Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

Postprzez tadziol » 2 mar 2015, 20:42

Zanim dostaniesz ten czujnik i pełen werwy,przepełniony nadzieją ruszysz do jego wymiany,dokonaj jeszcze jednej diagnozy:
wykręć pompę vaccum,a potem przy pomocy klucza nasadowego 30 mm poluzuj tą śrubę,która przekazuje napęd na pompę z wałka rozrządu.wystarczy,że poluzujesz,a następnie sprawdź czy koło napędu pompy wspomagania (jest dokręcone właśnie tą śrubą) trwale stoi w miejscu,jeśli potrafisz nim obrócić ręką,to czujnik można zwrócić do sklepu.
AvePretorian napisał(a):komp diagnostyczny jakiś wypasiony za grubą kasę (.....) Podłączamy, diagnozujemy i zero błędów.

jeżeli to cudo faktycznie połączyło się z Twoją mazdą,to brak P0341 i P0342 potwierdza to co sugeruję...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez AvePretorian » 3 mar 2015, 20:36

tadziol napisał(a):Zanim dostaniesz ten czujnik i pełen werwy,przepełniony nadzieją ruszysz do jego wymiany,dokonaj jeszcze jednej diagnozy:
wykręć pompę vaccum,a potem przy pomocy klucza nasadowego 30 mm poluzuj tą śrubę,która przekazuje napęd na pompę z wałka rozrządu.wystarczy,że poluzujesz,a następnie sprawdź czy koło napędu pompy wspomagania (jest dokręcone właśnie tą śrubą) trwale stoi w miejscu,jeśli potrafisz nim obrócić ręką,to czujnik można zwrócić do sklepu.


Uzbrojony w nowy czujnik i banan na twarzy gnam na warsztat. Klucz w garść, wykręciłem stary a oczom moim ukazały się na nim jakieś mikro opiłki. Jeżeli dam radę czasowo, to w dniu jutrzejszym zabiorę się za demontaż Vacum i sprawdzę to koło napędzające pompę. Teraz to podejrzewam już zerwany klin.

Dzień kolejny:
zdemontowane Vacum, Pompa wspomagania, obudowa, koło zębate napędzające pompę wspomagania.
Klin koła zębatego tak jak podejrzewałem jest zerwany. Poniżej kilka fotek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niestety po montażu z powrotem wszystkiego do kupy już z nowym klinem koła zębatego napędzającego pompę, podpięciu wszystkich wężyków i wtyczek Madzia ma kolejnego focha i teraz nie kręci rozrusznikiem <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2015, 16:53
Posty: 5 (3/0)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 Kombi 2002–2007 (GG / GY)
Rok prod. 2003
poj. 1998 cm Diesel / 121kM RF-5C

Postprzez tadziol » 6 mar 2015, 11:56

AvePretorian napisał(a):Madzia ma kolejnego focha i teraz nie kręci rozrusznikiem

Daj jej szanse,włóż akumulator :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez AvePretorian » 6 mar 2015, 20:36

Aku jest zapodany i wszystko, co elektryczne działa z wyjątkiem podświetlania regulatora temperatury i dmuchawy ale tam są żaróweczki przepalone <faja> Co do rozrusznika, to działa ale nie ma sterowania na automat. Coś pewnikiem z kabelkami się podziało jak dobierałem się do koła z nieszczęsnym klinem. Jutro jak znajdę chwilę, to ogarnę temat i dam znać jak skończyła się historia z moją M6
Ostatnio edytowano 7 mar 2015, 06:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2015, 16:53
Posty: 5 (3/0)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 Kombi 2002–2007 (GG / GY)
Rok prod. 2003
poj. 1998 cm Diesel / 121kM RF-5C

Postprzez tadziol » 6 mar 2015, 20:50

złącze w MAIN FUSE BOX i sam konektor na rozruszniku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez AvePretorian » 6 mar 2015, 20:53

OK dzięki, jutro to sprawdzę <ok>

tadziol dzięki wskazówki co do tego klina. Z elektryka nie miałem czasu ani chęci już grzebać. Odpaliłem na krótko i zawiozłem do znajomego elektryka. Przy okazji zrobił porządek z reflektorem, bo dziwnie czasem przygasał jakby nie miał masy. Kilka godzin później odebrałem autko i śmiga aż miło. <faja>
Ostatnio edytowano 7 mar 2015, 06:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2015, 16:53
Posty: 5 (3/0)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6 Kombi 2002–2007 (GG / GY)
Rok prod. 2003
poj. 1998 cm Diesel / 121kM RF-5C

Postprzez sebek4781 » 6 gru 2015, 11:45

Witam, mam kolejny problem z mazdą. Odpala za drugim albo trzecim razem, czasami za pierwszym też zapali ale trzeba dłużej zakręcić rozrusznikiem. Jeszcze nie dawno paliła na dotyk. Co to może być?. Dorzucam filmik. Dodam że, auto było podpięte pod komputer i zero błędów. Nie ma też znaczenia czy silnik jest rozgrzany czy zimny.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2015, 09:06
Posty: 14
Skąd: Łódzkie/okolice Radomska
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143km, 2006r Hatchback

Postprzez Leoo » 9 gru 2015, 19:19

Spróbuj podpompować paliwo przed rozruchem. Może jest jakaś nieszczelność albo przytkany smok w zbiorniku.
Może też być padający zawór SCV, wówczas pompowanie nie pomoże.
Przydał by się ForScan z podglądem ciśnienia w CR.
Pewnie jeszcze kilka innych przyczyn może być.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez sebek4781 » 9 gru 2015, 20:47

