naszym oczom ukazuje się taki widok.Wyciągamy "wiatraczek" ,sprężynka ,metalowa uszczelka.

Obrazek

Niestety tutaj też można odkręcić ale ja nie posiadam takiego klucza
(jakby był ktoś chętny i to rozebrał to proszę o wrzucenie jak tam wygląda)

Obrazek

Tak wyglądają wyjęte części z tej strony wtrysku
(proszę uważać na spłaszczoną z jednej strony kulkę,która znajduje się we "wiatraczku")

Obrazek

Obracamy wtryskiwacz i odkręcamy palcami nasadkę na wtrysku
(taką nasadkę najlepiej lekko wypolerować na papierze ściernym,ze względu gdy puszczała podkładka mogły powstać nierówności)

Gdy już wykonamy tą czynność to ściągamy końcówkę wtryskiwacza.

Obrazek

Tak wygląda ta końcówka z iglicą(symbol końcówki to DLLA152P805

Obrazek

Następnie wyciągamy "bolce" ,tulejkę ,sprężynę ,podkładkę oraz iglicę

Obrazek

Tak powinny wyglądać nasze elementy(w takiej kolejności zostały wyjęte)

Obrazek

Teraz czas na porządne umycie wszystkiego(nie mam zdjęć podczas mycia,ale wyglądał tak)

Przed:

Obrazek

Po:

Obrazek

Jak wszystko ładnie poczyścimy to czas na składanie
(każdy element moczyłem w czystej ropie od razu przed składaniem)


Wkładamy iglicę ,a na nią podkładkę oraz sprężynkę

Obrazek

Wciskamy to w dół i wkładamy bolce oraz tulejkę

Obrazek

Zakładamy końcówkę stosując się to odbitego na niej wzoru.

Obrazek

Nakładamy tulejkę i narzazie lekko skręcamy

Obrazek

Obracamy wtryski i wkładamy "wiatraczek" płaską częścią kulki do dołu oraz aby zakrywał swoimi otworkami miejsca w obudowie wtrysku,sprężynkę wkładamy na wiatraczek,a uszczelkę wkładamy do korpusu i skręcamy ręką.

Obrazek

Wszystko skręcamy mono,ale pamiętajmy aby aby ta cewka była w stronę podłączania paliwowego.

Tutaj filmik jak to zrobić w polifcie w przed jest podobnie


Gdyby ktoś chciał końcówki znalazłem w internecie,a oryginały mają być podobno w tym roku.

http://sklep.gazparts.pl/towar-3838-roz ... 6_2.0.html

http://www.hdmot.pl/index.php?p10768,ko ... 5c-13-h50a

Update.

Wstawiam jeszcze jak wygląda klucz to tych trzech otworków.

Oto tak jak ten klucz wygląda:

Obrazek

Dane klucza:
Klucz do zaworka wtryskiwacza Denso nr.*s0000268
Firma Tesam
cena- 49,40 zł (brutto)
link do strony. http://www.tesam.pl/s0000268-klucz-do-z ... -5907.html

Nie jestem na 100% pewien, że pasuje ale jest napisane :
s0000268 – Klucz do zaworka wtryskiwacza Denso

Życzę powodzenia w naprawie,Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 20 lip 2012, 21:14 przez Barteq0014, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez bieski » 21 sty 2012, 00:05

Prosze o przeniesienie do MZR-CD

Jakie wrażenia ?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 21 sty 2012, 00:06

bardzo dobra fotorelacja <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Barteq0014 » 21 sty 2012, 00:09

bieski napisał(a):Jakie wrażenia ?


Dzisiaj wieczorem dopiero zmontowałem,jeździ się trochę ciszej i może dynamiczniej ,wszystko kalibracja wykaże i się dopiero dowiemy ;)
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez dobrzyn22 » 21 sty 2012, 00:28

w tym drugim linku jest powalająca cena :D 0,10zł za końcówkę wtryskiwacza hahaha
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Barteq0014 » 21 sty 2012, 00:30

dobrzyn22 napisał(a):w tym drugim linku jest powalająca cena :D 0,10zł hahaha


Dlatego,że "czekamy na dostawę" tam u niego szukałem w tych wtryskiwaczach i znalazłem chyba oryginał za 230 zł jeśli by ktoś potrzebował to warto zadzwonić :P
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Wojtek » 21 sty 2012, 01:15

dobrzyn22 napisał(a):bardzo dobra fotorelacja <spoko>

gratki... <spoko>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Neonixos666 » 21 sty 2012, 01:22

eee w Ditd jest lepsza fotorelacja z rozłożenia pompy, nawet fabuła jest i wątek romantyczny :P

super że co raz więcej informacji na forum z własnych doświadczeń, to się chwali <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Grzeggorz » 21 sty 2012, 15:33

Cześć. Gratuluje ciekawego pomysłu. Czy przed regeneracją Twój wtryskiwacz przelewal? Daj znać, czy przejdzie kalibrację i czy po regeneracji nie leje. Pzdr G
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez Barteq0014 » 21 sty 2012, 16:11

Grzeggorz napisał(a):Cześć. Gratuluje ciekawego pomysłu. Czy przed regeneracją Twój wtryskiwacz przelewal? Daj znać, czy przejdzie kalibrację i czy po regeneracji nie leje. Pzdr G


Ok dam znać.Przelewał.. w poniedziałek jadę na kalibracje i wykonam ponownie test,dzisiaj jeździłem i muszę powiedzieć,ze przy mocnym przyciśnięciu nic nie zakopcił :D
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez MarQs » 24 sty 2012, 11:19

i jak idą testy?

bardzo ciekawy temat, gdyż do tej pory na forum zalecana była wymiana i nie było mowy o czyszczeniu, rozbieraniu a regeneracja wrecz byla wyśmiewana...
Pozdrawiam,
MarQs
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 01:06
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04

Postprzez Barteq0014 » 24 sty 2012, 11:43

MarQs napisał(a):i jak idą testy?

bardzo ciekawy temat, gdyż do tej pory na forum zalecana była wymiana i nie było mowy o czyszczeniu, rozbieraniu a regeneracja wrecz byla wyśmiewana...


