Regeneracja wtrysków CR M6
Więc po kolei:
-forscan zawsze ściągam najnowszą wersję
– forte było już używane
– DPF jest i ma się nie najgorzej
– Silnik zaklepie nieco głośniej może kilka sekund na zimno – lecz tak jest od zawsze i nie widzę tu żadnych anomalii
-po włączeniu klimy słychać, że silnik pracuje pod minimalnie większym obciążeniem – ale tu też powiedział bym , że w normie – w końcu to normalny objaw..
– korek sprawdzany regularnie – nie dmucha spalinami.
-forscan zawsze ściągam najnowszą wersję
– forte było już używane
– DPF jest i ma się nie najgorzej
– Silnik zaklepie nieco głośniej może kilka sekund na zimno – lecz tak jest od zawsze i nie widzę tu żadnych anomalii
-po włączeniu klimy słychać, że silnik pracuje pod minimalnie większym obciążeniem – ale tu też powiedział bym , że w normie – w końcu to normalny objaw..
– korek sprawdzany regularnie – nie dmucha spalinami.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Panowie, właśnie zakończyłem u siebie regenerację wtrysków w RF5C z użyciem końcówek WZM Warszawa.
Na wstępie napiszę tyle, że jeżeli ktoś myśli o samodzielnej wymianie końcówek bez ustawiania na maszynie to niech sobie to z głowy wybije. U mnie ta regeneracja miała 3 etapy. 1 i 2 etap zakończył się tym że zawsze jeden z wtrysków niedomagał po regeneracji. Dopiero za 3-cim razem auto pojechało do serwisu gdzie tą regenerację wykonują i tam po wymontowaniu ponownie wszystkich wtrysków i wymęczeniu ich na stole przez jeden dzień dopiero auto pozwoliło na kalibrację. Ale nawet mimo to 2 wtryski wykazują korektę, ale poniżej 1 i kalibracja przechodzi w całości. Serwis który to robił jakoś w tych wtryskach ustawia dawki i się okazuje, że to jest bardzo ważne. Jeżeli tylko wymieni się końcówki to za pewnie będzie kicha po montażu. Z tego co zrozumiałem to dawki były ustawiane dla różnych ciśnień paliwa.Poza tym gość mi mówił, że te końcówki WZM na początku były strasznie kiepskie, różniły się nawet długością końcówek między sobą. Teraz podobno jest dobrze i powinny działać. Oczywiście po montażu obowiązkowo trzeba zrobić kalibrację bo bez tego to jakby się w traktorze siedziało.
Dodatkowo u mnie były wymieniane te dolne części wtrysku (tuleje ?), te co siedzą w gnieździe. U mnie były już wyrobione i wtryski się kiwały.
Zobaczymy z czasem jak to będzie wyglądać. Odezwę się za kilka tys. kilometrów .
Btw, jak myślicie, czy po regeneracji numerki wtrysków i kabli mają jeszcze znaczenie
Na wstępie napiszę tyle, że jeżeli ktoś myśli o samodzielnej wymianie końcówek bez ustawiania na maszynie to niech sobie to z głowy wybije. U mnie ta regeneracja miała 3 etapy. 1 i 2 etap zakończył się tym że zawsze jeden z wtrysków niedomagał po regeneracji. Dopiero za 3-cim razem auto pojechało do serwisu gdzie tą regenerację wykonują i tam po wymontowaniu ponownie wszystkich wtrysków i wymęczeniu ich na stole przez jeden dzień dopiero auto pozwoliło na kalibrację. Ale nawet mimo to 2 wtryski wykazują korektę, ale poniżej 1 i kalibracja przechodzi w całości. Serwis który to robił jakoś w tych wtryskach ustawia dawki i się okazuje, że to jest bardzo ważne. Jeżeli tylko wymieni się końcówki to za pewnie będzie kicha po montażu. Z tego co zrozumiałem to dawki były ustawiane dla różnych ciśnień paliwa.Poza tym gość mi mówił, że te końcówki WZM na początku były strasznie kiepskie, różniły się nawet długością końcówek między sobą. Teraz podobno jest dobrze i powinny działać. Oczywiście po montażu obowiązkowo trzeba zrobić kalibrację bo bez tego to jakby się w traktorze siedziało.
Dodatkowo u mnie były wymieniane te dolne części wtrysku (tuleje ?), te co siedzą w gnieździe. U mnie były już wyrobione i wtryski się kiwały.
Zobaczymy z czasem jak to będzie wyglądać. Odezwę się za kilka tys. kilometrów .