Raczej stawiam na SCV, nieraz jak odpali za którymś razem to pracuje kilka sekund i zgaśnie. W przeciągu tygodnia zdarzyło się że zgasła 3 razy na wolnych obrotach.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2015, 09:06
Posty: 14
Skąd: Łódzkie/okolice Radomska
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143km, 2006r Hatchback

Postprzez Pioteq25 » 9 gru 2015, 21:48

W mojej SCV wytrzymał 170tys i wymagał wymiany na nowy. Mam ten sam silnik – auto również po lifcie z 2006.
Nie jestem pewny, ale czy przy kręceniu rozrusznikiem obrotomierz nie powinien coś wskazywać?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sebek4781 » 10 gru 2015, 05:18

Tak się składa, że w mojej niedawno wskoczyło 180 tyś i tak się zaczęło dziać więc może SCV się już wysłużył. Wydaję mi się że nie.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2015, 09:06
Posty: 14
Skąd: Łódzkie/okolice Radomska
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143km, 2006r Hatchback

Postprzez musiek25 » 21 lut 2016, 19:45

Czy poradziłeś sobie z tym problemem bo dziś zaczęła mi moja palić od drugiego.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 15:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez sebek4781 » 21 lut 2016, 21:14

Niestety jeszcze nie, męczę ją czasami żeby odpaliła. Podejrzenie padło na zawór SCV lub wtryskiwacze :)
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2015, 09:06
Posty: 14
Skąd: Łódzkie/okolice Radomska
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143km, 2006r Hatchback

Postprzez musiek25 » 23 lut 2016, 21:11

Noto klops, u mnie na razie to był jednodniowy przypadek. Dziś odpalała normalnie, jednak będę się baczniej przyglądał temu zjawisku. Ale jak by co to daj znać co było powodem chyba że u mnie wyjaśni się wcześniej to wtedy napiszę.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 15:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez musiek25 » 28 lut 2016, 12:17

Zaczęło się.... :( Coraz gorzej pali więc pora zaprowadzić do mechaniora. Oczywiście jak odpali :|
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 15:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez musiek25 » 1 mar 2016, 17:03

sebek4781 napisał(a):Niestety jeszcze nie, męczę ją czasami żeby odpaliła. Podejrzenie padło na zawór SCV lub wtryskiwacze :)

Wstępnie identyczna diagnoza. Czekam co z tego wyjdzie. <co?>

Dopisano 1 mar 2016, 19:07:

Mazda działa!!! :D (Jak na razie), wyciągnięty zawór SCV i potraktowany ultradźwiękami. Dziwne jest , że został wsadzony stary model. Pewnie była włożona używka a tzn. że z czasem będę musiał kupić nowy.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2015, 15:50
Posty: 34
Skąd: Dęblin, lubelskie
Auto: Mazda 6, MZR-CD 2.0,143KM, 2007r

Postprzez duch1604 » 23 mar 2016, 06:28

Witam!
Nie wiem czy mój problem będzie dotyczył tego wątku ale nie chce zakładać nowego.
Jeżdżę mazdą bardzo mało bo mieszkam za granicą, ale jeszcze na przełomie 2015-2016 wszystko było ok. Pomimo mrozów -15, -20 auto paliło na dotyk. Ostatnia moja trasa na lotnisko to 400km bez gaszenia auta i potem stało około miesiąca. I zaczął się problem. Auto odpaliło po dłuższym kręceniu i mało tego zgasło po przejechanych 300metrach. Potem stało w garażu aż do teraz i oczywiście problem się nie naprawił. Sprawdziłem świece, przekaźnik wszystko dobrze. Prąd na świece też dochodzi. Wymieniłem filtr paliwa. Bez zmian. Na zimnym silniku przepompowałem paliwo też nic nie pomaga. Podłączenie pod komputer-0 błędów. Natomiast silnik miał słabe parametry (nawet kalibracjii wtryskiwaczy nie dało się kabelkiem wywołać). Mechanik (gość naprawdę się zna) twierdzi że to już kolejny silnik z crakowanym oprogramowaniem (usunięty programowo DPF) który po kilkunastu tys km łapie takie parametry silnika. Silnik został "wyzerowany" i od razu zaczął inaczej pracować. Cichszy, żwawszy. Wtryski 85-90% sprawności, ciśnienie na szynie 35. Teraz silnik już nie gaśnie, od razu po odpaleniu dobrze pracuje (wcześniej szarpał jak na 3 cylindrach). Natomiast nadal ciężko odpala! Tylko jak jest gorący i nie stoi dłużej niż pół godziny to zapali normalnie. Jak postoi dłużej to już trzeba zakręcić. Nie wiem co moge jeszcze zrobić. Może ktoś ma jakiś pomysł???

Dopisano 24 mar 2016, 06:53:

I tym razem nikt nic nie wie?? Już zapomniałem kiedy ostatnio ktoś mi coś odpowiedział :(
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 21:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez drx8 » 24 mar 2016, 07:37

Zawór SCV zobacz czy masz z serii 006 – jak tak to do wymiany
Załączniki
mazda6comonrail250k.jpg
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez duch1604 » 24 mar 2016, 08:10

Właśnie chcę go dziś wymontować ale po lifcie ponoć już były z niewadliwej serii...
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 21:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez drx8 » 24 mar 2016, 08:37

sprawdź jaki widnieje na nim numer
006 wadliwy
066 poprawiony
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6