Zregenerować możesz jak musisz.Narazie muszę wybrać się na kalibracje,ale tak jak napisałem wcześniej nic nie kopci i chodzi ciszej.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez sokoli_majster » 24 sty 2012, 15:16

Super sprawa, czekam na szczęśliwe zakończenie historii regeneracji wtrysków <spoko>
sokoli_majster
 

Postprzez Grzyby » 24 sty 2012, 21:00

MarQs napisał(a):gdyż do tej pory na forum zalecana była wymiana i nie było mowy o czyszczeniu, rozbieraniu a regeneracja wrecz byla wyśmiewana...

Bo nie było dostępnych końcówek wtrysków. Teraz są więc jest i możliwość :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MarQs » 25 sty 2012, 00:31

Grzyby napisał(a):
MarQs napisał(a):gdyż do tej pory na forum zalecana była wymiana i nie było mowy o czyszczeniu, rozbieraniu a regeneracja wrecz byla wyśmiewana...

Bo nie było dostępnych końcówek wtrysków. Teraz są więc jest i możliwość :)


ok dlatego pytam autora watku jakie ma efekty po samym czyszczeniu – bo zdaje sie, ze koncowki nie byly tu wymieniane.
jesli samo czyszczenie i zlozenie wtryskiwacza poprawia kwestie przelewania to ratuje to nas (nas, czyli tych co sa jeszcze przed problemem lania) przed pewnymi wydatkami a Ci co juz wtryski wymienili przyprawia o siwy wlos lub drżenie powieki.
Pozdrawiam,
MarQs
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 01:06
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04

Postprzez Grzyby » 25 sty 2012, 00:40

MarQs napisał(a):jesli samo czyszczenie i zlozenie wtryskiwacza poprawia kwestie przelewania

Tego się nie dowiemy jeśli Barteq0014 nie zrobi testu przelewowego (a robił go przed czyszczeniem?)
Bo sama kalibracja niewiele nam niestety powie o "zakresie i dobroczynnym działaniu " takiej regeneracji.
Wiesz też doskonale jak subiektywne mogą być odczucia :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Barteq0014 » 29 sty 2012, 16:28

Grzyby napisał(a):
MarQs napisał(a):jesli samo czyszczenie i zlozenie wtryskiwacza poprawia kwestie przelewania

Tego się nie dowiemy jeśli Barteq0014 nie zrobi testu przelewowego (a robił go przed czyszczeniem?)
Bo sama kalibracja niewiele nam niestety powie o "zakresie i dobroczynnym działaniu " takiej regeneracji.
Wiesz też doskonale jak subiektywne mogą być odczucia :)


Przed czyszczeniem zrobiłem.Dzisiaj wróciłem z trasy wiec niedługo wybieram się na kalibracje bo wcześniej nie było czasu.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez slawczyk » 30 sty 2012, 22:25

Zastanawia mnie co jeszcze trzeba wymienić oprócz końcówki wtryskiwacza aby go zregenerować? Uszczelki – raczej oczywiste, a sprężynki?? Być może to one są odpowiedzialne za lanie wtrysku? Z czasem się ściskają i nie dają takiego oporu a co za tym idzie końcówka nie rozpyla z pełną mocą. Tylko gdzie je dorwać??
http://www.olszyk.pl – Zapraszam!
Uwaga!! Rabat dla forumowiczów – podaj hasło MAZDASPEED i zobacz ile możesz zyskać! :)
Początkujący
 
Od: 30 lis 2010, 08:10
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Krosno/Rzeszów
Auto: Mazda 6 MZR-CD TOP Sport Exclusive 151KM/340Nm
626 GE 2.0 16V + LPG
FZS600 Fazer

Postprzez Barteq0014 » 31 sty 2012, 18:28

slawczyk napisał(a):Zastanawia mnie co jeszcze trzeba wymienić oprócz końcówki wtryskiwacza aby go zregenerować? Uszczelki – raczej oczywiste, a sprężynki?? Być może to one są odpowiedzialne za lanie wtrysku? Z czasem się ściskają i nie dają takiego oporu a co za tym idzie końcówka nie rozpyla z pełną mocą. Tylko gdzie je dorwać??


zadzwoni do tego hdmot i przygotuj vin,mówił mi kiedyś ,że zaopatruje warsztaty wiec powinien mieć...
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez banasr » 4 lut 2012, 12:22

Do Barteq0014

Barteq0014 napisał(a):Teraz czas na porządne umycie wszystkiego(nie mam zdjęć podczas mycia...
Jak wszystko ładnie poczyścimy to czas na składanie

Czy elementy wewnątrz wtrysku nosiły jakieś istotne zabrudzenia, które mogłyby wpływać na poprawność jego funkcjonowania, a jeśli tak to w jaki sposób je czyściłeś?

Pozdro
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6