Btw, jak myślicie, czy po regeneracji numerki wtrysków i kabli mają jeszcze znaczenie
Nie widziałem niestety ale coś musiał w nich ustawiać, bo jeden który był zwalony totalnie, za drugim razem już był ok. Za pierwszym razem wtrysk klepał i miał korektę 7.0 a za drugim cisza i korekta 0.0. Więc coś się ustawia chociaż nie mam pojęcia co tam można zrobić, żeby poprawić dawkę.
Tadziol, brawo Ty. Ale ty jesteś pewnie bardziej świadomy co robić niż te serwisy
Tadziol, brawo Ty. Ale ty jesteś pewnie bardziej świadomy co robić niż te serwisy
Tam zbytnio nie ma co ustawiać, fizycznie mogli tylko przyszlifować podkładkę która jest między rozpylaczem a drugą częścią wtrysku. Około roku temu tez zmieniłem sam końcówki po kalibracji miałem korekty max do 0.5, poniżej się to posypało ale to z mojej winny
No u mnie korekte miał 2 i 4 ale co ciekawe padł mi dziś SCV po 7.5 roku od kiedy mam mazde (seria 006) i po wymianie korekte ma wtrysk 3, około 1.2 a wcześniej miał 0.0. Za to wtryskiwacz 4 miał 1.0, a teraz ma 0.0. Strasznie to pomieszane.
Aha i po regeneracji kalibracja forscanem trwa 3x zanim sie zakończy, tzn 3x przechodzi przez 3 poziomy obrotów. Nigdy wcześniej tak nie robił, ale kończy sukcesem więc zostawiłem to tak jak jest. W sobote zrobie test przelewu aby sie upewnić że jest ok.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Aha i po regeneracji kalibracja forscanem trwa 3x zanim sie zakończy, tzn 3x przechodzi przez 3 poziomy obrotów. Nigdy wcześniej tak nie robił, ale kończy sukcesem więc zostawiłem to tak jak jest. W sobote zrobie test przelewu aby sie upewnić że jest ok.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
U mnie też po własnoręcznej wymianie nie było zadnych problemów
Kalibracje przeszedł od srzału, była jedna korekta ok 0.3 na wtrysku
teraz jest korekta 0,8 na innym wtrysku
test przelewowy wychdzi idealnie... wszystkie równiutko ok 12ml.
jedynie ostanio zaczął mi więcej palić w trasie przy ok 140km... wychodzi 7,7l
przy 120 jest ok 5.4 l wiec podejrzewam że to może być coś innego niż wtryski
Kalibracje przeszedł od srzału, była jedna korekta ok 0.3 na wtrysku
teraz jest korekta 0,8 na innym wtrysku
test przelewowy wychdzi idealnie... wszystkie równiutko ok 12ml.
jedynie ostanio zaczął mi więcej palić w trasie przy ok 140km... wychodzi 7,7l
przy 120 jest ok 5.4 l wiec podejrzewam że to może być coś innego niż wtryski
Jest tu ktoś kto na tych WZMach zrobił jakieś większe przebiegi i może się wypowiedzieć na temat ich jakości/trwałości? Właśnie oddałem jeden z moich wtrysków (RF7J) i się zastanawiam co z tego wyjdzie. Niestety końcówki Denso były obecnie niedostępne...
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Witam wszystkich, pytanko. Gdzie mogę na śląsku dać wtryski do sprawdzenia i ewentualnie do regeneracji ? Moja 6-ka zakopci na niebiesko przy starcie i dodatkowo wtryski klepią jak się doda gazu.
-
phontastik
phontastik napisał(a):Tymczasem sobie poradziłem i wiem na czym stoję za 160 netto / za sprawdzenie kompletu wtrysków i to w żadnym z warszatów które są opisane na waszym forum.
Pewnie jeszcze sami wyciągnęli, sprawdzili je następnie zregenerowali i w tej cenie dorzucili jeszcze poskładanie wszystkiego na nowych podkładkach. Na koniec wystawili fakturę z której zwrócili VAT. A tak na poważnie możesz podzielić się tym w jaki sposób poradziłeś sobie z problemem.. a nóż przyda się drugiemu takiemu jak Pan który w taki sam sposób będzie szukał pomocy na forum
Wątek został posprzątany z OT.
Kolego phontastik – zaakceptowałeś regulamin forum rejestrując się tutaj, więc proszę o uszanowanie tego.
Koledzy podali Ci gdzie powinieneś szukać odpowiedzi, włącznie z linkami – więc odrobina wysiłku z Twojej strony nie zaszkodzi
Poza tym piszesz w dziale GG/GY, a z tego co widzę w profilu masz GH.
