Regeneracja wtrysków CR M6

Postprzez pawelsz » 20 paź 2017, 15:26

ja odkręcałem zawsze na ciepłym
Wtedy wtryski łatwiej wychodzą.

A co do tych śrub trzymających to nie wiem z czego sa ale chyba w cholerę wytrzymałe
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez marwiat » 20 paź 2017, 17:30

Dzięki za info, to mogę śmiało kręcić do woli. A głowica też taka twarda że gwint nie puści? Bo śrubka od pokrywy zaworów wyszła mi razem z gwintem no ale jest mała bo m6 <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez duch1604 » 20 paź 2017, 18:52

Screen który wrzuciłeś nie jest oknem kalibracji wtryskiwaczy tylko ręcznym testem gdzie se możesz wtryskiwacze wyłączać. Także może źle tę kalibrację robisz???
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez marwiat » 20 paź 2017, 18:59

Ok to gdzie jest ta kalibracja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez duch1604 » 20 paź 2017, 19:07

Funkcje serwisowe (ten klucz po lewej) i tam masz dwa kafelki "Log" i "procedury serwisowe". Bierzesz procedury i tam jest "kalibracja wtryskiwaczy". A nie tak jak Ty wybierasz "ręczny test wtryskiwaczy". A na początek to wogóle bym wybrał "wyzeruj adaptacje wtryskiwacz paliwa" a potem dopiero kalibracje bym zrobił.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez marwiat » 20 paź 2017, 19:23

Dzieki wielkie, żona wzięła laptopa i pojechała na impreze to dzisiaj nie zadzialam. Może bedzie ok bo zamiana kabli oporowych nic nie zmieniła

Dopisano 21 paź 2017 13:13:

Witam, powyciągałem te wtryskiwacze zawiozłem do znajomego na stół probierczy i okazało się że z 4 kupionych w idealnym stanie 3 wymagają regeneracji. Dwa moje dobre siedziały domontowałem jeden kupiony i drugi mój (sprawdzone). Przestało łomotać ale klapią. Próba wyzerowania adaptacji i kalibracji nie udaje się. Ładnie zaczyna i przerywa. Co robie źle?
Załączniki
adaptacja.png
kalibracja.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez duch1604 » 21 paź 2017, 14:50

Ja się tam za bardzo z tym programem nie zapoznałem jeszcze ale może na początek sprawdź logi (u góry są dwa kafelki-procedury serwisowe i log), może tam coś więcej będzie opisane. Następnie po wymianie wtryskiwaczy należało by wpisać ich kody (procedury serwisowe>zmiana kodów korekcyjnych wtryskiwaczy). Możesz też zamiast 'wyzeruj adaptacje wtryskiwacz paliwa' spróbować "wyzeruj wszystkie wartości adaptacyjne"
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez marwiat » 21 paź 2017, 18:18

mój silnik to RF5C i z tego co w serwisie mówili to wyłącznie kable oporowe odpowiadają za kalibracje, nie ma opcji przypisania nr wtryskiwacza, w poliftowych to się dopiero pojawiło. Z tego co widze okienko log jest puste i nie mam też opcji zmiana kodów korekcyjnych wtryskiwaczy.
A może pomimo tego że na stole probierczym są w normie to dla PCM wtryskiwacze są zbyt zużyte?
Załączniki
mazda.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez tadziol » 21 paź 2017, 21:30

Odczytaj wartości korekt wtrysków i wrzuć. Zobaczymy jak to wyglada.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marwiat » 22 paź 2017, 13:23

W moim starym modelu z pierwszej wersji nie ma możliwości odczytu korekt wtryskiwaczy i sprawa jest trudniejsza. Kupione 4 sprawdzilem i 1 mój, skupialem sie na wymianie jednej pary wtryskiwaczy uważając 2 oryginalne za ok bo nie stukają i nie dymią. Ale może są za słabe :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez zboq » 22 paź 2017, 18:09

Poszukaj parametru INJ1_CMP do INJ4_CMP. To są wartości korekt w RF5C.
Nie słyszałem jeszcze takiej teorii, że nie da się odczytać korekt.

A nieprawidłowy stan pojazdu pojawiał mi się, gdy wcześniejsze próby kalibracji kończyły się błędami.
Wtedy chyba albo wyłączałem auto i wyciągałem kluczyk ze stacyjki albo odłączałem akumbe na chwile.
Niestety nie pamiętam która czynność pomagała.
Ostatnio edytowano 23 paź 2017, 08:03 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez marwiat » 22 paź 2017, 18:48

Wiem że dopiero uczę się forscana i dzięki za porady sprawdzam je poważnie <spoko> ale kurcze albo tej opcji nie ma albo jej nie umiem znaleźć. Próbowałem już zdjęcia klem. Jak jeździłem auto po raz pierwszy odkąd go mam samo próbuje się kalibrować
Załączniki
m1.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez tadziol » 22 paź 2017, 19:38

zboq napisał(a):Nie słyszałem jeszcze takiej teorii, że nie da się odczytać korekt.

Słabo słuchasz...
Jest wersja oprogramowania dla pierwszych modeli Rf5c 2002-03,która nie zawiera pidów informujących o wartości korekt. Pozostaje opcja testu przelewowego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez zboq » 22 paź 2017, 19:41

\No pewnie tak ;). Ja mechanikiem nie jestem.
Ale skoro piszesz o wersji oprogramowania tzn, że można ją zmienić ?
Ostatnio edytowano 23 paź 2017, 08:04 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez tadziol » 22 paź 2017, 19:45

Nie mam pewności,ale chyba tak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marwiat » 22 paź 2017, 19:52

W takim razie jutro zrobię test przelewowy a co do zmiany oprogramowania to chyba trzeba tęgiej głowy i dobrego sprzętu z lepszym softem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez zboq » 22 paź 2017, 21:36

No do zmiany softu pewnie potrzeba kogoś kto ma oryginalnego IDS'a ;).
Chociaż klonem pewnie też się da zrobić.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez marwiat » 23 paź 2017, 17:06

Witam ponownie, rano po dojechaniu do pracy auto po raz kolejny zaczęło się samo kalibrować i mogłem poczekać aż skończy. Bujało szarpało klapało i zaczęło równo pracować i tak już jest :D Zmiana oprogramowania kusząca ale dla mnie nie osiągalna i "lepsze jest wrogiem dobrego". Nic już mu nie kombinuję bo jest na razie ok. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie moim tematem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6