Proszę stosować się do zasad obowiązujących na forum – kolejne posty Off-topic'owe będą usuwane bez ostrzeżenia.
Kolego phontastik – zaakceptowałeś regulamin forum rejestrując się tutaj, więc proszę o uszanowanie tego.
Koledzy podali Ci gdzie powinieneś szukać odpowiedzi, włącznie z linkami – więc odrobina wysiłku z Twojej strony nie zaszkodzi
Poza tym piszesz w dziale GG/GY, a z tego co widzę w profilu masz GH.
Proszę stosować się do zasad obowiązujących na forum – kolejne posty Off-topic'owe będą usuwane bez ostrzeżenia.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam wszystkich. Przeszukałem forum i nie znalazłem informacji na temat zamiany wtryskiwaczy.
Otóż moja mazda to 6 2.0 CiTD, RF5C rok 2003, dwa wtryskiwacze z nr 17 mam do wymiany wyszło po testach na stole probierczym, zamontowałem dwa sprawne sprawdzone też na stole probierczym ale z nr9, oczywiście kable oporowe z tym samym nr co wtryskiwacz i stukają silnik trzęsie, w serwisie mazdy przerwało kalibrację. Czy możliwe jest że PCM w moim modelu nie przyjmuje wtryskiwaczy z nr jednocyfrowym bo w oryginale był z nr dwucyfrowym? Proszę o podpowiedź bo się boję ciągle dociągać mocowania wtryskiwaczy w głowicy aluminiowej bawiąc się metodą prób i błędów.
Otóż moja mazda to 6 2.0 CiTD, RF5C rok 2003, dwa wtryskiwacze z nr 17 mam do wymiany wyszło po testach na stole probierczym, zamontowałem dwa sprawne sprawdzone też na stole probierczym ale z nr9, oczywiście kable oporowe z tym samym nr co wtryskiwacz i stukają silnik trzęsie, w serwisie mazdy przerwało kalibrację. Czy możliwe jest że PCM w moim modelu nie przyjmuje wtryskiwaczy z nr jednocyfrowym bo w oryginale był z nr dwucyfrowym? Proszę o podpowiedź bo się boję ciągle dociągać mocowania wtryskiwaczy w głowicy aluminiowej bawiąc się metodą prób i błędów.
A jakieś błędy są ?, widziałeś korekty ?, zrobiłeś test przelewu ?.
Generalnie na tych nowych spróbuj podmienić kable na te ze starych i odpal auto. Wtryski mogą tez stukac jezeli są źle zamontowane
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Generalnie na tych nowych spróbuj podmienić kable na te ze starych i odpal auto. Wtryski mogą tez stukac jezeli są źle zamontowane
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowano 20 paź 2017, 12:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Sam je montowałem na oryginalnych podkładkach dokrecone mocowanie z siłą 60Nm, na oko nie ruchome. Kupiłem używane niby sprawdzane ale je wyciągnę i sam zawiozę do sprawdzenia.
Auto na tych niby lepszych gorzej chodzi jak na moich starych.
Błędów nie ma, przelewy były na jednym poziomie dla wszystkich, dwóch moich i dwóch kupionych bo tak jest teraz zamontowane. W serwisie kalibracja doszła do połowy i zakończyła się błędem "bład połączenia lub procedura nie przebiegła prawidłowo"
Kiedy najlepiej odkręcać i dokręcać mocowanie wtryskiwaczy na ciepłym czy zimnym silniku? bo z duszą na ramieniu zawsze sie za to biorę żeby gwintu w głowicy nie zerwać bo w pokrywie zaworów przekręciłem ale śruba jest przelotowa i załatwiła sprawę nakrętka a z głowicą to mysleć nie chcę
Forscan mam od kilku dni i ręczna kalibracja trwa bez końca tzn nic się nie dzieje.
Auto na tych niby lepszych gorzej chodzi jak na moich starych.
Błędów nie ma, przelewy były na jednym poziomie dla wszystkich, dwóch moich i dwóch kupionych bo tak jest teraz zamontowane. W serwisie kalibracja doszła do połowy i zakończyła się błędem "bład połączenia lub procedura nie przebiegła prawidłowo"
Kiedy najlepiej odkręcać i dokręcać mocowanie wtryskiwaczy na ciepłym czy zimnym silniku? bo z duszą na ramieniu zawsze sie za to biorę żeby gwintu w głowicy nie zerwać bo w pokrywie zaworów przekręciłem ale śruba jest przelotowa i załatwiła sprawę nakrętka a z głowicą to mysleć nie chcę
Forscan mam od kilku dni i ręczna kalibracja trwa bez końca tzn nic się nie dzieje.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6